D3.js چیست ؟

چرا باید از آن استفاده کنیم ؟

دنیای امروز ما بر اساس داده‌ها تعریف شده است. ما داده‌ها را از جاهای مختلف جمع آوری می‌کنیم مانند: فرم‌ها، نظرسنجی‌ها، داده کاوی ها، تکنیک‌های یادگیری و غیره به دست می‌آوریم. اما زمانی که ما می‌خواهیم با استفاده از داده‌ها کار کنیم، این بحث پیش می‌آید که داده‌های ما که اغلب به صورت اعداد هستند نباید به صورت خام به کاربر نشان داده شوند و نیاز به ساده سازی در فهم آنها پیش می‌آید.

برای اینکه ما بتوانیم داده‌ها را قابل‌درک کنیم، به D3 و کراس پلتفرم Angular که برنامه‌ای توسعه داده شده است نیاز پیدا می‌کنیم. با استفاده از این ابزار می‌توانیم داده‌ها را بسازیم و تجسم‌های متنوع و تعاملی ایجاد کنیم که به داده‌های پویا پاسخ دهند. این فشار که 10 درصد از داده‌های شما را در برمی‌گیرد، به کاربران برنامه‌های مبتنی بر داده کمک می‌کند که به‌راحتی از این سطح داده‌ها عبور کنند.

 

D3 چیست؟

D3.js یک کتابخانه منبع باز جاوا اسکریپت است که توسعه و دستکاری‌شده برای Document Object Model (DOM) بر اساس داده‌ها می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از این سیستم، تمامی کارهایی که می‌خواهید با داده‌ها انجام دهید را بکنید. همچنین می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار به‌راحتی تمامی مدل‌سازی‌هایی که می‌خواهید با استفاده از داده‌ها انجام دهید را پیاده‌سازی کنید و یا تجسمی از داده‌هایتان بگیرید. D3 دارای امکانات زیادی برای ایجاد جلوه‌های بصری جذاب و کاربرپسند بوده و همچنین می‌توان با استفاده از آن تعامل بهترین با کاربر ایجاد نمود. همچنین این نرم‌افزار بر اساس استانداردهای وب بوده و می‌توان در HTML، CSS و SVG از آن استفاده نمود.

 

Angular چیست؟

Angular نرم‌افزاری برای تولید و توسعه برنامه‌های وب و موبایل می‌باشد. این نرم‌افزار می‌تواند تمامی امکاناتی که یک توسعه‌دهنده نیاز دارد را در اختیار وی قرار دهد و به همین دلیل بسیار موردتوجه قرارگرفته است. از دیگر خصوصیات خوب Angular می‌توان به توانایی ارتباط با کدهای D3 اشاره نمود که بسیار مناسب برای کسانی است که می‌خواهند برنامه‌هایی بسازند که بر اساس داده‌ها کار می‌کنند. برای مثال می‌توان به نرم‌افزارهای هواشناسی اشاره نمود که در کامپیوترها و موبایل امروزه به یکی از رایج‌ترین نرم‌افزارها تبدیل‌شده‌اند.