آموزش ساخت کتاب متریال در اندروید

متریال دیزاین چیست؟

متریال دیزاین سبکی/زبانی جدید در طراحی است که گوگل دریکی از کنفرانس‌های خبری خود در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ آن را معرفی کرده است. متریال دیزاین بیش‌ازحد به سیستم گرید و انیمشین‌ها اهمیت می‌دهد و عمق و سایه‌ها برای المان‌های طراحی‌شده بسیار مهم است. شاید بتوان گفت ورژن بروز شده طراحی تخت (Flat Design) اما خیلی زیباتر با انیمیشن‌ها و  Transition های بسیار زیبا و درعین‌حال پیچیده است. خود گوگل ادعا دارد که زبان جدید طراحی آن‌ها، الهام گرفته از مرکب و کاغذ است. یکی از طراحان مشهور جهان به نام Matias Durate می‌گوید همان‌گونه که اجسام در دنیای واقعی قابل حس هستند و طول و عرض و ارتفاع دارند در این نوع طراحی دیجیتال هم باید همین حس‌ها را منتقل کرد.

اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم متریال دیزاین نسخه مکتوب، مستند و علمی طراحی تخت (Flat Design) هست. محیط متریال یک فضای سه‌بعدی می‌باشد. هر صفحه material یک جایگاه واحد در محور z را به خود اختصاص می‌دهد و دارای ضخامت استاندارد ۱ dp می‌باشد.

درباره دوره آموزش متریال دیزاین در اندروید :

در دوره آموزش ساخت کتاب در اندروید ، شما با طراحی و پیاده سازی یک اپلیکیشن اندرویدی آشنا می‌شوید. در این آموزش سعی کردیم که تمامی مباحث را به صورت کامل توضیح دهیم تا مفاهیم را به خوبی یاد بگیرید.

همانطور که قبلاً گفته شده این آموزش در سه فصل تهیه شده است. در ابتدای آموزش به مباجث ابتدایی یک کتاب متریال می‌پردازیم.

در ادامه نحوه ساخت دیتابیس را آموزش می‌دهیم. این دیتابیس با نرم افزار و خارج از محیط اندروید استدیو طراحی و ساخته می‌شود. سپس در محیط اندروید استدیو قرار گرفته و در زمان نیاز از آن استفاده خواهیم کرد.

در نهایت در فصل سوم کتاب را تکمیل می‌کنیم که این فصل مهمترین بخش است.

 با تهیه این دوره شما می‌توانید به راحتی هرنوع کتابی را که دوست دارید، بسازید و از برنامه نویسی اندروید لذت ببرید.

آنچه در دوره آموزش ساخت کتاب متریال در اندروید خواهید آموخت:

  • فصل ۱

۱-۱- آشنایی با انمیشن هاو پیاده سازی آن در صفحه اسپلش اسکرین

۱-۲- آشنایی با view pager و نحوه استفاده از آن

۱-۳- آشنایی با view pager و نحوه استفاده از آن (۲)

۱-۴- استفاده از recycler view v card view

۱-۵- پیاده سازی تولبار شخصی سازی شده (پیشرفته وحرفه ای)

۱-۶- ساخت منو کشویی

  • فصل ۲

۲-۱- روش ساختن دیتابیس و استفاده از آن در برنامه

۲-۲- گرفتن اطلاعات از دیتابیس و نمایش آنها

۲-۳- ساخت صفحه داخلی

۲-۴- گرفتن اطلاعات مربوط به صفحه داخلی از دیتابیس

۲-۵- ایجاد صفحه علاقه مندی

  • فصل ۳

۳-۱- ساخت دکمه شناور یا به عبارتی floating Action Button

۳-۲- ایجاد قابلیت اشتراک گذاری در برنامه

۳-۳- ایجاد صفحه تنظیمات با امکانات: تنظیم فونت، تنظیم اندازه متن و قابلیت روشن ماندن صفحه

۳-۴- ایجاد قابلیت جستوجو در بین مطالب

۳-۵- ساخت صفحه درباره ما با قابلیت لینک به سایت

۳-۶- مرور کلی بر روند برنامه و دیزاین نهایی

۳-۷- گزاشتن برنامه در بازار

۳-۸- آَشنایی با قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای بازار