قراره تو این دوره چی یاد بگیرم؟

  • کار با نرم افزار 3D Max را به صورت کامل می آموزید.
  • با استفاده از ابزارهای کاربردی می توانید اجسام سه بعدی را طراحی کنید.
  • با استفاده از spline modeling و polygon modeling می توانید اجسام پیچیده تر طراحی کنید.
  • با مدلسازی یک دکوراسیون اداری از صفر، بر این مباحث مسلط می شوید.
  • می توانید اشکال دو بعدی را به سه بعدی تبدیل کنید.
  • با انواع نورپردازی ها در 3D max آشنا می شوید.
  • کار با پلاگین V-ray را به صورت کامل می آموزید.
  • می توانید در شرکت های مختلف عمرانی و معماری استخدام شوید.
  • با حرفه ای شدن، یم توانید درآمد دلاری از این راه کسب کنید.

سرفصل های دوره

۱ فصل
۷۱ جلسه
۹ ساعت
۱

لیست ویدئوهای دوره

۷۱ قسمت
۰۹:۱۷:۲۸
1

دمو

رایگان
۰۱:۳۰
2

فصل اول - قسمت اول - تنظیمات رابط کاربری

رایگان
۰۵:۰۱
3

فصل اول - قسمت دوم - سفارشی سازی رابط کاربری

رایگان
۰۲:۳۳
4

فصل اول - قسمت سوم - ساخت اجسام

رایگان
۰۲:۵۶
5

فصل اول - قسمت چهارم - آشنایی با محیط کاری

۰۵:۱۳
6

فصل اول - قسمت پنجم - ساخت اجسام

۱۱:۳۴
7

فصل اول - قسمت ششم - جابجایی اجسام

۱۷:۱۷
8

فصل اول - قسمت هفتم - جابجایی در صحنه

۰۹:۰۱
9

فصل اول - قسمت هشتم - نمایش ویوپورت ها

۰۷:۲۵
10

فصل اول - قسمت نهم - انواع ویوپورت

رایگان
۰۹:۰۶
11

فصل اول - قسمت دهم - کلیدهای میانبر

۰۵:۲۹
12

فصل اول - قسمت یازدهم - نحوه کار با isolate و lock

۰۷:۱۷
13

فصل اول - قسمت دوازدهم - کار با select and place

۰۲:۰۷
14

فصل اول - قسمت سیزدهم - کار با refrence-coordinate-system

۰۷:۱۱
15

فصل اول - قسمت چهاردهم - آشنایی با scene-explorer

۰۴:۱۳
16

فصل دوم - قسمت اول - تنظیم کردن محیط

۰۶:۵۷
17

فصل دوم - قسمت دوم - کار با snap

۰۵:۴۳
18

فصل دوم - قسمت سوم - قرار دادن تصویر در محیط

۰۵:۱۴
19

فصل دوم - قسمت چهارم - کپی گرفتن

۱۱:۴۷
20

فصل دوم - قسمت پنجم - گروه بندی اجسام

۰۵:۳۵
21

فصل دوم - قسمت ششم - آشنایی با hold و fetch

۰۵:۴۸
22

فصل دوم - قسمت هفتم - خم کردن و پیچاندن اجسام

۰۶:۵۵
23

فصل دوم - قسمت هشتم - قرینه کردن

۰۶:۱۶
24

فصل دوم - قسمت نهم - نحوه استفاده از hierarchy

۰۶:۳۰
25

فصل دوم - قسمت دهم - استفاده از array

۰۶:۲۵
26

فصل سوم - قست اول - splines

۰۸:۰۲
27

فصل سوم - قسمت دوم - تنظیمات splines

۰۶:۲۰
28

فصل سوم - قسمت سوم - ویرایش splines

۱۷:۴۳
29

فصل سوم - قسمت چهارم - مدیفایر sweep

۰۹:۵۱
30

فصل سوم - قسمت پنجم - ساخت گچ بری دیوار

۰۸:۵۹
31

فصل سوم - قسمت ششم - مدیفایر lathe

۰۸:۳۰
32

فصل سوم - قسمت هفتم - کار با extrude

رایگان
۰۸:۱۹
33

فصل سوم - قسمت هشتم - کار با bevel

۰۳:۴۳
34

فصل سوم - قسمت نهم - آشنایی با متن ها

۰۴:۱۸
35

فصل سوم - قسمت دهم - کار با ابزار loft

۰۸:۴۸
36

فصل چهارم - قسمت اول - کار با boolean

۰۵:۴۲
37

فصل چهارم - قسمت دوم - ویرایش پالیگان ها

۰۴:۵۹
38

فصل چهارم - قسمت سوم - استفاده از connect و bridge

۰۵:۲۶
39

فصل چهارم - قسمت چهارم - ساخت در

۰۵:۱۴
40

فصل چهارم - قسمت پنجم - ساخت پایه صندلی

۱۲:۱۶
41

فصل چهارم - قسمت ششم - ساخت عینک 1

۰۸:۰۶
42

فصل چهارم - قسمت هفتم - ساخت عینک 2

۰۳:۲۰
43

فصل چهارم - قسمت هشتم - استفاده از soft selection

۰۳:۵۰
44

فصل چهارم - قسمت نهم - استفاده از weld

۰۵:۵۸
45

فصل چهارم - قسمت دهم - حجاری کردن

۰۳:۵۷
46

فصل پنجم - قسمت اول - ساخت پنجره

۰۶:۲۵
47

فصل پنجم - قسمت دوم - ساخت میز

۰۹:۰۹
48

فصل پنجم - قسمت سوم - ساخت صندلی چرخ دار 1

رایگان
۱۲:۵۵
49

فصل پنجم - قسمت چهارم - ساخت صندلی چرخ دار 2

۰۷:۵۴
50

فصل پنجم - قسمت پنجم - ساخت صندلی چرخ دار 3

۰۶:۵۲
51

فصل پنجم - قسمت ششم - ویرایش نهایی محیط

۱۰:۴۲
52

فصل ششم - قسمت اول - دوربین 1

۰۸:۱۱
53

فصل ششم - قسمت دوم - دوربین 2

۰۶:۵۵
54

فصل هفتم - قسمت اول - آشنایی با تب common

۰۵:۰۵
55

فصل هفتم - قسمت دوم - آشنایی با تب GI

۰۹:۲۴
56

فصل هفتم - قسمت سوم - مقایسه موتور irradiance و brute force

۰۳:۲۷
57

فصل هفتم - قسمت چهارم - آشنایی با تب ویری

۱۲:۴۷
58

فصل هفتم - قسمت پنجم - آشنایی با پنجره frame buffer

۰۷:۴۷
59

فصل هشتم - قسمت اول - نور خورشید در ویری

۱۴:۰۳
60

فصل هشتم - قسمت دوم - نور پردازی در ویری 1

۰۷:۲۵
61

فصل هشتم - قسمت سوم - نورپردازی در ویری 2

۰۶:۵۶
62

فصل هشتم - قسمت چهارم - آشنایی با نور محیطی hdri

۰۷:۳۴
63

فصل هشتم - قسمت پنجم - آشنایی با نور محیطی dome

۰۴:۵۱
64

فصل هشتم - قسمت ششم - آشنایی با vray sky

۰۶:۴۲
65

فصل هشتم - قسمت هفتم - انجام تمرین نورپردازی

۱۹:۳۳
66

فصل نهم- قسمت اول - متریال استاندارد ویری 1

۱۶:۰۰
67

فصل نهم - قسمت دوم - متریال استاندارد ویری2

۰۹:۰۵
68

فصل نهم - قسمت سوم - تکسچرینگ

۱۲:۴۷
69

فصل نهم - قسمت چهارم - ترکیب تکسچرها

۰۷:۲۰
70

فصل نهم - قسمت پنجم - تمرین متریال سازی 1

۱۴:۱۳
71

فصل نهم - قسمت ششم - تمرین متریال سازی 2

۱۵:۰۲
72

فایل تمرین

رایگان
73

سورس

اگر می‌خواهید نرم‌افزار تری دی مکس را به‌صورت اصولی و از پایه شروع به یادگیری کنید دوره مقدماتی و کاربردی آموزش نرم‌افزار 3ds max 2019 و پلاگین vray next کمک شایانی به یادگیری شما در این حوزه و ورود به این زمینه می‌کند. این دوره نرم‌افزار تری دی مکس و پلاگین ویری را از پایه به شما هنرجویان عزیز آموزش می‌دهد. اگر شما در رشته معماری فعالیت دارید می توانید آموزش اسکچاپ را نیز مشاهده کنید.

در آموزش نرم‌افزار 3ds max 2019 ابتدا با محیط تری دی مکس آشنا می‌شوید و سپس با آموزش ابزارهای کاربردی این نرم‌افزار شروع به مدل سازی اجسام سه‌بعدی می‌کنیم. ابتدا اجسام ساده را مدل‌سازی می‌کنیم. سپس با spline modeling و polygon modeling مدل‌سازی اجسام پیچیده‌تر را شروع می‌کنیم و مدل‌سازی دکوراسیون یک دفتر اداری را به‌صورت کامل و از صفر تا صد را انجام می‌دهیم.

بعد از مبحث مدل‌سازی و نرم‌افزار 3d max شروع به یادگیری جدیدترین نسخه از پلاگین ویری یعنی vray next می‌کنیم. در ابتدا به‌صورت کلی با پلاگین ویری آشنا می‌شویم و سپس شروع به یادگیری مباحث نورپردازی، متریال سازی و رندرینگ محیط با پلاگین ویری می‌کنیم.

در زمینهٔ سه‌بعدی، نرم‌افزار تری دی مکس تقریباً پایه و اساس همه زمینه‌های سه‌بعدی می‌باشد و شما با گذراندن این دوره برای ورود به حوزه تخصصی سه‌بعدی آماده می‌شوید و می‌توانید پس‌ازاین دوره به‌صورت تخصصی این حرفه را دنبال کنید.

vray next , 3ds max 2019 , آموزش 3d max , آموزش پلاگین , vray, تری دی مکس , معماری , آموزش 3d Max, آموزش پلاگین V-Ray ,پلاگین vray next, آموزش کاربردی تری دی مکس

مخاطبین دوره:

  • علاقه‌مندان به دنیای سه‌بعدی
  • دانشجویان و علاقه‌مندان به رشته معماری
  • علاقه‌مندان به مدل‌سازی برای معماری، بازی و انیمیشن
  • کسانی که می‌خواهند تازه شروع به یادگیری تری دی مکس کنند.
  • کسانی که وقت کافی برای دیدن آموزش دارند.

آنچه در دوره آموزش تری دی مکس می‌آموزید:

  • آشنا شدن با قسمت‌های مختلف نرم‌افزار تری دی مکس 2019 و پلاگین vray next
  • نحوه ایجاد اجسام سه‌بعدی به کمک ابزارهای پیش‌فرض تری دی مکس
  • تبدیل اشکال دوبعدی به اجسام سه‌بعدی
  • مدل‌سازی اجسام پیچیده باقابلیت polygon modeling و spline modeling
  • آشنا شدن با تنظیمات رندر تست و رندر نهایی
  • آشنا شدن با انواع نورپردازی در ویری و تری دی مکس
  • ساخت متریال ها و تکسچرهای مختلف در ویری
  • آشنا شدن به مبحث رندرینگ

vray next , 3ds max 2019 , آموزش 3d max , آموزش پلاگین , vray, تری دی مکس , معماری , آموزش 3d Max, آموزش پلاگین V-Ray ,پلاگین vray next, آموزش کاربردی تری دی مکس

 پیشنیاز:

آموزش نرم‌افزار 3ds max 2019  هیچ‌گونه پیش‌نیازی ندارد و از صفر نرم‌افزار تری دی مکس و پلاگین ویری را یاد خواهید گرفت.

نرم‌افزارها و پلاگین های استفاده‌شده:

  • 3ds max 2019
  • vray next

سرفصل‌های آموزش :

بخش اول: آشنایی با محیط تری دی مکس

  • تنظیمات محیط نرم‌افزار
  • سفارشی‌سازی رابط کاربری
  • ساخت اجسام
  • آشنایی با ابزارهای جابجا کردن اجسام
  • جابجا شدن در محیط تری دی مکس
  • آشنایی با ویوپورت ها
  • کلیدهای میانبر
  • آشنایی با لایه‌ها
  • آشنایی با ابزار select and place
  • نحوه کار با isolate و lock

بخش دوم: آشنایی با ابزارها

  • تنظیم کردن محیط برای شروع مدل‌سازی
  • آشنایی با ابزار snap برای راحتی در جابجایی اجسام
  • استفاده از عکس برای مدل‌سازی
  • کپی گرفتن از اجسام
  • گروه کردن اجسام
  • استفاده از ابزار hold و fetch
  • استفاده از مدیفایر bend و twist برای خم کردن و چرخاندن اجسام
  • قرینه کردن اجسام با mirror
  • استفاده از ابزار align
  • جابجا کردن pivot با hierarchy
  • کپی گرفتن از اجسام در تعداد بالا با ابزار array

بخش سوم: مدل‌سازی با spline

  • آشنایی با اشکال دوبعدی
  • آشنایی با تنظیمات spline
  • آشنایی با مدیفایر sweep
  • ساخت گچ‌بری دیوار
  • ساخت بطری با مدیفایر lathe
  • مدل‌سازی ساختمان از روی نقشه
  • ساخت متن سه‌بعدی
  • ساخت گلدان با loft

بخش چهارم: مدل‌سازی با polygon

  • استفاده از boolean برای ساخت در
  • آشنایی با edit poly
  • ساخت در
  • استفاده از connect و bridge برای ساخت پنجره
  • ساخت پایه صندلی
  • ساخت عینک
  • استفاده از ابزار soft selection
  • آشنایی با weld
  • حجاری

بخش پنجم: تمرین مدل‌سازی

  • ساخت پنجره
  • ساخت میز طرح L
  • ساخت صندلی چرخ‌دار
  • نهایی کردن دکوراسیون اداره

بخش ششم: دوربین

  • آشنایی با تنظیمات دوربین فیزیکال
  • آشنایی با تنظیمات free camera
  • آشنایی با target camera

بخش هفتم: تنظیمات رندر ویری

  • آشنایی با نحوه عملکرد موتور رندر ویری
  • آشنایی با قسمت common
  • آشنایی با GI
  • مقایسه دو موتور irradiance و brute force
  • آشنایی با پنجره v-ray
  • آشنایی با پنجره رندر frame buffer

بخش هشتم: نورپردازی

  • آشنایی با vray sun
  • آشنایی با نورهای plane
  • آشنایی با نورهای mesh، disc و sphere
  • آشنایی با نور محیطی hdri
  • آشنایی با vray dome
  • آشنایی با vray sky
  • تمرین نورپردازی محیط

بخش نهم: متریال سازی

  • آشنایی با متریال استاندارد ویری
  • نحوه ساخت متریال های مختلف
  • ایجاد تکسچرهای مختلف
  • نحوه عملکرد مپ ها
  • ترکیب تکسچرها با همدیگر
  • متریال سازی دکوراسیون به‌صورت کامل

تصاویری از تمرینات انجام شده در آموزش 3d Max:

vray next , 3ds max 2019 , آموزش 3d max , آموزش پلاگین , vray, تری دی مکس , معماری , آموزش 3d Max, آموزش پلاگین V-Ray ,پلاگین vray next, آموزش کاربردی تری دی مکس vray next , 3ds max 2019 , آموزش 3d max , آموزش پلاگین , vray, تری دی مکس , معماری , آموزش 3d Max, آموزش پلاگین V-Ray ,پلاگین vray next, آموزش کاربردی تری دی مکس  vray next , 3ds max 2019 , آموزش 3d max , آموزش پلاگین , vray, تری دی مکس , معماری , آموزش 3d Max, آموزش پلاگین V-Ray ,پلاگین vray next, آموزش کاربردی تری دی مکس

مزایای خرید دوره :

  • تمامی آموزش ها 3 ماه بعد از انتشار دوره دارای پشتیانی تخصصی توسط مدرس هستند.
  • سورس و فایل های جانبی موردنیاز همراه با لینک های آموزش در اختیار شما قرار می گیرد.
  • با تهیه این دوره آموزشی، محتوای ارزشمند برای ورود به بازار کار را به قیمت ناچیزی در اختیار دارید.
  • ویدئو های آموزشی توسط واحد کنترل کیفیت ما بررسی و سطح علمی ، صدا و تصویر ، شیوه بیان و سایر موارد آن تایید می شود.
  • ویدئو های آموزشی ما در حد نیاز به مباحث تئوری می پردازد و بیشتر آموزش به صورت عملی و متناسب با بازار کار می باشد.
  • بلافاصله پس از ثبت سفارش لینک دانلود برای شما فعال شده و به ایمیلتان ارسال میگردد. همچنین در صورت انتخاب گزینه پستی مراحل ارسال مرسوله از طریق ایمیل به اطلاع شما میرسد.
  • کیفیت تمامی دوره های سایت تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما یا به صورت رایگان یک یا چند آموزش معادل دیگر دریافت می کنید و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به کیف پول شما بازگشت داده می شود.

نرم افزار تری دی مکس چیست؟

تری دی مکس (3ds Max) یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین نرم‌افزارهای سه‌بعدی‌سازی و انیمیشن‌سازی است که توسط شرکت اتودسک (Autodesk) توسعه یافته است. این نرم‌افزار به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله بازی‌سازی، فیلم‌سازی، معماری، طراحی صنعتی و تبلیغات برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی، انیمیشن‌ها و جلوه‌های ویژه بصری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از ابزارها و امکانات پیشرفته تری دی مکس، کاربران می‌توانند طرح‌های پیچیده سه‌بعدی، متحرک‌سازی‌های دقیق، و رندرهای واقع‌گرایانه خلق کنند.

تری دی مکس به دلیل داشتن پلاگین‌های گسترده و کتابخانه عظیم از مدل‌ها، متریال‌ها و ابزارهای پیشرفته، یکی از انتخاب‌های اصلی طراحان سه‌بعدی در صنایع مختلف است. این نرم‌افزار همچنین قابلیت همکاری با دیگر نرم‌افزارهای اتودسک مانند اتوکد (AutoCAD) و رویت (Revit) را دارد که برای پروژه‌های معماری و طراحی داخلی بسیار مفید است. از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به توانایی بالا در ساخت انیمیشن‌های سه‌بعدی، شبیه‌سازی پویا (مثل شبیه‌سازی مایعات و ذرات) و همچنین رندرینگ سریع و با کیفیت اشاره کرد.

کاربردهای تری دی مکس

نرم‌افزار تری دی مکس (3ds Max) به دلیل قابلیت‌های پیشرفته و ابزارهای متعدد، در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد. برخی از مهم‌ترین کاربردهای تری دی مکس عبارتند از:

مدل‌سازی سه‌بعدی

تری دی مکس به‌طور گسترده در مدل‌سازی اشیاء و سطوح پیچیده سه‌بعدی استفاده می‌شود. این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد که مدل‌های دقیق و واقع‌گرایانه از ساختمان‌ها، محصولات صنعتی، شخصیت‌های بازی‌ها و اشیاء مختلف را ایجاد کنند. ابزارهای پیشرفته مدل‌سازی در تری دی مکس امکان طراحی جزئیات دقیق، ویرایش و تغییرات مداوم را به طراحان می‌دهند.

انیمیشن‌سازی

تری دی مکس یکی از بهترین نرم‌افزارها برای ایجاد انیمیشن‌های سه‌بعدی است. این نرم‌افزار امکان ساخت انیمیشن‌های پیچیده برای فیلم‌ها، بازی‌ها و تبلیغات را فراهم می‌کند. از قابلیت‌های انیمیشن‌سازی می‌توان به متحرک‌سازی شخصیت‌ها، شبیه‌سازی حرکت‌های فیزیکی، انیمیشن دوربین و دیگر عناصر سه‌بعدی اشاره کرد. ابزارهای شبیه‌سازی دینامیکی مانند شبیه‌سازی پارچه، آب و ذرات نیز به واقع‌گرایانه‌تر شدن انیمیشن‌ها کمک می‌کنند.

معماری و طراحی داخلی

تری دی مکس ابزاری ارزشمند برای معماران و طراحان داخلی است. این نرم‌افزار به آنها امکان می‌دهد که مدل‌های سه‌بعدی دقیق از ساختمان‌ها، فضاهای داخلی و پروژه‌های طراحی شهری ایجاد کنند. همچنین، با استفاده از ابزارهای نورپردازی و رندرینگ واقع‌گرایانه، می‌توان پیش‌نمایش‌های دقیق و زیبا از پروژه‌های معماری ایجاد کرد که به مشتریان کمک می‌کند قبل از ساخت نهایی طرح‌ها را مشاهده و ارزیابی کنند.

تبلیغات و بازاریابی

طراحان و شرکت‌های تبلیغاتی از تری دی مکس برای ایجاد مدل‌ها و انیمیشن‌های خلاقانه و جذاب برای تبلیغات و ویدیوهای بازاریابی استفاده می‌کنند. انیمیشن‌ها و رندرهای سه‌بعدی با کیفیت بالا می‌توانند توجه مخاطبان را جلب کرده و مفاهیم پیچیده را به شکلی بصری و زیبا به نمایش بگذارند.

جلوه‌های ویژه بصری (VFX)

در صنعت فیلم و تلویزیون، تری دی مکس به‌طور گسترده برای ایجاد جلوه‌های ویژه بصری (VFX) استفاده می‌شود. این نرم‌افزار قابلیت ایجاد شبیه‌سازی‌های پیچیده، مانند انفجارها، تخریب‌ها، شبیه‌سازی مایعات و دیگر جلوه‌های ویژه را دارد که در تولید فیلم‌های هالیوودی و سریال‌های تلویزیونی بسیار کاربردی است.

ادامه متن دوره ...