نحوه ساخت افکت فلش بک در افترافکت

در فیلم‌هایی با ژانرهای فانتزی و اسکایفای معمولاً از تکنیک‌های مختلفی برای ساخت جلوه‌های ویژه و ترکیب آن‌ها با واقعیت استفاده می‌کنند. اگرچه این تکنیک‌ها مختص ژانرها و فیلم‌های خاصی است ولی ما می‌توانیم از این جلوه‌ها مانند یک سکانس فلش بک برای ایده گرفتن استفاده کنیم.

می‌توانید در این پست یک سکانس فلش بک که از فیلم هری پاتر الهام گرفته‌شده را آموزش ببینید.

flashback ,فلش بک, افترافکت , هری پاتر , after effects

هری پاتر و یادگاران مرگ 2 :

 در این سکانس دیدیم که هری پاتر وارد خاطرات می‌شود و این خاطرات افکتی براق و درخشان دارد و صحنه‌ها هم مانند یک آب متحرک هستند که می‌توانیم این‌ها را با کشیدن، چرخاندن و زوم کردن صحنه‌ها درست کنیم.

نحوه ایجاد افکت فلش بک:

در بسیاری از صحنه‌های هری پاتر صحنه‌ها به‌صورت slow motion هستند بنابراین استفاده از یک فوتیج slow motion می‌تواند نتیجه خیلی بهتری را به ما بدهد.

گام اول

ویدئویتان را وارد افترافکت کنید و یک کامپوزیشن ایجاد کنید و سپس افکت transform را از دسته بندی distort از قسمت effects library به ویدیویتان اضافه کنید.

flashback ,فلش بک, افترافکت , هری پاتر , after effects

گام دوم

زمانی که ما می‌خواهیم حالت کشیدگی در ویدئو ایجاد کنیم درواقع لایه‌ی پشت ویدیوی ما دیده می‌شود (معمولاً یک بک‌گراند مشکی است) بنابراین عدد scale را کمی بیشتر می‌کنیم (عدد 115 معمولاً مناسب است)

حالت skew به‌صورت پیش‌فرض عمودی است پس ما باید آن را در حالت افقی قرار دهیم پس عدد skew axis را روی 90 می‌گذاریم.

flashback ,فلش بک, افترافکت , هری پاتر , after effects

گام سوم

لایه ویدیویتان را انتخاب کنید و سپس یک کی فریم برای skew بسازید سپس عددی برای آن در نظر بگیرید، مقدار این عدد به خودتان بستگی دارد که می‌خواهید چقدر ویدیویتان کشیده شود. من در ابتدای ویدیو آن را روی عدد 15 و سپس در ثانیه سوم آن را روی منفی 15 گذاشتم، و برای تکرار این افکت می‌توانیم فریم‌ها را در ثانیه‌های بعدی تکرار کنیم.

flashback ,فلش بک, افترافکت , هری پاتر , after effects

 

نکات کاربردی:

سعی کنید برای ایجاد این افکت کشیدگی‌ها را بر اساس سکانس‌های ویدیو تنظیم کنید مثلاً در فیلم هری پاتر جاهایی که دوربین از نمای نزدیک است این کشیدگی‌ها بیشتر دیده می‌شود و وقتی‌که دوربین از نمای دورتر هست کشیدگی‌ها کمتر می‌شوند.

هنگامی‌که می‌خواهید این افکت را در ثانیه‌های بعدی تکرار کنید سعی کنید کمی آن را تغییر دهید تا از تکرار جلوگیری شود و کار ما قشنگ‌تر دیده شود.

برای قشنگ‌تر شدن نتیجه کار می‌توانید کمی صحنه‌ها را شفاف‌تر کنید و کمی هم به صحنه نویز بدهید و یا از اسلوموشن استفاده کنید.

flashback ,فلش بک, افترافکت , هری پاتر , after effects