قراره تو این دوره چی یاد بگیرم؟

  • آشنایی با محیط نرم افزار
  • آشنایی با انواع نورها وساخت سایه ها
  • بررسی کامل پنجره متریال ادیتور، آشنایی با بافت ها و تکسچرها
  • بررسی انواع دوربین ها و انیمیشن آنها، تنظیمات لنز دوربین
  • آشنایی با انواع رندرها و ساخت درب و پنجره ها
  • ترسیم انواع آبجکت های اولیه سه بعدی و اشکال خطی دو بعدی

سرفصل های دوره

۶ فصل
۷۵ جلسه
۸ ساعت
۱

فصل اول: آشنایی با محیط نرم افزار، منوهای اصلی، ترسیم آبجکت های اولیه سه بعدی و اشکال خطی

۱۵ قسمت
۰۱:۲۵:۱۴
1

مقدمه - معرفی محیط کاربری - شروع کار با نرم افزار ( User Interface )

رایگان
۰۵:۲۹
2

ساخت انواع اشکال هندسی سه بعدی و ایجاد تغییرات در پارامتر های اشکال ( Common Panel )

رایگان
۱۲:۲۸
3

آشنایی با صفحه های نمایش و حالات مختلف آنها ( View Port )

رایگان
۰۲:۵۱
4

آشنایی و انتخاب واحد های اندازه گیری مختلف برای رسم اشکال هندسی ( Unit Setup )

رایگان
۰۲:۱۲
5

ایجاد تغییرات در صفحه ی مختصات برای شخصی سازی کردن محیط کاربری ( Grid )

رایگان
۰۳:۲۷
6

آشنایی با روش های مختلف حرکت در صفحه نمایش

رایگان
۰۳:۴۸
7

آشنایی با ابزار حرکت اشکال هندسی در محیط نرم افزار و کلید های میانبر آنها

رایگان
۰۴:۳۱
8

آشنایی با منو های اصلی نرم افزار و زیر مجموعه های آنها ( File )

۰۵:۳۳
9

آشنایی با منو های اصلی نرم افزار و زیر مجموعه های آنها ( Edit )

۰۴:۰۰
10

آشنایی با منو های اصلی نرم افزار و زیر مجموعه های آنها ( Group )

۰۵:۰۵
11

معرفی ابزار مهم و کاربردی نوار ابزار ( Toolbar )

۰۴:۰۵
12

آشنایی و کار با ابزار Hide , Unhide , Freeze , Unfreeze ( Display Floater )

۰۴:۴۴
13

آشنایی با منو های اصلی نرم افزار و زیر مجموعه های آنها ( Tools )

۰۲:۱۴
14

ادامه ی کار با منو های اصلی - آشنایی با انواع روش های تکثیر اجسام هندسی

۰۹:۲۶
15

ساخت انواع اشکال خطی و دو بعدی - ایجاد تغییرات در پارامتر های اشکال - تبدیل اشکال دو بعدی به اشکال س

۱۵:۲۱
۲

فصل دوم: آشنایی با مودیفایر، کامپوند آبجکت، ادیت اسپیلاین، ترسیم انواع اشکال هندسی پیشرفته

۲۴ قسمت
۰۲:۵۷:۳۶
۳

فصل سوم: بررسی کامل پنجره متریال ادیتور، بافت ها، تکسچر ها و بامپ ها، reflection و raytrace

۱۱ قسمت
۰۱:۰۱:۱۵
۴

فصل چهارم: آشنایی با انواع نورها و بررسی پارامترها، ساخت سایه ها و پارامترها

۸ قسمت
۰۰:۵۳:۰۱
۵

فصل پنجم: کار با انواع دوربین ها و بررسی تکنیک های Depth of Field ، Mostion Blur و Multi Pass Effect

۹ قسمت
۰۰:۵۵:۳۶
۶

فصل ششم: بررسی انواع رندرها در تری دی مکس، بررسی هسته گرافیکی نیتروس و ساخت درب و پنجره ها در نرم افزار

۸ قسمت
۰۰:۵۵:۳۳

در عصر دیجیتال امروز، توانایی طراحی و ساخت محتوای سه بعدی یکی از مهارت های کلیدی برای افرادی است که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند. از انیمیشن و بازی سازی گرفته تا معماری و طراحی صنعتی، تری دی مکس به عنوان یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای سه بعدی سازی، ابزاری ضروری برای پیشرفت در این عرصه ها محسوب می شود. این نرم افزار به کاربران امکان می‌دهد تا اشکال سه بعدی پیچیده را به سرعت و با دقت طراحی کرده و به راحتی آنها را انیمیت کنند. آموزش تری دی مکس فرصتی هیجان انگیز برای آشنایی و تسلط بر این نرم افزار قدرتمند و کاربردی است.

در دوره آموزش 3Ds Max چه می آموزید ؟

در این مجموعه تدریس برنامه 3DsMax بصورت قدم به قدم از مقدماتی تا متوسط ویژه کاربران تازه کار تدریس میشود.

  • آشنایی با محیط نرم افزار
  • بررسی منوهای کاربردی و دستورات مهم
  • ترسیم انواع آبجکت های اولیه سه بعدی و اشکال خطی دو بعدی
  • بررسی کامل پنجره متریال ادیتور، آشنایی با بافت ها و تکسچرها
  • آشنایی با انواع نورها وساخت سایه ها
  • بررسی انواع دوربین ها و انیمیشن آنها، تنظیمات لنز دوربین
  • آشنایی با انواع رندرها و ساخت درب و پنجره ها

این دوره چه بازارکاری دارد ؟

  • فعالیت و کار در شرکت های معماری و انیمیشن سازی سه بعدی
  • طراحی غرفه های نمایشگاهی، انواع مبل و تخت و کابینت

پیش نیازهای آموزش تری دی مکس چیست ؟

آموزش نرم‌افزار 3ds max 2019  هیچ‌گونه پیش‌نیازی ندارد و از صفر آموزش داده شده است .

سرفصل های دوره آموزش تری دی مکس :

فصل اول: آشنایی با محیط نرم افزار، منوهای اصلی، ترسیم آبجکت های اولیه سه بعدی، ترسیم اشکال خطی و دو بعدی، کار با ابزارها و دستورات مهم

فصل دوم: آشنایی با مودیفایر، کامپوند آبجکت، ادیت اسپیلاین، ترسیم انواع اشکال هندسی پیشرفته و انواع منحنی ها

فصل سوم: بررسی کامل پنجره متریال ادیتور، آشنایی با پارامترها، بافت ها، تکسچر ها و بامپ ها، reflection و raytrace و موارد مرتبط دیگر

فصل چهارم: آشنایی با انواع نورها و بررسی پارامترها، ساخت سایه ها و پارامترها

فصل پنجم: کار با انواع دوربین ها، ایجاد مسیر برای دوربین، تنظیمات لنز دوربین و بررسی تکنیک های Depth of Field ، Mostion Blur و Multi Pass Effect

فصل ششم: بررسی انواع رندرها در تری دی مکس، بررسی هسته گرافیکی نیتروس و ساخت درب و پنجره ها در نرم افزار

این دوره برای چه کسانی مناسب است ؟

  • معماران
  • انیمیشن سازان
  • طراحان مبل و تخت و کابینت

چه نرم افزارهایی در این دوره استفاده شده است ؟

  • در این دوره تنها از نرم افزار 3ds max استفاده شده است .

3Ds Max چیست ؟

3ds Max ابزارهای قدرتمندی را برای مدلسازی سه بعدی، تکسچرینگ، نورپردازی، ریگینگ، انیمیشن، دینامیک، ذرات و رندر فراهم می کند. این به توسعه دهندگان بازی، هنرمندان جلوه های بصری، معماران، طراحان، مهندسان و متخصصان تجسم امکان می دهد آثار هنری خیره کننده ای خلق کنند. علاوه بر این، رابط تعاملی و ابزارهای گردش کار 3ds Max کار متخصصان تجسم طراحی را آسان‌تر می‌کند.

کاربردهای تری دی مکس

تری دی مکس یک نرم‌افزار قدرتمند و محبوب در زمینه مدل‌سازی، انیمیشن و رندر سه‌بعدی است که کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف دارد. برخی از کاربردهای اصلی تری‌دی مکس عبارتند از:

طراحی و مدل‌سازی سه‌بعدی

تری‌دی مکس به عنوان یک نرم‌افزار قدرتمند در زمینه مدل‌سازی سه‌بعدی، کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف دارد. این نرم‌افزار امکان طراحی و ساخت مدل‌های دقیق و واقع‌گرایانه از اشیاء، ابزارها و محصولات را فراهم می‌کند. معماران و طراحان داخلی نیز می‌توانند با استفاده از تری‌دی مکس، مدل‌های سه‌بعدی ساختمان‌ها و طرح‌های داخلی را ایجاد کنند. این ویژگی‌ها، تری‌دی مکس را به ابزاری کاربردی در صنایع گوناگون تبدیل کرده است.

انیمیشن و حرکت‌دهی

تری‌دی مکس، به دلیل قابلیت‌های پیشرفته در زمینه انیمیشن و حرکت‌دهی، یکی از نرم‌افزارهای محبوب در صنعت فیلم و بازی‌سازی است. این نرم‌افزار امکان ایجاد انیمیشن‌های دو‌بعدی و سه‌بعدی را فراهم می‌کند و کاربران می‌توانند شخصیت‌ها و اشیاء را به صورت واقع‌گرایانه در صحنه حرکت دهند. همچنین امکان اضافه کردن افکت‌های ویژه به انیمیشن‌ها وجود دارد که به جذاب‌تر شده آنها کمک می‌کند.

طراحی محیط‌های مجازی و بازی‌ها

نرم افزار تری‌دی مکس به دلیل قابلیت‌های پیشرفته در زمینه مدل‌سازی سه‌بعدی و انیمیشن، کاربرد گسترده‌ای در طراحی محیط‌های مجازی و بازی‌های کامپیوتری دارد. این نرم‌افزار به طراحان بازی‌ها امکان می‌دهد تا صحنه‌ها و محیط‌های سه‌بعدی را برای بازی‌ها ایجاد کنند. همچنین امکان طراحی مدل‌های سه‌بعدی برای اشیاء و کاراکترهای بازی و طراحی رابط کاربری و المان‌های گرافیکی در این نرم‌افزار وجود دارد.

رندر و پردازش تصویر

تری‌دی مکس به عنوان یک ابزار قدرتمند در زمینه رندر و پردازش تصویر نیز شناخته می‌شود. این نرم‌افزار قابلیت ایجاد تصاویر رنگی و واقع‌گرایانه از مدل‌های سه‌بعدی را دارد. کاربران می‌توانند با تنظیم نور، سطوح مواد و دوربین، کیفیت و ظاهر تصاویر را بهبود بخشند. همچنین امکان ایجاد تکسچرها و مواد سه‌بعدی در این نرم‌افزار وجود دارد که به افزودن جزئیات به مدل‌ها کمک می‌کند.

مزایای استفاده از نرم‌ افزار تری دی مکس

استفاده از نرم افزار تری دی مکس دارای مزایای متعددی است:

  • امکان مدیریت بهتر پروژه: تری دی مکس ابزارهای قدرتمندی برای سازماندهی و مدیریت پروژه های سه بعدی ارائه می دهد. این امکان به طراحان کمک می کند تا پروژه های پیچیده را به شکل منسجم و موثر مدیریت کنند.
  • طراحی دقیق و بهینه: ابزارهای مختلف تری دی مکس به کاربران امکان طراحی و مدلسازی دقیق و بهینه اشیاء و صحنه های سه بعدی را می دهد. این ویژگی به طراحان کمک می کند تا اشکال هندسی پیچیده را با دقت خلق کنند.
  • قابلیت رندرینگ پیشرفته: 3ds Max ابزارهای قدرتمندی برای رندرینگ و ایجاد نماهای واقع گرایانه از صحنه های سه بعدی دارد. این قابلیت به طراحان کمک می کند تا جلوه های ویژه و گرافیک های سه بعدی حرفه ای تولید کنند.
  • سازگاری با سایر نرم افزارها: تری دی مکس به خوبی با سایر برنامه های طراحی مانند فتوشاپ و ایلاستریتور سازگار است. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا پروژه های خود را بین برنامه‌های مختلف منتقل کنند.
  • انعطاف پذیری در طراحی: نرم افزار تری دی مکس ابزارهای متنوعی برای طراحی و مدلسازی سه بعدی ارائه می دهد. این ویژگی به طراحان اجازه می دهد تا خلاقیت و ایده های خود را به شکل انعطاف پذیر پیاده سازی کنند.
  • جامعه کاربری گسترده: تری دی مکس یک نرم افزار بسیار رایج و پرکاربرد در صنعت طراحی و گرافیک سه بعدی است. این موضوع به کاربران کمک می کند تا از منابع آموزشی نرم افزار تری دی مکس و جامعه کاربران فعال آن بهره مند شوند.