سرفصل های دوره

۲ فصل
۱۷ جلسه
۵ ساعت
۱

آموزش رایگان

۳ قسمت
۰۱:۰۰:۰۱
1

قسمت اول

رایگان
۲۰:۰۰
2

قسمت دوم

رایگان
۲۰:۰۰
۲

آموزش طراحی و ساخت اسپیکر بیسیم (بلوتوثی)

۱۴ قسمت
۰۴:۱۸:۰۴

احتمالا بسیار پیش آمده باشد که در محلی بخواهید آهنگی را پخش کنید اما کیفیت یا قدرت اسپیکر گوشی شما به حدی نباشید که شما نیاز دارید. در این مواقع، شما می توانید از اسپیکر ها استفاده نمایید، در همین راستا آموزش ساخت اسپیکر بلوتوثی برای شما تهیه شده است.

این روزها اسپیکر بلوتوث با توجه به گسترش استفاده از گوشی و تبلت و سایر وسایل همراه، مقوله‌ای جذاب است .اسپیکر گوشی و تبلت معمولاً کیفیت و قدرت مطلوبی ندارد و یکی از بهترین جایگزین‌های آن، اسپیکر بلوتوث است. این روزها انواع و اقسام اسپیکرهای بلوتوث در بازار محصولات الکترونیکی وجود دارد. برخی گران و با کیفیت هستند و برخی ارزان و معمولی. برخی دارای امکانات کاربردی جالب و مفیدی هستند و برخی فقط کار اصلی خود یعنی پخش صدا را انجام می‌دهند.

تصویر یک اسپیکر بلوتوثی بیتس

در دوره آموزش ساخت اسپیکر بلوتوثی ابتدا بررسی می نماییم اسپیکر چیست.

اسپیکر بلوتوث چیست؟

شاید اسپیکرهای بلوتوث را در قفسه‌ی مغازه‌ها دیده باشید. بلندگوهایی کوچک و جمع و جور که معمولاً با باتری کار می‌کنند و از طریق بلوتوث به گوشی و تبلت وصل می‌شوند. بلندگوها یا به عبارتی اسپیکرهای معمولی با جک هدفون یعنی همان فیش ۳٫۵ میلی‌متری آشنا به گوشی و تبلت متصل می‌شوند. اگر سیستم استریوی قدرتمندی داشته باشید، هر یک از دو بلندگوی اصلی آن با یک کابل ضخیم به بخش مرکزی که اَمپلی فایر یا به اصطلاح آمپلی فایر است، وصل می‌شود. ممکن است سیستم صوتی بسیار ساده باشد و با سیم نازکی به دو بلندگوی کوچک وصل شود.

بلوتوث ارتباط ساده‌تری است که به سیم نیاز ندارد. در ضمن به جز اسپیکر بلوتوث، هدست‌ها و هدفون‌ها و نیز ایرفون‌های کوچک هم با بلوتوث به انتقال صدا می‌پردازند. بنابراین بلوتوث فقط برای ارسال فایل نیست. داده‌های مربوط به صدا را هم می‌توان از طریق آن جابجا کرد. هدست‌های دور گوش، ایرفون‌های تکی یا استریو، ایرفون‌های استریوی دور گردن، هدست‌های استریوی دور گردن و بالای سر، انواع مختلف هدست‌ها و ایرفون‌های بلوتوث هستند. اما اسپیکرهای بلوتوث از نظر ظاهر و نحوه‌ی استفاده چنین تنوعی ندارند.

 

تصویر یک اسپیکر بلوتوثی وستر

اسپیکر Wi-Fi و Bluetooth

وای-فای هم می‌تواند برای انتقال صدا و با توجه به سرعت زیاد آن حتی برای انتقال و به اصطلاح استریم ویدیو به کار برده شود. اسپیکر و هدست وای-فای هم در بازار محصولات الکترونیکی وجو دارد. فرق آن با بلوتوث چیست؟

اولین تفاوت در قابلیت حمل است. اسپیکر بلوتوث معمولاً کوچک‌تر و کم‌مصرف‌تر و در نتیجه سبک‌تر است. در حالیکه اسپیکرهای وای-فای، حجیم‌تر و سنگین‌تر هستند و بهتر است در یک موقعیت ثابت مورد استفاده قرار گیرند.

دومین تفاوت به روش ارتباط وسایل برمی‌گردد. در بلوتوث رابطه مستقیم است. اما در وای-فای معمولاً ابزار دیگری مثل مودم یا روتر نیاز است. در واقع شبکه‌ای از وسایل خانه از طریق وای-فای با هم لینک می‌شوند که اسپیکر وای-فای هم می‌تواند یکی از آن وسایل باشد. البته مزیت اسپیکر وای-فای این است که وسایل مختلف از طریق شبکه با آن در ارتباط هستند و می‌توانند صدا را از آن پخش کنند.

سومین تفاوت به سرعت و کیفیت ارتباط بی‌سیم مربوط می‌شود. وای-فای ممکن است تا ۱۰۰ متر فاصله را هم پوشش دهد.اما بلوتوث به ۳۰ فوت یا حدود ۱۰ متر محدود می‌شود. عملاً با توجه به محیط شلوغ منازل و سایر اماکن شهری، برد مفید بلوتوث و وای-فای بسیار کمتر است. مثلاً در مورد بلوتوث فاصله‌ی ۵ یا ۶ متر، معقول‌تر است. در مورد وای-فای بسته به تعداد دیوارها و وسایل موجود، برد مفید ممکن است حتی کمتر از ۱۵ متر باشد. برد عملی وای-فای و بلوتوث به کیفیت تراشه‌ی مربوطه و نیز قدرت آنتن هم بستگی دارد.

آخرین تفاوتی که با توجه به سرعت و قدرت وای-فای بدیهی به نظر می‌رسد، مصرف انرژی بیشتر است. بلوتوث کم‌مصرف‌تر است و در نتیجه سرعت و برد آن هم کمتر است.

اما چرا به اسپیکر بلوتوث نیاز پیدا می‌کنیم؟

این سوالی است که قبل از خرید باید خودتان به آن پاسخ دهید. در واقع منظور این است که کاربرد اسپیکر معمولی، اسپیکر بلوتوث یا وای-فای، بسته به شرایط استفاده‌ی شما متفاوت است. ممکن است یک اسپیکر معمولی با هزینه‌ی کمتر و کیفیت مطلوب، کار شما را راه بیاندازد. ممکن است موضوع بر عکس باشد، یعنی شما به ابزاری که حتماً قابل حمل باشد نیاز داشته باشید.

اسپیکرهای بلوتوث سنگین و حجیم هم برای کاربردهای خانگی، گذاشتن در قفسه‌ی کتابخانه یا جای‌جای دکوراسیون منزل و محل کار و حتی پشت ماشین وجود دارند. این دسته از اسپیکرهای بلوتوث قابلیت حمل خوبی ندارند اما کاربردهای خاص خود را دارند. در آموزش ساخت اسپیکر بی سیم به این دسته نمی‌ پردازیم. هدف آشنایی با انواع قابل حمل است.

 

در آموزش ساخت اسپیکر بی سیم ،ما به طراحی یک سیستم اسپیکر بیسیم با 2خروجی مخصوص برای بلندگو ها می پردازیم .در این بین ما به بررسی مدارات فرستنده و گیرنده بلوتوث و آموزش کار با قطعات و آی سی های آمپلی فایر وبلندگوهای دوگانه مورد استفاده در این پروژه می پردازیم. در نهایت آموزش طراحی این سیستم را به دور روش کلی ( سیستم بدون شارژر و سیستم دارای شارژر باتری ) بیان می کنیم .

مخاطبین دوره آموزش ساخت اسپیکر بی سیم:

  • علافه مندان به یادگیری آموزش الکترونیک
  • افرادی که مایل به یادگیری مطالب تخصصی و کاربردی هستند.
  • دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته برق و الکترونیک
  • و …

آنچه با خرید این ساخت اسپیکر بلوتوثی به دست می آورید:

  • مسلط شدن در حوزه مورد نظر
  • یادگیری بیشتر مباحث آموزش الکترونیک
  • تسلط بر آموزش های تخصصی
  • اشتغال و درآمد زایی
  • و …

برد یک اسپیکر بلوتوثی در دور ساخت اسپیکر بلوتوثی

نکته
همچنین در صورت علاقه می توانید دوره آموزش ساخت هندزفری بی سیم را مشاهده فرمایید.

مزایای خرید دوره ساخت اسپیکر بلوتوثی:

  • تمامی آموزش ها 3 ماه بعد از انتشار دوره دارای پشتیانی تخصصی توسط مدرس هستند.
  • در صورتی که سورس و فایل های جانبی  آموزش موجود باشد، همراه با لینک های آموزش در اختیار شما قرار می گیرد.
  • با تهیه این دوره آموزشی، محتوای ارزشمند برای ورود به بازار کار را به قیمت ناچیزی در اختیار دارید.
  • ویدئو های آموزشی توسط واحد کنترل کیفیت ما بررسی و سطح علمی ، صدا و تصویر ، شیوه بیان و سایر موارد آن تایید می شود.
  • ویدئو های آموزشی ما در حد نیاز به مباحث تئوری می پردازد و بیشتر آموزش به صورت عملی و متناسب با بازار کار می باشد.
  • بلافاصله پس از ثبت سفارش لینک دانلود برای شما فعال شده و به ایمیلتان ارسال میگردد.
  • کیفیت تمامی دوره های سایت تضمین شده است. در صورت عدم رضایت از آموزش، به انتخاب شما یا به صورت رایگان یک یا چند آموزش معادل دیگر دریافت می کنید و یا ۷۰ درصد مبلغ پرداختی به کیف پول شما بازگشت داده می شود.