سرفصل های دوره

۱۲ فصل
۱۷۱ جلسه
۲۶ ساعت
۱

فصل اول

۸ قسمت
۰۱:۱۱:۰۱
1

دمو

رایگان
۰۲:۵۷
2

قسمت اول - مقدمه

رایگان
۰۳:۱۳
3

قسمت دوم - مقدمه برای اصطلاحات

رایگان
۰۷:۵۵
4

قسمت سوم - نقشه راه

رایگان
۰۷:۲۹
5

قسمت چهارم - فرایند طراحی UIUX - بخش اول

رایگان
۱۶:۵۸
6

قسمت پنجم - فرایند طراحی UIUX - بخش دوم

رایگان
۱۶:۵۸
7

قسمت ششم - فرایند طراحی UIUX - بخش سوم

رایگان
۰۵:۱۶
8

قسمت هفتم - ابزارهای مورد نیاز

رایگان
۱۰:۱۵
۲

فصل دوم

۵ قسمت
۰۰:۵۱:۲۷
۳

فصل سوم

۱۱ قسمت
۰۲:۳۹:۵۱
۴

فصل چهارم

۱۲ قسمت
۰۳:۰۸:۳۴
۵

فصل پنجم

۷ قسمت
۰۱:۱۰:۵۷
۶

فصل ششم

۲ قسمت
۰۰:۳۸:۱۶
۷

فصل هفتم

۲۸ قسمت
۰۱:۵۷:۱۵
۸

فصل هشتم

۲۱ قسمت
۰۱:۴۵:۲۱
۹

فصل نهم

۳۱ قسمت
۰۳:۳۳:۲۸
۱۰

فصل دهم

۳ قسمت
۰۲:۴۸:۵۵
۱۱

فصل یازدهم

۱۸ قسمت
۰۲:۳۶:۵۷
۱۲

فصل دوازدهم

۲۵ قسمت
۰۳:۲۷:۵۷

اگر به حوزه هنر و گرافیک در کنار تکنولوژی علاقه‌مند باشید و به دنبال تلفیق این دو حوره متفاوت هستید، پیشنهاد ما کسب مهارت در حوزه طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری، یا همان آموزش ui ux است. ui و ux دو مفهوم پر کاریرد در دنیای تکنولوژی محسوب می‌شوند. دلیل اهمیت این مفاهیم به دلیل ارتباط مستقیمشان با کاربران است. امروزه هرآنچه که کاربر بعنوان مشتری یا مصرف کننده از آن استفاده می‌کند نیازمند طراحی ui و ux منحصر به فردی است. همین امر دلیل اهمیت آموزش UI,UX را نشان می‌دهد. از همین رو ما در تیم دانشجویار دوره آموزش ui ux را برای کاربران هنرمند و عاشق تکنولوژی بصورت جامع و پروژه محور تهیه کرده است.

 

UI به معنی رابط کاربری و UX به معنی تجربه کاربری است.

برای آشنایی با دوره آموزش ui ux، باید بدانیم که منظور از ui و ux چیست. احتمالا تا به حال واژه هایی نظیر تجربه کار یا طراحی رابط کاربری را شنیده اید.ui  رابط کاربری است و ux تجربه کاربری. این موارد، نکاتی است که هر شرکت سازنده باید برای ساخت نرم افزار های خود در هر پلتفرمی توجه ویژه به آن داشته باشد. ui و ux از جمله مواردی هستند که به آن ها به آن میزان که باید پرداخته نشده است و به نوعی مهجور مانده اند. در دوره آموزش ui ux شما به صورت پروژه محور، 0 تا 100 ui و ux را به صورت کاملا فارسی آموزش خواهید دید.

قصد داریم تا در این دوره آموزشی شما را با اصول و سبک‌های طراحی نرم افزار البته بومی شده آشنا کنیم و فوت‌های کوزه گری این هنر و حرفه را به شما آموزش دهیم.

آموزش جامع UI & UX

UI یعنی چه؟

وقتی در مورد طراحی حرف می‌زنیم اغلب مردم به طراح دیداری یا همان گرافیست فکر می‌کنند و دلیل آن این است که قابل فهم تر می‌باشد. طراحان دیداری کارشان این است که رنگ و تصاویر مناسب را انتخاب می‌کنند. لوگو را طراحی می‌کنند و … . این نوع طراحی همان چیزی است که بیشتر مردم به آن می گویند: “هنر”.

اگر طراحی دیداری هنر باشد، طراحی رابط کاربری یک علم است.

طراح رابط کاربری با خود فکر می‌کند که اگر یک فرم ارسال شد چه اتفاقی بیافتد؟ خطاها را چطور به کاربر نمایش بدهیم؟ آیا اطلاعات فرم به یک صفحه جدید ارسال می‌شود؟ دکمه ارسال فرم کجا قرار گیرد؟

تعاریف متعددی از UI وجود دارد اما اگر بدانیم که UI علامت اختصاری User Interface می‌باشد، پی خواهیم برد که می‌توان UI را رابط کاربری تعریف کرد. هرجا که صحبت از کار کاربر با نرم افزار باشد، بی شک رابط کاربری حضور دارد.

نکته
شما می توانید برای تکمیل مهارت خود در زمینه UI/UX دوره آموزش Adobe Xd (ادوبی ایکس دی) را مشاهده فرمایید.

پس UX یعنی چه؟

بگذارید اینطور بگوییم! در سراسر دنیا همه شرکت‌های بزرگ محصولاتی را طراحی می‌کنند که در نهایت به دست ما می‌رسد و به نحوی از آن استفاده می‌کنیم. وقتی برای اولین بار یک موبایل خریدید چه حسی داشتید؟ در مورد اینکه می‌توانستید گوشی تلفن‌تان را در جیب بگذارید و هرجایی دور از خانه به تماس‌ها پاسخ دهید، چه فکری می‌کردید؟ آیا داشتن یک گوشی تلفن با قابلیت حمل، باعث نمی‌شد در مقابل دوستان و نزدیکان‌تان یک حس خاص داشته باشید؟ شما یک حس برتری  و قدرت در خودتان نمی‌دیدید؟

بله… این حس به ۱۰−۱۲ سال پیش مربوط می‌شود و حالا همه یک گوشی موبایل دارند. کسی به خاطر موبایلش احساس غرور نمی‌کند! اما این موضوع را همین الان هم می‌شود به شکل دیگری دید. فکر می‌کنید حس داشتن یک iPhone 6+ برای کسی که یک گوشی کلاسیک Nokia 2200‌ دارد چگونه است؟

UX یعنی تجربه‌های خوب و بدی که ما در استفاده از محصولات داریم و باعث شده‌اند که آنها را بخریم یا نخریم.

تجربه‌کاربری یعنی نگاه به کاربرد محصول از بیرون. یعنی از همان سمتی که مردم به نحوه عملکردش نگاه می‌کنند. اگر سوال شما هم این است که چگونه UI UX کار شویم، این موضوع هم در ادامه متن توضیح خواهیم داد.

ما شما را در این دوره با تفکر جدیدی در رابطه با طراحی نرم افزارآشنا می‌کنیم. اگر نگاهی به سرفصل‌ها کنید قطعاً با نیت و هدف ما و آن چیزی که در پایان این دوره ارزشمند به آن می‌رسید، آشنا خواهید شد. با انتشار فصل اول با آگاهی بیشتری راجع به این تحول در صنعت نرم افزار نسبت به استفاده از این دوره اقدام خواهید کرد.

این بطری های سس را ببینید. بطری اول ظاهر قشنگی دارد اما مشکل آن این است که وقتی سس بطری کم شود فشاردادن بطری به تنهایی سس را بیرون نمیریزد و باید حتما آن را تکان دهید و این تجربه خوبی برای کاربر ایجاد نمی کند. اما بطری دوم علاوه بر این که ظاهر خوبی دارد این تجربه بد را هم از کاربر می گیرد و مشکل را برطرف می کند؛ یعنی هم UI خوبی دارد و هم UX خوب.
مقایسه تجربه کاربری و رابط کاربری

در ادامه این دوره شما با تلفیق UI و UX، نرم افزارهای جذاب و کاربر پسند خلق می‌کنید و همین باعث افزایش فروش و دیدن شدن ابزار شما می‌شود. استیو جابز می‌گفت:” مردم نمی‌دانند چرا از این محصول خوششان می‌آید اما می‌خواهند یکی از این را داشته باشند”

بیان کننده تفاوت ui و ux

و حتما برای شما پیش آمده است که از میان چند محصول نرم افزاری یکی را انتخاب کرده اید و جالب‌تر آن که پس از نصب خیلی از نرم افزارها بدون آموزش خاصی بلد بوده‌اید با آن کار کنید!

این همان جادوی رابط و تجربه کاربری است.

مخاطبین دوره آموزش ui ux:

دوره آموزش ui ux مناسب برنامه نویس ها، طراحان نرم افزار، گرافیست‌هایی که قصد دارند به صورت تخصصی در زمینه وب یا تلفن همراه کار کنند، طراحان سایت، طراحان اپلیکیشن های تلفن همراه، مدیران محصول نرم افزاری، و علاقه مندان طراحی رابط و تجربه کاربری می‌باشد.

درآمد و فرصت های شغلی پس از گذراندن دوره آموزش UI  UX:

مبحث UI-UX در دنیای امروز برنامه نویسی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و تمام تیم های برنامه نویسی حتماً و لزوماً باید یک متخصص در این زمینه را درون مجموعه خود داشته باشند . شرکت های بزرگ برنامه نویسی در ایران ،امروزه به این نتیجه رسیده اند که واگذاری کل پروژه به یک نفر که هم طراحی و کد نویسی را انجام دهد، نتیجه خوبی ندارد و از این رو تصمیم گرفتند به صورت کاملاً تخصصی ،یعنی استخدام یک متخصص UI-UX، در این زمینه وارد شوند. حقوق طراح UI UX، طبق آنالیزهای انجام گرفته توسط Dashburst، از حدود ۶۲۰۰۰ دلار در ماه تا حدود ۱۱۷۰۰۰ دلار متغیر است.

آنچه در دوره آموزش ui ux خواهید دید:

آموزش ui ux در 12 فصل منتشر شده است که هر فصل شامل چندین بخش می باشد، در ادامه درباره ریز جزئیات هر فصل و بخش های آن صحبت شده است و ریز سرفصل آن در پایان توضیحات هر فصل درج شده است.

فصل اول : آنچه که باید بدانید

در فصل اول از دوره آموزش ui ux به اعماق مفاهیمی سفر می‌کنیم که یادگیری آن برای هر طراح تجربه کاربری الزامی است. با WIREFRAME، mockup، prototype، واسط کاربری، رابط کاربری و اصطلاحات دیگر به خوبی آشنا می‌شویم و آنها را با زبان تجربه کاربری معنا می‌کنیم.

توضیح تجربه کاربری

در اولین ویدیو به شما خواهم گفت در طول دوره شما با چه چیزهایی آشنا می‌شوید و چه ها می‌آموزید. البته من سعی نکردم که در اولین ویدیو یک رپورتاژ تبلیغاتی بسازم، لذا می‌خواهم فقط کسانی از این دوره استفاده کنند که قصد یادگیری و افزایش مهارت های مهم برای UI UX با این دوره را دارند. اگرنه ساختن و نوشتن متن‌ها و فیلم‌های جذاب که باعث افزایش فروش دوره شود کار چندان سختی نیست… پس اگر واقعاً قصد دارید به صورت حرفه ایی در این صنعت شیرین کار کنید، یا تولید کننده نرم افزار هستید اما اثری از موفقیت در کارهای خودتان نمی‌بینید، با ما همراه شوید.

در ویدیو دوم راجع به مفاهیم تجربه و رابط کاربری صحبت می‌کنیم و با اصطلاحات مورد نیاز در دوره آشنا خواهیم شد. شباهت و تفاوت‌هایی را یاد می‌گیریم که معمولاً همه، آن‌ها را با هم اشتباه می‌گیرند.

در ویدیو سوم به شما یک نقشه سفر برای حرفه‌ای شدن و متخصص شدن در زمینه طراحی تجربه کاربری خواهم داد.

در ویدئو چهارم تا ششم فرآیند طراحی UX,UI را خواهیم آموخت. قدم به قدم از طراحی نقشه راه مشتری به سوی طراحی پرسونا، روش‌های تست، و مراحل اجرای طرح صحبت می‌کنیم و سعی می‌کنم تا ذهن شما را برای ادامه دوره آماده کنم.

در ویدئو هفتم به شما خواهم گفت شما در طول دوره به چه ابزارهایی نیاز خواهید داشت. البته قرار نیست همه چیزها را همان اول کار بگویم.

غافل گیری و ارائه فوت‌های کوزه گری در طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری از اصولی است که در این دوره به آن پایبند هستیم!

طراحی تجربه و رابطه کاربری

آنچه که در فصل اول دوره جامع آموزش ui ux  یاد خواهید گرفت :

  •  مقدمه
  •  رابط کاربری، واسط کاربری، تجربه کاربری چیست؟
  •  نقشه راهی برای حرفه ایی شدن
  •  فرآیند طراحی UX, UI – بخش اول – اصول طراحی پرسونا
  •  فرآیند طراحی UX,UI – بخش دوم – از نقشه سفر مشتری تا تست A / B
  •  فرآیند طراحی UX, UI – بخش سوم – نکاتی برای طراحی رابط کاربری
  •  هرآنچه که شما به آن نیاز خواهید داشت

فصل دوم : مقدمه آموزش

در فصل دوم آموزش ui ux میخواهیم بدانیم چطور برای طراحی تجربه کاربری آماده شویم؟ به چه مهارت های نیاز داریم؟ چطور تجربه کسب کنیم و ماهر شویم؟ چطور یک وایرفریم طراحی کنیم؟

چطور برای طراحی تجربه کاربری آماده شویم؟

برای هرکاری مهارت ها و تجربه هایی لازم است. برای طراحی تجربه کاربری هم ما نیاز به مهارت هایی داریم، مهارت های فردی و تخصصی؛ در این جلسه می خواهیم راجع به همین موضوع صحبت کنیم.

این وظیفه ما طراحان است که در طرحهای خود هوای مردم را داشته باشیم، تا هر کسی به راحتی با سیستمهای طراحی شده توسط ما بتواند کار کند و به هدف خود برسد.

هدف اصلی یک طراح تجربه کاربری چیست

در ویدیو اول این فصل راجع به چرخه یادگیری صحبت می کنیم، این که یادگیری ما از کجا شروع می شود و چطور می توانیم مهارت های لازم را کسب کنیم. مهارت هایی مثل طراحی کاربر محور، کاربر پژوهی، تخصص های فنی، خلاقیت، روانشناسی، مردم شناسی، روابط بصری، حل مسئله و.. تا در نهایت پس از پایان دوره ما یک فرد ماهر باشیم!

علاوه بر این در رابطه با شغل یک طراح تجربه کاربری هم صحبت می کنیم و به شما اطمینان می دهیم که نگران شغل خودتان به عنوان طراح تجربه کاربری نباشید، اگر برطرف کردن مشکلات کاربران، ماموریت اصلی شما باشد.

آموزش جامع ui و ux

در دومین ویدیو روش متقاعد کردن کارفرما را به عنوان یک مهارت اصلی و شاخص به شما آموزش خواهم داد. این که چطور می توانید دیگران را متقاعد کنید که استفاده کردن و هزینه کردن برای طراحی تجربه کاربری با ارزش و به صرفه است.

علاوه بر آن روش خوب درک کردن را نیز به شما یاد خواهیم داد و به این سوال پاسخ می دهیم که چرا پیشرفت در زندگی فردی اینقدر مهمه و روش هاش چیه؟!

در سومین ویدیو به 0 تا 100 وایرفریم می پردازیم، که یک مهارت تخصصی برای طراحان تجربه کاربری خواهد بود. ابزار های دستی، روش طراحی، و نرم افزار های مرتبط با آن را آموزش می دهیم و در انتها یاد می گیرید.

چطور کاربران را شگفت زده کنید!

این جلسه یک Home Work  هم دارد که در کنار ویدیو ها قرار گرفته و پس مشاهده ویدیو مرتبط با آن می توانید آن را برای بنده ارسال کنید و یک درس تعاملی داشته باشیم!

بزرگترین ایده ها از یک کاغذ و مداد شکل گرفته اند. برای دوستان علاقه مند به طراحی رابط کاربری مجموعه ارزشمند Wireframe در ابعاد اصلی را در این جلسه جهت دانلود قرار داده ایم.

پروژه های دوره جامع آموزش UI و UX

در این مجموعه ۲۸ فایل PDF در ۷ پلتفرم موبایل ( Android, Blackberry, iOS, Meego, Symbian, webOS, Windows Phone7 ) و همچنین ابعاد ۱۰ دستگاه نیز در این طرح در نظر گرفته شده که شما می توانید با خیالی آسوده ایده خود را اجرا کنید.

آنچه که در فصل دوم دوره جامع  آموزش ui ux یاد خواهید گرفت :

  • تیزر معرفی
  • مهارت های یک طراح تجربه و رابط کاربری – بخش اول
  • مهارت های یک طراح تجربه و رابط کاربری – بخش دوم
  • معرفی Wirefirming – هر آنچه که نیاز دارید
  • تمرین و کار در خانه

فصل سوم : شناخت کاربر یا کاربر پژوهی

در فصل سوم آموزش ui ux میخواهیم بدانیم چطور بفهمیم در ذهن کاربر چه می گذرد؟ چطور کاربران را بشناسیم؟ چطور راجع به کاربر تحقیق کنیم؟ چطور کیفیت کارمان را بالا ببریم؟

چطور کاربران را بشناسیم؟

شناخت کاربر از اصلی ترین مباحثی است که در طراحی تجربه کاربری به آن توجه می شود. تا زمانی که ما مخاطب را نشناسیم، نمی توانیم آن طور که باید محصول مناسبی را برایشان بسازیم. شناخت کاربر با تحقیق راجع به کاربر شروع می شود.

نکته مهم شناخت کاربر در طراحی ui و ux

مفاهیمی مانند نیاز،  اصولا مفاهیمی انسانی هستند و به سادگی و تنها با دید فن محورانه  نمی شود آنها را درک کرد. به همین دلیل فرآیند طراحی و توسعه محصولات و خدمات در بازار رقابتی امروز ، همان اندازه که فن آورانه است، انسان مدار هم هست و درک نیازها و نحوه تصمیم گیری های کاربران از ابتدای فرآیند طراحی تا انتهای آن حضور پررنگی دارد.

به همین دلیل روشهای متنوعی تحت عنوان کاربرپژوهی در سه دهه گذشته برای این کار تدوین شده اند و کمتر کسب و کاری است که امروزه از کاربرپژوهی بی نیاز باشد.

در ایران متاسفانه به دلیل عدم وجود تجربه و منابع آموزشی کافی بخش بزرگی از کسب و کارها یا هنوز روش نظام مندی برای کاربرپژوهی ندارند و یا به دلیل در نظر نگرفتن جزییات پیاده سازی این روشها معمولا تصمیمات خود را بر مبنای داده های نامعتبر می گیرند.

شرط لازم برای موفقیت هر خدمت یا محصولی در بازار ایجاد ارزش افزوده ای توسط آن خدمت یا محصول است. ایجاد ارزش رابطه تنگاتنگی با حل مشکلات، برآوردن نیازها، یا حتی خلق نیازهای جدید دارد.

چرا شناخت کاربر اهمیت دارد؟

در قسمت اول راجع به روش انجام کار برای شناخت کاربر صحبت می کنیم و یک رویکرد تاریخی از تجربه کاربری ارائه خواهیم کرد. تحلیل رقابتی، تحلیل داده ها و… از دیگر مواردی است که در این ویدیو راجع به آن صحبت و گفت وگو می کنیم.

در دومین قسمت راجع به جایگاه کاربران در تجربه کاربری صحبت می کنیم. با این که همه ما از جایگاه کاربران مطلع هستیم ولی شناخت رفتارها و فعالیت های کاربر آن چیزی هست که به آن احتیاج داریم و به دست آوردنش نیاز به کسب مهارت و تمرین دارد. فراموش نکنید که : همه راه ها به کاربر ختم می شود.

قبل از ساختن محصول و دریافت رفتار مشتری، همه چیز فرضیه است.

در قسمت سوم راجع به فرضیه های طراحی صحبت می کنیم و به شما یاد خواهیم داد چطور با بررسی رقبا و شرکت های همکار، روش حل مسئله را یاد بگیریم.

در قسمت چهارم راجع به فوت های کوزه گری در طراحی صحبت می کنیم و به این سوال پاسخ خواهیم داد که چطور می توانیم کیفیت طراحی را افزایش دهیم. مثال های عملی در این زمینه مطرح خواهیم کرد.

در قسمت های پنجم تا یازدهم که بخش اول و آخر آن هم رایگان منتشر شده به چند پرسش کلیدی و اصلی پاسخ خواهیم داد. این که کاربران چطور فکر می کنند؟ چطور تصمیم گیری می کنند؟ و در نهایت کاربران چه چیز هایی می خواهند؟

به شما یاد خواهیم داد که کاربران را بشناسید. اگر ابتدای مسیر طراحی هستید، اواسط مسیر طراحی هستید، یا حتی محصول خود را به بازار فرستادید این جلسه به درد شما می خورد.

تکنیک های کاربر پژوهی را به صورت کامل یاد خواهیم گرفت و در پایان با یک مثال کاملا عملی به اشتباهاتی اشاره می کنیم که متاسفانه خیلی ها مرتکب می شوند.

این جلسه برای شما معجزه می کند؛ برای اولین بار در ایران، مباحث خاص و علمی روش های شناخت کاربر یا کاربر پژوهی را تجربه خواهید کرد.

 

روش شناخت کاربران در طراحی

به همراه این جلسه آموزشی کتاب متد های IDEO cards  و دو مقاله ارزشمند راجع به آنالیز اطلاعات و تحلیل رقابتی قرار گرفته است.

آنچه که در فصل سوم آموزش ui ux خواهید دید:

  • تیزر معرفی
  • مختصری راجع به روش انجام کار
  • جایگاه کاربران در طراحی تجربه کاربری
  • فرضیه های طراحی و تجزیه و تحلیل داده
  • دستور العمل هایی برای افزایش کیفیت طراحی
  • شناخت کاربر – کاربر پژوهی
  • تکنیک ها و روش های کاربر پژوهی
  • کاربرپژوهی – آزمون کاربرد پذیری
  • آن چیزی که از آزمون کاربرد پذیری نمی دانید!
  • تکنیک های تحلیل اطلاعات حرفه ایی
  • مثال کاربرپژوهی در ایران (نمونه عینی و عملی)
  • خطاهای رایج در کاربر پژوهی

فصل چهارم : روانشناسی تخصصی در طراحی UI و UX

علم روانشناسی علم پیچیده و گسترده ایی است. اما تاحالا به صورت تخصصی در زمینه طراحی تجربه و رابط کاربری بررسی نشده و قواعد و تکنیک هایی برای استفاده از این علم شیرین در فناوری تنظیم نشده است، البته تا قبل از انتشار این قسمت!!

چطور کاربر را کنترل کنیم؟

بعد از شناخت کاربر در فصل سوم آموزش ui ux، نوبت به کنترل کاربر می‌رسد. کنترل کاربر و هدایت کاربر به سمتی که ما قصد داریم یکی از کارهایی است که خیلی سخت توسط نرم افزارها انجام می‌شود. ما مدام با نرم افزارهای ایرانی سروکار داریم که محیط‌های شلوغ و پیچیده و خسته کننده ایی دارند و یکی از نقاط ضعف اصلی این نرم افزارهاست. در این بخش به بررسی این چالش و راهکارها می‌پردازیم. از روانشناسی تخصصی طراحی گرفته تا کنترل چشم کاربر و هدایت بصری و آشنایی و استفاده از ابزارهای کاربردی در این زمینه.

روابط بصری برای روانشناسی تخصصی در طراحی UI و UX

تکنیک‌هایی را یاد خواهیم گرفت که با استفاده از آن بتوانیم بهتر با کاربران ارتباط برقرار کنم. یکی از مهم‌ترین کارهای ممکن که هر نرم افزاری نا خودآگاه قصدش را دارد: “ارتباط با کاربر” و تکنیک‌های روز دنیا در طراحی روابط کاربری را یادخواهیم گرفت.

پس اگر شما هم قصد دارید کنترل کاربران خود را در دست بگیرید این جلسه مناسب شماست.

چگونگی متمرکز کردن مراجع بر موضوع مورد نظر-روانشناسی تخصصی در طراحی UI و UX

در ویدیو اول راجع به تئوری گشتالت در طراحی صحبت خواهیم کرد و به اصل روابط بصری در طراحی خواهیم پرداخت.

در دومین ویدیو راجع به روانشناسی لوگو صحبت می‌کنیم و با ارائه این جلسه آموزشی تئوری گشتالت را کامل خواهیم کرد. انتخاب اشکال مختلف تاثیرات مختلفی در رابط کاربری محصول شما خواهد داشت.

رابط کاربری پنجره اییست که ایرانیان از طریق آن، وبسایت، اپلیکیشن، یا سیستم نرم افزاری شما را تجربه می‌کنند. حتی پیچیده‌ترین کدها و ماهرانه‌ترین طرح‌ها محکوم به شکست خواهند بود؛

اگر

رابط کاربری فاقد کارایی لازم باشد.

طراحی جزئییات در روانشناسی تخصصی در طراحی UI و UX

در ویدیو سوم راجع به کنترل چشم کاربر صحبت خواهیم کرد. اینکه چطور می‌توانیم توجه کاربر را به نقاطی جلب کنیم که ما می‌خواهیم. اگر تا حالا برایتان این سؤال پیش آمده که کاربران در زمان مواجه با یک سایت یا اپلیکیشن به کدام قسمت‌ها نگاه می‌کنند و یا این که جذاب‌ترین بخش اپلیکیشن یا سایت شما کجاست؟ می‌توانید در این جلسه پاسخ پرسش خود را پیدا کنید.

در ویدیو چهارم راجع به دیدگاه‌های روانشناسان در طراحی تجارب کاربری صحبت خواهیم کرد. توجه و دقت، حافظه، سرعت، خلاقیت، انعطاف پذیری و… از موارد مورد بحث ما در این جلسه خواهد بود.

در ویدیو پنجم راجع به چگونگی توجه به جزئیات در طراحی صحبت خواهیم کرد و شما را با مفهوم micro interaction آشنا خواهیم نمود. در یک بازار رقابتی این تکنیک خیلی به درد شما خواهد خورد. با نقشه حرارتی و کاربرد هیت مپ نیز به صورت کامل آشنا خواهیم شد.

در ویدیو نهم و دهم راجع به روانشناسی تخصصی رنگ‌ها صحبت خواهیم کرد. و با قواعد انتخاب رنگ در سیستم‌های نرم افزاری و روش‌های استفاده از آن به صورت تخصصی آشنا خواهیم شد. همچنین یاد خواهیم گرفت چطور برای افراد مبتلا به کوررنگی طراحی‌های خوبی انجام دهیم. نرم افزاری طراحی کنیم که هر کسی بتواند از آن استفاده کند!

در ویدیو یازدهم راجع به تأثیر هیچ در طراحی صحبت می‌کنیم. نحوه استفاده از فضای منفی در طراحی محیطی.

در ویدیو آخر راجع به تست ۵ ثانیه ایی که با آن می‌توانید تشخصی دهید در ذهن کاربر پس از دیدن محصول شما چه می‌گذرد صحبت خواهیم کرد.

رابط کاربری شاهراه اصلی ارتباط میان مغز انسان و محصول دیجیتال شماست.

روانشناسی رنگ در روانشناسی تخصصی در طراحی UI و UX

به همراه این جلسه آموزشی کتاب متدهای microinteractions و چند کتاب ارزشمند راجع به هدایت بصری کاربر قرار گرفته است.

آنچه در فصل چهارم دوره جامع آموزش ui ux خواهید دید:

  •  روانشناسی تخصصی تجربه کاربری – هدایت بصری
  •  تیزر معرفی
  •  روابط بصری – تئوری گشتالت
  •  روانشناسی در طراحی لوگو
  •  کنترل چشم کاربر – هدایت بصری
  •  روانشناسی تخصصی طراحی تجربه کاربری
  •  micro interaction
  •  چشم طراح – چشم حقیقت بین
  •  تفکر طراحی
  •  روانشناسی تخصصی رنگ – تأثیر رنگ بر مخاطب
  •  روانشناسی تخصصی رنگ – طراحی برای افراد مبتلا به کوررنگی
  •  فضای منفی – حضور هیچ در طراحی
  •  تست ۵ ثانیه ایی – آزمون شفافیت

فصل پنجم : دانش و علم طراحی

فرض کنید که به عنوان یک پروژه، باز طراحی یا Redesign پرتال شهرداری یا یک فروشگاه اینترنتی در وسعت دیجی کالا یا بامیلو به شما سپرده می‌شود. در این پروژه شما با صدها صفحه مواجه هستید که گاهی از نگاه طراح پنهان می‌ماند و یا باز طراحی برای تمامی صفحات فرآیندی با ریسک، هزینه و زمان بالا خواهد بود.

علم طراحی

  • آیا شما به عنوان یک طراح می‌توانید، در یک زمان مناسب برای تمامی صفحات، طراحی رابط کاربری را انجام دهید؟
  • آیا مطمئن هستید که این بازطراحی صفحات بازخورد خوبی خواهند داشت؟

دانش و علم طراحی چیست؟

بعد از مهارت روانشناسی و کنترل کاربر نوبت به این می رسد که شما در زمینه طراحی، دانش آکادمیک پیدا کنید! یعنی با سبک‌های طراحی، روش‌های انتخاب تصاویر، کار با ابزارهای ویرایش تصویر آشنا شده و یاد بگیرید چطور از آنها استفاده کنید.

تکنیک‌هایی را یاد خواهیم گرفت که با استفاده از آن بتوانیم برخورد منطقی‌تر با طرح‌هایی که قرار است، ایجاد کنیم، داشته باشیم. برای طراحی هرچیزی قاعده‌هایی خواهیم داشت که اگر آنها را یاد نگیریم چندان موفق نخواهیم شد!

دانش علمی طراحی، همانند مهارت عملی بخشی از وجود هر طراح است.

آموزش تئوری قواعد طراحی تخت

در ویدیو اول راجع به این که چطور می‌توانیم یک فیل را یکجا بخوریم صحبت می‌کنیم! نگران نباشید کار سختی نیست…! سپس به معرفی سبک‌های طراحی و سبک مینیمالیسم می‌پردازیم. شما را به صورت کامل با این سبک طراحی آشنا می‌کنیم.

در دومین ویدیو راجع به طراحی تخت یا فلت صحبت خواهیم کرد. شما را با قوانین و قواعد طراحی تخت آشنا می‌کنیم!

متریال دیزاین نسخه علمی طراحی تخت در آموزش ui و ux

در ویدیو سوم خیلی کوتاه به توضیح متریال دیزاین خواهیم پرداخت و بهترین منابع و سایت های UI را نیز معرفی و نحوه برخورد و استفاده با این سبک را بیان می‌کنیم.

در ویدیو چهارم راجع به طراحی اتومی و این که چه اتفاقاتی ممکن است در پروژه‌های طراحی بزرگ رخ بدهد، صحبت می‌کنیم.

در ویدیو پنجم منابع تصویری را به شما معرفی می‌کنیم، منابعی که می‌توانید از آنجا آیکون، شاتر استوک، وکتور و… مورد نیاز خودتان را دریافت کنید.

در ویدیو ششم راجع به این صحبت خواهیم کرد که چطور در کمتر از ۳ ساعت فتوشاپ را کاربردی یاد بگیریم!

در ویدیو هفتم به صورت دست گرمی برای یک اپلیکیشن IOS ، آیکون درست می‌کنیم!

اگر طراح، الگو یا سبک‌ها را نداند، چطور می‌توان طراحی را مدیریت کند؟!

پیچیدگی ها در طراحی ui و ux

به همراه این جلسه آموزشی فیلم آموزش نصب فتوشاپ و پروژه انجام شده،قرار گرفته است.

آنچه در بخش پنجم دوره جامع آموزش ui ux یاد خواهید گرفت:

  • تصویر در طراحی محصول
  • چطور یک فیل را یک جا بخوریم؟!
  • سبک‌های طراحی- مینیمالیسم
  •  سبک‌های طراحی – طراحی تخت یا felat
  •  سبک‌های طراحی – متریال دیزاین
  •  طراحی اتومی – Atomic design
  •  منابع مورد نیاز طراحان
  •  چطور در کمتر از ۱ ساعت فتوشاپ را کاربردی یاد بگیریم؟
  •  دست گرمی – طراحی آیکون IOS

فصل ششم : مبانی تایپ و کارکرد آن

بعد از نقطه، دومین عنصر بصری و تجسمی “خط” می‌باشد که بصورت فراوان و متنوع در طبیعت موجود است و معمولاً بینندگان از آن غافلند. فونت یا خط در طراحی محصولات ما تاثیرات بسیار زیادی دارد. خط هرچه کاربر پسند تر باشد، با مقدار فروش و افزایش مخاطب رابطه مستقیم‌تری خواهد داشت.

مبانی تایپ کردن

حال فرض کنیم که علاوه بر این که از خط یا فونت عالی برای پروژه‌هایمان با شناختی که از روابط بصری خطوط پیدا می‌کنیم استفاده کنیم، بتوانیم نوشته‌هایی خلق کنیم که آنقدر چشم نواز باشند که در یک نگاه نظر مخاطب را جلب کنند.

تایپ و گرافیک یا به اختصار تایپوگرافی، هنر خلق بعد بصری برای خطوط است.

تایپوگرافی چیست؟

تایپوگرافی هنر و فن حروف‌چینی برای نمایش یک زبان است. تقویت ویژگی بصری حروف و نزدیک کردن نوشتار به وجه تصویر که شامل حالت قلم، پوینت، مقدمه (فاصله خط) و… می‌شود.

اطلاعاتی که قرار است به مخاطب منتقل شود به «فونت» تبدیل و تایپ می‌شود. سپس «تایپ فیس» یا گروه فونت‌ها انتخاب می‌شود و آنگاه با تکنیک‌های «ویژوال آرت» یا هنرهای دیداری ادغام می‌شود؛ به خود رنگ می‌گیرد و فرم می‌پذیرد. آنگاه با تصادف در انتخاب رنگ، فرم، خم خوردگی، بافت، چیدمان، کشش، ترکیب فونت‌ها و تایپ فیس‌ها چیزی بیرون می‌جهد که یک تایپوگرافی برای کاری خاص است و به آن محصول «الهام هنری» می گویند. در نهایت تایپوگرافی دیگر فونت، کلمه و یا جمله نیست.

انواع نمونه های تایپوگرافی

در ویدیو اول ساختار تایپ، فونت و تکنیک‌های خلق یک تایپوگرافی صحبت می‌کنیم و به شما یاد خواهیم داد که در رابطه با زبان فارسی چه مشکلات و چه راه حل‌هایی در نویسه نگاری وجود دارد.

در دومین ویدیو راجع به طراحی تایپوگرافی به صورت قدم به قدم صحبت و تکنیک‌های خلق یک تایپوگرافی زیبا را به شما آموزش خواهیم داد.

دو نمونه از تایپوگرافی ها مرسوم

به همراه این جلسه آموزشی فیلم اولین همایش آینده طراحی وب_ خط، محتوا ﻭ فونت فاﺭسی، ﺍﺯ گذشته تا ﺁیندﻩ به همراه بیش از ۱۳۴ فونت فارسی و عربی مناسب تایپوگرافی و کتاب‌هایی برای مطالعه بیشتر و مباحث پیشرفته‌تر قرار گرفته است.

مجموعه‌ای از فونت کاربردی

آنچه در بخش ششم دوره جامع آموزش UI  UX یاد خواهید گرفت:

  • متن در طراحی محصول – تایپوگرافی
  • مبانی تایپ و کارکرد آن
  • تکنیک‌های خلق تایپوگرافی
  • اولین همایش آینده طراحی وب- خط، محتوا ﻭ فونت فاﺭسی، ﺍﺯ گذشته تا ﺁیندﻩ

فصل هفتم : طراحی رابط کاربری با فتوشاپ

بعد از یادگیری اصول و مباحث کلیدی طراحی تجربه کاربری وقت آن می رسد که یاد بگیریم، چطور باید از ابزار های مناسب طراحی استفاده کنیم؟ فتوشاپ، ایلوستریتور، اسکچ و.. ابزار هایی هستند که برای خلق رابط های کاربری می توانیم از آنها استفاده کنیم. قرار است در این جلسه به معرفی و آموزش نرم افزار فتوشاپ بپردازیم.

آموزش طراحی رابط کاربری با فتوشاپ و طراحی رابط کاربری اپلیکیشن

دقیقا قرار است چه یاد بگیریم و کجای مسیر یادگیری این دوره هستیم؟

خب بهتر است اول به سوال دوم پاسخ بدهیم! چقدر از مسیر را طی کرده ایم؟

اگر بخواهیم نگاهی به سرفصل‌های این دوره داشته باشیم، باید بگویم که الان دقیقاً وارد بخش مبانی دوره آموزش طراحی تجربه و رابط کاربری شده‌ایم. بخشی که سه فصل دارد که شامل آشنایی و چگونگی استفاده از ابزارهای طراحی، صفر تا صد نمونه سازی اولیه (ساخت پروتوتایپ کاغذی – آموزش کامل نرم افزار Adobe XD) و خلاقیت و بهینه سازی طرح‌ها می‌باشد. به نظر خودم هیجان انگیز ترین قسمت این بخش کار کردن با Adobe XD خواهد بود. آنجا که شما با جادوی ابزارها آشنا می‌شوید.

دقیقاً چه چیزهایی را می‌خواهیم یاد بگیریم؟

در این جلسه قرار است که چگونگی استفاده از نرم افزار فتوشاپ برای خلق رابط کاربری را یاد گرفته و با انجام چند پروژه عملی مهارت خودمان را بیشتر کنیم. از مباحث مقدماتی طراحی وایرفریم تا ساخت صفحات فرود (landing page) و اپلیکیشن تلفن همراه، همچنین به صورت مختصر با چگونگی کار با UI kit ها آشنا می‌شویم.

پس از تماشای این جلسه قادر خواهید بود با قدری اعتماد به نفس + استفاده از کیت‌های طراحی رابط کاربری + یک لیوان قهوه هرچیزی را طراحی کنید.

آموزش طراحی رابط کاربری با فتوشاپ و کمک از کیت فارسی

در بخش اول به صورت مقدماتی با نرم افزار فتوشاپ آشنایی بیشتری پیدا خواهیم کرد و چگونگی خلق wireframe by Photoshop را یاد خواهید گرفت.

در دومین بخش برای آشنایی بیشتر شما شروع به انجام طراحی برای دستگرمی می‌کنیم. که خود باعث یادگیری مباحث پیشرفته‌تر در رابطه با ابزار فتوشاپ و کاربرد آن در طراحی رابط کاربری می‌شود. یک صفحه فرود طراحی می‌کنیم که مربوط به یک آبمیوه فروشی است و یک صفحه ثبت نام برای اپلیکیشن تلفن همراه. در طی این دو آموزش شما با تکنیک‌های حرفه ایی تری آشنا خواهید شد. همچنین قدری هم راجع به تعادل استفاده از متن و تصویر صحبت خواهیم کرد.

در ویدیوهای کمک آموزشی شما با پروژه‌های بیشتری آشنا خواهید شد و خواهید فهمید که طراحی چقدر ساده است!!!

طراحی رابط کاربری با فتوشاپ به همراه آموزش طراحی صفحه فرود

 

به همراه این جلسه آموزشی دو فیلم کمک آموزشی، کتاب‌های UX و نرخ تبدیل از نگاه سئو جامع نگر،

کتاب الگوهای طراحی واسط کاربر و کتاب mobile_ui_design_patterns،

یک پک رابط کاربری فارسی شده و کلیه ابزارهای مورد نیاز شما جهت طراحی قرار داده شده است.

طراحی رابط کاربری با فتوشاپ به همراه ارائه یک کیت رابط کاربری فارسی

آنچه در فصل هفتم دوره جامع آموزش ui ux یاد خواهید گرفت:

 ابزارهای طراحی: فتوشاپ

  • معرفی
  • تنظیمات اولیه سند کاری
  • ایجاد اشکال
  • چطور پیکسل‌ها می‌توانند اشتباه کنند؟
  • چگونگی ساخت اشکال زنده
  • کار با استروک با استفاده از لایه‌ها
  • کار با متن‌ها
  • سازماندهی محتوا
  • چالش خلق یک پوشش ویدیویی
  • ایجاد دارایی‌های پایدار
  • ایجاد شیپ های سفارشی
  • استفاده از کیت‌های رایگان وایرفریم
  • ساختن کیت‌های رابط کاربری سفارشی
  • زخیره کردن اولیه نمونه‌ها

دست گرمی طراحی!

  • آنچه که قراره خلق کنیم!
  • طراحی صفحات فرود: آبمیوه فروشی
  • تعادل استفاده از متن و تصویر
  • طراحی اپلیکیشن: صفحه ثبت نام

ویدیوهای کمک آموزشی  زبان اصلی

  • قدم به قدم با ساخت دکمه‌های فلت
  • طراحی اپلیکیشن: موزیک پلیر

فصل هشتم : ساخت پروتوتایپ های کاغذی

در جلسه قبلی چگونگی استفاده از ابزار فتوشاپ برای طراحی را یاد گرفتیم. در این بخش از آموزش به مبحث جذاب پروتوتایپ ها می پردازیم. فرایند رسیدن از ایده به محصول، فرایندی نامنظم است. یادگیری چگونگی ساخت پروتوتایپ از ارائه یک ایده، گرفتن بازخورد و تکرار این چرخه، مهمی‌ترین مهارتی است که هر کس در فکر ساخت پروتوتایپ است، باید داشته باشد. همچنین این مسئله یکی از مهم‌ترین اجزای شغل طراح UX محسوب می‌شود.

آموزش ساخت پروتوتایپ های کاغذی

پروتوتایپ‌ها در اشکال گوناگون عرضه می‌شوند، از یک رسم ساده روی کاغذ تا شبیه‌سازی تعاملی پیچیده‌ای که تجربه کار با محصول نهایی را نشان می‌دهد. این راهنما برای افراد کاملاً مبتدی نوشته شده است که می‌خواهند درکی کلی و مقدماتی از پروتوتایپ داشته باشند.

اگر بخواهیم نگاهی به سرفصل های این دوره داشته باشیم باید بگویم که در ابتدا به معرفی و تئوریات طراحی پروتوتایپ ها یا نمونه های اولیه محصولات نرم افزاری می پردازیم و سپس به صورت عملی با چگونگی خلق پروتوتایپ های کاغذی به صورت کامل آشنا خواهیم شد.

در ادامه به این مبحث خواهیم پرداخت که چگونه ابزار های ساخت پروتوتایپ را انتخاب کنیم و به معرفی ابزار های دیجیتال طراحی و ساخت پروتوتایپ ها خواهیم پرداخت.

پروتوتایپ در حقیقت یک نمونه‌ی اولیه، مدل، یا الگوی محصولی است که

برای تست یک «مفهوم/ فرایند/ محصول» و درک نکات ضروری اصلاحی ساخته می‌شود.

 پروتوتایپ یا نمونه اولیه چیست

پروتوتایپ های کاغذی نمونه های بسیار مناسبی برای تست ایده ها و ابزاری کم هزینه برای ساخت نمونه اولیه محصولات نرم افزاری هستند.

با اینکه روش کلاسیکی برای ساخت پروتوتایپ به حساب میان ولی همچنان محبوب و پر استفاده اند.

قسمت اول در رابطه با چیستی پروتوتایپ ها و انواع آن صحبت می کنیم. یاد خواهیم گرفت که به چند روش می توان نمونه اولیه محصولات نرم افزاری را خلق کرد و با ایده آل های ساخت پروتوتایپ آشنا می شویم.

در دومین قسمت با تماشای یک تست از paper prototype به این پرسش پاسخ خواهیم داد که آیا ساخت نمونه اولیه با کاغذ و مقوا می تواند کاربردی باشد یا نه؟ تست ما راجع به اپلیکیشی است که برای کودکان تحت ایپد طراحی شده.

در سومین قسمت با ویژگی های یک پروتوتایپ قابل قبول آشنا می شویم  و چگونگی برسی مناسب بودن نمونه اولیه را آموزش خواهیم داد. در واقع تکنیک های آزمایش نمونه اولیه را بیان خواهیم کرد.

در چهارمین قسمت علاوه بر ادامه مبحث قبل به مبحث پروسه طراحی خواهیم پرداخت. یاد خواهیم گرفت که چه زمانی باید از اسکچ چه زمانی باید از وایرفریم چه زمانی باید از موکاپ و چه زمانی از پروتوتایپ استفاده کنیم.

در پنجمین ویدیو از بخش اول معایب و مزایای ساخت نمونه اولیه کاغذی را مطرح و به پرسش های زیادی در رابطه با خلق paper prototype ها پاسخ خواهیم داد.

دلیل ساخت پروتوتایپ های کاغذی و استفاده از آن

در اولین ویدیو از بخش دوم آموزش ui ux به معرفی ابزار های مورد نیاز برای ساخت پروتوتایپ های کاغذی می پردازیم.

در دومین ویدیو به مبحث پروسه User-Centered Design (UCD) خواهیم پرداخت.

در سومین ویدیو اولین پروتوتایپ کاغذی را ایجاد می کنیم.

در چهارمین ویدیو چگونگی آزمایش پروتوتایپ های کاغذی را می آموزیم.

ساخت پروتوتایپ های کاغذی ایده آل

ویدیو اول از بخش سوم این آموزش شما را با تمامی ابزار های دیجیتالی که برای تلفن همراه خودتان و رایانه نیاز دارید آشنا می کنم، بعضی از ابزار هایی که راجع به آن ها توضیح می دهیم مثل marvel و invision و axure  و Adobe Preview یا UXPIN و…

در دومین ویدیو از بخش سوم به شما چگونگی ساخت پروتوتایپ های تعاملی به وسیله ابزار های آنلاین را آموزش خواهیم داد. برای این کار از ابزار invision به صورت مختصر استفاده می کنیم.

آموزش ابزارهای ساخت پروتوتایپ

به همراه این جلسه آموزشی دوره آموزشی ابزار Flinto و دوره طراحی اسکچ گوگل به همراه کتاب فارسی آموزش axure قرار داده شده است.

همچنین کاغذ های مخصوص طراحی اسکچ و وایرفریم نیز در کنار دوره قرار گرفته است.

invision و نمونه اولیه

آنچه در بخش هشتم دوره جامع آموزش ui ux یاد خواهید گرفت:

پروتوتایپ چگونه ساخته می شود؟

  •  معرفی بخش اول دوره؛ پروتوتایپ چیست؟
  • پروتوتایپ کاغذی، آری؟ یا نه؟ (نمایش کاربردی بودن پروتوتایپ های کاغذی)
  •  ویژگی های یک پروتوتایپ خوب – بخش اول
  •  ویژگی های یک پروتوتایپ خوب – پروسه طراحی
  •  معایب و مزایای نمونه های اولیه کاغذی

 محصولات کاغذی!!!

  •  آنچه که قراره خلق کنیم!
  •  پروسه User-Centered Design یا UCD
  • ساخت عملی اولین پروتوتایپ کاغذی
  • تست نمونه های اولیه کاغذی

 جعبه ابزار ساخت پروتوتایپ

  • معرفی تمامی ابزار هایی که برای ساخت پروتوتایپ نیاز دارید
  •  آموزش تبدیل PSD به پروتوتایپ با کمک invision

 ویدیو های کمک آموزشی  زبان اصلی

  •  آموزش اسکچ – گوگل
  • آموزش کار با ابزار آنلاین Flinto

فصل نهم : نرم افزار adobe xd

در آموزش ui ux قصد داریم به آموزش Adobe XD بپردازیم و تمرین‌هایی را برای کسب مهارت بیشتر در این نرم‌افزار انجام دهیم. برای آموزش جامع و پروژه محور Adobe XD اینجا کلیک کنید.امروزه اگر کسی کار با نرم‌افزار ادوب ایکس دی را بلد نباشد، هرگز نمی‌تواند نرم‌افزارهای خوبی طراحی کند. چه وب‌سایت، چه اپلیکیشن.

در این دوره آموزش ui ux کاملاً پروژه محور بوده و به شما عزیزان کمک می‌کند به‌صورت واقعی در محیط خلق یک رابط کاربری قرار بگیرید و از صفرتا صد شروع به ساخت رابط کاربری وب‌سایت و اپلیکیشن تلفن‌های همراه شوید.

معرفی نرم افزار adobe xd

اگر بخواهیم نگاهی به سرفصل‌های این دوره داشته باشیم، در فصل اول با پروژه فوتوگرافیا شروع به ساخت یک وب‌سایت گالری تصویر خواهیم کرد. در طول ساخت این پروژه شما با کلیات طراحی در ادوب ایکس دی آشنا خواهید شد.

در ادامه به این مبحث خواهیم پرداخت که چگونه پروژه‌هایی را که با نرم‌افزار فتوشاپ مدیریت می‌کردیم از این به بعد به نرم‌افزار Adobe XD منتقل کنیم و پروژه‌های خودمان را در این نرم‌افزار مدیریت کنیم. همچنین با چند فوت کوزه‌گری در محیط این نرم‌افزار آشنا خواهیم شد.

اگر هرم کیفیت ارتباط محصول با کاربر را یادتان باشد، کار با نرم‌افزار ادوب ایکس دی لذت‌بخش است. این نرم‌افزار نه‌تنها کاملاً کاربردی است، بلکه آن‌قدر ساده، سریع، و راحت است که کار با آن لذت‌بخش خواهد بود.

در بخش اول در رابطه با کلیات کاربر نرم‌افزار ادوب ایکس دی و شروع طراحی صحبت خواهیم کرد همچنین پروژه fOTOgRAFIA که یک گالری تصویر تحت وب است را طراحی می‌کنیم.

در دومین بخش شروع به ایجاد پروتوتایپ در قالب پروژه پیدا کردن اماکن گردشگری خواهیم کرد. از طراحی ظاهر اپلکیشن به‌وسیله وایر فریم‌ها تا ایجاد تعامل و به اشتراک گزاری آن.

در سومین بخش که فیلمی ضبط‌شده از کارگاه حضوری طراحی پروتوتایپ است، به ایجاد یک اپلیکیشن سفارش غذا همانند اسنپ فود خواهیم پرداخت و فراز و نشیب‌های خلق یک ایده نرم‌افزاری به‌صورت گام‌به‌گام آشنا خواهیم شد.

در چهارمین بخش به ایجاد صفحه اول یک وب‌سایت فروش سخت‌افزار کامپیوتر و لوازم الکترونیکی خواهیم پرداخت و در قالب این پروژه شما را با تکنیک‌های طراحی و ایجاد پروتوتایپ آشنا خواهیم کرد.

در پنجمین بخش چگونگی ایجاد انیمیشن‌های حرفه ایی و کار با پلاگین های نرم‌افزار ادوب ایکس دی را در قالب پروژه‌های عملی یاد خواهیم گرفت.

آنچه در فصل نهم دوره جامع آموزش ui ux یاد خواهید گرفت :

  •  شروع کار با Adobe XD
  •  معرفی محیط کار و آشنایی با نرم‌افزار (چگونگی نصب)
  •  ساخت اولین پروژه طراحی آیکون فوتوگرافیا – بخش اول
  •  ساخت اولین پروژه طراحی آیکون فوتوگرافیا – بخش دوم
  •  کار با متن و فونت – ایجاد تایپوگرافی
  •  کار با رنگ و شیب رنگی – ایجاد افکت‌های ساده اما پر قدرت
  •  کار با تصاویر و افکت‌ها
  •  کوچ از فتوشاپ به ادوب ایکس دی – این نرم‌افزار چطور جادو می‌کند.
  •  نمایش پیش‌نمایش کار
  •  ایجاد اولین دکمه در محصول
  •  قدرت تکثیر – آموزش کار با گرید
  •  رسپانسیو کردن وب‌سایت طراحی‌شده
  •  استفاده از UI Kits ها در Adobe XD
  •  خروجی گرفتن و به اشتراک گزاری UI
  • طراحی وبسایت واکنشگرا در Adobe XD
  • طراحی اپلیکیشن معرفی مکان های گردشگری
  • طراحی اپلیکیشن مشابه اسنپ فود (با جزئیات کم)
  • طراحی اسلایدر تغییر رنگ مخصول
  • طراحی اکولایزر موزیک پلیر
  • آموزش ایجاد انیمیشن و کار با دو پلاگین پرکاربرد

فصل دهم : تکنیک های پرورش خلاقیت

یک طراح تجربه کاربری معمولاً بیش از ۶۰% از وقت خودش را صرف حل مسائل و طراحی مجدد رابط کاربری می‌کند! توانایی حل کردن مسئله و مهارت تفکر خلاق بیش از هر چیز دیگری برای یک طراح UX-UI حیاطی ست .. خلق تجربه‌های لذت بخش یک رسالت و یک کار بزرگ برای طراح است که خوب طراحی کردنش باعث درخشیدنش بین بقیه و جامعه می شود.

نکات و تکنیک های درخشیدن در طراحی تجربه و رابط کاربری

خلاقیت ذاتی است یا اکتسابی؟

روش‌های پرورش دادن خلاقیت چیه؟

چطور یک محصول خلاقانه طراحی کنیم؟

چطور می توانم، کیفیت طرح‌هایم را بیشتر کنم؟

آیا چیزهایی که ساخته‌ام از نظر کارفرما قابل قبول است؟

کدام ایده‌ها بدرد بخور هستند و کدامشان بدرد اجرا در ایران نمی‌خورند؟

این سؤالات یک دهم سوالاتی است که در این جلسه آموزشی به آن پاسخ خواهیم داد. مسئله خلاقیت و پرورش آن و نوآفرینی چیزی است که متاسفانه در کشور ما جای خالی‌اش به شدت احساس می‌شود. چه در محصولات نرم افزاری و چه در دیگر محصولات. ما قصد داریم تکنیک‌هایی را برای طراحی محصولات خلاقانه و کاربردی به شما یاد بدهیم و به پرسش‌های شما در رابطه با ایده پردازی و خلاقیت پاسخ بدهیم.

در این بخش آموزش ui ux چه چیزی یاد می‌گیریم؟

وقتی این دوره تمام شد و اگر شما از تکنیک‌ها استفاده کنید، به شما قول می دهم که می توانید در کمتر از ۵ دقیقه بیش از ۸۰ ایده جدید برای چینش المان‌ها، رنگ بندی و ساختار سایت و اپلیکشن ها تولید کنید؛ ما به این کار طوفان ذهنی می گوییم. تولید ایده یک کار صنعتی نیست که ما یک ورودی به مغزمان بدهیم و یک ایده خروجی بگیریم، نه! بلکه یک سری تکنیک و تاکتیک است که اگر در نحوه تفکر و دیدگاهمان پیاده‌اش کنیم خود به خود مغز ما ایده تولید می کند و ما راه حل‌های متفاوت و خلاقانه ای برای حل مسائل پیدا می‌کنیم.

این جلسه آموزشی به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول در رابطه با UI های خلاقانه، چگونگی طراحی رابط‌های کاربری و تولید و پردازش ایده در این رابطه است که برای کلیه طراحان رابط کاربری، گرافیست‌ها و کسانی که به مبحث طراحی محصول علاقه دارند توصیه می‌شود.

بخش دوم در رابطه با تولید و پرورش خلاقیت در فرآیندها UX است. آنچه که باعث می‌شود برای کاربران تجربه‌های خلاقانه ایی ایجاد کنیم. و با روش‌های تقویت محصولات آشنا و با مثال‌های عینی روش‌های کشیدن نقشه ذهنی و مهندسی ارزش را یاد بگیریم این جلسه به کلیه طراحان تجربه کاربری، گرافیست‌ها و برنامه نویسان پیشنهاد می‌شود.

بخش سوم هم که جمع بندی مباحث دو بخش فوق است و بر اساس کلیه سوالاتی که شما عزیزان برای بنده ارسال کرده اید طراحی گردیده است.

در روزهای اول کارم به شدت با کمبود ایده برای طراحی مواجه بود. به قولی ایده‌هایم ته کشیده بود. من موفق به حل این مشکل شدم و در این آموزش راه و روش تولید ایده را به شما آموزش خواهم داد.

ui و ux متفاوت را تجربه کند

به گفته دونالد نورمن ،که به عنوان ابداع کننده دانش طراحی تجربه کاربری شناخته میشود، تجربه کاربری یعنی تمامی جنبه‌های ارتباط محصول با مشتری. رفتارها، خصوصیات، احساسات کاربر در استفاده از یک محصول… خب ما چطور می تونیم این همه پارامتر انسانی را مدیریت کنیم؟ آیا دچار سردرگمی نمی شویم؟

اصلاً طراح تجربه کاربری باید از کجا شروع کنه و به چه چیزی برسه؟

یاد خواهیم گرفت که چطور با پرورش خلاقیت خودمان می توانیم تجربه‌های لذت بخشی برای مشتری‌های محصولات طراحی کنیم. در پایان این وبینار یاد خواهید گرفت که ذهن خودتان را ساماندهی کنید و از شلوغی و پیچیدگی مراحل طراحی تجربه کاربری راحت می شوید. ما به این سؤال پاسخ خواهیم داد که آیا باید به دنبال فرصت‌ها برای پیشرفت خودمان باشیم یا اینکه می تونیم فرصت‌ها را خلق کنیم و از آنها  استفاده کنیم. و نکات خیلی خوبی را برای جلو زدن از رقیبانتان بررسی میکنیم. تکنیک‌هایی را که با رعایت آن از تمامی رقیبانی که در حرفه خودتان در بازار دارید پیشی بگیرید و جلو بزنید.

در اوایلی که من راهبری پروژه‌های نرم افزاری را بر عهده گرفتم در تیم طراحی نرم افزارم طراح تجربه کاربری نداشتم. خودم سعی کردم با نگاه کردن به نرم افزارهای تاپ چیزی را به وجود بیاورم که بتواند مشتری را قانع کند و هیچ وقت به مشتری‌های مشتری فکر نمی‌کردم. همین مسئله باعث می‌شد که بعد از تحویل نرم افزار به مشتری به شدت با مشکل مواجه شوم. پشتیبانی‌های پشت سر هم برای برطرف کردن ایراداتی که کاربرانی که از محصول استفاده می‌کردند مطرح کرده بودند و مشتری به ما مراجعه می‌کرد تا طبق قول پشتیبانی رایگان سه ماهه ما به صورت رایگان ایرادات را رفع کنیم.

این برای من و مجموعه من یک فاجعه بزرگ بود که موفق به رفع آن شدم. در این جلسه آموزشی قصد داریم به شما یاد بدهیم که چطور مهارت تفکر خلاق در طراحی تجربه کاربری می‌تواند از فاجعه جلوگیری کند.

مهارت تفکر خلاق

در بخش اول راجع به سه گام حرکت به سمت خلاقیت صحبت خواهیم کرد و با مواد اولیه مورد نیاز برای پختن یک تجربه خوب صحبت می‌کنیم. با ساختار مغز انسان آشنا شده و روش‌های پردازش اطلاعات را یاد می‌گیریم. همچنین با انواع روش‌های تفکر آشنا می‌شویم و به این سؤال پاسخ خواهیم داد که به چه مهارت‌هایی برای دست یابی به تفکر خلاق نیاز داریم. و یاد می‌گیریم چطور در کمتر از ۵ دقیقه بیش از ۱۰۰ ایده تولید کنیم. همچنین تمرین‌هایی را برای افزایش مهارت در طراحی و خلاقیت معرفی خواهیم کرد.

در دومین بخش راجع به ۳ راه افزایش کیفیت ایده‌ها صحبت می‌کنیم. با تکنیک مهندسی ارزش در محصولات آشنا خواهیم شد. و رسم نقشه‌های ذهنی را گام به گام یاد خواهیم گرفت. دو روش تقویت محصول و ایده اولیه را آموزش خواهیم داد و به رازهایی راجع به برگزاری جلسات طوفان فکری آموزش می‌دهیم. و در انتها به این پرسش پاسخ می‌دهیم که آیا باید در انتظار فرصت‌های خوب باشیم یا که می‌توانیم فرصت‌ها را خلق کنیم؟ و تمرین‌های عملی برای افزایش خلاقیت یاد خواهیم گرفت.

در سومین بخش راجع به درخشیدن در آسمان طراحی صحبت می‌کنیم. روش‌هایی که به وسیله آن خلاقیت رشد می‌کند. یا دمیگیریم که چطور محیط کار خلاقانه ایی داشته باشیم با منابع خلاقیت و ایده آشنا می‌شویم و راجع به MVP صحبت می‌کنیم. به پرسش‌های شما عزیزان نیز که در طول برای ما ارسال کرده ایید پاسخ خواهیم داد. ترفندهایی از گوگل آموزش می‌دهیم و راه‌های تشخیص یک ایده عالی را یاد خواهیم گرفت.

به همراه این جلسه آموزشی جزوه ترفندهای جستجو در گوگل نیز قرار گرفته است.

آنچه در فصل دهم دوره جامع آموزش ui ux یاد خواهید گرفت :

درخشیدن در آسمان طراحی (تکنیک‌های پرورش خلاقیت مخصوص طراحان تجربه و رابط کاربری)

  •  چرا دایناسورها منقرض شدند؟
  •  ۳ گام اصلی حرکت به سمت خلاقیت
  • مواد لازم برای پختن خلاقیت
  •  ذهن چطور کار می‌کند؟
  •  نیمکره‌های مغز ما و نحوه استفاده از آن
  •  ۳ روش پردازش اطلاعات در افراد
  •  ضمیرهای تفکر
  •  روش‌های تفکر
  •  مهارت‌های لازم برای تفکر خلاق
  •  طوفان ایده به پا کنید!
  •  تمرین‌های حرفه ایی خلاقیت در UI
  •  قدم بعدی

درخشیدن در تجربه کاربری (تکنیک‌های پرورش خلاقیت مخصوص طراحات تجربه و رابط کاربری)

  •  ۳ کلید که کیفیت ایده را افزایش می‌دهد
  •  مهندسی ارزش در طراحی محصولات نرم افزاری
  •  آموزش گام به گام ساماندهی فرآیند طراحی با نقشه ذهنی
  •  دیگر کاربردهای نقشه ذهنی
  •  ۵ گام رسم نقشه ذهنی
  •  دو روش تقویت محصولات و ایده‌های خام
  •  تکنیک تجسم عینی
  •  رازهای افزایش کیفیت جلسات طوفان فکری
  •  فرصت‌ها را خلق یا پیدا کنیم؟
  •  با این تمرینات خلاقیت و نوآوری را تمرین کنید!
  •  مسئولیت‌های طراح تجربه و رابط کاربری
  •  گام بعدی

 درخشیدن در آسمان ایران (تکنیک‌های پرورش خلاقیت و نو آوری مخصوص طراحان تجربه و رابط کاربری)

  •  ۳ عامل رشد خلاقیت
  •  محیط کار خلاق
  •  مهندسی ارزش
  •  کمینه محصول پذیرفتنی MVP
  •  نقش طراح تجربه و رابط کاربر در استارتاپ ها
  •  ما دقیقاً چه کاری انجام می‌دهیم؟
  •  معرفی منابع الهام گیری
  •  ترفندهای گوگل
  •  ۵ راه برای تشخیص ایده‌های عالی

فصل یازدهم : نحوه ایجاد و کاربردهای انیمیشن

همانطور که می دانید جلب توجه مخاطب یکی از اصلی ترین کارهایی است که باید انجام دهیم. ما در این جلسه سعی کردیم علاوه بر کار عملی روش های جلب توجه مخاطب را نیز به شما یاد بدهیم. با این تکنیک ها شما خواهید توانست مخاطبان اپلیکیشن یا سایت را میخکوب کنید.

ساخت انیمیشن

در این آموزش چه چیزی یاد می گیریم؟

این جلسه یکی از کامترین مباحث در زمینه استراتژی محتوا در UX  است که علاوه بر مباحثی همچون روش های استفاده و طراحی انیمیشن ها به مبحث محصول خوب، محصول بد؛ طراحی حسی؛ کپی رایتینگ و… نیز می پردازد.

در ویدیو اول این جلسه آموزشی شما با تنها راه انتقال پیام به مخاطب و میخکوب کردن آن آشنا می شوید.  به شما یک شاهکار شکست خورده معرفی خواهیم کرد بلکه درس عبرتی شود برای کسانی که بدون داشن لازم اقدام به طراحی محصول میکنند.

با تئوری محصول خوب، محصول بد جیمز آل آدامز آشنا می شوید و با دیدگاه های دونالد نورمن راجع به طراحی حسی محصولات نکاتی را خواهیم آموخت. در انتها به این پرسش کلیدی پاسخ می دهیم که چه چیزی باعث خرید مشتری ها می شود؟. و طراحی کاربر محور (UCD) را یادآوری می کنیم.

بخش دوم در رابطه با عوامل موثر بر جلب توجه مخاطب است. برای میخکوب کردن مخاطب پای اپلیکیشن یا سایت و خاطره سازی برای آن لازم است نکات کلیدی را رعایت کنید. در این بخش به این نکات کلیدی طلایی خواهیم پرداخت.

بخش سوم چند کار عملی کوچک برای تکمیل بخش های اول و دوم است. در این بخش نکاتی را راجع به ماشین حساب رنگ ها یاد خواهیم گرفت. و عمیق تر راجع به انتخاب تصاویر صحبت می کنیم.

چه طراحی کنیم که بیشتر بفروشیم؟؟

بخش چهارم راجع به کپی رایتینگ است؛ نوشته ها در طرح، منظور ما تایپوگرافی نیست! برای متقاعد کردن مخاطب متن و ساختار متن اهمیت دارد. این که چه چیزی را کجا بنویسیم. اگر با بازاریابی عصبی آشنا باشید در این ویدیو طراحی بر پایه این نظریه را نیز یاد خواهیم گرفت و اگر نه بازاریابی عصبی را هم تشریح خواهیم کرد.

خرید در مشتری ها منطقی انجام می شود یا احساسی؟

در بخش چهارم به سوال بالا پاسخ خواهیم داد و یاد میگیریم که برای فروش بهتر باید سراغ منطق کاربر رفت یا احساسات.

بخش پنجم راجع به ۵ انگیزه اصلی مردم از خرید یک محصول است. نکته ایی مهم برای هر کسب و کار. طراح تجربه و رابط کاربری برای خلق تجربه های پایدار و متناسب با دیدگاه کاربر باید به خوبی با استفاده از انگیزه های مردم و کمک گرفتن از آن محصولی خلق کند که در نهایت مشتری ها را متعجب و خوشحال کند!. (می توانید ویدیو رایگان انتهای پست را مشاهده کنید.)

امام علی (ع) : از صفات عاقل آن است که چیزی که امکان تکذیب آن داده می شود را نمی گوید.

ما به شما یاد خواهیم داد چه بگویید، چطور بگویید تا موثر باشید.

بخش ششم نیز راجع به کپی رایتینگ و نکاتی است که در در نوشته ها در محصولات بهتر است رعایت کنیم.

طراحی موشن گرافی و motion design

 آیا می دانید به صورت میانگین هر نفر چند دقیقه برای مطالعه متون در سایت ها وقت می گذارد؟

 آیا می دانید با چه تکنیک هایی می توان این زمان را افزایش داد؟

روش های جلب توجه مخاطب در UI  یکی از کلیدی ترین بحث های جلسه ششم دوره طراحی تجربه و رابط کاربری است.

بخش هفتم در رابطه با مهمترین بخش سایت ها، یعنی صفحه محصول است. اگر هدف از راه اندازی و طراحی سایتی فروش محصول یا دانلود اپلیکیشن باشد. مهمترین بخش آن صفحه محصول است یعنی صحفه ایی که پس از آن کاربر به درگاه بانکی یا دانلود منتقل خواهد شد. این صفحه باید دارای ساختار خاصی باشد. و یکی از بلد ترین صفحات پروژه های ماست.

چهار گامی که باید در این صفحه رعایت کنیم عبارت اند از:

  • جلب توجه
  • معرفی صحیح
  • ترغیب کاربر
  • پیشنهاد

در بخش هفتم به یادگیری این مسئله و تشریح هر بخش خواهیم پرداخت.

معرفی motion ui

بخش هشتم به” حرکت در UX  ” می پردازیم. با کارکرد ذهن بیشتر آشنا می شویم و درگیر کردن مخاطب و خاطره سازی را آموزش می بینیم.

بخش نهم راجع به موشن در UI  است. خلق انیمیشن های کوچک برای ریز تعاملات و پروژه های رابط کاربری. در این بخش مروری بر مبحث میکرو اینتراکشن نیز خواهیم داشت.

بخش دهم را می توانم تئوری انیمیشن بنامم. بحثی که قبل از شروع کار عملی راجع به انیمیشن ها خواهیم کرد.و درس هایی که باید راجع به حرکت بدانید. راجع به این مسئله صحبت می کنیم که کجا از انیمیشن استفاده کنیم و کجا ها نه. و ۵ نکته ایی که برای ماندگاری در ذهن مخاطب باید در ۵ ثاینه اول به کاربران القا کنید را به شما یاد خواهیم داد.

با ابزار ها و منابع انیمیشن های آماده هم آشنا خواهیم شد.

بخش یازدهم ایجاد یک انیمیشن میکرو اینتراکشن در فتوشاپ است و یک کار عملی گام به گام.

بخش دوازدهم معرفی ابزار کاربردی SVGator است.

بخش سیزدهم یاد میگیریم چطور از undraw استفاده کنیم.

بخش چهاردهم یک نظر سنجی راجع به ماست و بخش آخر یعنی

بخش پانزدهم آموزش کار با ابزار photograph و خلق تصاویر جادویی است!

عکس معرفی مباحث طرح شده در جلسه 11 اموزش جامع ui و ux

به همراه این جلسه آموزشی معرفی ۱۵ منبع رایگان برای دریافت تصاویر با کیفیت و دو ویدیو کمک آموزشی نیز قرار گرفته است.

آنچه در فصل یازدهم دوره جامع آموزش ui ux یاد خواهید گرفت :

میخکوب کردن مخاطب (تکنیک های استراتژی محتوا در تجربه و رابط کاربری)

  • شاهکار شکست خورده
  •  محصول خوب، محصول بد
  •  اشیاء جالب بهتر کار می کنند.
  •  طراحی بر اساس نگاه کاربر
  • گرافیک حرفه ایی
  • استفاده از رنگ
  • ماشین حساب رنگ
  • قیف تصاویر
  • نکاتی راجع به تصاویر
  • فضای منفی
  • نوشته ها در طرح
  • نکاتی نوشته متون تبلیغاتی
  • ۵ انگیزاننده اصلی خرید
  • کپی رایتینگ
  • صفحه محصول
  • Motion In UI
  • روش های درگیر کردن مخاطب
  • نتیجه گیری

صدا، دوربین، حرکت(انیمیشن در UX-UI)

  • میکرواینتراکشن ها
  • کجا از انیمیشن استفاده کنیم؟
  • ۵ چیزی که باید در ۵ ثانیه اول به کاربران القا کنید.
  • ابزار های طراحی
  • منابع آماده انیمیشن
  • کار عملی با فتوشاپ
  • معرفی SVGator
  • معرفی undraw
  • نظر سنجی
  • آموزش کار با photograph

ویدیو کمک آموزشی

  • انیمیشن حرفه ایی در ادوب ایکس دی
  • انیمیشن حرفه ایی در افتر افکت

فصل دوازدهم : تکنیک های حرفه ای تجربه کاربری در محیط استارتاپی ایران

همان طور که بارها راجع به شناخت کاربر در طراحی تجربه کاربری صحبت کرده ایم، قصد داریم تا راجع به نقشه همدلی و فرمول درک کاربران با شما صحبت کنیم. در این جلسه گام به گام با درک نیازهای واقعی کاربران محصولات نرم افزاری آشنا خواهید شد. ترسیم و نحوه استفاده از نقشه همدلی را نیز یاد خواهید گرفت. سپس با چالش های محیط کاری استارتاپی ایران آشنا شده و نحوه کار کردن روی پروژه های واقعی را می آموزید. همچنین شما را با فوت و فن کوزه گری یا تکنیک های حرفه ای و تجاربی که باید راجع به طراحی تجربه کاربر و کار با تیم های مختلف یک استارتاپ بلد باشید آشنا می کنیم.

راهنمای شناخت گام به گام نیاز کاربران

در فصل دوازدهم چه چیزی یاد می گیریم؟

این جلسه یکی از کامل ترین جلساتی است که به شما یاد می دهد چطور با چالش های روزانه در یک استارتاپ کنار آمده و راه حل های طلایی برای مشکلات یک محصول ارائه کنید.

در بخش اول، شما با نقشه همدلی و راهنمای درک نیاز های واقعی کاربران آشنا می شوید. می آموزید که با چه فرمولی می توان موفقیت یک محصول را تضمین کرد.

بخش دوم در رابطه با دلایل شکست یک استارتاپ با شما صحبت می کنیم و سعی می کنیم شما را با محیط یک کسب و کار نوپا آشنا کنیم.

بخش سوم راجع به دلایل شکست یک محصول و راه های جلوگیری از آن با شما صحبت می کنیم.

چالش های یک طراح ui و ux

بخش چهارم راجع به چالش های واقعی یک طراح UX / UI در محیط استارتاپی ایران است. هر آنچه که باید راجع به تیم های توسعه یک محصول و چگونگی رفتار با هر دپارتمان را بدانید. همچنین راه حل هایی برای چالش های احتمالی را برای شما مطرح می کنیم.

بخش پنجم و ششم راجع به فوت و فن های کوزه گری در UX است. از آنجایی که افشای این فوت و فن ها برای عموم جایز نیست هیچ توضیحی راجع به آن نمی دهم.

بخش هفتم  راجع به چگونگی کار با نمودار BCG  و تشخیص وضعیت محصولات ماست. شما به صورت گام به گام با چگونگی استفاده و کاربرد های این نمودار آشنا خواهید شد.

پخش هشتم راجع به دستور العمل KIID  و موارد استفاده آنها در قابلیت های یک محصول یا فیچر های یک محصول است.

در بخش نهم با کتاب Hooked  و چگونگی ایجاد عادت در مشتریان صحبت خواهیم کرد.

بخش دهم و یازدهم راجع به شیوه های افزایش وفاداری در کاربران و افزایش نرخ مراجعه آنها به محصولات است.

بخش دوازدهم راجع به “نه” هایی است که یک طراح تجربه کاربر باید فیچر های جدید بگوید.

بخش سیزدهم راجع به طراحی تجربه کاربری بر مبنای داده است. در این بخش شما با طراحی بر مبنای اطلاعات آشنا خواهید شد.

تکنیک های افزایش وفاداری مشتریان با UX

بخش چهاردهم پاسخ به این سوال است که چرا و چطور یک محصول دیجیتال خلق می شود؟

بخش پانزدهم راجع به “بله” هایی است که شما باید به یک فیچر جدید بگویید. این که چه وقت می توانید به اضافه کردن قابلیت های جدید پاسخ مثبت بدهید.

بخش شانزدهم راجع به روش های تست محصولات قبل از ورود به چرخه تست کاربرد پذیری است.

بخش هفدهم راجع به یکی از کاربرد های گیمیفیکشن در طراحی تجربه کاربری است.

بخش هجده و نوزده و بیست راجع به کاربرد پذیری و تست های آن و چگونگی انجام آن است.

تصویر معرفی جلسه 12 دوره آموزش جامع ui و ux

 به همراه این فصل؛ نرم افزار های کاربردپذیری و دستورالعمل گام به گام کاربرد پذیری و آموزش Hotjar، در اختیار شما عزیزان قرار میگیرد.

آنچه در فصل دوازدهم تکنیک های حرفه ای تجربه کاربری در محیط استارتاپی ایران، یاد خواهید گرفت :

 تکنیک های حرفه ای تجربه کاربری در محیط استارتاپی ایران

  • صحبتی با دانشجویان دوره آموزشی UX-UI
  • راهنمای گام به گام استفاده از نقشه همدلی
  • فرمول طلایی درک نیاز های واقعی کاربران
  • دلایل عمده شکست استارتاپ های ایرانی
  • دلایل عمده شکست محصولات ایرانی
  • معرفی سرفصل های چالش های واقعی یک طراح UX  در ایران
  • فوت و فن های کوزه گری در UX  : تفاوت دورکاری و فضای استارتاپ
  • فوت و فن های کوزه گری در UX  : آموزش گام به گام نمودار BCG -بخش اول
  • فوت و فن های کوزه گری در UX  : آموزش گام به گام نمودار BCG -بخش دوم
  • فوت و فن های کوزه گری در UX  : دستور العمل KIID
  • معرفی کتاب Hooked  :  راهنمای گام به گام ایجاد عادت در کاربران
  • افزایش وفاداری مشتریان با UX
  • فوت و فن های کوزه گری در UX  : تکنیک ۵ چرا – بخش اول
  • فوت و فن های کوزه گری در UX  : تکنیک ۵ چرا – بخش دوم
  • طراحی تجربه کاربری داده محور : کاربرد اطلاعات بر UX
  • چرا و چگونه یک محصول خلق می شود؟
  • فوت وفن های کوزه گری در UX  : به قابلیت های جدید ” آری بگویید”
  • فوت و فن های کوزه گری در UX : تکنیک های تست محصولات
  • یکی از کاربرد های گیمیفیکیشن در UX
  • کاربرد پذیری در عمل – بخش اول
  • کاربرد پذیری در عمل – بخش دوم
  • کاربرد پذیری در عمل – بخش سوم
  • سخن پایانی و چیز هایی که از قلم افتاد
  • آموزش کار با Hotjar

 

طراحی تجربه کاربر داده محور

 

چرا با استفاده از دوره آموزشی آموزش ui ux دانشجویار آموزش ببینیم؟

  • تمامی آموزش ها 3 ماه بعد از انتشار دوره دارای پشتیانی تخصصی توسط مدرس هستند.
  • چنانچه سورس و فایل های جانبی برای دوره آموزش ui ux موجود باشد، همراه با لینک های آموزش در اختیار شما قرار می گیرد.
  • با تهیه این دوره آموزش آموزش ui ux ، محتوای ارزشمند برای ورود به بازار کار را با پرداخت هزینه پایین در اختیار دارید.
  • ویدئو های آموزشی توسط واحد کنترل کیفیت ما بررسی و سطح علمی ، صدا و تصویر ، شیوه بیان و سایر موارد آن بررسی می شود.
  • ویدئو های آموزشی در حد نیاز به مباحث تئوری می پردازد و بیشتر آموزش به صورت عملی و متناسب با بازار کار می باشد.
  • بلافاصله پس از ثبت سفارش لینک دانلود برای شما فعال شده و به ایمیلتان ارسال میگردد.
ادامه متن دوره ...