قراره تو این دوره چی یاد بگیرم؟

  • نحوه کار با نرم افزار مایا و پنل انیمیشن این نرم افزار
  • نحوه ریگ دست های اف پی اس و ایجاد کنترلر های حرفه ای برای ریگ
  • کار با دوربین در نرم افزار مایا
  • توانایی ساخت انیمیشن های دلخواه و گوناگون بسته به دلخواه کاربر

سرفصل های دوره

۲ فصل
۷ جلسه
۲ ساعت
۱

فصل اول

۴ قسمت
۰۱:۰۸:۲۷
1

آماده سازی های اولیه

رایگان
۱۶:۴۷
2

آماده سازی و ریگ اسلحه

۲۳:۴۲
3

آشنایی اولیه و کلی با مفهوم ساخت انیمیشن در مایا

۰۹:۲۹
4

آماده سازی نهایی پروژه

۱۸:۲۹
۲

فصل دوم

۳ قسمت
۰۰:۳۸:۲۸

ساخت انیمیشن های بازی اول شخص در مایا

شاید یکی از مهمترین بخش های یک بازی شوتر انیمیشن های اون بازی باشه برای مثال یک بازی شوتر اول شخص مهم ترین بخشی که باید در ساختش دقت کنیم انیمیشن های اون بازیه چون این انیمیشن ها دقیقا جلو چشم بیننده قرار داره و اگه خوب طراحی و اجرا نشه باعث ضعف بازی ما میشه.

حالا تو این دوره ما قراره بهتون یاد بدیم که چطور انیمیشن های بازی های اول شخص خودتون رو با بهترین کیفیت توی نرم افزار فوق العاده مایا از صفر بسازید. تو این دوره ما دست fps خودمون رو طراحی و سپس به سراغ ریگ اون دست ها میریم ک در واقع همون استخوان بندی کارکتر میشه. بعدش شروع به ساخت تک تک انیمیشن ها میکنیم.

هنوز تموم نشده

بعد اینکه کارمون با ساخت انیمیشن ها تموم شد اونا رو وارد انجین بازی سازیمون میکنیم و تستشون میکنیم یادتون باشه تو این دوره ما این انیمیشن ها رو هم تو انریل انجین و هم یونیتی تست میکنیم. (مربوط به فصل های اینده) و در نهایت یک سینماتیک اول شخص هم تو هر دو انجین میسازیم پس با ما همراه باشید(مربوط به فصل های اینده)

سر فصل های دوره

  • فصل اول – شروع کار و آماده سازی
  • قسمت اول -نحوه ساخت دست های FPS- ساخت کنترلر برای ریگ
  • قسمت دوم – آماده سازی و ریگ اسلحه
  • قسمت سوم – آشنایی کلی با نحوه ساخت انیمیشن در مایا
  • قسمت چهارم – آماده سازی پایانی پروژه
  • فصل دوم – شروع ساخت انیمیشن ها
  • قسمت یک – ساخت انیمیشن Idle
  • قسمت دو – ساخت انیمیشن شلیک Fire
  • قسمت سوم – ساخت انیمیشن زوم و نشانه گیری- ایدل در حالت زوم

نرم افزار های مورد استفاده در دوره

  • Autodesk Maya 2022
  • Ue5
  • Unity

پیش نیاز دوره

تمام نکات در این آموزش بصورت مبتدی بیان میشود ولی نیاز به آشنایی جزئی با نرم افزار مایا میباشد. ما در نرم افزار مایا انیمیشن های خود را میسازیم و از انها خروجی میگیریم و در نهایت در 2 انجین محبوب انریل انجین و یونیتی اون ها رو تست میکنیم.

در این دوره چه می اموزیم؟

  • نحوه کار با نرم افزار مایا و پنل انیمیشن این نرم افزار – set key ها – و زمان بندی انیمیشن ها
  • نحوه ریگ دست های اف پی اس و ایجاد کنترلر های حرفه ای برای ریگ
  • کار با دوربین در نرم افزار مایا
  • توانایی ساخت انیمیشن های دلخواه و گوناگون بسته به دلخواه کاربر

اهمیت این دوره چیست؟

تقریبا مهم ترین بخش هر بازی انیمیشن های اون بازی هست پس در نتیجه اگر انیمیشن ها بد کار بشن یا اصلا کار نشن نمیشه اسم کار ما رو یک بازی گذاشت!

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

برای تمام کسانی که به علم کامپیوتر مخصوصا بازی سازی و انیمیشن سازی 3 بعدی علاقه دارند. درسته اسم این دوره ساخت انیمیشن بازی شوتر هست اما میتونید بازی های هک اند اسلش 3 بعدی اول شخص، تیر و کمان اول شخص و حتی بیت ام اپ اول شخص از این دوره استفاده کنید و بصورت کلی و مفید با انیمیشن سازی برای بازی آشنا بشید.

لازم بذکر است که کاربر فقط به نرم افزار مایا نیاز دارد برای ساخت انیمیشن و اگر دلش خواست بسته به کاربری خودش از گیم انجین یکی از انجین های یونیتی یا انریل انجین یا هر موتور سه بعدی بازی سازی استفاده کند.