یکی از سوالات متداولی که در ذهن کسانی که قصد اپلای دانشگاه هاروارد و ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند به وجود می آید، این است که باید برای این کار چه مراحلی را طی کنند؟ دانشگاه هاروارد، یکی از بهترین و موفق ترین موسسه های آموزش عالی در آمریکا به حساب می آید. بسیاری از افراد، قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند؛ زیرا موفق ترین افراد تاثیرگذار در سطح جهان، از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. کیفیت تحصیل در دانشگاه هاروارد، بسیار زیاد است و شما با اخذ مدرک از این دانشگاه، می توانید از نظر آینده شغلی تامین شوید و باید بگویم ارزش اعتباری مدرکی که از این دانشگاه دریافت می کنید، در سراسر جهان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چون با اپلای دانشگاه هاروارد و دریافت بورسیه دانشگاه هاروارد، می توانید به تمامی آرزو های دست نیافتنی خود برسید.

چگونگی اپلای و بورسیه دانشگاه هاروارد
چگونگی اپلای و بورسیه دانشگاه هاروارد

البته این را هم باید بدانید که برای پذیرش و اپلای دانشگاه هاروارد یا دریافت بورسیه دانشگاه هاروارد، باید نمرات عالی را کسب نموده تا بتوانید به ادامه تحصیل در این دانشگاه بپردازید. همچنین شما باید مدارک مورد نیاز برای پذیرش در این دانشگاه را در دست داشته باشید که این مدارک بسته به رشته مورد نظر شما دارد.

چگونگی دریافت بورسیه دانشگاه هاروارد

همانطور که می دانید، یکی از دانشگاه هایی که در جهان شهرت بسیار زیادی دارد و افراد فارغ التحصیل در این دانشگاه افراد سرشناس جامعه هستند، دانشگاه هاروارد آمریکا است. در مورد بورسیه دانشگاه هاروارد، باید بگویم که این دانشگاه، یکی از دانشگاه‌های پردرآمد جهان به حساب می‌آید و دانشجویان اگر بتوانند در دانشگاه های هاروارد پذیرش شوند، اگر درآمد آنها و خانواده آنها کمتر از ۶۵ هزار دلار در طول سال باشد، می توانند بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای در دانشگاه، به ادامه تحصیل بپردازند. می توان گفت بیشتر دانشجویانی که در این دانشگاه پذیرش شده‌اند، از بورسیه دانشگاه هاروارد استفاده می کنند.

یکی دیگر از مزیت های بورسیه دانشگاه هاروارد، این است که کمک هزینه های بسیار زیادی توسط شرکت های آمریکایی، برای دانشجویان در نظر گرفته می شود که دانشجویان می توانند با استفاده از این کمک هزینه ها اگر شرایط مالی خوبی نداشته باشند، به ادامه تحصیل در این کشور و در این دانشگاه بپردازند؛ زیرا اهمیت دانشگاه هاروارد برای بسیاری از شرکت ها و کارفرمایان زیاد بوده و به همین دلیل این کار را انجام می دهند؛ پس اگر می خواهید به ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه جهان بپردازید، می توانید در دانشگاه هاروارد و ادامه تحصیل در این دانشگاه، به هدف خود برسید.

هزینه های دانشگاه هاروارد

بدون شک یکی از آرزوهای کسانی که می‌خواهند به ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان بپردازند، تحصیل در دانشگاه هاروارد و اپلای دانشگاه هاروارد است؛ اما برای اینکه بتوانید در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازید و بورسیه دانشگاه هاروارد را دریافت کنید، باید مراحلی را بگذرانید و با گذراندن این مراحل، براحتی می توانید به آرزوی خود برسید. همانطور که می دانید، دانشگاه ‌هاروارد یکی از بهترین و ارزشمندترین دانشگاه ‌های آمریکا به حساب می آید. مدرکی که در این دانشگاه اخذ می کنید، دارای ارزش بسیار زیادی است که می توانید با این مدرک، در بسیاری از شرکت های مهم در جهان استخدام شوید.

هزینه‌های ورود به دانشگاه هاروارد
هزینه‌های ورود به دانشگاه هاروارد

اما یکی دیگر از دغدغه هایی که ذهن ما را برای تحصیل در این دانشگاه درگیر می‌کند، هزینه‌های این دانشگاه است. همانطور که میدانید، هزینه‌های دانشگاه های این کشور، بسیار بالاست و افرادی که دارای شرایط مالی متوسط هستند، به سختی می‌توانند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. هزینه دانشگاه های آمریکا، برای مهاجرین بسیار بیشتر است. برآورد هزینه و شهریه دانشگاه، بستگی به مقاطع تحصیلی شما دارد و هر مقطع تحصیلی، هزینه‌اش با مقطع تحصیلی دیگر تفاوت دارد. دانشگاه هاروارد هم به دلیل اینکه یکی از دانشگاه های معتبر و بهترین دانشگاه آمریکا به حساب می‌آید، هزینه تحصیل در آن بالاتر است؛ اما جای نگرانی نیست؛ زیرا شما می‌توانید با اخذ بورسیه دانشگاه هاروارد، این هزینه ها را کاهش دهید.

رشته های مهم دانشگاه هاروارد

ما در اینجا قصد داریم در مورد یکی از معتبرترین و بهترین دانشگاه های دنیا سخن بگوییم که این دانشگاه هاروارد نام دارد. شرایط اپلای دانشگاه هاروارد، سخت تر از دانشگاه‌ های دیگر است؛ اما باید به این موضوع هم توجه کنید که کیفیت تحصیلی در این دانشگاه، با تمامی دانشگاه‌ های کشورهای دیگر تفاوت دارد و ارزش مدرک شما در این دانشگاه بیشتر است. دانشگاه هاروارد، در رشته ها و زمینه های گوناگونی به پذیرش دانشجو می پردازد. اگر بخواهیم این رشته ها را به صورت مختصر برای شما نام ببریم.

باید به رشته دندانپزشکی، طراحی و دیزاین، الهیات، رشته ‌های مهندسی، رشته‌های هنری، رشته های حقوق، رشته پزشکی و رشته بهداشت و سلامت عمومی اشاره کنیم؛ البته باید بگوییم این مواردی که ذکر کردیم، فقط بخشی از رشته‌هایی است که در دانشگاه بزرگ هاروارد وجود دارد. برای اپلای دانشگاه هاروارد و دریافت بورسیه دانشگاه هاروارد، می توانید با مشاورین خبره در این زمینه مشورت کنید و مهاجرت تحصیلی خوبی داشته باشید.

رشته های مهم دانشگاه هاروارد
رشته های مهم دانشگاه هاروارد

جمع بندی

در این مقاله شما به صورت کلی با اپلای دانشگاه هاروارد و دریافت بورسیه دانشگاه هاروارد، آشنا شدید؛ اما اگر بخواهید مهاجرت تحصیلی بدون دردسری داشته باشید، باید از مشاورانی که در این زمینه خبره هستند کمک بگیرید. برای این که بتوانید این مشاوران را پیدا کنید و به راحتی اقدام به اپلای دانشگاه هاروارد کنید، می توانید به سایت آقای اپلای، مراجعه کنید و از تمامی مراحل اپلای دانشگاه هاروارد با خبر شوید. شما برای این کار می توانید به سایت sirapply.com مراجعه کرده و این مراحل را به راحتی انجام دهید.