نرم‌افزار پریمیر پرو (Premiere Pro) از جمله ابزارهای محبوب و حرفه‌ای برای ادیت فایل‌های ویدئویی و صوتی است. شما برای شروع کار با این نرم‌افزار مسیر ساده‌ای در پیش خواهید داشت. هرچه جزئیات کار با پریمیر دشوار و متنوع است، یکی از مهم ترین موارد در آموزش پریمیر، فرایند نصب آن به‌خصوص در نسخه‌های جدید ساده و سریع پیش می‌رود. در ادامه متن آموزش رایگان نصب پریمیر (adobe premiere) را به شکل گام‌به‌گام به شما ارائه خواهیم داد.

راهنمای گام به گام نصب پریمیر

دانلود نرم‌افزار پریمیر

در ابتدای کار قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که چگونه پریمیر را نصب کنیم؟ بایستی جدیدترین نسخه منتشرشده از نرم‌افزار پریمیر پرو را به شکل کرک شده از یک منبع معتبر دانلود نموده و روی سیستم خود ذخیره کنیم.

برای دانلود برنامه پریمیر اینجا کلیک کنید.

حذف اطلاعات سابق

درصورتی‌که از پیش برنامه ادوبی پریمیر را نصب داشته‌اید، لازم است در این مرحله تمامی اطلاعات مربوط به آن را حذف نمایید. اگر اولین‌بار است که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنید، می‌توانید از این بخش گذر کنید.

برای حذف اطلاعات نسخه قبلی برنامه ابتدا به بخش Control Panel سیستم خود بروید. در این بخش گزینه Uninstall or Change a program را انتخاب کنید. در صفحه بازشده می‌توانید تمامی نرم‌افزارهای نصب‌شده روی سیستم خود را مشاهده کنید. در میان آنها برنامه ادوب پریمیر پرو را پیدا کرده و روی آن کلیک نمایید. از نوارابزار بالای صفحه گزینه Uninstall Change را انتخاب کنید. پس از چند لحظه پنجره جدیدی با عنوان Premiere Pro Preference برای شما نمایش داده خواهد شد. در این صفحه از شما سؤال می‌شود که آیا قصد حذف تمامی تنظیمات اعمال شده برای نرم‌افزار پریمیر را از ویندوز دارید یا خیر. شما بایستی گزینه yes, remove را انتخاب کنید.

نکته
همچنین بخوانید: افکت های پریمیر

درصورتی‌که تابه اینجا تمامی دستورات را صحیح اجرا کرده باشید، فرایند حذف نصب نسخه قبلی این نرم‌افزار ازروی سیستمتان انجام خواهد شد. دیدن پیام Uninstall Complate روی صفحه، نشان‌دهنده اتمام کار شما در این بخش خواهد بود. در بخش بعد به آموزش نصب نسخه جدید adobe premiere می پردازیم.

آموزش نصب نسخه جدید ادوبی پریمیر

جهت نصب ادوبی پریمیر ابتدا فایل کرک شده برنامه را باز کنید و از میان آیتم‌های موجود، گزینه Set-Up را انتخاب نمایید. در صفحه جدید بازشده، آیتم Languages (زبان برنامه) را روی English و گزینه Location (موقعیت مکانی) را روی حالت Default Location (موقعیت مکانی پیش‌فرض) تنظیم کنید. در نهایت روی کادر Continue کلیک نمایید.

با رسیدن به این نقطه، برنامه شروع به نصب روی سیستم شما خواهد کرد. با گذر زمان فرایند نصب با نمایش پیام Install Complate به اتمام خواهد رسید.

شما می‌توانید با رفتن به محل نصب برنامه و انتخاب پوشه مربوط به آن، نرم‌افزار پریمیر را به‌آسانی بازنموده و مورداستفاده قرار دهید. گفتنی است که اگر از پیش plug-in یا افزونه‌های مختلف را برای این برنامه دانلود کرده باشید، حال آنها بارگذاری خواهند شد. شما در تمامی مراحل آموزش نصب برنامه پریمیر به اتصال اینترنت نیاز دارید. این آموزش نصب پریمیر برای تمامی نسخه ها (2020،2022،2023،2024) مناسب است. در انتها برای حرفه ایی شدن در پریمیر و استفاده از قدرت این برنامه ادیت فیلم و تصویر میتوانید از آموزش پریمیر وب سایت دانشجویار نیز استفاده کنید.