قراره تو این دوره چی یاد بگیرم؟

  • پروژه تبدیل Decimal به Binary و بالعکس
  • رسم اشکال با turtle
  • ساخت بازی Pong
  • پروژه تبدیل عدد به متن
  • آشنایی با LitDev
  • کار با Charts در LitDev
  • و ...

سرفصل های دوره

۱ فصل
۴۶ جلسه
۱۶ ساعت
۱

لیست ویدئوهای دوره

۴۶ قسمت
۱۶:۱۱:۱۷
1

آشنایی با الگوریتم و فلوچارت

رایگان
۱۴:۳۴
2

برنامه تبدیل باینری به دسیمال و بالعکس

رایگان
۳۹:۱۴
3

ترسیم چند شکل در Small Basic با استفاده از Turtle

رایگان
۲۶:۴۸
4

ساخت بازی Pong (قسمت 1)

۲۹:۴۹
5

ساخت بازی Pong (قسمت 2)

۱۴:۰۶
6

پروژه عدد به متن

۱۹:۱۰
7

آشنایی با LiteDev

۱۷:۴۰
8

کار با Charts در LitDev

۳۲:۰۰
9

کار با ClipBoard در LitDev

۱۰:۴۲
10

آشنایی با LitDev Bluetooth

۱۱:۰۸
11

کار با LDZIP

۱۰:۴۵
12

فارسی نویسی در اسمال بیسیک

۰۴:۳۵
13

آشنایی با LiteDev Windows

۰۷:۰۰
14

کار با ListBox ها (کار با UI در بخش Controls)

۱۶:۳۵
15

کار با RadioButton ها (کار با UI در بخش Controls)

۱۸:۴۴
16

کار با RichTextBox ها (کار با UI در بخش Controls)

۳۵:۳۰
17

آشنایی با Dataview ها (کار با UI در بخش Controls)

۲۱:۴۲
18

آشنایی با اکثر سایر امکانات بخش Controls

۰۱:۰۱:۰۹
19

آشنایی با LDGraphicWindow و LDImage

20

آشنایی با پایگاه های داده

۱۱:۰۰
21

کار با Database در LitDev

۱۹:۳۱
22

آشنایی با رمزنگاری و برخی الگوریتمهای آن

۱۶:۴۲
23

رمزنگاری با LitDev

۲۵:۰۲
24

آشنایی با XML و کار با فایلهای XML

۱۵:۰۵
25

نگاهی به LiteDev List و LiteDev Sort

۲۴:۲۰
26

دیکشنری در LiteDev

۰۷:۵۷
27

استفاده از محیط SB Prime و ++SB IDE

۱۰:۳۹
28

ذخیره ساده اطلاعات با LiteDev Settings

۰۸:۰۶
29

آشنایی با LiteDev Utilities و LiteDevEvents

۱۸:۴۳
30

شناخت بیشتر LiteDev Dialogs

۱۱:۴۲
31

اشکالزدایی با LiteDev Debug

۰۴:۲۰
32

دریافت و ارسال فایل با LiteDev ftp

۲۷:۰۴
33

کار با LiteDev Network

۱۵:۲۸
34

سرور و کلاینت در LiteDev

۳۱:۲۵
35

استفاده از ذخیره باینری منابع با LiteDev Resources

۲۵:۰۰
36

کار با فایلها بواسطه LDFiles

۴۵:۲۳
37

آشنایی با LitDev Sound و LitDev Music و LiteDev Waweform

۲۴:۱۷
38

کار با صف ها بواسطه LiteDevQueue

۰۷:۵۵
39

آشنایی با LiteDev Call و LDEmail و LiteDev Colours

۲۸:۱۹
40

نگاهی به LiteDevProccess و LiteDevDatetime و LiteDevHashtable

۱۹:۰۵
41

آشنایی حدودی با برخی از کلاسهای Litdev گفته نشده(1)

۰۲:۰۵:۲۱
42

آشنایی حدودی با برخی از کلاسهای Litdev گفته نشده(2)

43

چگونه برای SmallBasic یک extension تولید کنیم؟

۱۸:۳۱
44

تولید فایل نصبی Setup ساده برای نرم افزار (روش1)

۱۳:۱۸
45

تولید فایل نصبی Setup ساده برای نرم افزار (روش2)

۱۹:۱۳
46

حرف آخر و توضیحاتی درمورد ادامه مسیر آینده

۰۶:۴۰

این دوره، دوره تکمیلی آموزش برنامه نویسی مقدماتی با اسمال بیسیک است. در این دوره، مفاهیم پیشرفته تری نسبت به دوره قبل ارائه میگردد و دید بهتری نسبت به برنامه نویسی و همچنین این زبان برنامه نویسی ساده پیدا خواهید کرد و میتوانید در انتها ، یک برنامه در سطوح متوسط بنویسید.

دنیای امروز به گونه ای شده است که اگر حداقل یک زبان برنامه نویسی را فرا نگیریم، یعنی از علوم روز آگاهی آنچنانی نداریم.

سرفصل های دوره

  • آشنایی با الگوریتم و فلوچارت
  • پروژه تبدیل Decimal به  Binary و بالعکس
  • رسم اشکال با turtle ( دایره ، مثلث ، متوازی الاضلاع و … )
  • ساخت بازی Pong (قسمت 1)
  • ساخت بازی Pong (قسمت 2)
  • پروژه تبدیل عدد به متن
  • آشنایی با LitDev
  • کار با Charts در LitDev
  • کار با ClipBoard در LitDev
  • آشنایی با LitDev Bluetooth
  • کار با LDZIP
  • فارسی نویسی در اسمال بیسیک
  • آشنایی با LiteDev Windows
  • کار با ListBox ها (کار با UI در بخش Controls)
  • کار با RadioButton ها (کار با UI در بخش Controls)
  • آشنایی با LDGraphicWindow و LDImage
  • آشنایی با پایگاه های داده
  • کار با Database در LitDev
  • آشنایی با رمزنگاری و برخی الگوریتمهای آن
  • استفاده از محیط SB Prime و SB IDE++
  • آشنایی با LiteDev Utilities و LiteDevEvents
  • آشنایی حدودی با برخی از کلاسهای Litdev گفته نشده
  • چگونه برای SmallBasic یک extension تولید کنیم؟
  • تولید فایل نصبی Setup ساده برای نرم افزار
  • حرف آخر و توضیحاتی درمورد ادامه مسیر آینده

دوره آموزش Small Basic برای چه کسانی مناسب است؟

برای علاقمندان به حوزه برنامه نویسی و کسانیکه قصد دارند بتازگی به حوزه برنامه نویسی ورود کنند . همچنین کسانیکه قصد دارند برنامه های ساده بسازند.

پیش نیاز های دوره

برای تماشای این دوره ، حتما باید دوره پیشین را دیده باشید. مطمئن باشید توضیحات این دوره برای تمامی سنین و سطوح که قابلیت درک مفاهیم ابتدایی را داشته باشند ، قابل فهم خواهد بود. امیدواریم در دوره آموزش برنامه نویسی small basic بتوانیم برای شما مسیری خوب مهیا کنیم.

نرم افزار مورد استفاده در دوره

  • Microsoft Small basic 1.2

اهمیت این دوره آموزشی

این دوره باتوجه به مفاهیم کمیابی که در بحث اسمال بیسیک دارد، مکمل دوره مقدماتی است. این دوره بدلیل سلیس بودن و سادگی مطالب پیشنهاد میشود.

اما چگونه میتوان برنامه نویسی را شروع کرد؟

برای شروع ، بسیاری از مسیر اصلی استفاده میکنند. یعنی مستقیم به سراغ زبانهای برنامه نویسی مورد نظر مثل ++c میروند. اما برخی از زبان های ساده تر ( البته سادگی مبنی بر قوی نبودن نیست ) مانند python و ruby و lua شروع میکنند. برخی دیگر به سراغ نرم افزار هایی مثل blockly و scratch و App Inventor برای یادگیری پایه برنامه نویسی میروند. که این هم راه بدی نیست. همچنین برخی دیگر از زبان هایی که مختص شروع برنامه نویسی از روی زبانهای دیگر ایجاد شده اند را شروع میکنند. مثلا در زمانهای قدیم، QBasic برای شروع برنامه نویسان تازه کار یا دانش آموزان و دانشجویان جهت یادگیری basic مناسب بود.

اما اکنون زبانهایی مثل small basic و آموزش برنامه نویسی small basic باعث شده است که به قواعد مشترک بین زبان های برنامه نویسی پی ببریم و با آنها آشنا شویم . با اینکه سینتکس small basic ، مشابه بیسیک است اما بسیار ساده طراحی شده است به گونه ای که فردی که اصلا هیچ آشنایی ای به برنامه نویسی ندارد میتواند آنرا یاد بگیرد و برای یادگیری زبان های قویتر آماده شود . زیرا چشمان و علم او بصورت کلی به قواعد برنامه نویسی آشنا و مسلط شده است.

در این دوره چه می‌آموزیم؟

در این دوره مفاهیم بیشتری از برنامه نویسی و اسمال بیسیک را یاد میگیریم و با ساخت نرم افزار و بازی و حل برخی مشکلات ورود خواهیم کرد.

اسمال بیسیک چیست؟

مایکروسافت اسمال بیسیک، یک محیط ساخته شده از زبان بیسیک است که در سال 2008 توسط Microsoft معرفی شد . البته در ابتدا این محیط برای یادگیری پایه های VB ( ویژوال بیسیک ) توسط یک مهندس مایکروسافت به نام Vijaye Raji طراحی شده بود. در این دوره قصد داریم تا به کودکان، دانش آموزان، دانشجویان و یا بزرگسالان تازه کار، یک درس بسیار خوب از شروع برنامه نویسی آن هم با توضیحات جامع و همچنین کاربردی بدهیم تا بتوانند شروع خوبی در برنامه نویسی داشته باشند.