معرفی 5 افزونه فشرده سازی تصاویر برای وردپرس

افزونه های فشرده سازی تصاویر به شما این امکان را می دهد که به آسانی تصاویر را در WordPress بهینه سازی کنید. به این ترتیب سرعت بیشتر و عملکرد بهتری داشته باشید. در این مقاله، ما بهترین پلاگین های فشرده سازی تصویر برای وردپرس را مقایسه کرده ایم.

وقتی تصاویر شما بهینه نباشند و حجم آن ها زیاد باشد، بارگزاری آن ها بر روی سایت زمان بر است و به همین دلیل سرعت لود سایت را بالا می برد. این از لحاظ سئو درست نیست. یکی از کارهایی که برای بهینه سازی وب سایت ها باید انجام داد، استفاده از تصاویر بهینه و کم حجم است. اکثرا کاربران با استفاده از فتوشاپ یا نرم افزار های دیگر اقدام به کم کردن حجم عکس ها می کنند. این روش به شما امکان کنترل بیشتری روی کیفیت تصاویر می دهد. به هر حال شاید بعضی از کاربران به هر دلیلی نتوانند از این نرم افزارها استفاده کنند. در وردپرس برای راحتی کار کاربران، پلاگین ها یا افزونه هایی وجود دارند که این کار را برای شما انجام می دهند و حجم تصاویر شما را کمتر و بهینه می کنند. در این مطلب قصد داریم بهترین افزونه ها برای بهینه سازی تصاویر را معرفی کنیم.

نکته
همچنین بخوانید: طراحی افزونه وردپرس

1) افزونه reSmush.it : 

افزونه فشرده سازی تصاویر برای وردپرس و معرفی افزونه reSmush.it

reSmush.it  بهترین افزونه فشرده سازی تصاویر برای وردپرس است. این افزونه به طور خودکار تصاویر را در هنگام آپلود بهینه می کند و همچنین این امکان را به شما می دهد که تصاویر قدیمی را بهینه کنید.

شما با استفاده از API reSmush می توانید سطح بهینه سازی تصاویر خود را مشخص کنید. ضعف این افزونه محدودیت آن در آپلود فایل است. شما نمی توانید تصاویر بیشتر از 5 مگابایت را بهینه سازی کنید.

 

2) افزونه EWWW Image Optimizer :

افزونه فشرده سازی تصاویر برای وردپرس و معرفی افزونه EWWW Image Optimizer

افزونه EWWW Image Optimizer یک گزینه خوب برای فشرده سازی تصاویر برای وردپرس است. این افزونه به طور خودکار تصاویر را در هنگام آپلود بهینه سازی می کند و شما می توانید تصاویری که قبلا در سایت خود آپلود کرده اید را هم بهینه سازی کنید.

این افزونه تمام بهینه سازی ها را بر روی سرور خود انجام می دهد و نیازی برای ثبت در سایت برای دریافت API  نیست. اما برای استفاده از امکانات بیشتر و یا شخصی سازی افزونه می توانید از  API های معرفی شده در سایت اصلی افزونه استفاده نمایید.

 

3) افزونه Compress JPEG & PNG images :

افزونه فشرده سازی تصاویر برای وردپرس و معرفی افزونه Compress JPEG & PNG images

این فشرده ساز توسط تیم TinyPNG ایجاد شده است و شما برای استفاده از این افزونه باید یک حساب کاربری داشته باشید. شما با استفاده از این افزونه می توانید هر ماه فقط 100 عکس را به صورت رایگان بهینه سازی کنید. این افزونه هم مانند افزونه های قبلی تصاویر را به صورت خودکار پس از آپلود بهینه سازی می کند  و همچنین می توانید تصاویر قدیمی تر را بهینه نمایید.

از تنظیمات بسیار خوب این افزونه می توان به انتخاب اندازه برای تصاویر اشاره کرد. علاوه بر این شما می توانید با انتخاب حداکثر اندازه، مشخص کنید که تصاویر بیشتر از این اندازه به صورت خودکار توسط افزونه تغییر اندازه داده شوند.

 

4) افزونه ShortPixel Image Optimizer :

افزونه فشرده سازی تصاویر برای وردپرس و معرفی افزونه ShortPixel Image Optimizer

افزونه ShortPixel Image Optimizer هم افزونه فشرده سازی تصاویر برای وردپرس است. این افزونه نسبت به افزونه های قبلی از محدودیت های بیشتری برخوردار می باشد. برای استفاده از این افزونه باید API Key داشته باشید که با رفتن به سایت اصلی این افزونه به آدرس shortpixel.com و ثبت نام در سایت این API Key  را دریافت می نمایید. این افزونه دارای محدودیت تعداد عکس هم می باشد و شما می توانید با اکانت رایگان فقط 100 عکس در ماه را بهینه سازی نمایید.

این افزونه با وجود محدودیت هایی که دارا می باشد دارای امکانات بی نظیری هم هست. از امکان خوب این افزونه می توان به مقایسه تصویر قبل و بعد از فشرده سازی اشاره کرد. علاوه برای این افزونه امکان انتخاب فرمت های مقایسه را هم به شما می دهد .

 

5) افزونه ShortPixel Image Optimizer :

افزونه فشرده سازی تصاویر برای وردپرس و معرفی افزونه WP Smush

WP Smush هم یک افزونه فشرده سازی تصاویر برای وردپرس است. این افزونه هم مانند افزونه های معرفی شده تصاویر را در هنگام آپلود فشرده می سازد و تصاویر قبلی را هم می توانید با استفاده از این افزونه بهینه نمایید.

افزونه WP Smush امکان تعیین حداکثر رزولوشن را نیز دارا می باشد که حجم تصاویر شما را به اندازه معقول تر می رساند. نسخه رایگان این افزونه نیازی برای ایجاد حساب کاربری ندارد. ویژگی بهینه سازی انبوه این افزونه به شما این امکان را می دهد که تا 50 تصویر را در یک زمان بهینه نمایید. توجه داشته باشید که نسخه رایگان این افزونه این امکان را دارا نمی باشد.

 

امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید.

موفق باشید.