زندگی امروز بشر با شبکه های اجتماعی عجین شده است و عمق این اتفاق به حدی است که زندگی بدون آن ها مقداری غیر قابل تصور است. در میان شبکه های اجتماعی اینستاگرام از آن سو که افراد خاطرات خود را ثبت می کنند و با دوستان و آشنایان خود در ارتباط هستند، فضایی محبوب و دوست داشتنی است. در این فضا به واسطه اعتمادی که وجود دارد، افراد عکس ها، اطلاعات و پیام های شخصی در این سامانه قرار می دهند. از این رو مهم است که بدانیم این اطلاعات همچنان محفوظ است و خطری آن ها را تهدید نمی کند، برای این مورد نیاز است که علائم هک کردن اینستاگرام را بشناسیم.

چگونه بفهمیم اینستا هک شده؟

ازجمله موارد ساده که می‌توان به آن اشاره کرد که چطور بفهمیم اینستا هک شده این است که اگر:

  • پستی از صفحه شما منتشر شده درصورتی‌ که هیچ اطلاعی از آن نداشته‌ اید
  • فرد دیگری به اکانت شما دسترسی پیداکرده باشد درصورتی‌که بدون اجازه شما بوده است
  • امکان ورود به اکانت خود را ندارید
  • اطمینان دارید رمز ورود را به‌درستی وارد کرده‌اید اما موفق به ورود نشده‌اید
  • فردی با اکانت شما در پست‌های افراد نظر گذاشته است یا افرادی را فالو کرده است

احتمال قوی وجود دارد که اکانت اینستاگرام شما هک شده است.

درصورتی‌که احتمال می‌دهید پیج شما هک شده، سریعاً رمز عبور را تغییر دهید. برای پاسخ به این سؤال که چجوری بفهمم اینستام هک شده موارد امنیتی زیر را جدی بگیرید.

 

هک کردن اینستاگرام

 

 

آیا علائم هک شدن اینستاگرام را می‌دانید؟

در پاسخ به سوال که از کجا بفهمیم اینستامون هک شده باید نشانه های هک شدن اینستا را بشناسیم. این علائم و نشانه های به شرح زیر است:

  • به‌صورت اتفاقی متوجه می‌شوید که افراد زیادی را دنبال کرده‌اید و یا حتی پست‌های آن‌ها لایک نموده‌اید. (این در حالی است که شما از ربات هم استفاده نکرده‌اید)
  • در پیج خود عکس، ویدئو، استوری یا هر موضوعی که به دست شما منتشرنشده است را می‌بینید.

البته این موضوع را در نظر بگیرید که در بعضی مواقع به‌واسطه ربات‌های موجود در اینستاگرام فعالیت‌های مشکوک مورد بررسی قرار می‌گیرند. درصورتی‌که از اکانت شما در رابطه با پست‌های دیگر افراد نظرات زیادی را منتشر کرده باشد یا حتی فعالیت‌های مشکوکی دیده شده باشد، اکانت برای چند ساعت از دسترس خارج می‌شود.

اگر اینستاگرام مان هک شد چه کنیم؟

در اولین گام برای اینکه از پیشروی هکر جلوگیری کنید و فرصت تغییر رمز را از او بگیرید، سریعاً رمز عبور را تغییر دهید. علاوه بر رمز عبور این پیج اگر پیج هایی با رمز مشابه دارید، حتماً قبل از هک شدن آن‌ها را تغییر رمز دهید.

برای اطمینان از هک شدن سایر رسانه‌های اجتماعی، اگر همین رمز را برای آن‌ها هم قرار داده‌اید تغییر دهید.

در اسرع وقت گزارش هک شدن پیج را به اینستاگرام اطلاع دهید.

7 راهکار جلوگیری از هک شدن اینستا

بر اثر تجربه آموخته‌ایم که پیشروی بر اساس موارد زیر به‌خوبی کمک می‌کند تا امنیت پیج شما بالا برود.

  • در پسورد حداقل از 6 کاراکتر استفاده کنید به‌طوری‌که ترکیب حروف به‌صورت بزرگ و کوچک، عدد و علامت‌های نگارشی وجود داشته باشد،
  • از یک شماره تماس که با آن هیچ پیجی را ثبت نام نکرده‌اید استفاده کنید،
  • بهتر است پیج خود را به فیس بوک متصل کنید و بهتر است از اکانت تجاری یا بیزنس استفاده کنید،
  • درصورتی‌که پیامی از طرف اینستاگرام برای شما مبنی بر تغییر رمز دریافت کرده‌اید حتماً جدی بگیرید. سعی کنید هرچند وقت رمز عبور خود را تغییر دهید،
  • گزینه ورود دومرحله‌ای یا اصطلاحاً two-factor authentication را فعال کنید،
  • از ایمیلی که وارد می‌کنید مطمئن باشد که فقط خودتان به آن دسترسی دارید،
  • درصورتی‌که از کامپیوترهای عمومی موجود در کافی‌نت‌ها استفاده می‌کنید، پس از پایان کارتان حتماً از حساب خود خارج شوید یا اصطلاحاً Log out کنید.

در پایان برای اینکه از کجا بفهمیم اینستا هک شده، از فردی که آشنایی بهتری با این روند دارد کمک بخواهیم که بررسی کند.

در کنار اینکه دنبال این هستید تا از کجا بفهمیم اینستا هک شده، کمی هم به فکر بعدازآن هم باشید. امنیت پیج تان را بالا ببرید و سریعاً رمز اینستاگرام را عوض کنید.

چگونه رمز اینستاگرام را عوض کنم؟

در ابتدا این پیشنهاد را به شما دارم تا از اپلیکیشن های رسمی اینستاگرام استفاده کنید نه نسخه‌های ترجمه‌شده. با این کار یک گام در راستای ارتقاء امنیت اکانت خود برداشته‌اید. ما برای شما تغییرات در نسخه گوشی را آموزش می‌دهیم چون این نرم‌افزار به‌گونه‌ای است که اکثر افراد از آن در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند و کمتر در نسخه دسکتاپ.

برای شروع اعمال تغییرات وارد صفحه خود شوید و علامت سه خط کنار صفحه را لمس کنید.

رفتن به بخش ورود به قسمت تنظیمات اپ اینستاگرام در گوشی

با لمس این علامت صفحه‌ای در سمت راست برای شما باز خواهد شد که در انتهای آن شما بخشی را تحت عنوان Settings ملاحظه می‌کنید. روی آن کلیک کنید تا وارد بخش بعدی شویم.رفتن به تنظیمات اپ اینستاگرام در گوشی

شما برای تغییر رمز عبور باید وارد بخش Privacy and security شوید. روی علامت قفل که در تصویر ملاحظه می‌کنید کلیک کنید.

ورود به بخش Privacy and security اپلیکیشن اینستاگرام

در انتهای این بخش Password را ملاحظه می‌کنید. همان را لمس کنید تا وارد جزئیات شویم.

وارد شدن به بخش Password

پس از واردکردن شدن به این قسمت با سه بخش مواجه می‌شوید. در قسمت Current Password باید رمزی که داشته‌اید را وارد کنید. در قسمت New Password , Re-New Password رمز جدید را وارد کنید.

امیدوارم از اطلاعاتی که درباره از کجا بفهمیم اینستا هک شده و نحوه تغییر رمز اینستاگرام در اختیارتان قرار دادم استفاده لازم را برده باشید. بازهم در انتهای کار به شما توصیه می‌کنم که حتماً از اپلیکیشن های رسمی موجود در App store , Play Store استفاده کنید. 

در صفحه اینستاگرام دانشجویار شما می توانید از جشنواره ها، تخفیف ها، جدید ترین دوره ها، دوره های در حال انتشار و نکات آموزشی استفاده نمایید.