آموزش استفاده از بارگذاری ماژول در برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت در ویژوال استودیو

برنامه‌نویسی را درصورتی‌که به‌صورت اصولی انجام دهید، می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. دشواری‌های برنامه‌نویسی زمانی شروع می‌شود که به دلیل عدم آگاهی از ویژگی‌های یک‌زبان برنامه‌نویسی، کار خود را طولانی می‌کنید.

در این مقاله سعی کرده‌ایم شما را با یکی از قابلیت‌های زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت آشنا کنیم که از کارایی بسیار زیادی برخوردار بوده و می‌تواند برای کارهای شما بسیار کاربردی باشد.

در گذشته، شما نیاز داشتید که تمامی کدهای موردنیاز جاوا اسکریپت را در یک فایل قرار داده و آن را در هر صفحه‌ای که نیاز داشتید، بارگذاری نمایید. با افزایش میزان کدهای جاوا شما نیاز به سازمان‌دهی کدها داشتید تا تنها کدهای موردنیاز خود را در قسمتی از برنامه بارگذاری نمایید.

در این مقاله سعی داریم شما را با استفاده از ماژول‌های بارگذاری آشنا کنیم که تا حد زیادی می‌توانند از بروز مشکل در برنامه‌نویسی شما بکاهند و همچنین استفاده از آن‌ها بسیار با سرعت صورت می‌پذیرد.

در حال حاضر شما می‌توانید کد خود را به ماژول‌ها سازمان‌دهی کنید و برای هر ماژول خاص مشخص نمایید که برای اجرا نیاز به کدام ماژول‌های دیگر دارد. با استفاده از بارگذار ماژول، ماژول‌ها برای شما دیگر به‌صورت خودکار بارگذار می‌شود.

بارگذاری ماژول در برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت , ویژوال استودیو

در نسخه فعلی TypeScript شما می‌توانید در صورت نیاز به یک ماژول آن را بارگذاری نمایید. اگر بخشی از کد که همیشه از آن استفاده نمی‌شود ولی وقتی اجرا می‌شود نیاز به پشتیبانی خاصی دارد را می‌توانید با استفاده از بارگذار ماژول پویا بارگذاری نمایید. همه چیزهایی که نیاز دارید، روش واردکردن است، عبور از نام مسیر نسبی به فایل حاوی ماژول موردنیاز شما. البته برای اینکه پرونده شما واکشی شود و ماژول موردنیاز در آن بارگذاری شود. برای استفاده از ماژول‌ها می‌توانید از دستور async استفاده کنید و منتظر شوید تا برنامه کلیدواژه‌ها را به شما نشان دهند و از ماژول موردنظر خود در برنامه استفاده کنید. کد شما معمولاً باید مثل مثال زیر باشد :

async function doSomethingAdHoc(): Promise<void> {

if (userRequestedASpecialFunction) {

await import(‘…relative path to JavaScript file…’);

…do something…

}

}