سئو چیست؟ باید گفت SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. در واقع، در سئو، وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو، به‌خصوص موتور گوگل، بهینه‌سازی می‌کنیم. این بهینه‌سازی باعث افزایش رتبه ما در گوگل و جذب بازدیدکنندگان از صفحه اصلی گوگل می‌شود. گوگل، بزرگترین ویترین موجود در جهان است و برای دیده‌شدن در آن، باید اصول و قواعدی که گوگل مشخص می‌کند را رعایت کنیم. در این مقاله، درباره سئو چیست صحبت خواهیم کرد و در سری مقالات آموزش سئو، به بررسی بیشتر این موضوع و چگونگی بهینه‌سازی وب‌سایت خواهیم پرداخت.

دوره معرفی شده در ویدئو

سئو چیست ؟

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای “بهینه سازی موتور جستجو” می باشد . به مجموعه اقداماتی که شما برای رسیدن به رتبه های بالا در نتایج جستجوی گوگل یا دیگر موتورهای جستجو انجام می دهید سئو می گویند . البته تبلیغات گوگلی که در آن شما با پرداخت هزینه سایت خود را در نتایج اولیه نمایش می دهید، شامل سئو نمی شود . اگر می خواهید در وب سایت خود ترافیک بیشتری رو به دست بیاورید و اصطلاحاً کاربر بیشتری به سایت شما بیاید، باید با دقت و جدیت خاصی بر روی سئو کار کنید.

اگر یک سایت فروشگاهی دارید، اصلی ترین عامل برای افزایش درآمد شما، سئوی مناسب سایت شما خواهد بود. کمتر کاربری آدرس فروشگاه را مستقیم در نوار آدرس وارد می کند و اغلب از طریق جستجوی گوگل به سمت نتایج مختلف هدایت می شوند. پس اگر می خواهید به کسب و کار اینترنتی خود رونق ببخشید سئو را فراموش نکنید.

دقت داشته باشید سئو یک فرآیند ساده نیست که با انجام چند عمل به نتیجه مناسب دست پیدا کنید، بلکه نیاز به دانش زیاد و البته صبر دارد و همچنین با تغییر مداوم الگوریتم های موتورهای جستجو، همواره باید دانش سئو به روز نگه داشته شود. پس اگر می خواهید سئوی سایت شما در وضعیت مطلوبی قرار بگیرد، بهتر است این کار را به یک فرد متخصص یا همان سئوکار بسپارید.

دلیل اهمیت سئو سایت

فهمیدیم که با بهینه سازی وبسایت یا همان سئو کردن سایت میتوانیم به لینک یک گوگل آمده و خودمان را به کاربران معرفی کنیم. پس مهمترین دلیل استفاده از سئو همین صفحه اول گوگل و سایر موتور های جستوجو میباشد. اگر شما لینکی در صفخه اول گوگل نداشت هباشید، حضور شما در بستر اینترنت بی فایده است. وقتی هیچ کاربری با جستوجو کردن نمیتواند سایت شما را ببیند، چگونه شخصی متوجه وجود شما خواهد شد؟ البته دقت کنید که تنها موتور جستوجوی موجود موتور گوگل نبوده و تعداد موتور های جستوجو بسیار بیشتر از اینهاست.

نکته
مقاله پیشنهادی: چگونه سئوکار شویم؟

طبق تحقیقات رسمی انجام شده، گوگل سهم بسیار بزرگی از بازار جستوجوگران اینترنی را به خود اختصاص داده است. طبق آمار رسمی smartinsights در حال مردم جهان حاضر روزانه بیش از 6 میلیارد بار در اینترنت جستوجو انجام میدهند. موتور های جستوجوی زیادی نظیر گوگل، یاهو و بینگ وجود دارند اما بیش از 80 درصد این جستوجو ها با موتور جستوجوی گوگل انجام میشود. پس با این اعداد و ارقام، طبیعی است که وبسایت ما به سئو شدن نیاز داشته باشد. پس مهمترین دلایل سئو کردن سایت عبارتند از :

دلایل اهمیت سئو سایت

  • افزایش بازدید از سایت با بهینه شدن وبسایت برای موتور های جستوجو
  • کاربردی تر کردن محتوای وبسایت از طریق رعایت اصول سئو
  • بیشتر شدن فروش سایت با توجه به دریافت بازدید بیشتر از گوگل
  • برند سازی و منشن کردن برند مدنظر ما در گوگل و ذهن سرچ کنندگان
  • بالا رفتن میزان حضور کاربر و افزایش ترافیک سایت
  • آماده سازی سایت برای تبلیغات و جذب سرمایه تبلیغاتی

اهداف سئو سایت چیست

سئو با هدف بهینه سازی سایت وارد عمل میشود. بهینه سازی یعنی چه؟ اصلا موتور های جستجو نتیجه بهینه سازی را چه میدانند؟ قطعا برای همه موتور های جستوجوی بزرگ نظیر گوگل، رضایت کاربران مهمترین هدف خواهد بود. اگر کاربری در گوگل عبارت ” سئو چیست؟ ” را جستجو کند ولی گوگل برای او ساعت هوشمند بیاورد، قطعا دیگر کسی از گوگل استفاده نخواهد کرد.

پس هدف سئو مشخص است. موتور های جستجو به دنبال بهترین نتیجه و بهترین محتوا برای کاربران میگردند و سئو نیز وظیفه دارد تا این هدف را در وبسایت پیاده سازی کند. محتوایی از دید گوگل سئو شده محسوب میشود که بدرد کاربران بخورد و نیاز کاربران را برطرف سازد. پس با هدف جلب توجه کاربر و تولید محتوای مورد نیاز کاربران بایستی به سوی SEO و بهینه سازی برویم.

دلیل اهمیت سئو برای موتورهای جستجو

همانطور که گفتیم موتور های جستوجو به کاربران وابسته هستند. اگر کاربری از یک موتور جستوجو استفاده نکند، آن موتور هرگز درآمدی نخواهد داشت. پس گوگل و سایر جستوجوگر های اینترنتی به دنبال جلب رضایت کاربران خود هستند. کاربران نیز زمانی راضی خواهند بود که یک موتور جستوجو مرتبط ترین و مناسب ترین نتیجه را برای آنها به ارمغان بیاورد. مثلا سرچ کردن کلمه ” سامسونگ S22 ” باید تمام سایت های نقد و برسی و فروش سامسونگ S22 را بیاورد و در نتایج جستوجو نباید آیفون 13 نمایش داده شود.

اما چگونه این اتفاق ممکن است؟ تا زمانی که قوانینی وضع نشود، هماهنگی و انظباطی هم به وجود نخواهد آمد. پس موتور های جستوجو و الالخصوص گوگل، قوانین و مقرراتی را برای مدیران وبسایت ها در نظر گرفته‌اند. رعایت این قوانین و تکنیک ها به موتور جستوجوی گوگل میفهماند که ما از قانون وضع شده پیروی میکنیم. گوگل هم صرفا به وبسایتی اهمیت میدهد که از این قوانین پیروی کرده باشد. پس به اجرا کردن این قوانین و تکنیک ها سئو گفته میشود و دلیل اهمیت سئو برای موتورهای جستوجو نیز همین قوانین وضع شده میباشند.

تاثیر سئو در فروش

فروش رابطه ای مستقیم با بازدید کاربران دارد. اگر وبسایت شما روزانه 10 بازدید کننده داشته باشد قطعا نمیتوانید روزانه 50 فروش را به ثبت برسانید. اما زمانی که تعداد بازدید کنندگان سایت به 500 نفر روزانه برسد، آنگاه تعداد فروش هم افزایش چشم گیری پیدا خواهد کرد. برای افزایش بازدید هم شما دو راه حل دارید. اول، صرف هزینه های سنگین برای تبلیغ در سایر وبسایت ها یا خرید تبلیغات کلیکی میباشد. و روش دوم هم سئو و بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستوجو خواهد بود.

در روش اول هزینه های شما سنگین خواهد بود و برای مدت زمان محدودی میتوانید از این روش استفاده کنید. مثلا میشود 5 هزار کلیک از گوگل یا یکتانت خریداری کنید. اما این 5 هزار کلیک نهایتا بعد از 10 روز به پایان رسیده و اعتبار شما تمام میشود. به علت بالا بودن هزینه این نوع تبلیغات نمیتوانیم 365 روز سال از آنها استفاده کنیم. اما در روش دوم و سئو کردن وبسایت، یک بار هزینه کرده و به صفحه اول گوگل می‌آییم و برای نگهداشتن این رتبه هزینه کمتری به نسبت تبلیغات در گوگل خواهیم کرد.

انواع سئو سایت چیست

شاید یکی از سوالات ذهن شما این باشد که انواع سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟ در هر زمینه ای و برای دسته بندی کردن هر حوزه ای، روش های مختلف و متعددی وجود خواهد داشت. سئو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و روش های مختلفی برای سدته بندی آن معرفی شده اند. برخی مربوط به شیوه انجام و برخی دیگر مربوط به محل انجام سئو میباشند. اما به صورت کلی دسته بندی های زیر را میتوانیم برای سئو کردن یک وبسایت در نظر بگیریم :

انواع seo

سئو تکنیکال چیست؟ (Technical)

همیشه تمام موارد سئو مربوط به نوشتن مقاله و محتوا و لینک سازی نمیشود. در همان ابتدای طراحی سایت بایستی نکات سئو در کدنویسی html وبسایت رعایت شود. در واقع قالب سایت شما بایستی با توجه به اصول سئو و با استفاده از تگ های کاربردی سئو نظیر Header و Footer و Nav طراحی و کدنویسی شود. علاوه بر اینها نکات دیگری نظیر رعایت نشانه گذاری ها یا همان Schema، بهینه بودن سرعت سایت و نمایش صحیح در موبایل با استفاده از طراحی ریسپانسیو، همه جزوی از سئو تکنیکال محسوب میشوند.

منظور از On Page در سئو چیست؟

سئو از دو بخش کلی داخلی و خارجی تشکیل شده است. بخش داخلی شامل تمام کارهایی میشود که برای محتوای درون وبسایت خودمان انجام میدهیم. مثلا لینک سازی داخلی بین صفحات سایت، تولید محتوا در سایت، ویدیو گذاشتن و دسته بندی کردن درست محتوا که همگی در داخل خود سایت انجام میشوند. به مجموعه این عملیات ها که در داخل سایت صورت میگیرد، سئوی داخلی یا On Page SEO گفته میشود. از آنجایی که محتوا پادشاه است و گوگل هم به دنبال محتوای خوب میگردد، سئوی داخلی بسیار اهمیت داشته و زمانبر نیز میباشد.

سئو خارجی چیست ؟ (Off Page SEO)

سئو خارجی در مقابل سئو داخلی مطرح میباشد و به تمام کارهایی گفته میشود که در خارج از سایت انجام میدهیم. یعنی وقتی برای صفحات خود از بک لینک یا لینک سازی خارجی استفاده میکنیم، این عملیات درون سایت ما نبوده و خارجی محسوب خواهد شد. بعد از تکمیل فرایند سئوی داخلی و ایجاد محتوای مناسب، بهترین روش برای معرفی سایت به موتور جستوجو و ایندکس شدن وبسایت، همین سئوی خارجی میباشد. البته در سئو خارجی همیشه باید حواسمان به فعالیت و تعداد لینک های دریافتی باشد؛ چراکه کمی غفلت و زیاده روی در لینک سازی خارجی میتواند منجرب پنالتی شدن (جریمه شدن) از سوی گوگل شود.

منظور از سئو کلاه – سفید یا White Hat  در SEO چیست ؟

سئو کلاه سفید به تمام فعالیت هایی گفته میشود که کاملا قانونی و بر اساس معیار های موتور جستوجو انجام شوند. همانطور که پیش از این بیان شد، موتور های جستوجو قوانین و مقرراتی را برای سئو کاران مشخص و معین کرده اند. اجرای درست این قوانین بدون دور زدن و خطا کردن، به معنای انجام سئوی کلاه سفید یا سئوی اخلاقی خواهد بود. اما برخی از سئوکاران مبتدی و البته برخی از حرفه ای هایی که به کار خود اطمینان دارند، دست به اقداماتی برای دور زدن گوگل میزنند.

سئو کلاه – سیاه یا Black Hat چیست ؟

سئو کلاه سیاه یعنی تکنیک ها و فرآیند هایی که به منظور دور زدن موتور های جستوجو انجام میشود. به عنوان مثال قدیم تر ها برای دور زدن موتور جستوجو از لینک سازی انبوه استفاده میشد. یعنی هر وبسایتی که لینک بیشتری از سایر سایت ها دریافت میکرد، رتبه بهتر و جایگاه بالاتری از گوگل نسیبش میشد. اما با معرفی الگوریتم هایی نظیر الگوریتم پاندا، این عملیات ها کلاه سیاه معرفی شده و دیگر تاثیری در بالا رفتن سئوی سایت ندارند. اگر گوگل متوجه تخلف شما شود، قطعا جریمه شده و در صورت ادامه روند خطا، پنالتی خواهید شد.

سئوی جامع

البته به صورت کلی هدف ما باید ساخت و نگه داشتن وبسایت در بهترین جایگاه ممکن باشد، سعی نکنید که همیشه به گوگل متکی باشید، اما برای آن یک استراتژی جامع و پایدار طولانی مدت داشته باشید. اگر وب سایت شما از کیفیت خیلی بالایی برخوردار باشد رتبه وب سایت شما به طور خودکار افزایش پیدا می کند. هدف گوگل بر اساس مأموریتی که در بین اطلاعات آنلاین برایش تعریف شده است هدایت کاربران به وب سایت های درست است که کاربران را به پاسخ جستجویشان برساند.

کسب رتبه خوب دائم در گوگل نیازمند یک استراتژی گسترده است که روی تمام جنبه های وبسایت و بازاریابی آن متمرکز باشد.از لحاظ بخش فنی و تکنیکال، تجربه کاربر در وبسایت یا Ux و محتوای وبسایت شما. برای ماندن در رتبه برتر در گوگل باید مدام در حال توسعه باشید و همیشه دانش خود را درباره سئو و گوگل به روز کنید.

منظور از پنالتی گوگل در سئو چیست؟

زمانی که شما تخلفی نظیر لینک سازی انبوه را انجام میدهید، الگوریتم های موتور جستوجوی گوگل متوجه این تخطی میشوند. در ابتدای امر شما در کلمه کلیدی مورد نظری که برای آن لینک انبوه ساخته اید مورد جریمه قرار گرفته و رتبه خود را از دست میدهید. اگر این تخلف ادامه دار باشد به لیست پنالتی شدگان گوگل اضافه میشوید. یعنی گوگل به شدت سایت شما را جریمه کرده و ازین پس، تمام توجه گوگل به رفتار شما خواهد بود. یعنی گوگل بر روی شما زوم میکند. حتی اگر بعداز پنالتی هم دست از کلاه سیاه بر ندارید، به لیست سیاه ابدی گوگل مشایعت خواهید شد.

روش های انجام سئو سایت

برای انجام سئو روش ها و مراحل مختلفی وجود دارد. سئوی اصولی و سئوی پولی دو روش کلی سئو کردن سایت محسوب میشوند. در سئوی اصولی شما با رعایت قوانین و مقررات گوگل، وبسایت خود را بهینه سازی میکنید که در این روش باید صبر فراوانی به خرج دهید. چراکه در سئوی اصولی ممکن است نتایج تا 6 ماه آشکار نشده و قابل پیگیری نباشند. اما در سئوی پولی شما از قوانین تخطی کرده و با خرج کردن به صفحه اول گوگل خواهید آمد. در این روش هر لحظه ممکن است شناسایی شده و رتبه خود را از دست بدهید. اما مراحل انجام سئوی اصولی عبارتند از :

1- SEO KEYWORD RESEARCH یا تحقیق کلمه کلیدی

یکی از مهم ترین بخش های سئو که تقریبا در زبان فارسی بی اهمیت جلوه داده شده، بخش تارگت و کیورد ریسرچ میباشد. تحقیق کلمه کلیدی اگر درست انجام نشود، صدمات زیادی به سایت شما وارد خواهد کرد. عدم وقت گذاشتن برای کیورد ریسرچ سایت، مثال ساختمانی است که فنداسیون اشتباهی برای آن چیده شده و شاعر در این باره میگوید : خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا میرود دیوار کج.

2- ON-PAGE SEO یا سئوی داخلی

دومین پارت مهم سئو بحث تولید محتوا و بهینه سازی سرعت و امنیت وبسایت میباشد. بله درست شنیدید؛ سرعت و امنیت هر دو جزوی از سئوی داخلی سایت محسوب میشوند که اگر این موارد به خوبی انجام بشود هزینه های سایر بخش ها به شدت کاهش میابد. تقریبا 90 درصد این بخش توسط سئو کار و برخی از جاها توسط طراح ورپرس یا سایت، قابل انجام است. البته این نکته را نیز مدنظر خود قرار دهید که لینک سازی داخلی هم از موارد On Page محسوب میشود. لینک سازی داخلی، تمام محتوای سایت شما را به یکدیگر متصل خواهد کرد.

3- OFF-PAGE SEO AND LINK BUILDING :

تقریبا حلقه گم شده سئو در زبان فارسی همین بخش مربوط به سئوی خارجی و لینک سازی خارجی میباشد که نیاز به تخصص و هزینه دارد. در واقع شما بدون این بخش هرگز در عبارت های رقابتی نمیتوانید جایگاه خوبی کسب کنید؛ با این وجود متاسفانه آموزش های حرفه ای در زبان فارسی برای این بخش به ندرت وجود دارد. هرچند در آموزش جامع سئو 2022 این موضوع به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

4- ADVANCED SEO

سئو تکنیکال یا پیشرفته بعد از انجام 3 مرحله قبلی یا حتی در حین آنها باید انجام بشود. در این پارت، ما بیشتر روی ابزارهای تحلیل تمرکز میکنیم و سعی میکنیم سایت را از هر نظر کاربر پسند و گوگل پسند کنیم. در واقع تجربه کاربری هم به گونه ای به مباحث سئو مربوط خواهد بود. بخش سئوی پیشرفته یا تحلیل سایت و جلا دادن آن بیشتر شبیه به نازک کاری و نمای ساختمان میباشد. مثل Core web vitals و…

قیمت خدمات سئو چقدر است؟

انجمن یا صنف خاصی برای مشخص کردن قیمت سئو وجود ندارد و قیمت آن بستگی به تخصص هر شخص و عیارتی که قرار است بر روی آن کار شود دارد. مثلا برای گرفتن کلمه کلیدی ” بلیط هواپیما ” بایستی سئوکار با وبسایت علی بابا وارد رقابت شود پس نیازمند هزینه ای انبوه (مثلا 500 میلیون در ماه یا بیشتر) برای خرج کردن خواهد بود. اما برای گرفتن کلمه فروش نان لواش در قستنطنیه ممکن است 2 میلیون تومان هزینه کافی باشد.

پس همیشه خدمات سئو بسته به اینکه در چه حجمی و برای چه کلماتی در حال انجام باشد، قیمت های متفاوت و متنوعی خواهد داشت. معمولا هزینه سئو به صورت کیفی دریافت میشود. یعنی شخص سئو کار تضمین میکند که در کلمه کلیدی ” آموزش برنامه نویسی اندروید ” وبسایت ما را به رتبه یک گوگل یا صفحه اول آن بیاورد. بر اساس این تعهد، مبلغ این پروژه نیز تعیین میشود. گاهی اوقات برای بالا آوردن یک کلمه کلیدی، نوشتن محتوا و لینک گرفتن از یک وبلاگ کافیست ولی در برخی موارد بایستی هزینه های زیادی برای ریپورتاژ و لینک خارجی (آن هم به صورت اصولی) اعمال شود.

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی داشتن یعنی مشخص کردن هدف از سئو کردن وبسایت. اگر بدون استراتژی مناسب وارد حوزه بهینه سازی وبسایت شویم، هزینه و زمان خود را هدر خواهیم داد. پس داشتن استراتژی یعنی مشخص کردن خط قرمز ها و تعیین اینکه دقیقا به سراغ چه چیزاهایی باید برویم و چه چیزهایی را باید رها کنیم. افراد سئوکار همیشه باید زمان و هزینه خود را بر روی کلماتی بگذارند که بیشترین بازدهی و منفعت را برای وبسایت و شرکت داشته باشد. برای این کار بایستی شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد یا همان KPI را در نظر بگیریم.

اشتباهات رایج در سئو چیست؟

گاهی مالکان و مدیران وبسایت ها گمان میکنند که با خرج کردن و پول ریختن به پای یک وبسایت میتوان به صفحه اول گوگل آمده و در آن ماندگار شد. دقت کنید که اگر چنین بود، دیگر کسی سئوکار استخدام نمیکرد. همه وام میگرفتند، به صفحه اول می‌آمدند و گوشی آیفون میفروختند. پس گوگل تا حد امکان با اختلاف طبقاتی و پولی شدن بهینه سازی جلوگیری میکند. هر ساله الگوریتم های جدیدی برای جلوگیری از تخلفات کلاه سیاه توسط گوگل منتشر میشود. پس هزینه الکی کردن و فکر به اینکه با پول میتوان صفحه اول گوگل بود، یکی از اشتباهات رایج سئو محسوب میشود.

اشتباه دیگری که وجود دارد، تولید محتوای بی کیفت و زیاد است. گاهی مدیران گمان میکنند که کمیت برای گوگل مهمتر از کیفیت است. در صورتی که گوگل به شدت به کیفیت محتوای شما اهمیت میدهد نه کمیت آن. داشتن 10 مقاله مفید و کاربردی بهتر از داشتن 100 مقاله نامناسب و غیر مفید خواهد بود. پس زمان خود را برای بالا بردن کیفیت کار بگذارید که بسیار مهم و حیاتی میباشد.

سئو چیست؟

سوالات متداول در مورد سئو سایت

سئو یا تبلیغات در گوگل ادوردز؟

تبلیغات در گوگل ادوردز سبب بالا آمدن وبسایت شما برای یک، دو یا سه روز خواهد شد نه همیشه. یعنی شما بر اساس پولی که داده اید و کلیکی که خریداری کرده اید، برای مدت زمانی کوتاه به صفحه اول گوگل خواهید آمد. بعد از آن باز از صفحه اول پاک شده و همان آش و همان کاسه. پس سئو کنید تا ماندگار و پایدار و رستگار شوید.

آیا کسب و کار کوچک نیازمند سئو هست؟

هر کسب و کاری در هر سطح و سطوحی که مورد استفاده قرار بگیرد نیازمند سئو خواهد بود. در ابتدای مقاله “سئو چیست” فهمیدیم که سئو یعنی بهینه سازی وبسایت برای موتور جستوجو. پس فرقی نمیکند که ما یک کسب و کار کوچک هستیم یا بزرگ. اگر به دنبال کاربر و افزایش فروش وبسایت باشیم بایستی سئو کردن را شروع کرده و وبسایت را بهینه سازی کنیم.

فرق سئو و دیجیتال مارکتینگ

سئو برای موتور جستوجو انجام شده و دیجیتال مارکتینگ صرفا برای جذب مشتری و کاربر انسانی مورد استفاده قرار میگیرد. هرچند سئو خود به عنوان بخشی از مبحث بزرگ دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود. اما آنچه از مبحث دیجیتال مارکتینگ در ایران مورد استفاده قرار میگیرد، همین تبلیغات و تشخیص رفتار کاربر برای ارئه محصول میباشد. یک دیجیتال مارکتر تگ های مورد استفاده در HTML را مورد بررسی خود قرار نخواهد داد در صورتی که سئوکار تمام زیر و بم وبسایت را برای بهبود بررسی میکند.

بهترین روش برای یادگیری سئو چیست؟

برای یادگیری سئو شما میتوانید روش های مختلف و متنوعی را سرلوحه کار خود قرار دهید. مثلا مطالعه کتاب های مختلف و خواندن مقالات، نشستن طولانی مدت پای ویدیو های یوتیوب و یا شرکت در دوره های ارزان و بی کیفیت میتواند انتخاب هایی هرچند اشتباه برای یادگیری سئو باشد. مبحث بزرگی مانند SEO را صرفا با خواندن مقاله و دیدن چند ویدیوی ساده نمیتوان یاد گرفت و در آن متخصص شد. سئو نیازمند تجربه است و تجربه با کارآموزی و انجام عملی کار به وجود خواهد آمد.

پس راه دیگری که وجود دارد، تهیه دوره های آموزشی سئو میباشد که مدرسی با تجربه در چنین دوره هایی تجارب خود را در اختیار شما میگذارد. البته چنانچه دوره ای که انتخاب میکنید قابلیت کارآموزی رایگان را داشته باشد که دیگر نورٌ عَلَی نور. کارآموزی و رفع مشکلات توسط یک فرد باتجربه سبب افزایش مهارت شما در آن زمینه و کسب تخصص خواهد شد. این ویژگی ها دقیقا همان چیز هاییست که در دوره آموزش سئو 2022 وبسایت دانشجویار وجود دارد.

شغل سئو چیست

شغل سئو (Search Engine Optimization) یکی از حوزه‌های مهم و جذاب در عرصه دیجیتال مارکتینگ است. سئو به مجموعه فعالیت‌ها و تکنیک‌هایی اطلاق می‌شود که به منظور بهبود رتبه ویدیوها، صفحات وب و محتواها در نتایج موتورهای جستجو (مانند گوگل) انجام می‌شود. هدف اصلی سئو، افزایش دیده شدن وبسایت یا محتوا در نتایج طبیعی و بدون پرداخت هزینه‌ای است. اگر علاقه مندید درمورد بازارکار سئو و درآمد در این حوزه بدانید مطالعه مقاله “بازار کار سئو و درآمد سئوکارها ” و اگر میخواهید بدانید که چگونه وارد این حوزه پردرآمد شوید مقاله”چگونه سئوکار شویم؟” را پیشنهاد میکنم.

جمع بندی مقاله “سئو چیست؟”

در مقاله “SEO چیست” به بررسی مفهوم سئو پرداختیم و فهمیدیم که SEO مخفف کلمات Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستوجو میباشد. بهینه سازی یعنی پیاده سازی کردن وبسایت بر اساس قوانین و اصولی که گوگل برای ما مشخص و معین کرده است. هر چند موتور های جستجوی دیگری نظیر یاهو و بینگ نیز وجود دارند؛ اما موتور جستوجوی گوگل بزرگترین و مورد استفاده ترین موتور جستوجو محسوب میشود. پس همواره سعی و تلاش ما بایستی در زمینه بهینه سازی وبسایت برای موتور جستوجوی گوگل باشد.

نکته
چنانچه هرگونه سوال درمورد مقاله سئو چیست دارید میتوانید در قسمت دیدگاه ها سوالتان را مطرح کنید تا در کمترین سزمان پاسخ مناسبی دریافت کنید.