امروز در سلسله مقالات آموزش پایتون دانشجویار به چرایی مهم بودن زبان برنامه نویسی پایتون برای هکر ها پرداخته ایم.

در بین هکرهای اخلاقی (ethical hackers) معمول است که اسکریپت‌های جذاب بنویسند و هرگونه فرآیند را به صورت خودکار درآورند؛ از اسکن‌های کوچک شبکه گرفته تا بسته‌های شبکه گسترده. در سال‌های اخیر، پایتون زبان انتخابی برای چنین وظایفی شده است و دلایل خوبی برای این امر وجود دارد. در این مقاله در مورد هک اخلاقی با استفاده از پایتون، دلایلی را که این دو را به یک زوج درخشان تبدیل کرده است و سایت‌هایی به منظور آموزش پایتون برای هکرها را بررسی می‌کنیم.

هکر اخلاقی

اصطلاح هک به زمان‌های دور بر می‌گردد. دقیقاً همه چیز از باشگاه راه آهن MIT آغاز شد؛ یعنی جایی که هر دو اصطلاح «هک» و «هکر» برای اولین بار مطرح شدند. اکنون تقریباً 50 سال می‌گذرد و هک، در عصر حاضر به یک رشته آموزشی تبدیل شده است. با افزایش آگاهی در مورد حفاظت از داده‌ها و حفظ حریم خصوصی، امروزه هک به عنوان یک فعالیت غیرقانونی شناخته شده است و اگر هکرها گرفتار شوند، به احتمال زیاد بسته به میزان صدمه ایجاد شده، مدت زیادی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

به هر حال، برای محافظت از خود و داده‌هایمان در برابر انواع مختلف هکرها، استخدام هکرهای اخلاقی، به یک روش معمول در بین سازمان‌ها تبدیل شده است. هکرهای اخلاقی، مسئولیت پیدا کردن و رفع اشکالات امنیتی برای یک سازمان خاص را قبل از پیدا کردن هکرهای کلاه سیاه بر عهده دارند.

پایتون چیست و چرا از پایتون استفاده می‌شود؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی عمومی است که به دلیل سادگی و کتابخانه (مجموعه ماژول‌ها) قدرتمندش محبوبیت زیادی در بین متخصصان و افراد مبتدی به دست آورده است. پایتون بسیار متنوع است و تقریباً برای هر نوع از برنامه نویسی قابل استفاده است. از ساختن اسکریپت‌های مقیاس کوچک که برای انجام کارهای ساده‌تر طراحی شده‌اند، تا برنامه‌های سیستم‌هایی در مقیاس بزرگ؛ به عبارتی، پایتون را می‌توان در همه جا استفاده کرد. در واقع، ناسا از پایتون برای برنامه نویسی تجهیزات و ماشین آلات فضایی خود استفاده می‌کند. پایتون همچنین می‌تواند برای پردازش متن، نمایش اعداد یا تصاویر، حل معادلات علمی و ذخیره داده‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. به طور خلاصه، پایتون در پشت صحنه، پردازش بسیاری از المنت‌ها و عناصری که به آن‌ها احتیاج دارید و یا با آن‌ها مواجه می‌شوید را انجام می‌دهد.

چرا آموزش پایتون برای هکرها مهم است؟

همان طور که گفته شد، محبوبیت پایتون بیشتر به خاطر کتابخانه‌های فوق العاده قدرتمند و در عین حال آسان آن برای استفاده است. مطمئناً پایتون، خوانایی فوق العاده‌ و ساده‌ای دارد و شاید این مهم‌ترین علت محبوبیت پایتون و اهمیت آموزش پایتون برای هک است. این کتابخانه ها در انواع حوزه‌ها کاربرد دارند، به عنوان مثال: هوش مصنوعی دارای Pytorch و Tensorflow است در حالی که Data Science دارای Pandas ، Numpy ، Matplotlib است.

پایتون به دلایل زیر برای هکرهای اخلاقی بسیار مهم است:

  1. کتابخانه‌های بسیار خوب پایتون مانندPulsar ، NAPALM ، NetworkX و غیره به کمک ابزارهایی که دارند، کار را بسیار آسان می‌کنند.
  2. هکرهای اخلاقی به طور کلی توسعه اسکریپت‌های کوچکی را انجام می‌دهند و پایتون که یک زبان برنامه نویسی است، عملکرد شگفت انگیزی را برای برنامه‌های کوچک فراهم می‌کند.
  3. پایتون دارای یک جامعه بزرگ است؛ بنابراین هرگونه شک در کار، به سرعت توسط جامعه بزرگ حل می‌شود.
  4. یادگیری پایتون، می‌تواند فرصت‌های شغلی جدیدی را برای شما ایجاد کند و در افزایش درآمد شما موثر باشد.

همچنین امروزه بسیاری از سایت‌ها و پلتفرم‌های آنلاین وجود دارند که شما را برای یادگیری پایتون راهنمایی می‌کنند و فرآینده یادگیری شما را تسهیل و سریع می‌کنند.