تبلیغ نویسی چیست؟

در پاسخ به سوال تبلیغ نویسی چیست؟ باید گفت که آموزش تبلیغ نویسی یعنی یادگیری هنر تبدیل کردن خواننده یا بیننده متن به یک مشتری بالقوه که خرید انجام دهد. به صورت کلی میتوان گفت که از تبلیغات برای فروش و جذب کاربران بیشتر استفاده میشود. حال این تبلیغات میتواند به صورت ویدیویی، صوتی، تصویری یا متن به کاربران داده شود. اما هدف از ارائه این تبلیغات جذب کاربر در جهت اهداف مشخصی میباشد. اهدافی نظیر افزایش خرید، بالا بردن بازدید از یک صفحه و حتی برند کردن یک کلمه یا ویدیو.

دوره معرفی شده در ویدئو

دلیل اهمیت تبلیغ نویسی

نوشتن یک متن ساده بدون در نظر گرفتن هیچ تکنیک و هدفی میتواند کاربر را به جای جذب، دفع کند. تجربه و آزمایش های عملی ثابت کرده است که مردم بر اساس احساسات خود خرید میکنند. یعنی هنگام ورود به یک مغازه یا فروشگاه، اگر کالایی بتواند احساس ما را تحت تاثیر قرار داده یا بر انگیزد، قطعا آن کالا را خریداری خواهیم کرد. حال این برانگیخته شدن یا میتواند به دلیل دیدن یک کالای نوستالژیک باشد و یا به دلیل هوشمندی فروشنده. اگر فروشنده از تکنیک های گفتاری درستی استفاده کرده و با احساسات ما بازی کند، کالای خود را به ما خواهد فروخت.

آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای هم یکی از نیاز های امروزی محسوب میشود. با استفاده از تکنیک ها و قوانین تبلیغ نویسی قادر به نوشتن متن هایی برای جذب حداکثری کاربران خواهیم بود. امروزه بازار حضوری در حال تمام شدن است. مردم سعی میکنند از شبکه های اجتماعی و فروشگاه های آنلاینی نظیر دیجی کالا خرید کنند. در این رسانه های مجازی، دیگر فروشنده قادر به گفتن کلمات احساسی نیست و همان کلمات را اکنون باید بنویسد. پس اهمیت تبلیغ نویسی در چنین زمانی خود را آشکار کرده و کاملا نمود پیدا میکند.

تبلیغ نویسی یعنی: نگو، نشان بده

کاربردهای تبلیغ نویسی چیست؟

هرجایی که نیاز به ارتباط با کاربران داشته باشیم و قصد ما معرفی کردن یک محصول یا خدمت باشد، مهارت تبلیغ نویسی اهمیت داشته و کاربرد خواهد داشت. خیلی از بزرگان در جواب سوال “تبلیغ نویسی چیست؟” میگویند: تبلیغ نویسی یعنی نگو، نشان بده. معمولا مخاطبان آنقدر آگاه و باهوش شده اند که بلافاصله تبلیغات را شناسایی کرده و اصلا روی خوشی به تبلیغات نشان نمی‌دهند. مگر آنکه شما در تبلیغ خود به جای گفتن، نشان دهید. به مثال زیر دقت کنید:

متن نادرست:

موسسه X با سالها تجربه در زمینه مشاوره دادن به افراد و شرکت های مختلف، بهترین گزینه برای خود شناسی و رسیدن به خود باوری میباشد.

متن صحیح:

میدونی کیا بهتر از خودت میشناسنت؟

گوگل، عشقت و موسسه X

پس تفاوت متن نویسی و تبلیغ نویسی چیست؟

تفاوت در اینجاست که ما در تبلیغ نویسی اصلا قصد نوشتن معمولی و معرفی کردن نداریم. ما قصد ایجاد یک ارتباط عاطفی با کاربران را داشته و سعی میکنیم احساس نیاز را در کاربر ایجاد کنیم. چون میدانیم که کاربران با احساسات خود خرید کرده و بر اساس نیاز های خود، خریدشان را توجیه میکنند. مثلا اگر به کاربر این موضوع را تحمیل کنید که برای از بین بردن بوی عرق نیاز به بادی اسپلش دارد؛ هم خرید انجام میدهد و هم از خرید خود هرگز پشیمان نخواهد شد. چراکه احساس نیاز را حس کرده و بر اساس آن، خرید خود را برای همگان توجیه میکند.

روش های تبلیغ نویسی در وب

هنگام استفاده از تبلیغ نویسی در وبسایت ها بایستی نکات و قواینن مختلفی را مدنظر خود قرار دهید. در ابتدا باید محصول مورد نیاز کاربران خود را شناسایی کرده که این کار خود نیازمند فهمیدن نیاز کاربران سایت خواهد بود. یعنی شما باید بدانید که دقیقا وبسایت شما در چه حوزه ای فعالیت میکند و کاربران شما به دنبال چه محصولی هستند. پس از فهمیدن این موضوع باید به دنبال نیاز های کابران باشید. باید دریابید که چه احساس نیازی میشود در کاربران ایجاد کرد.

بازدید کنندگان صفحات وبسایت شما تا زمانی که احساس نیاز نکنند خریدی انجام نخواهند داد. حتی تخفیف گذاشتن و جشنواره های تخفیف هم یک نوع ایجاد نیاز محسوب میشود. ما با گذاشتن تخفیف این حس را به کاربران خود القا میکنیم که به این تخفیف در این زمان خاص نیازمند است. کاربر اینگونه برداشت میکند که این تخفیف را اکنون نیاز داشته و اگر محصول مارا خریداری نکند، تخفیف را از دست داده است. این خود یک احساس نیاز برای خریداری کردن محصولات مدنظر ما محسوب میشود.

10 قانون اساسی تبلیغ نویسی کدام اند؟

اگر برای شما هم این سوال که “10 قانون تبلیغ نویسی چیست؟” به وجود آمده است، به موارد زیر توجه کنید. در این بخش قصد معرفی 10 قانون اساسی تبلیغ نویسی را داریم. قوانینی که هر شخص برای تبدیل شدن به یک تبلیغ نویس حرفه ای باید رعایت کند. در واقع این قوانین، اصول طلایی تبلیغ نویسی هستند که شما به آن نیاز خواهید داشت.

10 قانون اساسی تبلیغ نویسی

مهارت‌های اصلی در تبلیغ نویسی چیست؟

یک تبلیغ نویس حرفه ای قطعا یک نویسنده خلاق میباشد. اما کسی که برای محصولی در وبسایت قصد تبلیغ نویسی دارد، بایستی به موتور جستجوی گوگل هم توجهی داشته باشد. پس اینگونه میتوان گفت که یک تبلیغ نویس، یک سئو کار هم خواهد بود. البته دانش این شخص در سئو به اندازه یک متخصص نبوده اما قدرت تولید محتوای سئو شده را دارد. در ادامه برخی از مهمترین مهارت های یک نویسنده تبلیغ را لیست کرده ایم:

مهارت‌های اصلی در تبلیغ نویسی

درآمد تبلیغ نویسی؟

همه چیز بستگی به حوزه کاری و محصولی دارد که قصد نوشتن تبلیغ برای آن را خواهید داشت. فرض کنید با نوشتن یک تبلیغ اصولی، بتوانید یک محصول 100 هزار تومانی را به 1000 کاربر بفروشید. مبلغ نهایی خرید کاربران از سایت، 100 میلیون تومان میباشد. کارفرما قطعا برای چنین فروشی مبلغی بین 3 تا 10 میلیون را حاضر است به شما پرداخت کند. اما اگر همین تعداد کاربر از 1000 نفر به 5000 نفر رسیده و قیمت محصول هم 250 هزار تومان باشد چه؟ قطعا درآمد شما نیز افزایش میابد.پس همه چیز بستگی به محصول و برندی دارد که برای آن کار میکنیم.

البته دقت کنید که برای استخدام شدن در یک برند خوب، بایستی ابتدا در 10 برند متوسط کار کرده باشیم. پس هرگز در ابتدای شروع کار خود به دنبال شرکت های عجیب و غریب و درآمد های سرسام آور نروید. در مسابقه لاک پشت و خرگوش همواره لاک پشت برنده میشود. پس شما هم آهسته و پیوسته حرکت کنید. اینگونه نه هرگز خسته میشوید و نه در راه خوابتان خواهد برد. منظور از صبر کردن هم فقط مسیر یادگیری طولانی نیست؛ گاهی اوقات نوشتن یک تبلیغ در مکانی برای جذب کردن مشتری ممکن است یک ماه زمان نیاز داشته باشد.

چگونه تبلیغ نویس شویم؟

تبلیغ نویسی امری طولانی و یادگیری آن هم نیاز به تلاش مستمر خواهد داشت. برای همین یکی از ویژگی های اصلی یک تبلیغ نویس، صبر و شکیبایی است. مانند حوزه سئو که بالا آوردن یک کلمه کلیدی در گوگل ممکن است 6 ماه از زمان ما را به خود اختصاص دهد. علاوه بر اینها در مقاله “تبلیغ نویسی چیست؟” متوجه شدیم که درآمد نویسندگان تبلیغ میتواند بسیار مطلوب و عالی باشد. پس این بازار کار خفن، ارزش وقت گذاشتن و صرف کردن انرژی را دارد.

برای تبدیل شدن به یک تبلیغ نویس حرفه ای شما نیازمند کسب مهارت های مختلفی خواهید بود. مهارت هایی که دست به دست هم داده و شما را تبدیل به یک متخصص تبلیغ نویسی میکنند. اما دقت کنید که پس از یادگیری نویسندگی، بازاریابی و حتی سئو، شما یک تبلیغ نویس حرفه ای نمیشوید. همه ما شاید توانایی نویسندگی داشته باشیم و از سئو و بازاریابی هم کمی بدانیم. اما تنها با تکنیک های تبلیغ نویسی است که میتوانیم تبدیل به یک متخصص تبلیغ نویسی شویم.

منظور از تکنیک های تبلیغ نویسی چیست؟

تکنیک ها در هر حوزه ای حرف اول را میزنند. در حوزه سئو، بازاریابی، تبلیغات، فروشندگی و حتی تولید محتوا. برخی به این تکنیک های خفن، فوت استادی هم میگویند. بدست آوردن این تکنیک ها صرفا با سرچ کردن ممکن نیست؛ بلکه نیازمند یادگیری مستمر، تمرین و تکرار، کسب تجربه و مهم تر از همه صبر کردن و آزمون و خطاست. پس یک متخصص این حوزه که تجربه کافی در شغل تبلیغ نویسی داشته باشد، توانایی آموزش این تکنیک ها را خواهد داشت. اگر شما هم علاقه مند یادگیری تکنیک های تخصصی تبلیغ نویسی هستید، دوره آموزش تبلیغ نویسی را به شما پیشنهاد میکنیم.

مقاله تبلیغ نویسی چیست؟ در این قسمت به پایان می‌رسد امیدواریم این مطلب آموزشی برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین برای مطالعه بیشتر در این زمینه ما مقاله مرتبط با تبلیغ نویسی در وبسایت economictimes.indiatimes را پیشنهاد میکنیم.