code

شروع کردن در عرصه ی حرفه ای توسعه شاید کمی دلهره آور باشد.من خود آموخته هستم و مدرک لیسانس دارم. قرار گرفتن در اولین موقعیت تمام وقت بسیار ترسناک بود. مصاحبه چه طور خواهد بود؟ آیا من آماده هستم؟ حقیقت این است که آماده بودم، اما ای کاش چیزهایی که الا نمی دانم را هنگام مصاحبه هم می دانستم، به خاطر این که اعتماد به نفسم بالا می بود! در اینجا ‘پنج’ نکته وجود دارد که اعتماد به نفستان را هنگام کد نویسی افزایش می دهد، چه اولین موقعیت کاری باشد، چه پنجاهمین، فرقی نمی کند.
1 – تمرین، تمرین، تمرین
در مرحله اول شما نیاز به ساخت اعتماد به نفس در توانایی خود دارید. شما فقط می توانید دورتر بروید و آموزشهای آنلاین را دنبال کنید. شما نیاز به ساخت چیزی دارید که مال خودتان باشد.در بسیاری از تنظیمات حرفه ای شما نمی خواهید که چرخ را دوباره اختراع کنید، اما می تواند برای یادگیری مناسب باشد.
وبلاگ خود را با PHP درست کنید، برای جاواسکریپت پلاگین درست کنید، درک کنید این چیزها چگونه کار می کنند(کد تخفیف:ma g _s p e c i a l ) . بنابراین شما اعتماد به نفس خواهید داشت که از پلا گین ها در کار خود استفاد ه کنید. اغلب اوقات سریع حر کت کردن باعث عدم موفقیت می شود.احساس موظف بودن برای کامل کردن پروژه تمرینی خود نکنید اگر احساس کرده اید چیزی را که می خواستید یاد گرفته اید، بعضی چیزهامیتواند خسته کننده باشد، اگر هدف از یادگیری یک چیزخاص که در حال حاضر انجام شده است.

2 – ایجاد یک پروژه و انتشار آن
حال شما با تجربه هستید، زمان آن رسیده است که از دانش خود استفاده کنید و یک پروژه واقعی درست کنید و آن را با جهان به اشتراک بگذارید.
آیا یک وب سایت می باشد؟ آیا برنامه ای برای موبایل می باشد؟ آیاRuby Gem می باشد؟ اجازه دهید دیگران از کدتان در دنیای واقعی استفاده کنند تا اعتماد بنفستان افزایش یابد.

3 – مشارکت در Github
مشارکت در دیگر پروژههای Github راه مناسب باری افزایش تجربه و اعتماد به نفس باشد. شما می توانید از دیگر کدها یاد بگیرید و انتقادات و پیشنهادات داشته باشید.شاید مشارکت شما در کد تاثیری نداشته باشد. شما می توانید مستندسازی را به روز رسانی کنید. این به شما نشان می دهد که استفاده ازکد را درک کرده اید!

4 – در ملاقاتها بحث و گفتگو داشته باشد
من همیشه در ملاقات ها بحث و گفتگو می کنم، ومی دانید چه میشود؟ هر دفعه اندکی می ترسم و از خودم می پرسم، شاید اطلاعاتم نا
کافی باشد. اما تقریبا همیشه برعکس است و من آن را انجام میدهم و از آنجا خارج می شوم. پس از بحث، حتی در چیزی شبیه به این از خو د می پرسم در آنجا چه چیزی یاد گرفتم؟ من دریافته ام بیشتر آنها کم تجربه هستند. چرا آنها در وهله اول به شما گوش دادند؟ چون شما کاری را کردید که آنها نمی توانستند. شما فقط یک متخصص فوری با منبع با ارزش برای آنها شدید.

5- با همه صحبت کنید
در نهایت، وقتی شما با دیگران درباره تجربیات کد نویسی یشان حرف می زنید، فوری متوجه می شوید که آنها همه مان احساس شک و تردید را دارند. فقط این را بدانید که شما تنها نیستید ،میتواند به شما این اعتمادبه نفس رابدهد که در توسعه کاری خودپیشر فت کنید.

✅نویسنده : پاتریک درآواکیان

برگرفته از شماره 12 ماهنامه تخصصی دانشجویار

وب سایت : www.daneshjooyar.com