تغییر سایز عکس یکی از عملیات مهم در ویرایش عکس است. در این مقاله از سری مقالات آموزش فتوشاپ، به شما نحوه تغییر سایز عکس در فتوشاپ بدون افت کیفیت را به‌صورت کامل و کاربردی آموزش خواهیم داد. با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مختلف، می‌توانید سایز عکس را به‌دلخواه تغییر داده و آن را برای استفاده در وب، پرینت، شبکه‌های اجتماعی و سایر موارد بهینه کنید.

دوره معرفی شده در ویدئو

آشنایی با ابزار ها و تکنیک های تغییر سایز عکس در فتوشاپ

برای تغییر سایز عکس در فتوشاپ، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1- انتخاب ابزار برش (crop)

نحوه تغییر سایز عکس در فتوشاپ با استفاده از این روش به این صورت است که در نوارابزار، ابزار “Crop” را انتخاب کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد قسمتی از عکس را انتخاب کرده و سایز آن را تغییر دهید.

تغییر سایز عکس در فتوشاپ با ابزار برش (crop)

 در نوار بالای صفحه، می‌توانید تنظیمات برش را مشاهده کنید. در بخش “Options”، نسبت ابعاد را انتخاب کنید. شما می‌توانید از نسبت ابعاد اصلی عکس استفاده کنید یا یک نسبت ابعاد سفارشی تعیین کنید و با استفاده از نشانگر موجود در نوار، منطقه‌ای را که می‌خواهید برش دهید را انتخاب کنید. مطمئن شوید که نسبت ابعاد موردنظر را حفظ می‌کنید.

مقاله آموزش تغییر ابعاد عکس در فتوشاپ

بعد از انتخاب منطقه برش، می‌توانید تغییرات را اعمال کنید. برای این کار، می‌توانید دکمه Enter را فشار دهید یا روی علامت تیک در نوار بالا کلیک کنید.

با انجام این مراحل، شما می‌توانید سایز عکس را با حفظ نسبت ابعاد و بدون افت کیفیت در فتوشاپ تغییر دهید.

2- تغییر سایز با Image size  

ابزار Image Size در فتوشاپ به شما امکان می‌دهد تا ابعاد عکس را به‌صورت دقیق تغییر دهید. با استفاده از این ابزار امکان دارد که سایز عکس را به عرض و ارتفاع خاصی تغییر داده و نسبت ابعاد را حفظ کنید.

برای تغییر ابعاد عکس در فتوشاپ با استفاده از این روش، پس از اجرای نرم افزار و باز کردن عکس موردنظر در آن، کلیدهای ترکیبی Alt+ctrl+I را در صفحه‌کلید فشار می‌دهید تا پنجره image size باز شود. یا از سربرگ image size , image را انتخاب کنید.

سپس با تعیین اعداد موردنظر در کادر، width Height سایز عکس را تغییر دهید. شما می‌توانید اندازه‌ها را در واحدهای پیکسل، سانتی‌متر، اینچ و…تعیین کنید.

تغییر ابعاد عکس در فتوشاپ با Image size  

3- تغییر سایز عکس با Transform

با استفاده از ابزار Transform در Adobe Photoshop، می‌توانید سایز عکس را به‌صورت دقیق با اعداد مشخص تغییر دهید. در زیر توضیحات بیشتری درباره اینکه چگونه با این روش در فتوشاپ سایز عکس را تغییر دهیم ارائه می‌شود:

تغییر اندازه عکس در فتوشاپ با Transform

ابتدا عکس را در حالت انتخاب قرار داده و از منوی Edite زیر مجموعه Transform گزینه scale را انتخاب کرده یا با فشردن کلید Ctrl+T آن را فعال می‌کنید تا دستگیره‌ها ظاهر شوند و سپس با نگه‌داشتن کلید Alt+Shift دستگیره‌ها را به دو طرف درگ کنید.

در این مقاله سه روش متداول تغییر ابعاد عکس در فتوشاپ را توضیح دادیم. اگر در هر بخش کار با فتوشاپ سوالی دارید، حتما در قسمت نظرات آن را مطرح کنید.