سرفصل های دوره

۲ فصل
۷۹ جلسه
۱۱ ساعت
۱

مقدمات

۴ قسمت
۰۰:۱۶:۰۲
1

قسمت اول - دمو

رایگان
۰۳:۲۷
2

قسمت دوم - نصب پریمیر

رایگان
۰۳:۴۳
3

قسمت سوم - نصب نرم افزار مدیا انکودر

رایگان
۰۶:۵۳
4

قسمت چهارم- نصب نرم افزار ارتری دی

رایگان
۰۱:۵۹
۲

آموزش اصلی

۷۵ قسمت
۱۰:۳۲:۳۶

مهم ترین گام پس از ضبط یک ویدیو، تدوین آن است. تدوین باید کاملا اصولی و با استفاده از بهترین ابزار انجام شود که بهترین نتیجه را بتوان از آن گرفت. ادوبی پریمیر یکی از بهترین و قدرتمند ترین برنامه ها در حوزه تدوین ویدیو است.
نرم افزار ادوبی پریمیر تولید شرکت بزرگ Adobe می باشد که توسعه آن توسط شرکت ادوبی انجام می‌شود. در دوره آموزش پریمیر از آخرین ورژن منتشر شده این برنامه استفاده شده است. در ادامه به معرفی کامل تر نرم افزار خواهیم پرداخت.

پریمیر چیست؟

پریمیر چیست؟ یک نرم افزار ساده و بسیار کاربردی است که در زمینه ویرایش انواع فیلم استفاده می شود و سطح آن “حرفه ای” است. این نرم افزار هم برای سیستم عامل مک و هم برای ویندوز در دسترس است. این نرم افزار کاربرد های خاص خود را دارد که به واسطه آن جز محبوب ترن نرم افزار های ویرایش فیلم دسته بندی می شوند.

کاربردهای پریمیر چیست؟

نرم افزار پریمیر یک نرم افزار همه فن حریف است و به همین منظور بیان کاربرد نرم افزارهای پریمیر در قالب یک متن کوتاه کمی دشوار است. این فیلم تمامی ویرایش های یک ویدیو را بدون هیچ محدودیتی انجام داد و یک خروجی با کیفیت از آن گرفت. با این نرم افزار شما می توانید صوت را کنترل نمایید و ویدیو را صدا گذاری نمایید، از اکشن های گرافیکی استفاده نمایید، عکس ها را ویرایش نمایید و در انتها یک خروجی متناسب با نیاز خود طراحی نمایید.

یکی دیگر از کاربرد های جذاب ادوبی پریمیر این است که شما در آن واحد می توانید چند ویدیو و عکس را به صورت کاملا همزمان ویرایش نمایید که این مورد برای پروژه های سینمایی و بزرگ بسیار حائز اهمیت و کارساز است.

این نرم افزار به صورتی طراحی شده است که هر فرد متناسب با سطح کاری خود، یعنی ساده یا پیشرفته، می تواند از پریمیر استفاده نموده و خروجی مورد نظر خود را استفاده نماید.

سخت افزار مورد نیاز برای نصب پریمیر

سخت افزار مورد نیاز برای نصب نرم افزار یک خصیصه مهم و حیاتی در استقبال مخاطبان عام از نرم افزار است. در کاتالوگ ارائه شده از سمت شرکت ادوبی دو مشخصه برای نرم افزار ارائه شده است. اولین مشخصه، مشخصه توصیه شده شرکت است که نرم افزار بهترین تناسب با سخت افزار را خواهد شد و توصیه نامه دوم، توصیه نامه حداقل مشخصه ها که بدون داشتن این مشخصات نرم افزار پریمیر بر روی سیستم مقصد کار نمی کند.

سخت افزار مورد نیاز برای نصب پریمیر در ویندوز

سخت افزار مورد نیاز برای نصب پریمیر در مک

ویژگی های نرم افزار پریمیر چیست؟

در زیر به بررسی ویژگی های نرم افزار پریمیر پرداخته شده است.

  1. بالا بودن سرعت ادوبی پریمیر در ویرایش و ادیت فیلم ها
  2. هر فرد با هر سطح دانشی می تواند از آن استفاده نماید
  3. قابلیت ادیت صدا در این نرم افزار ویدیویی
  4. ساخت و ادیت تصاویر سه بعدی و با کیفیت های بالا
  5. به طور مستقیم به دوربین ها متصل می شود و می توان به صورت همزمان کار ویرایش را انجام داد
  6. سازگاری با سایر نرم افزار های شرکت ادوبی
  7. امکان ساخت و همگام سازی زیر نویس با ویدیو
  8. پشتیبانی از طیف وسیعی از فرمت های ویدیویی و تصویری موجود
  9. امکان تولید افکت های تصویری و صوتی

ویژگی نرم افزار پریمیر

پیشنیاز آموزش پریمیر چیست؟

دوره آموزش Adobe Premiere Pro برای استفاده همه افراد مناسب است و نیاز نیست تا شما با نرم افزاری آشنایی داشته باشید. جدا از این مورد افرادی که در کارهای گرافیکی مهارت دارند و با نرم افزار هایی نظیر فتوشاپ و ایلاستریتور آشنایی دارند، دوره premiere را می توان به عنوان یک مکمل کامل مهارت خود شروع نمایند.

فرصت های شغلی یک پریمیر کار

بعد فرا گرفتن نرم افزار پریمیر شما می توانید با استدیوهای فیلم برداری به صورت حضوری یا دور کار همکاری نمایید. در حال حاضر هنرمندان ایرانی زیادی با استدیو های بزرگ فیلم برداری دنیا در ارتباط هستند و با این شرکت ها همکاری دارند.

افتتاح استدیو شخصی مورد دیگری است که می توانید به عنوان یک جایگاه شغلی به آن بیاندیشید.

و در نهایت به عنوان یک فریلنسر می توانید کار ویرایش و ادیت فیلم را انتخاب نموده و مشغول به فعالیت شوید.

چناچه شما سابقه کار با سایر نرم افزار های گرافیکی را داشته باشید می توانید به عنوان یک تولید گر محتوای گرافیکی نیز مشغول به فعالیت شوید.

درآمد یک پریمیر کار

برای تعیین درآمد باید حیطه فعالیت شما مشخص باشد. اما به طور کل می توان گفت برای هر ساعت در کمترین حالت که تدوین یک فیلم عروسی می باشد، به ازای هر ساعت رقم 100 هزار تومان دریافت می نمایید. که این رقم هم می تواند بسته به کیفیت کار شما افزایش یابد و نکته مثبت دیگر آن است که درآمد شما می تواند در این رشته به ازای هر ساعت تا چند میلیون تومان بالا رود. در آموزش پریمیر سعی شده است تمامی موارد مورد نیاز برای تدوین ویدیو به صورت کامل و با جزئیات بیان شده است.