گنج واقعی تخصص شماست. 50 درصد تخفیف ویژه با کد تخفیف : ganj

مشاهده سایر خدمات

چه دوره ای می خواهید یاد بگیرید؟

آینده خود را با دوره های آموزشی دانشجویار تضمین کنید

۵۷۱۷ ساعت فیلم تدریس شده است

بیش از ۵۰ هزار دانشجو

بیش از ۳۰۰ مدرس

صفحه نخست
رشته کامپیوتر
برنامه نویسی ویندوز
آموزش جاوا
آموزش برنامه نویسی جاوا – از مقدماتی تا پیشرفته
۳ نظر
بازدید : 946 بازدید
آموزش برنامه نویسی جاوا – از مقدماتی تا پیشرفته

آموزش برنامه نویسی جاوا

جاوا یک زبان برنامه نویسی چند منظوره و شی گراست که مشابه C++ است اما مدل شی گرایی آسانتری دارد.

شعار این زبان، “یک بار بنویس، همه جا اجرا کن” است به این معنی که کد جاوای کامپایل شده می تواند روی تمام پلتفرم هایی که از جاوا پشتیبانی می کنند، اجرا شود و نیازی به کامپایل کردن مجدد نیست.

جاوا یکی از مهم ترین و پرکاربردی ترین زبان های حال حاضر است که در بسیاری از device ها و ماشین ها و کامپیوترها استفاده می شود.

یکی از دلایل انتخاب این زبان توسط بسیاری از افراد، زبان اندروید است.

پنج هدف اصلی در ساخت زبان برنامه نویسی Java :

  1. ساده، شیء گرا و آشنا باشد.
  2. قدرتمند و ایمن باشد.
  3. از نظر ساختاری خنثی و قابل حمل باشد.
  4. با عملکرد بالایی اجرا شود.
  5. تفسیر شده، رشته ای و پویا باشد.

در دوره آموزش برنامه نویسی جاوا ، قصد داریم از مباحث مقدماتی تا پیشرفته این زبان برنامه نویسی را به شما آموزش دهیم.

این دوره نیازمند هیچ پیش زمینه برنامه نویسی نیست. چون این دوره از صفر شروع می شود با دانش ابتدایی درباره ویندوز می توانید این آموزش را ببینید و از آن به بهترین نحو استفاده کنید.

همچنین بهتر است بدانید جاوا یک زبان برنامه نویسی پرطرفدار است و بعد از فراگیری آن می توانید در شرکت های برنامه نویسی یا سازمان هایی که به برنامه نویس جاوا نیازمند هستند، فعالیت کنید. با یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا می توانید به راحتی برنامه نویسی اندروید را فرا بگیرید.

نرم افزارهای مورد نیاز دوره آموزش برنامه نویسی java :

  • JDK
  • Netbeans

در ادامه می توانید سرفصل کامل دوره آموزش برنامه نویسی java را مشاهده نمایید.

شما می توانید هرگونه نظر و پیشنهاد خود درباره این دوره را از طریق دیدگاه های همین پست مطرح نمایید.

سرفصل های دوره آموزش زبان برنامه نویسی جاوا :

  • آشنایی با جاوا و مباحث مقدماتی
    • برنامه نویسی چیست؟
    • آشنایی با زبان برنامه نویسی جاوا
    • تاریخچه زبان برنامه نویسی جاوا
    • JVM, JDK, JRE, Byte Code چیست؟
    • نصب نرم افزارهای مورد نیاز برای برنامه نویسی جاوا
    • آشنایی با IDE (NetBeans)
    • طریقه ایجاد خطوط توضیحی در برنامه
    • آشنایی با System.Out.Println
    • پیاده سازی پروژه Hello World در NetBeans
  • انواع داده ها در جاوا ( کار با Data typeها)
    • آشنایی با انواع متغیرها در زبان جاوا
    • حداقل و حداکثر مقدار داده های عددی در زبان جاوا
    • ایجاد یک متغیر
    • مقدارهی به متغیرها
    • تبدیل متغیرها به هم
  • ساختارهای کنترلی و عملگرها
    • آشنایی با عملگرها در زبان جاوا
    • طریقه گرفتن ورودی از کاربر در زبان جاوا
    • کار با ثابت ها
    • عملگرهای محاسباتی
    • عملگرهای قیاسی و رابطه ای
    • عملگرهای منطقی
    • بررسی اولویت عملگرها
    • دستور If و If/Else
    • عملگر شرطی دیگر جایگزین If/Else
    • پیاده سازی پروژه ماشین حساب
  • حلقه های تکرار
    • دستور Switch وCase
    • حلقهFor
    • حلقه While
    • حلقه Do While
    • دستورات break و continue
    • مروری بر توابع در جاوا
    • طریقه تعریف متد در جاوا
    • پیاده سازی پروژه رسم مثلث متساوی الاضلاع و مثلث قائم الزاویه با استفاده از حلقه های تکرار
  • مفاهیم برنامه نویسی شی گرا (Object-oriented programming)
    • آشنایی مقدماتی با زبان C
    • آشنایی با مفاهیم برنامه نویسی شیئ گرا
    • کلاسها در برنامه نویسی به زبان جاوا
    • نحوه ایجاد کلاس ها و آشنایی با new
    • Object در برنامه جاوا چیست؟
    • آشنایی با مفهوم پکیج
    • آشنایی با مفهوم import
    • پیاده سازی توابع Get و Set
    • آشنایی با مفهوم سازنده یک کلاس(Constructor)
    • کاربرد تابع toString برای کلاس ها
    • آشنایی با کلاس رشته یا String برای مدیریت رشته ها
    • آشنایی ایتدایی با کلاس Math
    • آشنایی با کلاس System و شیئ System.Out
    • پروژه کار با رشته ها با استفاده از مباحث برنامه نویسی شی گرا
    • چگونی فراخوانی متدهای Object
  • آرایه ها در زبان جاوا
    • آشنایی با مفهوم آرایه ها و کاربرد آنها
    • روش های مختلف تعریف آرایه
    • نحوه دسترسی به عناصر آرایه
    • اعمال حلقه for روی آرایه
    • آرایه های چند بعدی
    • کاربرد آرایه ها در متد
    • نحوه جستجو در آرایه
    • آشنایی با کلاس Arrays
    • پروژه عملی کار بر روی آرایه های دو بعدی
  • حالات استثنائی در جاوا (try and catch)
    • آشنایی با حالات استثنائی
    • آشنایی با دستورات try and catch and finally
    • آشنایی با کلاس Exception
    • پروژه عملی استفاده از try and catch
  • وراثت یا Inheritance
    • آشنایی با مفهوم وراثت در برنامه نویسی جاوا
    • بیان مثال هایی از وراثت در دنیای واقعی
    • آشنایی با ارتباط بین کلاس والد و فرزند
    • آشنایی با مفهوم Override
    • آشنایی با مفهوم OverLoading یا ایجاد متدهای هم نام
    • مفاهیم public و private
    • آشنایی با مفهوم Encapsulation
    • کلمه کلیدی This
    • کلمه کلیدی Super
    • آشنایی با final
    • کلاس Object
    • کار با متدهای Static
    • آشنایی تکمیلی با کلاس math
  • چند ریختی یا Polymorphism
    • ارتباط سازنده کلاس پدر با سازنده کلاس فرزند
    • آشنایی با مفهوم چند ریختی در برنامه نویسی شی گرا
    • ذکر مثال برای درک بهتر چند ریختی
    • آشنایی با مفهوم Abstraction
    • مفهوم Interface
    • بیان مثالی از وراثت چندگانه
  • برنامه نویسی Multithread
    • برنامه نویسی sequential و برنامه نویسی multithread
    • تفاوت اجرای موازی و اجرای همروند
    • آشنایی با نخ ها
    • کار با اینترفیس Runnable
    • آشنایی با مفهوم Concurrency
    • چرخه حیات یک thread
  • گرافیک در برنامه نویسی جاوا و GUI
    • دریافت ورودی و مشاهده خروجی برنامه در کادر گرافیکی و آشنایی باJOptionPane
    • آشنایی با JOptionPane.ShowOptionDialog
    • آشنایی با ImageIcon
    • آشنایی باJPanel
    • آشنایی با Jframe
    • آشنایی با java.awt
    • آشنایی با javax.swing
    • آشنایی با java.awt.Graphics
    • آشنایی با paintComponent
    • استفاده از توابعی برای ساخت frame اختصاصی
    • استفاده از setBackground
    • کدهای RGB و HSBچیست
    • استفاده از drawRect
    • استفاده از drawRect
    • استفاده از drawArc
    • استفاده از fillArc
    • استفاده از drawLine
    • استفاده از clearRect
    • استفاده از fillRoundRect
    • استفاده از drawRoundRect
    • استفاده از draw3DRect
    • استفاده از fill3DRect
    • استفاده از drawPolygon
    • استفاده از fillPolygon
    • آشنایی اولیه با Jlabel
    • آشنایی با SwingConstants
    • آشنایی با Swing controls ها شامل :
    • Label,Button,CheckBox,RadioButton,ProgressBar,PasswerdField,Spinner
    • ,ToggleButton, ,ComboBox,List,TextArea,
    • پاسخگویی به رویداد های ماوس و صفحه کلید
    • پیاده سازی پروژه ماشین حساب
  • آشنایی با JAVAFX
    • آشنایی مختصر با برنامه نویسی اندروید
    • Javafx چیست؟
    • تاریخچه javafx
    • درست کردن اولین برنامه با javafx
    • آشنایی با JavaFX Scene Builder
    • آشنایی با Gluon Scene Builde
    • Fxml چیست؟
    • استفاده از FXML در ساخت برنامه های مبتنی بر JavaFX
    • Command Button
    • Controller
    • Circle
    • ColorPicker
  • فایل ها
    • آشنایی با فایلها در زبان جاوا
    • لزوم استفاده از فایلها در جاوا
    • طریقه ذخیره اطلاعات در فایلها
    • طریقه بازخوانی اطلاعات از یک فایل
    • نوشتن پروژه درست کردن دفترچه تلفن با فایها در جاوا
  • کار با پایگاه داده در زبان جاوا
    • آشنایی با پایگاه داده در جاوا
    • لزوم استفاده از پایگاه داده در جاوا
    • طریقه ذخیره اطلاعات در پایگاه داده
    • طریقه بازخوانی اطلاعات از پایگاه داده
    • نوشتن پروژه درست کردن دفترچه تلفن با استفاده از پایگاه داده
  • برنامه نویسی تحت شبکه و مباحث تکمیلی
    • اصول برنامه‌نویسی تحت شبکه در جاوا
    • آشنایی با سوکتها
    • آشنایی با server socket
    • ارتباط با سرور
    • ساخت فایل اجرایی

مشاهده دموهایی از آموزش

مطلب مفیدی برای شما بود ؟؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

در صورتی که توضیحات نوشته، دموی آموزش و لینک های ارزیابی پاسخگوی سوالات شما در مورد این دوره آموزشی نمی باشد و نیاز به مشاوره بیشتری دارید لطفا این فرم را تکمیل کرده و در ساعات اداری منتظر تماس همکاران ما باشید.
  • *
  • *
  • *
  • *
  • در صورتی که توضیحات نوشته، دموی آموزش و لینک های ارزیابی پاسخگوی سوالات شما در مورد این دوره آموزشی نمی باشد و نیاز به مشاوره بیشتری دارید لطفا این فرم را تکمیل کرده و در ساعات اداری منتظر تماس همکاران ما باشید.

    پیام شما با موفقیت ثبت شد. در اولین فرصت با شما تماس گرفته خواهد شد.

    نظرات کاربران

    ۳
    • esmaeil
      یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵

      باعرض سلام و عرض ادب و احترام خدمت مسعود و امید عزیز…
      دوستان در این دوره سعی کردیم به مباحث مهم از اول بپردازیم در ضمن در انتهای اکثر فصل ها اگر سرفصل رو مطالعه کنید یک پروژه هر چند کوچیک وجود داره…
      اما با این وجود درنظر داریم یک دوره پروژه محور هم در روزهای آینده تقدیم حضورتان کنیم…
      در صورت درخواست عزیزان اگر تعداد درخواستی ها خوب باشه یک دوره پروژه محور هم تقدیم حضورتان میشه…
      سپاس از توجه شما.

    • امید
      یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

      سلام.
      ممنون بابت ضبط این دوره. اما یه نکته اینکه
      اکثر دوره ها فقط مفاهیم پایه مثل if ، for ، class و … را آموزش میدن که در همه زبانها تقریبا یکی هست و فقط سینتکس متفاوته.
      اما کاربرد و نحوه استفاده اونا در پروژه ها موجود نیست.

      ای کاش که در همین دوره و در ادامه یک پروژه رو به صورت عملی پیاده سازی میکردید ، آن وقت میشد آموزش کامل.
      با تشکر.

    • masoudzeini
      یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵

      سلام
      دوره پروژه محور بعد از این دوره ارائه میشه؟؟؟

    دوره های آنلاین دانشجویار

    دسته بندی

    تحصیلات تکمیلی

    رشته الکترونیک

    رشته کامپیوتر

    سایر دسته های دانشجویار

    سایر نرم افزارها

    کلاس آنلاین

    مدرسین

    تعداد دوره
    بر اساس امتیاز
    حروف الفبا
    • کد تخفیف :

      goldpack

      ویژه خرید پکیج طلایی (C#,ASP,PHP,Android,Network)
      60 درصد تخفیف
    • کد تخفیف :

      ganj

      گنج واقعی تخصص توست.
      50 درصد تخفیف

    مطالب سایت بر اساس

    جدیدترین ها
    محبوب ترین ها
    بطور تصادفی
    دانشجویار نماد اعتماد الكترونیكی کسب و کار های اینترنتی مجوز نشر دیجیتال لوگو شرکت به پرداخت ملت ساماندهی محتوای فضای مجازی بانک تجارت دانشجویار