سرفصل های دوره

۴ فصل
۵۲ جلسه
۱۷ ساعت
۱

فصل اول

۱۲ قسمت
۰۱:۴۷:۵۱
1

دموی دوره

رایگان
۰۷:۲۶
2

بخش اول - قسمت اول - معرفی دوره

رایگان
۰۳:۰۰
3

بخش اول - قسمت دوم - چرا تعلل خطرناک است؟

رایگان
۰۷:۲۶
4

بخش اول - قسمت سوم - برسی ریشه ای تعلل

۰۶:۰۵
5

بخش اول - قسمت چهارم - مدیریت احساسات

۱۲:۰۳
6

بخش اول - قسمت پنجم - پیشبینی احساسی یا Affictive Forecasting

۰۹:۳۰
7

بخش اول - قسمت ششم - Focalism و Persentism

رایگان
۱۶:۴۴
8

بخش اول - قسمت هفتم - قانون دو دقیقه طلایی دیوید آلن

۰۸:۰۶
9

بخش اول - قسمت هشتم - حفظ وضعیت احساسی

۰۶:۰۳
10

بخش اول - قسمت نهم - انگیزه یا اقدام؟

۰۶:۳۳
11

بخش اول - قسمت دهم - برنامه نویسی مجدد ذهن

رایگان
۱۳:۱۵
12

بخش اول - قسمت یازدهم - حذف ” یک لحظه” ها

۱۱:۴۰
۲

فصل دوم

۱۵ قسمت
۰۳:۰۳:۰۹
۳

فصل سوم

۲۱ قسمت
۰۳:۵۷:۵۰
۴

فصل چهارم

۴ قسمت
۰۸:۱۸:۲۲

افزایش کارهای یک‌هفته در یک روز با افزایش عملکرد شخصی

این موضوع دلایل مختلفی دارد و به مواد مختلفی بستگی دارد، از آلودگی هوا گرفته تا افزایش اطلاعاتی که هر روز با آن برخورد می‌کنیم. نکته مهی که در این دوره به آن می‌پردازیم آن است که اغلب افراد به خودشان به عنوان یک سرمایه ارزشمند نگاه نمی کنند و با عملکرد آشنا نیستند و در حفظ و افزایش آن کوشا نیستند.

سلامتی، شادابی، انگیزه، انضباط فردی و افزایش عملکرد پنج عاملی هستند که تا دیر نشده باید با اصول آن آشنا شویم و با ایجاد تغییراتی ساده و سیستمی دستاوردهای خودمان را افزایش دهیم. زندگی بسیار کوتاه‌تر از آن است که سالهای سال از آن را بدون دستاوردی قابل توجه سپری کنیم. امیرکبیر فقط 3 سال وزارت کرد و در همین مدت کوتاه مدرسه دارالفنون را تاسیس کرد، روزنامه وقایع التفاقیه را منتشر کرد، قراول خانه ایجاد کرد، و اصلاحات اجتماعی بزرگی انجام داد. آیزاک اسموف در طول زندگی خود بیش از 500 جلد کتاب نوشت! و ایلان ماسک، بیل گیتس، استیو جابز خدابیامرز همه در مدت زمان خیلی کوتاهی موفقت و دستاورد زیادی را به وجود آوردند. فرض کنید می توانستید کارهای 5 سال آینده را فقط در یک سال انجام دهید. در این صورت دستاوردهای ما چقدر بیشتر می‌شد؟! انجام کارهایی که افراد معمولی در 5 سال انجام می‌دهند در یک سال، دور از واقعیت نیست! کافیست با روش های افزایش انگیزه و انضباط فردی آشنا شویم.

(صوت دوم فصل چهارم راجع به دستاورد)

ما در این دوره راجع به تبدیل‌شدن به دستگاهی بازده بالایی دارد و کارهای زیادی انجام می‌دهد صحبت نمی‌کنیم. انگیزه، شادابی، سلامتی و دستاوردهای ما به عوامل مهمی مثل داشتن دوستان ارزشمند، تفریح و استراحت اصولی و خیلی چیزهای دیگر بستگی دارد. نظر من اینه که می تونیم در طول روز کارهای بسیار پُر معنایی را انجام بدیم  و بعد باانرژی خیلی زیاد به خانه‌بریم و با خانواده و دوستانمان اوقات خوشی را سپری کنیم. اگر به دنبال چنین چیزی باشید این دوره دقیقا برای شما است.

تعلل چیست؟

بسیاری از کتاب‌ها و تحقیقات تعلل را «به تعویق انداختن کاری که می‌دانیم باید انجام شود» یا «طفره رفتن از انجام کارهای مهم» تعریف می‌کنند. این تعریف‌ها کاملا درست هستند ما در این دوره آموزشی تعلل را به صورت ریشه ای تعریف خواهیم کرد و یادمیگیریم که چطور می‌توانیم به صورت عملی با ترفندها و تکنیک های ساده تعلل را کنترل کنیم و کنار بگذاریم و دستاوردهای خودمان را چند برابر کنیم.

تعلل یعنی به تعویق انداختن کارهای ناخوشایند اما مهم و انجام دادن کارهای ساده تر و خوشایندتر، چیزهایی مثل چک کردن ایمیل، خواندن روزنامه، وبگردی، چک کردن اینستاگرام، صرف چای و قهوه تماشای تلویزیون رایج ترین روش های تعلل هستند. ما در زمان‌های مختلف به روش های مختلف تعلل می‌کنیم. یک‌پنجم افراد دنیا دچار تعلل هستند…

همه افراد موفق و باهوش دچار تعلل هستند! تعلل با اهمال‌کاری و بی‌مسئولیتی فرق دارد!

قانون پارکینسون میگوید که ” مدت انجام یک فعالیت، در زمانی که برای آن در نظر گرفته ایم منبسط می‌شود”  گاهی مجبور می‌شویم فقط دو ساعت در محل کار باشیم و بعدازآن باید از محل کار خارج شویم تا به کارهای مهم‌تری برسیم.  شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که در کمال تعجب می‌بیند که کارهای ضروری را در همان دو ساعت به پایان رسانده‌اید. چرا هر روز با این دید کار نکنیم که تمام کارها را در همان دو ساعت اول روز تمام نکنیم؟

حتما برای شما پیش‌آمده که بیش از چند ساعت را درگیر حل کردن باگ یک پروژه بوده اید. و وقتی کار را رها میکنید و بعد از چند ساعت برمی‌گردید می‌بینید که در کمال ناباوری در چند دقیقه مسئله حل می‌شود! این هم نمونه دیگری از کاربرد این قانون است که در بخش چهارم دوره حسابی راجع به چگونگی استفاده کردن از آن صحبت خواهیم کرد.

دلیل تعلل چیست؟

ویدیو دوم جلسه اول

شاید خسته هستید یا انگیزه شما کم شده است. اگر جیزی را عمیقاً و با تمام وجود بخواهید، تعلل را کنار میگذارید. و به راحتی در معرض وسوسه موضوعات حواس پرت کن قرار نمی‌گیرید.

شاید شما هم در نوشتن گزارش، داکیومنت کردن پروژه‌ها، کامت گذاری، منظم کردن لایه ها در فتوشاپ، تماس های تلفنی، اخراج کسی که به وضوح باید از تیمتان برود، تمیز کردن انباری منزل، ورزش کردن و… تعلل می‌کنید. ما به شما علاوه بر روش شناسایی ریشه ای تعلل، استراتژی های ساده و کاربردی مقابله با آن را آموزش می‌دهیم. یکبار برای همیشه از شر تعلل خلاص شوید.

برای اینکه تعلل را یکبار برای همیشه کنار بگذاریم، اول باید آن را بشناسیم. تعلل با تنبلی یا اهمال‌کاری فرق دارد! دلیل اصلی تعلل تنبلی نیست. شاید انضباط فردی ضعیفی دارید. انضباط فردی مهارتی یادگرفتنی است.

این دوره مناسب چه کسانی است؟

  • تمامی توسعه‌دهنده‌های وب، ویندوز، و موبایل و کسانی که با مفاهیم برنامه‌نویسی و توسعه نرم افزار آشنایی دارند.
  • گرافیست ها، طراحان، دیزاینر ها، طراحان فونت و ایکون، نقاشان دیجیتال و تمامی عزیزانی که در زمینه گرافیک کامپیوتری فعالیت می‌کنند.
  • طراحان تجربه و رابط کاربری، طراحان رفتار، مدیران محصول، مدیران پروژه و علاقه‌مندان به حوزه UX , UI
  • مهندسین کامپیوتر و دانشجویان رشته کامپیوتر.

سرفصل‌های فصل اول: خداحافظی با تعلل

  • تشخیص تعلل؛ بهترین تعریف تعلل
  • تفاوت تعلل با تنبلی و سهل انگاری
  • ریشه اصلی تعلل چیست؟
  • چرا کارهایی که می دانیم مهم هستند را به تعویق می اندازیم؟
  • پیشبینی عاطفی چیست چطور مغز دچار اشتباه می شوید؟
  • 5 راهکار برای خداحافظی همیشگی با تعلل
  • و ده ها نکته کاربردی دیگر…

مهم‌ترین خصوصیت یک آدم موفق، برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ داشتن انضباط فردی است!

یکی از مهم ترین خصوصیت‌هایی که برنامه‌نویس‌های فوق موفق یا گرافیست های درجه یک دارند انضباط فردی است. حتما می‌دانید که انضباط شخصی به یک علم تبدیل‌شده است و بیش از ده ها تئوری مطرح راجع به آن وجود دارد. اغلب اوقات مردم فکر می‌کنند برای افزایش انضباط فردی باید قدرت اراده خودشان را افزایش دهند. اما این کار الزامی نیست! این هم یکی از راه‌ها است ولی ما در این دوره به شما یادمیدهیم که طور بدون افزایش قدرت اراده خودتان، تنها با راهکارهای سیستمی به فردی منضبط‌تر تبدیل شوید!

برای داشتن انضباط فردی اصلا لازم نیست؛ سخت کارکنید! شما ماشین نیستید!

ما باید بتوانیم خودمان را وادار به انجام کارکنیم حتی اگر حوصله و انگیزه کافی نداریم. چیزی که در این دوره حسابی به آن پرداخته‌ایم. اگر بتوانیم در هر شرایطی کارهای مهمی که داریم را انجام دهیم، دستاوردهای ما چند برابر خواهد شد. قهرمان‌های ورزشی سالها تمرین می‌کنند تا دست آورد کسب کنند، اما ما برای بهترین بودن نیاز به تلاش زیادی نداریم، کافیست از راهکارهای سیستمی برای بهبود انضباط فردی خودمان استفاده کنیم.

سرفصل‌های فصل دوم: انضباط فردی پیشرفته

  • چگونه کارهای مهم را انجام دهیم، حتی اگر در شرایط خوبی نیستیم؟
  • عوامل اثر گذار بر انضباط فردی کدام اند؟
  • تئوری هایی مثل اثر برنده، خستگی تصمیم گیری و… چگونه به انضباط فردی کمک می کنند؟
  • چطور برای همیشه بی دقتی و بی حوصلگی را حل کنیم؟
  • چطور بیشترین دستاورد را داشته باشیم در حالی که به اندازه دیگران کار می کنیم؟
  • فریمورک استراتژی های پیشرفته انضباط فردی
  • و ده ها نکته کاربردی دیگر…

چگونه انگیزه خود و تیم را در درازمدت حفظ کنیم و به دستاوردهای بزرگ برسیم؟

انگیزه چیست؟

انگیزه همان نیروی هدایت‌کننده‌ای است که باعث می‌شود شخصی که همیشه از خواب دیر بلند می‌شد اکنون حاضر است برای رفتن کوه با نامزدش، ساعت 4 صبح با خوشحالی بیدار شود!

انگیزه همان عاملی است که باعث می‌شود میلیون‌ها نفر بدون اینکه حقوقی بگیرند یا پولی دریافت کنند، حاضرند ساعت‌ها به تولید محتوا برای سایت ویکی‌پدیا یا کارهای خیرالمنفعه بپردازند. انگیزه همان حس خوبی است که باعث می‌شود کارکنان بدون توجه به پایان ساعت کار و بدون توقع پاداش حاضرند بیشتر بمانند و کار را تکمیل کنند. انگیزه باعث می‌شود کارآفرینان باوجود سختی‌ها و موانع فراوان کارشان را پیش ببرند و در نهایت به موفقیت‌های بزرگ برسند.

اگر انگیزه نباشد، بسیاری از افراد از انجام کارهای سخت فراری خواهند شد!

در این کلاس آنلاین ، حسین اصلانی،به برنامه‌نویس‌ها، گرافیست ها، طراحان تجره و رابط کاربری و علاقه‌مندان آموزش می‌دهد چگونه درکی عمیق و علمی از انگیزش، تعلل، انضباط فردی، افزاش بهره وری و عوامل آن کسب کنند و انگیزه خود و تیمشان را افزایش دهند. پس از پایان این کلاس خواهید دید درک بسیار عمیق و دقیقی از انگیزه دارید که تسلط شما را به این موضوع بسیار بیشتر می‌کند.

سرفصل‌های فصل سوم: مدیریت انگیزه خودمان و تیم

  • انگیزه دقیقا چیست و چه چیزهایی نیست؟
  • آیا انگیزه خودش ایجاد می‌شود یا ما باید آن را ایجاد کنیم؟
  • چرا اغلب اوقات بی حوصله و بی‌انگیزه هستیم؟
  • برسی فرآیند انگیزش در رفتار
  • جرقه، پایداری، اوج‌گیری
  • 3 سطح انگیزه و نقش هرکدام در انجام پروژه‌های سخت
  • انگیزاننده های کلیدی برای خودمان و تیممان
  • و ده ها نکته کاربردی دیگر…

 

همین الان از روی تردمیل پایین بیایید…

بسیاری از برنامه‌نویس، گرافیست ها و طراحان تجربه کاربری معمولی کارشان شبیه دویدن روی تردمیل است. هر روز می‌دوند و خسته‌تر می‌شوند و نتایج کمتری کسب می‌کنند! از این پروژه به آن پروژه از این شرکت به آن شرکت؛ بسیاری از مطالب کتاب‌های موفقیت،  مدیریت زمان، بهره‌وری و…هیچ‌گاه آن‌ها را به جایگاه افراد فوق‌موفق نمی‌رساند! همیشه خسته هستند و استراحت خیلی کمی دارند. کارهای مهم را به تعویق می‌اندازند. و اغلب اوقات کارهایشان را سروقت تمام نمی کنند.

در این دوره آموزشی ما جدید ترین تحقیقات علمی انجام‌شده پیرامون افزایش عملکرد، بهره وی و انگیزه را با مثال‌های کاملا بومی ویژه برنامه نویسان، گرافیست ها، طراحان UX/UI و مهندسین نرم افزار در اختیار شما قرار می‌دهیم. به شما آموزش می‌دهیم که چطور بدون افزایش قدرت اراده خودتان با ترفندهای کاملا سیستمی انضباط فردی خودتان را چند برابر کنید! دادخواهید گرفت که چطور با اقدامات به موقع و سریع همه را متحیر کنید! یاد خواهید گرفت که چطور دستاوردهای باورنکردنی داشته باشید و هم‌زمان تفریح  و استراحت خودمان را هم چند برابر کنیم! انگیزه خودتان را مدیریت کنید و درآمد خودتان را به طور شگفت‌آوری افزایش دهید.

 

آیا گاهی انگیزه شما کم می‌شود؟

درباره اینکه انگیزه شما کم می‌شود مهم‌ترین دلیل این می‌تواند باشد که قبل از شروع کاری درباره دلیل انجام آن بیشتر فکر کنید. اگر چرایی کار برایتان کاملا مشخص نباشد یا به دلایل اشتباهی کار را شروع کنید، احتمال تمام شدن آن کار کمتر می‌شود. مثلا کسی سایتی را درست می‌کند تا پول به‌دست بیاورد. تنها دلیلش همین است. شاید خیلی زود انگیزه‌اش را از دست بدهد؛ زیر بعد از یکی دو ماه می‌بیند اگر در اسنپ کار می‌کرد درآمد خیلی بیشتری داشت. قبل از شروع هر کاری باید کاملا مطمئن شویم که چرا می‌خواهیم آن کار را انجام بدهیم و بعد شروع کنیم. در ضمن خستگی موقتی از ادامه کار، طبیعی است ولی باید بلافاصله با احساسات منفی خودمان کنار بیاییم و کار را ادامه بدهیم تا از لذت به پایان رساندن پروژه بهره‌مند شویم در بخش دوم دوره راجع به پیدا کردن دلیل نکاتی را آموزش خواهیم داد.

دیدگاه‌های اشتباه را کنار بگذارید!

اگر واقعا می‌خواهید سرعت پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته باشید باید دیدگاه‌های افراد معمولی جامعه را کنار بگذارید.

مثلا افراد معمولی فکر می‌کنند پرمشغله بودن یک موفقیت است. فکر می‌کنند باید افتخار کنند که از صبح تا شب کارهای زیادی دارند. فکر می‌کنید دیدگاه افرادی مثل بیل گیتس، مارک زوکربرگ و ایلان ماسک و … درباره پرمشغله بودن چیست؟

پرمشغله بودن نشانه ترسو بودن است!

پرمشغله بودن نشانه بی‌اراده بودن  است!

پرمشغله بودن یعنی تنبل بودن!

شجاع باشید! تعلل را کنار بگذارید و باانضباط فردی دستاوردهای خودتان را چند برابر کنید.

افراد فوق موفق تمامی کارهای مهم زندگی خودشان را به عادت تبدیل کرده اند. وقتی یک فعالیت به عادت تبدیل شود دیگر فراموش نمی‌شود. و بدن برای انجام دادن آن نیاز به‌صرف انرژی زیادی ندارد.

عادت‌های عمیق ایجاد کنید!

عادت فعالیتی است که ما به صورت ناخودآگاه انجام می‌دهیم. و اغلب بدون تمرکز بر چگونگی انجامش آن را ادامه می‌دهیم. اگر می‌خواهید در برنامه‌نویسی، طراحی، و هر چیزی حرفه‌ای شوید باید مهارت‌های کار با ابزارها را به عادت خودتان تبدیل کنید.

تاثیر عادت در موفقیت انکار ناپذیر است. اگر نتوانیم کارهای مهم مثل دیباگ کردن، منظم کردن پروژه‌ها، داکیومنت کردن و… را به عادت تبدیل کنیم، حفظ تداوم آن کار به شدت سخت‌تر خواهد شد.

نتیجه تغییر نکردن را در ذهن خود تصور کنید

به این فکر کنید یا این صحنه را در ذهنتان مجسم کنید که اگر تغییر نکنید چه اتفاقی می‌افتد. این صحنه را به قدری جدی ببینید و نتیجه را چنان هراسناک تصویر کنید که ناراحتی آن از ناراحتی ناشی از دست به کار شدن و کاری صورت دادن بیشتر باشد.

 

موفقیت‌های بزرگ فقط به میزان کار و تلاش ما بستگی ندارد؛ بلکه به طرزفکر ما و میزان استراحت ما نیز مربوط می‌شود.

من بارها در کلاس های طراحی تجربه کاربری گفته‌ام خوش‌بینی راجع به یک محصول برای ما هیچ هزینه‌ای ندارد. 98 درصد مواقع ما منتظر چیزهای بدی هستیم که هرگز اتفاق نمی‌افتد. اتفاقاتی که واقعی نیستند اما قدرت از بین بردن زندگی و خوشحالی مارا دارند…

افزایش بهره وری همراه بازندگی لذت‌بخش

ما در این دوره درباره تبدیل‌شدن به دستگاهی که بازده بالایی دارد و کارهای زیادی انجام می‌دهد، صحبت نمی‌کنیم. شادابی و سلامتی ما به عوامل مهمی مانند داشتن دوستی‌های ارزشمند، تفریح و استراحت بستگی دارد. نظر من این است که می‌توان در طول روز کار بسیار پرمعنا و قابل‌توجهی انجام داد و سپس با انرژی فراوان به خانه رفت و با خانواده و دوستان اوقات خوشی را سپری کرد. اگر به دنبال چنین زندگی‌ هستید این دوره دقیقا برای شما طراحی‌شده است.

افزایش عملکرد پایدار

دوره «افزایش انگیزه و بهره وری» فقط درباره افزایش لحظه‌ای عملکرد و انگیزه صحبت نمی‌کند. هر فردی شاید بر اثر اشتیاق لحظه‌ای، عملکرد بسیار بالایی داشته باشد. کمتر از 5 درصد افرادی که نواختن گیتار را آغاز می‌کنند، یادگیری را آن‌قدر ادامه می‌دهند تا یک آهنگ را به‌طور کامل فرابگیرند. 95 درصد بقیه بر اثر شوق لحظه‌ای تصمیم به فراگیری گیتار می‌گیرند و البته قبل از یادگیری حتی یک آهنگ، از ادامه کار منصرف می‌شوند.

در این دوره درباره عملکرد پایدار صحبت می‌کنیم، یعنی صرف‌نظر از اتفاقات و شرایط اطراف بتوانیم عملکرد معقول و قابل‌توجهی داشته باشیم.

سرفصل‌های فصل چهارم: افزایش بهره وری و عملکرد

  • راز های افزایش عملکرد
  • شارژ انرژی های فیزیکی، احساسی، فکری و روحیه
  • رهایی از تله پُر مشغله بودن
  • ساخت سیستم محافظت از زمان
  • روش های تصمیم گیری افراد موفق
  • افزایش تمرکز
  • شناخت بهتر مغز
  • تکنیک های بهره وری بی پایان
  • و ده ها نکته کاربردی دیگر…

برونی ویر، پرستار یکی از بیمارستان های استرالیا که مخصوص نگهداری از بیماران مشرف به مرگ بوده است بر اساس گفته های بیماران در آخرین لحظات عمر، عمده ترین تاسف های آنها را جمع آوری و دسته بندی کرده است:

  1. کاش جرات داشتم تا در زندگی با خودم رو راست تر باشم و آنطور که خودم دوست داشتم زندگی کنم، نه آنطور که دیگران از من توقع داشتند.
  2. کاش اینقدر کار نمی کردم.
  3. کاش جرات داشتم که احساساتم را به دیگران بگویم.
  4. کاش با دوستانم وقت بیشتری را سپری می کردم.
  5. کاش به خودم خیلی سخت نمیگرفتم و زندگی بهتری داشتم.

فراموش نکنید که زمانی دستاورد های ما ارزشمند است که همواره به یاد خداوند باشیم  و به دوستان اطرافیان خودمان توجه بیشتری کنیم. حال که سالم و قدرت مند هستیم طوری زندگی کنیم که در روزهای پایانی زندگی حسرت و افسوس نخوریم!

آیا کارمند هستید؟

شاید شما خواننده گرامی کارمندی هستید که با خود می‌اندیشید چرا باید در محل کارم عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته باشم؟ حقوقم ارتباطی با عملکرد شخصی من ندارد و بارها کارهای ارزشمندی انجام داده‌ام که هیچ پاداشی به‌دنبال نداشت و حتی شاید دیگران آن را به‌نام خود تمام کرده‌اند. بله ممکن است در محل کار چنین شرایطی وجود داشته باشد؛ ولی از شما سوالی دارم: «آیا دوست دارید از کارتان و همچنین زندگی خود واقعا لذت ببرید؟» احساس شادی و رضایت ما تا حد زیادی به عملکرد ما بستگی دارد.

همیشه خستگی نشانه کار زیاد نیست!

خستگی نتیجه این احساس است که در طی روز کار مفید و قابل‌توجهی انجام‌نشده است. بسیاری از خستگی‌های پایان روز کاری، نتیجه فعالیت سنگین نیستند، بلکه نتیجه این احساس هستند که یک روز بسیار معمولی بدون هیچ اتفاق ارزشمندی به پایان رسیده و هیچ دستاوردی حاصل نشده است.

هیچ‌کس نمی‌تواند روز کاری شما را لذت‌بخش‌تر کند، جز خودتان! پس بیایید سفر هیجان‌انگیز «افزایش عملکرد و بهره وری» را شروع کنیم.

ادامه متن دوره ...