جهان امروز، جهان اینترنت و فضای مجازی است. افراد زیادی در حال حاضر در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، از آن برای سرگرمی استفاده می‌کنند و بعضاً هم از آن درآمد خوبی دارند. فضای مجازی پر از اپلیکیشن‌های مختلف با کاربردهای گوناگون است. این وظیفه کاربر است که جستجو کند و بهترین اپلیکیشن را متناسب با نیاز و توجه خودش پیدا کند. در این مقاله تصمیم داریم چند اپلیکیشن عالی که امروزه طرفداران زیادی دارد و برای سرگرمی و کارهای تخصصی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، معرفی کنیم. در صورتی که شما هم در عصر سرگرمی دنبال چند اپلیکیشن عالی و پرطرفدار هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی

معرفی چند اپلیکیشن عالی و کاربردی

بسیاری از اپلیکیشن‌های عالی طرفداران و علاقمندان زیادی دارند ولی برخی دیگر چندان مورد توجه و استقبال قرار نمی‌گیرند ولی واقعاً حرفه‌ای هستند و به کار می‌آیند. در ادامه به چند اپلیکیشن حرفه‌ای در فضای مجازی اشاره می‌کنیم که برخی معروف و برخی دیگر کمتر شناخته‌شده هستند.

1. اپلیکیشن لایکی ( Likee)

اپلیکیشن لایکی شاید یکی از آن اپلیکیشن‌هایی باشد که چندان معروف و شناخته‌شده نیست ولی بسیار کاربردی و پرطرفدار است و هم کاربران سیستم عامل اندروید و هم دارندگان گوشی آیفون (سیستم عامل آی.اُ.اس) می‌توانند از این برنامه لذت ببرند. هدف از ارائه این اپلیکیشن به بازار این بود که کاربران به برنامه‌ای دسترسی داشته باشند که بتوانند با استفاده از آن ویدیوهای کوتاه خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. قابلیت جالبی که اپلیکیشن لایکی دارد این است که می‌توانید با استفاده از آن تغییرات مختلفی روی ویدیوهای خودتان ایجاد کنید. به عنوان مثال می‌توانید روی آن‌ها استیکر بگذارید یا متن مورد علاقه خودتان را روی ویدیو بنویسید.

همچنین می‌توانید به تدریج تعداد این ویدیوها را در صفحه خودتان افزایش دهید و پس از مدتی تعداد دنبال کننده‌های خودتان را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. لایکی در واقع ترکیبی از اپلیکیشن اینستاگرام و تیک تاک است که در ادامه این دو برنامه را هم معرفی خواهیم کرد. از این برنامه می‌توانید هم برای کسب درآمد و هم به عنوان سرگرمی استفاده کنید.

2. اپلیکیشن اینستاگرام (Instagram)

اپلیکیشن اینستاگرام یکی دیگر از اپلیکیشن‌های عالی و بسیار معروف است که طرفداران زیادی دارد و تحلیلگران تعداد کاربران فعال این اپلیکیشن را 1.2 میلیارد نفر ارزیابی می‌کنند. متخصصان ایرانی بر این باور هستند که حدود 50 تا 60 میلیون ایرانی در این فضا مشغول هستند و اگر کسی بتواند در چنین فضایی تلاش کند و دنبال‌ کنندگان خود را افزایش دهد، مسلماً موفق خواهد شد و می‌توانند به درآمد خوبی برسند. اینستاگرام سرویسی است که در آن تصویر، ویدیو، عکس نوشته و ویدیوی IGTV منتشر می‌کنند.

مجموعه همیار آکادمی دوره تخصصی بی‌نظیری برای آموزش کسب درآمد از اینستاگرام دارد که در آن تمام اطلاعات و دانش لازم برای رشد و پیشرفت در این رسانه و راه اندازی یک کسب و کار اینستاگرامی را به شما آموزش می‌دهد. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد این دوره کسب کنید، کافی است وب‌سایت همیار آکادمی مراجعه کنید، سپس از نوار فوقانی این وب‌سایت گزینه دوره‌های آموزشی را انتخاب کنید و در نهایت به آموزش اینستاگرام مراجعه کنید.

3. اپلیکیشن تیک تاک (TikTok)

یکی از اپلیکیشن‌های عالی که طرفداران زیادی دارد و پس از تحریم‌های آمریکا مورد توجه قرار گرفت، تیک تاک است. این شبکه اجتماعی متعلق به کشور چین است و در بین چینی‌ها طرفداران زیادی دارد. این برنامه در عرض مدت بسیار کوتاهی توانست به معروفیت و محبوبیت دست پیدا کند و نظر کاربران زیادی را به سمت خودش جلب و جذب کند. تیک تاک پس از حاشیه‌هایی که ترامپ برای آن ایجاد کرد، مورد توجه قرار گرفت و کاربران زیادی از کشورهای مختلف جهان در آن عضو شدند. شایان ذکر است که این برنامه در خارج از چین به نام تیک تاک معروف است و در داخل کشور چین به آن دوئین گفته می‌شود.

بخش زیادی از طرفداران و علاقمندان به این رسانه اجتماعی از قشر جوان و نوجوان هستند. در این رسانه اجتماعی هم می‌توانید انواع و اقسام فیلتر و ایموجی را روی فیلم‌های خودتان بگذارید. این رسانه برای همه نوعی از کاربران جذاب است و به همین خاطر هم از آن طرفداری و حمایت می‌کنند و به آن علاقمند هستند.

4. اپلیکیشن دیسکورد ( Discord )

یکی از بهترین برنامه‌هایی که امروز مورد توجه قرار گرفته و بیشتر در وبینار و اجرای جلسات آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد، دیسکورد است. دیسکورد یکی از آن دسته برنامه‌هایی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و آینده بسیار درخشانی می‌توانیم برای آن متصور شویم. این اپلیکیشن، در واقع یک پیام‌رسان رایگان است که از نظر کاربردی شباهت بسیار زیادی به اسکایپ دارد. البته تفاوت خاصی که دیسکورد با سایر برنامه‌های اجرای وبینار دارد این است که گیمرها می‌توانند از آن برای گفتگو حین بازی استفاده کنند. تعداد گیمرهای طرفدار این اپلیکیشن دارد روز به روز بیشتر می‌شود و در سال 2019 مشخص شد که دیسکورد بیش از 250 میلیون کاربر فعال دارد.

5. اپلیکیشن پینترست (Pinterest)

درست است که پینترست هنوز در ایران چندان معروف و محبوب نشده ولی در سراسر جهان علاقمندان زیادی دارد و پر از تصاویر جذاب و عالی است و اتفاقاً می‌توانیم از طریق آن محصولات خود را به فروش برسانیم. این اپلیکیشن آینده بسیار خوبی در ایران دارد و بسیاری از متخصصان آینده این رسانه را نزدیک به اینستاگرام ارزیابی می‌کنند. این رسانه اجتماعی بر پایه اشترک‌گذاری و تبادل تصویر بین کاربران پایه‌ریزی شده است. پینترست یک تخته یا بورد به کاربران خود می‌دهد و کاربران می‌توانند با استفاده از پونز تصاویر مورد علاقه خود را به تخته (بورد) خودشان بچسبانند. این ایده باعث شده است که هر کدام از پست‌ها در پینترست با عنوان پین (پونز) شناخته شود.

هر ساله تعداد کاربران و علاقمندان به رسانه اجتماعی اجتماعی با نرخ رشد بالایی در حال افزایش هستند. به عنوان مثال تعداد کاربران پینترست در سال 2020 نسبت به 2019، 26 درصد رشد داشت به 335 میلیون کاربر رسید. در سال 2019 مشخص شد که درآمد پینترست به صورت سالیانه به بیش از یک میلیارد دلار رسید. مطالعات نشان داد که میزان درآمد پینترست از سال 2018 تا 2019، بیش از 50 درصد رشد داشته است.

محبوبیت شبکه‌های اجتماعی
محبوبیت شبکه‌های اجتماعی

6. اپلیکیشن اسنپ چت (Snapchat)

مطالعاتی که در سال 2020 صورت گرفت خیلی روشن، واضح و شفاف نشان داد که اسنپ چت به یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده و طرفداران زیادی دارد. این اپلیکیشن در حال حاضر بیش از 360 میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد و افراد برای سرگرمی استفاده زیادی از این اپلیکیشن می‌کنند.

پست‌هایی که در اپلیکیشن اسنپ چت ارسال می‌شود، به عنوان «اسنپ» شناخته می‌شود و با این عنوان معروف شده است. گزارش‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد که به صورت میانگین روزانه 3 میلیارد اسنپ از سوی کاربران منتشر می‌شود. این رسانه در سال 2011 توسط چند تن از دانشجویان دانشگاه استنفورد بنا نهاده شد. 78 درصد از کل کاربران این رسانه جوانان و نوجوانان 18 تا 24 ساله هستند. درآمد این اپلیکیشن بسیار بالا است و در سال 2019 مشخص شد که درآمد این رسانه سالانه 1.72 میلیارد دلار است.

از آن‌جا بیشتر جوانان مخاطب این اپلیکیشن هستند و رقابت در آن خیلی کم است، می‌تواند فضای ناب و بسیار خوبی برای بازاریابی و فروش محصولات باشد. در صورتی که تمایل دارید با استفاده از این رسانه محصولات خود را بفروشید بدانید که وارد یک محیط تازه شده‌اید و احتمال اینکه کارتان بگیرد بالا است. البته این اپلیکیشن هنوز در کشور ما جا نیفتاده و جای خود را در بین کاربران پیدا نکرده است ولی احتمالاً در آینده استفاده از این اپلیکیشن در بین ایرانی‌ها بیشتر خواهد شد.

همیار آکادمی مرجع آشنایی با رسانه‌های اجتماعی

در حال حاضر سایت‌ها و رسانه‌های مختلفی در مورد رسانه‌های اجتماعی صحبت می‌کنند ولی همیار آکادمی داستانی مجزا و منحصر به فرد دارد. این مجموعه از ابتدا با هدف و آرمان تبدیل شدن به مرکزی برای آموزش مهارت‌های جدید تأسیس شد و خیلی سریع توانست مسیر رشد و پیشرفت را طی کند و جایگاه خود را در قلب مخاطبان خودش پیدا کند.

همیار آکادمی دارای دوره‌های آموزشی رایگان و غیررایگان است و می‌کوشد بهترین و ارزشمندترین خدمات را با مناسب‌ترین هزینه ممکن در اختیار کاربران خودش قرار دهد. یکی از بخش‌های وب‌سایت همیار آکادمی، بخش مقالات آن است که در آن پر از مقالات ارزشمند است که به صورت کاملاً رایگان می‌‎توانید مطالعه کنید. در بین مقالات همیار آکادمی می‌توانید با اپلیکیشن‌های کاربردی مختلف و متنوع آشنا شوید و کلی مطلب جدید یاد بگیرید. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد دوره‌ها و مقالات همیار آکادمی کسب کنید، کافی است به وب‌سایت همیار آکادمی مراجعه کنید.