قراره تو این دوره چی یاد بگیرم؟

  • آشنایی با بخش های مختلف نرم افزار
  • آموزش انواع مدلسازی ها
  • مدلسازی کامل نمای ساختمان
  • و ...

سرفصل های دوره

۳ فصل
۷۰ جلسه
۱۸ ساعت
۱

آموزش کاربردی نرم افزار 3D Studio Max

۳۳ قسمت
۰۵:۰۶:۰۷
1

مقدمه ای در خصوص نرم افزار مکس

رایگان
۰۸:۵۱
2

اینترفیس نرم افزار مکس

رایگان
۱۰:۱۹
3

توضیح در خصوص ترنسفرم ( جابجایی ، چرخش و اسکیل)

رایگان
۱۰:۰۲
4

ساخت آبجکت های اولیه در نرم افزار مکس

رایگان
۱۰:۰۴
5

توضیح در خصوص ادیت پلی Edit Poly

۱۰:۰۹
6

ساخت آبجکت به وسیله ادیت پلی

۱۰:۰۸
7

اَشکال در مکس

۰۹:۰۴
8

مدیریت پروژه در مکس

۱۰:۴۶
9

کار کردن با احد های اندازه گیری در مکس

۰۸:۲۸
10

زوایای دید و حرکت کردن در محیط مکس

۰۷:۵۳
11

تغییرات در زوایای دید و نحوه نمایش اجسام در مکس

۱۰:۱۷
12

کواد منو و کاربرد آن

۰۸:۴۴
13

کامند پنل در مکس

۰۹:۰۴
14

استفاده از ابزارهای کاربردی بخش روبان در مکس

۱۲:۳۱
15

فرایند اکشن و کانکت در مکس

۰۷:۱۸
16

بک آ پ گیری اتوماتیک

۰۵:۴۰
17

لایه ها و مفهوم ایزوله در مکس

۰۸:۲۸
18

مرکز ثقل اجسام در مکس

۰۶:۳۶
19

مفهوم اسنپ و گیزمو در مکس

۰۹:۱۶
20

لایه ها و گروهبندی در مکس

۱۰:۰۹
21

مدیریت پروژه در مکس

۰۹:۳۷
22

میانبرهای کاربردی در مکس

۱۰:۰۵
23

مفهوم رفرنس و کوردینیت در مکس

۱۲:۱۲
24

تغییر مرکز ثقل احجام در مکس

۰۵:۳۵
25

چگونگی مدلسازی از روی نقشه و یا یک عکس

۱۲:۱۱
26

مفهوم اَری یا چیدمان در مکس

۱۱:۲۲
27

ذخیره کردن و وارد کردن مدل از طریق ایمپرت یا مرج در مکس و تفاوت آن ها

۰۹:۵۷
28

ذخیره کردن و وارد کردن مدل از طریق ایمپرت یا مرج در مکس و تفاوت آن ها

۰۷:۵۶
29

بولین و فرامین مربوط به این تابع

۱۳:۱۲
30

فری فرم مدلینگ در مکس قست اول

۰۷:۱۱
31

فری فرم مدلینگ در مکس قست دوم

۰۷:۰۰
32

فری فرم مدلینگ در مکس قست سوم

۰۶:۰۸
33

فری فرم مدلینگ در مکس قست چهارم

۰۹:۵۲
۲

مدلسازی ، متریال دهی ، نورپردازی و رندر یک فضای داخلی درمکس و انجین ویری

۳۶ قسمت
۰۸:۳۰:۴۱
۳

مدلسازی کامل نمای ساختمان شمس العماره با همه جزئییات

۱ قسمت
۰۴:۲۲:۱۱

آموزش استودیو مکس Max Workshop، دوره‌ای عالی برای کسانی است که به دنیای جذاب و خلاقانه‌ی مدل‌سازی سه‌بعدی و انیمیشن‌سازی علاقه‌مند هستند. با یکی از قوی‌ترین نرم‌افزارهای شبیه‌سازی و مدل‌سازی سه‌بعدی، یعنی 3ds Max، آشنا شوید و مهارت‌های لازم برای خلق جهانی زیبا و شگفت‌انگیز را کسب کنید. در این دوره با تدریس مدرس حرفه‌ای به صورت عملی با تمامی اصول و روش‌های مدل‌سازی و انیمیشن‌سازی با 3ds Max آشنا خواهید شد. پس برای به دست آوردن مهارت‌های مورد نیاز در این زمینه دوره آموزشی استودیو مکس دانشجویار منتظر شماست!

آنچه در دوره آموزش استودیو مکس می‌آموزیم

در این دوره آموزشی، شما با مبانی استفاده از 3ds Max آشنا خواهید شد و با کاربردهای مختلف این نرم‌افزار قدرتمند آشنایی پیدا خواهید کرد. از مدل‌سازی سه‌بعدی اشیا و معماری گرفته تا رندرینگ و انیمیشن‌سازی. در این دوره شما با مهارت‌های لازم برای ایجاد صحنه‌های 3D جذاب و واقع‌گرایانه آشنا می‌شوید.

موضوعات کلی مورد بحث در دوره

  1. آموزش مکس
  2. انجام پروژه فضای داخلی
  3. انجام پروژه نمای ساختمان

سرفصل های آموزش پروژه محور استودیو مکس

بخش اول آموزش نرم افزار مکس به صورت کاربردی

  1. مقدمه ایدر خصوص نرم افزارمکس
  2. آموزش اینترفیس نرم افزار مکس
  3. توضیخ در خصوص ترنسفرم ( جابجایی ، چرخش و اسکیل)
  4.  ساخت آبجکت های اولیه در نرم افزار مکس
  5. توضیح در خصوص ادیت پلی
  6. ساخت آبجکت به وسیله ادیت پلی
  7. اشکال در مکس
  8. مدیریت پروژه در مکس
  9. کار کردن با احد های اندازه گیری در کس
  10. زوایای دید و حرکت کردن در محیط مکس
  11. تغیررات در زوایای دید و نحوه نمایش اجسام در مکس
  12. کواد منو و کاربرد آن
  13. کامند پنل در مکس
  14. استفاده از ابزارهای کاربردی بخش روبان در مکس
  15. فرایند اکشن و کامند در مکس
  16. بک آ گیری اتوماتیک
  17. لایه ها و مفهوم ایزوله در مکس
  18. مرکز ثقل اجسام در مکس
  19. مفهوم اسنپ و گیزمو در مکس
  20. لایه ها و گروهبندی در مکس
  21. مدیریت پروژه در مکس
  22. میانبرهای کاربردی در مکس
  23. مفهوم رفرنس و کوردینیت در مکس
  24. تغییر مرکز ثقل احجام در مکس
  25. چگونگی مدلسازی از روی نقشه و یا یک عکس
  26. مفهوم اَری یا چیدمان در مکس
  27. ذخیره کردن و وارد کردن مدل از طریق ایمپرت یا مرج در مکس و تفاوت آن ها
  28. مفهوم ایکس رف در مکس
  29. بولین و فرامین مربوط به این تابع
  30. فری فرم مدلینگ در مکس قست اول
  31. آموزش فری فرم مدلینگ در مکس قست دوم
  32. مدلینگ در مکس قست سوم
  33. فری فرم مدلینگ در مکس قست چهارم

بخش دوم مدلسازی، متریال دهی، نورپردازی و رندر یک فضای داخلی درمکس و انجین ویری

  1. مدلسازی دیوارها د رمکس
  2. مدلسازی تاقچه و پنجره
  3. مدلسازی وان حمام قسمت اول
  4. مدلسازی وان حمام قسمت دوم
  5. مدلسازی شیرآلات قسمت اول
  6. مدلسازی شیرآلات قسمت دوم
  7. مدلسازی وان حمام قسمت سوم
  8. ادیت وام حمام (این بخش بدون کلام میباشد)
  9. مدلسازی شامپو و مایع دستشویی
  10. مدلسازی برخی از احجام درون حمام
  11. مدلسازی حوله قسمت اول
  12. مدلسازی حوله قسمت دوم
  13. مدلسازی حوله قسمت سوم و شبیه سازی آن در نرم افزار مارولس دیزاینر
  14. مدلسازی شمع و پایه شمع
  15. مدلسازی حوله قسمت چهارم
  16. مدلسازی برخی از مدل های دیگر ( این بخش هم به علت تشابه با بخش های دیگر بدون کلام میباشد)
  17. عمق میدان و تنظیمات دوربین
  18. اضافه کردن نور به صحنه
  19. ساخت متریال کروم برای شیر آلات و بخش های فلزی
  20. ساخت متریال کاشی
  21. ساخت متریال شیشه
  22. متریال وان حمام
  23. متریال شمع
  24. نورهای موضعی یا آی ای اس
  25. ساخت و ایجاد نور تاقچه حمام
  26. متریال شامپو
  27. حوله بخش پنجم
  28. شبیه سازی و فیزیک حوله
  29. لیبل و متریال برای حوله
  30. شبیه سازی آویزان کردن حوله
  31. برخی اصلاحات
  32. مدلسازی صندلی چوبی درون حمام قسمت اول
  33. آموزش مدلسازی صندلی چوبی درون حمام قسمت دوم
  34. طریقه مدلسازی صندلی چوبی درون حمام قسمت سوم
  35. برخی اصلاحات جزئی
  36. رندوم کردن متریال سرامیک دیوار

بخش سوم مدلسازی کامل نمای ساختمان شمس العماره

  1. مدلسازی ساختمان شمس العماره

نرم افزار های مورد استفاده در دوره آموزش استودیو مکس

  • نرم افزار مکس
  • ابزار قدرتمند فوتوشاپ
  • نرم افزار انجین ویی

این دوره مناسب چه کسانی است؟

  • برای معماران و دانشجویان معماری
  • مناسب شبیه سازان

پیش نیازهای دوره آموزش استودیو مکس

این دوره بصورت کاملا پروژه محور و از مقدماتی تا پیشرفته طراحی شده است. در نتیجه نیاز به پیش نیاز خاصی ندارد اما شما باید با اطلاعات پایه در زمینه سه بعدی سازی آشنایی جزئی داشته باشید. اما اگر در کنار این آموزش قصد یادگیری بیشتری را دارید پیشنهاد ما دوره آموزش استودیو مکس که در وبسایت udemy به آن پرداخته شده است و  همچنین دوره آموزش تری دی مکس دانشجویار میباشد.

استودیو مکس چیست؟

استودیو مکس (Max Studio) یک نرم‌افزار شبیه‌سازی و مدل‌سازی سه‌بعدی است که توسط شرکت Autodesk توسعه و عرضه شده است. Workshop (کارگاه) در اینجا به معنای یک محیط آموزشی و آموزشی برای آموزش کاربران به کار با نرم‌افزار 3ds Max اشاره دارد. بنابراین، Max Workshop یک منبع آموزشی آنلاین است که توسط Autodesk ارائه می‌شود و به کاربران کمک می‌کند تا مهارت‌های مورد نیاز برای استفاده از نرم‌افزار 3ds Max را در زمینه‌هایی مانند مدل‌سازی سه‌بعدی، رندرینگ، انیمیشن‌سازی و جلوه‌های ویژه بهبود دهند.

ویژگی‌های برجسته استودیو مکس عبارتند از:

  1. مدل‌سازی سه‌بعدی: استودیو مکس ابزارهای پیشرفته‌ای برای مدل‌سازی اشیا و صحنه‌های سه‌بعدی ارائه می‌دهد. از ابزارهای ساخت هندسی ساده تا ابزارهای پیچیده‌تر مانند مدل‌سازی پلیگون، نورو، و ساب‌دیویژن، استودیو مکس امکانات گسترده‌ای را برای ایجاد اشیا و معماری سه‌بعدی فراهم می‌کند.
  2. رندرینگ و واقع‌گرایی: استودیو مکس ابزارهای قوی برای رندرینگ و واقع‌گرایی صحنه‌های سه‌بعدی ارائه می‌دهد. با استفاده از موتورهای رندرینگ پیشرفته‌ای مانند V-Ray و Mental Ray، کاربران می‌توانند تصاویر با کیفیت بالا و واقع‌گرایانه از صحنه‌های خود ایجاد کنند.
  3. انیمیشن و شبیه‌سازی: استودیو مکس ابزارهای متنوعی برای ایجاد انیمیشن‌های سه‌بعدی و شبیه‌سازی واقعی‌ترین حرکات و اثرات را ارائه می‌دهد. از جمله ابزارهای شبیه‌سازی رگ‌ها، پارتیکل‌ها، پوسته‌بندی و راه‌اندازی دینامیکی اشیا

دلایل اهمیت و کاربرد استودیو مکس چیست؟

استفاده از نرم‌افزار استودیو مکس بسیار مهم و حیاتی در زمینه طراحی و ساخت انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای و فیلم‌های سینمایی است. دلایلی که استفاده از این نرم‌افزار را اهمیت می‌بخشند شامل:

۱- سهولت کار با محیط گرافیکی قدرتمند: استودیو مکس یکی از بهترین نرم‌افزارهای گرافیکی است که امکانات بسیار زیادی برای طراحی و ساخت مدل‌های سه‌بعدی، انیمیشن و جلوه‌های ویژه فیلمی فراهم می‌آورد. همچنین محیط گرافیکی آن بسیار ساده و کاربر پسند است.

۲- استفاده از تکنولوژی پیشرفته: استودیو مکس با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و روز دنیا، امکانات بسیاری را برای استفاده در صنعت گرافیک و تولید محتوای دیجیتال فراهم می‌آورد. این نرم‌افزار بهترین ابزارهای رندرینگ و جلوه‌های ویژه را داراست.

۳- پشتیبانی از فرمت‌های گوناگون: استودیو مکس قابلیت خروجی دادن به فرمت‌های مختلف از جمله OBJ، FBX، STL، VRML را دارد که این امکان را به طراحان و توسعه‌دهندگان می‌دهد که با سایر نرم‌افزارهای طراحی و ساخت سه‌بعدی هماهنگ شوند.

۴- بسیاری از شرکت‌های بزرگ صنعتی از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند: شرکت‌هایی مانند Ubisoft، Activision و Gameloft از استودیو مکس برای تولید بازی‌های خود استفاده می‌کنند که نشان دهنده اهمیت و محبوبیت بالای این نرم‌افزار در صنعت گرافیک است.

چرا Max Studio مناسب معماران است؟

استودیو مکس به دلیل امکانات بسیار زیادی که در زمینه طراحی سه‌بعدی و شبیه‌سازی ساختمان‌ها، فضاهای داخلی و خارجی و همچنین مناظر طبیعی به کاربرانش ارائه می‌دهد، بسیار مورد توجه و استفاده معماران قرار گرفته است.

۱- طراحی دقیق: با استفاده از ابزارهای استودیو مکس، معماران می‌توانند ساختمان‌های پیچیده را با اندازه، ارتفاع، شکل و جزئیات دقیق طراحی کنند.

۲- شبیه‌سازی دقیق: با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان محیط‌های طبیعی، همچون ساحل، جنگل، کوهستان و… را با دقت بالا شبیه‌سازی کرد و در پروژه‌های مرتبط با معماری به کار برد.

۳- مدیریت پروژه: استودیو مکس به معماران ابزارهای مناسبی برای مدیریت و طراحی پروژه‌های مختلف در اختیار می‌گذارد که این امکان را برایشان فراهم می‌کند تا به صورت دقیق و سازمان‌یافته پروژه خود را پیش ببرند.

۴- هماهنگی با نرم‌افزارهای مرتبط: استودیو مکس برای معماران امکاناتی را جهت هماهنگی با نرم‌افزارهای دیگر همچون AutoCAD، Revit و SketchUp فراهم کرده است که باعث ساده‌تر شدن فرآیند طراحی و ساخت ساختمان‌ها و پروژه‌های معماری می‌شود.

با توجه به این مزایا، استودیو مکس برای معماران بسیار مفید و حیاتی است.

چرا یادگیری استودیو مکس مناسب شبیه سازان است؟

نرم افزار استودیو مکس به دلیل قابلیت های بسیار منحصر به فرد و پیشرفته ای که در زمینه شبیه سازی دارد، به عنوان یکی از محبوب ترین نرم افزار های شبیه سازی در صنعت برنامه نویسی و بازی سازی مورد توجه شبیه سازان قرار گرفته است.

۱- امکانات رندرینگ بالا: استودیو مکس با داشتن قابلیت های بالا برای رندرینگ و جلوه های ویژه، به شبیه سازان این امکان را می دهد که تصاویری با کیفیت بالا و با جزئیات دقیق را ایجاد کنند.

۲- امکانات قدرتمند جهت شبیه سازی حرکت: استودیو مکس با داشتن امکانات قدرتمند جهت شبیه سازی حرکت، به شبیه سازان امکان میدهد که حرکت های پیچیده و دقیق را با دقت بالا شبیه سازی کنند.

۳- مجهز به ابزارهای قدرتمند جهت طراحی: استودیو مکس با مجهز بودن به ابزارهایی برای طراحی، مانند پلاگین ها، اسکریپت ها و فایل های مدل سازی، به شبیه سازان این امکان را میدهد تا با دقت بالا مدل های سه بعدی را طراحی کنند.

۴- قابلیت هماهنگی با نرم‌افزارهای مختلف: استودیو مکس به شبیه سازان امکانات مناسبی برای هماهنگی با نرم‌افزارهای دیگر مانند Maya، Unity و Unreal Engine 4 فراهم می‌کند که باعث ساده تر شدن فرآیند شبیه سازی می‌شود.

با توجه به این موارد، نرم افزار استودیو مکس به خاطر امکانات پیشرفته و قابلیت های منحصر به فرد در زمینه شبیه سازی، بسیار مورد توجه شبیه سازان و طراحان بازی ها قرار گرفته است.