قراره تو این دوره چی یاد بگیرم؟

  • آشنایی با یونیتی
  • شروع کد نویسی سی شارپ در یونیتی
  • ملزومات مهم یونیتی برای ساخت بازی
  • کار با فیزیک بازی در یونیتی
  • کار با رابط کاربری در یونیتی
  • گرفتن ورودی از کاربر
  • ایجاد صدا و انتقال بین صحنه ها
  • ساخت بازی Pong و Brick Breaker

سرفصل های دوره

۸ فصل
۳۸ جلسه
۱۷ ساعت
۱

فصل اول – آشنایی با موتور بازی سازی یونیتی و توضیحات اولیه

۷ قسمت
۰۲:۰۰:۱۳
1

معرفی دوره آموزشی

رایگان
۰۷:۱۴
2

ویژگی های موتور های بازی سازی مطرح جهان و دلیل انتخاب یونیتی و ویژوال استدیو

رایگان
۲۱:۴۶
3

دانلود یونیتی هاب و نصب یونیتی و ویژوال استدیو

رایگان
۱۹:۵۷
۲

فصل دوم – شروع کدنویسی با زبان #C در یونیتی

۱۰ قسمت
۰۴:۴۴:۱۲
۳

فصل سوم – شروع کار با یونیتی و ملزومات مهم یونیتی برای ساخت بازی

۳ قسمت
۰۱:۳۵:۴۸
۴

فصل چهارم – شروع کار با فیزیک بازی در یونیتی

۵ قسمت
۰۲:۱۰:۱۳
۵

فصل پنجم – شروع کار با رابط کاربری (UI) و کد نویسی آن

۳ قسمت
۰۱:۴۷:۳۷
۶

فصل ششم – گرفتن ورودی ها از کاربر و ایجاد صدا و انتقال در بین صحنه ها و آماده کردن بازی برای خروجی

۴ قسمت
۰۱:۴۵:۵۴
۷

فصل هفتم – شروع ساخت اولین بازی و پیاده کردن مفاهیم یاد گرفته شده در طول دوره با بازی Pong

۳ قسمت
۰۱:۳۷:۵۶
۸

فصل هشتم – ساخت دومین بازی و پیاده کردن مفاهیم یاد گرفته شده در طول دوره با بازی Brick Breaker

۳ قسمت
۰۱:۲۱:۵۱

توضیحات:

بازی های ویدیویی امروزه دنیای ما را تسخیر کرده‌اند. شاید اگر 15 سال پیش به کسی می‌گفتیم که بازی‌های ویدیویی قرار است به جایگاه کنونی برسد برایشان غیرقابل باور بود. اما امروزه می‌بینیم که این بازی‌ها تا چه حد به واقعیت نزدیک هستند. صنعت بازی‌های ویدیویی در حال حاضر بعد از سینما، دومین صنعت پولساز در دنیا محسوب می‌شود. مطمئناً شما نیز برخی اوقات به این نکته فکر کرده‌اید که بازی‌های امروزی و با این کیفیت چگونه ساخته می‌شود و ما در صورت علاقه چگونه می‌توانیم شروع به ساخت بازی کنیم؟ یکی از جواب‌های این سوال می‌تواند موتور بازی سازی یونیتی باشد که در این دوره به آن پرداخته‌ایم.

ساخت بازی های کامپیوتری با استفاده از موتور بازی‌سازی ( ویکی پدیا ) صورت می‌گیرد و با استفاده از این موتور‌های بازیسازی می‌توان بازی‌های مختلف را ساخت و از ایده تا اجرا با استفاده از آن ها پیش رفت.

نام موتور یونیتی نامی آشنا در بین بازی سازان و گیمر‌ها است. اما موتور بازی سازی یونیتی چیست؟ یونیتی را می‌توان بعنوان یکی از محبوب ترین موتور های  بازی سازی نام برد زیرا این موتور بازی سازی می‌تواند به شما کمک فراوانی را چه به عنوان یک مبتدی و چه به عنوان یک حرفه‌ای برای ساخت بازی انجام دهد. یونیتی یک موتور بازی سازی چند سکویی می باشد، یعنی شما با استفاده از آن برای کنسول های بازی ، موبایل ، ویندوز ، مک و … می توانید بازی تولید کنید. در واقع با این موتور بازی سازی برای بیش از 25 سیستم عامل مختلف می توانید بازی بسازید.

یکی از بهترین بازی هالی نسخه موبایل که با یونیتی ساخته شده است بازی Call Of Duty Mobile می باشد که شاید خیلی از شما با آن آشنایی دارید و آن را بازی کرده اید.  Assassin’s Creed Identity ، Ori and the Blind Forest ، Temple Run Trilogy از دیگر بازی های معروفی هستند که با این موتور بازی سازی ساخته شده است .

هرچند کار با این موتور بازی سازی چه در سطح مبتدی و چه در سطح حرفه ای امکان پذیر می باشد، اما یادگیری یونیتی امری است که باید اصولی و درست انجام شود زیرا آموزش بازی سازی با unity امری بسیار تخصصی بوده و نیازمند دانش و مهارت بسیار بالایی می‌باشد. شما با استفاده از موتور یونیتی به سادگی می‌توانید شروع به ساخت بازی‌های حرفه‌ای برای انواع پلتفرم‌ها کنید و ایده‌های خود را به سادگی اجرایی کنید.

ما دراین آموزش قصد داریم تا شما را به دنیای بازی سازی با یونیتی ببریم و در آن به صورت اصولی و پروژه محور با ساخت انواع بازی ها آشنا شوید.

بازار کار آموزش بازی سازی با موتور یونیتی :

دوره آموزش بازی سازی با unity دوره‌ای است که بازار کار بسیار خوبی دارد. از آنجایی که صنعت بازی سازی در ایران بسیار نوپا است، در سال‌های آینده شاهد رشد این صنعت بوده و نیاز به متخصصین این موتور بازی سازی داریم. ساخت بازی یونیتی می‌تواند به تنهایی باعث وارد شدن به حیطه کاری جدید و پر از موفقیت شود.

پیش نیازهای دوره:

این دوره، دوره آموزش بازی سازی با unity است و این دوره به گونه‌ای است که به هیچ پیش نیاز برای آن نیاز ندارید. یکی از زیبایی‌های این دوره نیز همین موضوع است که شما فقط نیاز به دانلود موتور بازی سازی یونیتی دارید و بعد از آن می‌توانید شروع به استفاده از این دوره کنید.

  • تنها پیش‌نیاز، داشتن یک دستگاه ویندوزی با رم ۲ است.

چرا باید در دوره آموزش بازی سازی با unity شرکت کرد؟

یکی از بزرگترین مزیت‌های این دوره را می‌توان جامع بودن آن معرفی کرد. این دوره به گونه‌ای است که شما نیاز به استفاده از دوره‌های دیگر برای یادگیری این موتور بازی‌سازی ندارید. از دیگر مزایای این دوره می‌توان به آنلاین بودن آن اشاره کرد. این موضوع می‌تواند به میزان بسیار زیادی در زمان شما صرفه‌جویی کند. دوره آموزش بازی‌ سازی با unity، دوره‌ای است که می‌توان آن را یکی از دوره‌های خاص آموزشی به زبان فارسی نامید. دلیل این امر این است که تعداد دوره‌هایی که به زبان فارسی درباره unity باشند، کم هستند و از طرف دیگر دوره‌هایی که به زبان فارسی درباره این موتور بازی سازی وجود دارند عمدتاً دوره‌های جامع و کاملی نیستند.

مزایای یادگیری دوره آموزش بازی سازی با unity :

از مزایای این موتور بازی سازی می‌توان به بازار کار بسیار خوب و همچنین قدرت بسیار بالای آن اشاره کرد. شما بعد از نصب یونیتی و ورود به محیط آن ممکن است اندکی گیج و سردرگم شوید اما با اندکی آموزش و تلاش و پشتکار مطمئناً می‌توانید با آن شروع به کار و بازی سازی کنید و از نهایت قدرت و توانایی آن استفاده کنید. موتور بازی سازی یونیتی مسئولیت ساخت تعداد زیادی از بازی‌های دنیا را بر عهده دارد و بسیاری از بازی‌های نوستالژیک با استفاده از آن ساخته شده است. همچنین بسیاری از بازی‌های روز با آن ساخته می‌شود.

نکته
این دوره قدم اول برای شروع حرفه ای شدن در دنیای بازی سازی می باشد

 دوره یونیتی مناسب چه کسانی است؟

این دوره مناسب همه کسانی است که به بازی سازی علاقه دارند و یا در حال تحصیل در رشته‌های مرتبط با بازی سازی هستند. دوره آموزش بازی سازی با unity دوره‌ای است که همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

نکته
پشنهاد

سرفصل ها :

  • آشنایی با موتور بازی سازی یونیتی و توضیحات اولیه
  • شروع کدنویسی با زبان #C در یونیتی
  • شروع کار با یونیتی و ملزومات مهم یونیتی برای ساخت بازی
  •  شروع کار با فیزیک بازی در یونیتی
  • شروع کار با رابط کاربری (UI) و کد نویسی آن
  •  شروع کار با گرفتن ورودی ها از کاربر و ایجاد صدا و انتقال در بین صحنه ها و آماده کردن بازی برای خروجی
  • شروع ساخت اولین بازی و پیاده کردن مفاهیم یاد گرفته شده در طول دوره با بازی Pong
  • شروع ساخت دومین بازی و پیاده کردن مفاهیم یاد گرفته شده در طول دوره با بازی Brick Breaker