ادیوس چیست ؟ این نرم‌افزار جهت ادیت یا تدوین تصویر، فیلم، عکس و صدا میباشد که برای کامپیوتر طراحی شده است، نرم افزار EDIUS یک نرم افزار ویرایش چند منظوره و سریع ترین نرم افزار غیر خطی در دسترس میباشد. از نظر تدوینگرها برنامه ادیوس یکی از بهترین و برترین نرم افزارهای گرافیکی محسوب میشود.

در واقع ادیوس یکی از نرم افزارهای ساده و سریع میکس و تدوین فیلم میباشد که در سراسر جهان میلیون ها کاربر از مزایای آن بهره مند می شوند. نرم افزار ادیوس از کیفیت های بسیاری مانند HD , 3D , 4K , SD و غیره پشتیبانی می کند. آموزش ادیوس در کنار شناخت تاریخچه و ویژگی های این نرم افرزار به شما در شناخت بهتر و کارکردی راحت تر یاری خواهد رساند.

تاریخچه‌ ادیوس

جهت تکمیل دانش درمورد اینکه ادیوس چیست از مطالعه تاریخچه این نرم افزار نباید غافل شد. ادیوس در سال 2003 میلادی توسط کمپانی Canopus عرضه شد و سال ها بعد توسط کمپانی Gras Valley خریداری و در سال 2012 میلادی پس ازبهبود و ارتقاء با قدرت بیشتری عرضه شد، کلمه ادیوس برگرفته شده از کلمه ادیت میباشد و هدف از ساخت این نرم افزار با شعار “ادیت همه چیز” با سرعت و قدرت بالاتر بود که در این امر بسیار موفق عمل کرد و نرم افزارهای رقیب را تا سال ها کنار زد.

قابلیت های نرم افزار ادیوس

در عکس زیر به این نکته اشاره کرده ایم که قابلیت های نرم افزار ادیوس چیست ؟

قابلیت های نرم افزار ادیوس چیست

ویژگی های نرم افزار EDIUS

وقت آن است به این نکته بپردازیم که ویژگی های نرم افزار ادیوس چیست ؟ یکی از مهمترین بخش های نرم افزار ادیوس نورپردازی و تنظیم کنتراست فیلم می باشد که کمپانی سازنده نرم افزار ادیوس به این بخش توجه ویژه ای دارد . در نرم افزار EDIUS افکت های خلاقانه و بسیار زیبایی در دسترس شما قرار دارد، بدین ترتیب شما می توانید از آن ها برای حرفه ای کردن فیلم ها استفاده نمایید . به علاوه نرم افزار EDIUS حجم پایین و سبکی دارد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که در نرم افزار ادیوس حائز اهمیت است عدم نیاز به رندر کردن پروژه در هنگام کار با آن است و تنها زمانی که می خواهید خروجی بگیرید باید رندر کردن را انجام دهید. در نظر داشته باشید که زمان رندر کردن یا به عبارتی خروجی گرفتن بسیار بالا است و شاید به اندازه طول پروژه باشد، نرم افزار EDIUS دارای بیش از 500 ترانزیشن است . نرم افزار EDIUS دارای این قابلیت است که شما می توانید هنگام پخش فیلم ادیت هایی را روی پروژه انجام دهید. به عنوان مثال میتوانید قسمتی از فیلم را کات کنید یا برش دهید.

در نرم افزار ادیوس شما میتوانید با بکارگیری ترفندهای جذاب بر زیبایی و کیفیت کارتان بی افزایید. به همین منظور ما در مقاله ای 8 ترفند کاربردی ادیوس را معرفی کرده ایم.

برتری های ادیوس نسبت به نرم‌افزارهای مشابه

سرعت بالا در حین کار با نرم افزار
امکانات فراوان و در دسترس
محیط کاربری بسیار ساده و خلوت و در عین حال بسیار غنی

نصب ادیوس

چنانچه میخواهید همین الان نرم افزار ادیوس را نصب کرده و از پلاگین های جذاب ان استفاده کنید ما به شما مقاله آموزش نصب پلاگین در ادیوس را پیشنهاد میکنیم.

مقایسه‌ی پریمیر و ادیوس

مقایسه برتری این دو نرم افزار نسبت به هم بصورت کلی کار اشتباهی میباشد، زیرا که هر دو نرم افزار از ویژگیهای منحصربفردی برخوردار هستند و هر کدام در بخش هایی دارای قدرت هستند.
بعد از عرضه ادیوس، بدلیل سرعت بالا در محیط کار و رندر، کاربران زیادی تمایل به آن نشان دادند زیرا که در همان زمان در پریمیر محیط کاربری کند و رندر بسیار کند بود که البته کمپانی Adobe برای عقب نماندن از دور قدرت سریعا اقدام به رفع حدودی این مشکلات در پریمیر کرد.
از طرفی نرم افزار پریمیر یک نرم افزار بسیار قدرتمند با آپشن های بسیار زیادی میباشد که بغیر از تدوین تصویر و صدا میتوان عملیات جلوه های ویژه تصویری را در آن انجام داد و ضمنا قابلیت اتصال همزمان به نرم افزارهای دیگر Adobe مثل نرم افزار های After Effects, Photoshop و Audition را دارد.

با همین بررسی های اولیه میتوان به این نتیجه رسید که هر دو نرم افزار بسیار قدرتمند و حرفه ای هستند.

مقایسه پریمیر با ادیوس

بازار‌کاری نرم افزار ادیوس

ادیت تصویر (مستند، تله، سینمایی، جشن ها) در استودیو های فیلمسازی، استودیو های تصویری عروسی و تولد، ادیت انیمیشن در استودیو های انیمیشنی و استودیو های خانگی

میزان حقوق و دستمزد ادیوس‌کاران متوسط از 5 میلیون به بالا (با توجه به پروژه های کاری)

کاربران با یادگیری و فارغ شدن از آموزش ادیوس میتوانند بعنوان ادیتور حرفه ای با دفاتر و استودیوهای تصویرسازی همکاری کنند، همچنین بصورت انفرادی در استودیوی خانگی فعالیت کرده تا کسب درآمد کنند.

نکته
برای اطلاعات بیشتر درمورد آموزش خروجی گرفتن در ادیوس کلیک کنید.

مقالات مرتبط جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ادیوس

wikipedia

چنانچه بعد از اتمام مطالعه این مقاله هنوز درمورد اینکه ادیوس چیست؟ و چه کاربردهایی دارد سوال دارید و یا تجربه شخصی و کاربردی در این زمینه دارید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.