پریمیر چیست؟ پریمیر یک نرم افزار عالی و قدرتمند برای ویرایش و تولید ویدئوهای بسیار با کیفیت است. کسانی که به تدوین فیلم علاقه دارند می‌توانند با کمک این نرم افزار ویدئوهای بسیار زیبایی را حتی تا با پیچیدگی‌های بیشتر خلق کنند. پریمیر برای رابط کاربری هم بسیار می تواند قابل استفاده باشد. Importکردن ویدیو، صوت و گرافیک در قالب های مختلف و ویرایش، دستکاری و ترتیب دادن این عناصر در یک تایم لاین بصری یکی از مهم ترین ویژگی های این نرم افزار است. در این بخش از سری مقالات آموزش پریمیر می خواهیم شما را با برنامه ی ادوبی پریمیر پرو آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

پریمیر نرم افزاری است که با امکانات و تکنولوژی هایی که در آن قرار داده است ویرایشگری قدرتمند است و تغییرات بسیاری در فیلم برای ما ارائه می دهد. اکثر فیلم هایی که امروزه مشاهده می کنیم دارای ویژگی ها و تکنولوژی حرفه است که با این نرم افزار تدوین شده است.

شاید این امکان را به منظور خلاصه کردن مهمترین ویژگی هایی که باید به عنوان تنها نسخه های 64 بیتی برای نخستین نسخه از ادوبی ارائه شود. البته افتر افکت هم به صورت نسخه ی 64 بیتی عرضه شده است.

این نرم افزار دارای سرعت بالایی است که می تواند بسیار کاربردی باشد و با امکاناتی که ارائه می دهد، می توانید مشکل تدوین فیلم را به خوبی حل نماید.

نرم افزار ادوبی پریمیر پرو (Adobe Premiere Pro) چیست؟

نرم افزار ادوبی پریمیر چیست؟ پریمیر پرو نرم افزاری کاربردی است که برای ویرایش فایل های ویدئویی استفاده می شود که بر روی رایانه های ویندوزدار یا مک به کار می رود. این برنامه برای ویرایش فایل های ویدئویی، تبلیغاتی و تلویزیونی و تصاویر آنلاین به کار می رود.

این نرم افزار به عبارتی نرم افزاری جامع است و می تواند با کاربردی که دارد بسیاری از مشکلات ما را حل کند.

تاریخچه‌ی پریمیر چیست؟

ادو پریمیر پرو ابتدا فقط تحت عنوان پریمیر در سال 1991 در سیستم های مک ارائه شد و یکی از اولین سیستم های خطی مبتنی بر رایانه می باشد. پریمیر یک نسخه ی دوباره نوشته شده است در واقع نام پریمیر پرو اولین بار در سال 2003 برای تمامی نسخه های زیر مجموعه ی آن ارائه شد اولین نسخه ی پریمیر پرو نام های مختلفی مانند پریمیر 1 تا 7 داشت.

از زمانی که نسخه ی پریمیر دوباره نوشته شده است توسط صعنت فیلم و ویدئو مورد قبول واقع گشته است.

کاربرد نرم افزار پریمیر چیست؟

این نرم افزار دارای کاربرد های فراوانی است که برخی از آن ها عبارت اند از:

1_cut یا برش دادن فیلم

2_ پشتیبانی از گستره ی وسیعی از فرمت ها و کیفیت های متنوع به منظور ذخیره سازی خروجی نهایی کار

3_ بالا رفتن سرعت تدوین و ویرایش فیلم

4_ سازگاری با دیگر نرم افزار های ادوبی مانند افتر افکت

5_ طراحی و گرافیک و توسعه وب سایت

6_ سهولت استفاده و رابط کاربری

7_ ایجاد جلو های صوتی و تصویری در فیلم

8_ برقراری ارتباط با انواع دوربین عکاسی و فیلم برداری

9_ قابلیت ویرایش فایل های صوتی و تصویری

10_ هماهنگ بودن با نرم افزار ویرایش صدا

کاربرد نرم افزار پریمیر

ویژگی های نرم افزار پریمیر چیست؟

نرم افزار پریمیر که کار ویرایش فیلم را به خوبی انجام می دهد، با داشتن رزولوشن بالا تا 8192*10240 و با رنگ 32 بیت در کانال RBG وYUV پشتیبانی می کند.

همچنین ویژگی دیگری چون ویرایش سطح نمونه صوتی و پشتیبانی از پلاگین VST Audio ومیکس فراگیر 5.1  از امکانات این نرم افزار هستند.

ساختار های پاگین به این صورت است که فرمت ها ی ارائه شده توسط Quick Time یا Direct Show را پشتیبانی می کند. همچنین این نرم افزار تنوع وسیعی در فرمت و کدک ها و فایل های ویدئویی و صوتی در سیستم های عامل و مک پشتیبانی می کنند.

همچنین فیلم های 3D به همراه ریز تنظیات در پریمیر پرو قابلیت ویرایش را دارند. دریافت ویدئو ها با فرمت های متنوع قابلیت تنظیم عناصر مختلف در یک جدول زمانی و اضافه کردن آثار ضبط فیلم های ویدئویی با فرمت های مختلف و ترکیب ویژگی های صوتی با جلو های بصری از دیگر قابلیت های این نرم افزار است.

همچنین تنوع وسیعی از فرمت ها و کدک های فایل های ویدئویی و صوتی را در سیستم عامل ویندوز و مک پشتیبانی می کند.

نحوه ی کار با برنامه ی پریمیر چیست؟

برنامه ی پریمیر به صورت تایم لاین و نواز زمانی است که می توانید فایل های صوتی و تصویری خود را  درون این تایم لاین ویرایش کنید.

برای برش زدن فیلم ها می توانید از ابزار های متوعی که برای شما تبعیه شده است استفاده کنید.

نحوه کار با پریمیر

ترکیب پریمیر با افترافکت و فتوشاپ چگونه است؟

یکی از بهترین ویژگی هایی که در نرم افزار های ادوبی وجود دارد که می توانید به صورت مستقیم پروژه را از پریمیر وارد افتر افکت و فتوشاپ کنید.

در نرم افزار پریمیر فیلم هایی که رکورد کرده اید را می توانید ادیت کنید و آن ها را با کمک اسکریپ و کامپوز برای مرتب کردن وارد نرم افزار افتر افکت می کنیم و افکت های (افکت های پریمیر) لازم را انجام می دهیم و همچنین اگر از عکسی استفاده کرده باشیم در فتوشاپ می توانیم ادیت کنیم.

محیط کاری پریمیر پرو از متادیتای درون اسکریپ ویدئویی استفاده می کند و اسکریپ در ادوب استوری ساخته می شود و سپس به Adobe OnLocation ارسال می شود تا فیلم هایی که ضبط شده است از متادیتای اسکریپ به فیلم متصل شود. پریمیر پرو قابلیت تشخیص صدا می تواند دیالوگ موجود در اسکریپ متادیتا را هماهنگ سازد. در پریمیر پرو می توان کلیپ هایی بر اساس دیالوگ هایشان را سرچ کرد و به Adobe Encore ارسال کرد.

نتیجه گیری

در مقاله پریمیر چیست؟ سعی شد درباره ی نرم افزار پریمیر پرو اطلاعاتی به شما عزیزان ارائه شود. امیدواریم که توانسته باشیم به سوالات شما پاسخ دهیم. اما چنانچه در مورد این نرم افزار هرگونه سوالی دارید میتوانید از بخش دیدگاه ها سوالاتتان را مطرح کنید.