نستعلیق یکی از فونت های نگارش متن است که از زمان‌های قدیم تا به امروز جهت خطاطی و خوشنویسی در کاغذ، رایانه و گوشی تلفن همراه مورداستفاده قرار گرفته است. خط نستعلیق از زیباترین فونت‌هایی است که در کارهای هنری و گرافیکی توسط طراحان استفاده می‌شود. امروزه فونت نستعلیق در اینستاگرام هم کاربرد فراوانی پیدا کرده است.

فونت نستعلیق در اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام و فیچرهای آن دائماً در حال به‌روزرسانی هستند تا خدمات جذاب‌تری را به کاربران خود ارائه دهد. یکی از خدمات جذابی که اینستاگرام به کاربران خود ارائه داده است، امکان ایجاد محتوا با انواع فونت‌های دلخواه شما است. حتماً شما هم دیده‌اید که افراد گاهی در استوری‌های خود با خط زیبای نستعلیق متون را نوشته‌اند. درحال حاضر فونت نستعلیق دراینستاگرام میان فارسی‌زبانان بسیار محبوب و پرکاربرد است.

نکته
آموزش پیشنهادی: آموزش گوگل آنالایتیک

شاید شما هم دوست داشته باشید تا استوری‌های اینستاگرام خود را با جملات و اشعار با خط نستعلیق زیبا و جذاب کنید. این کار نیاز به معجزه ندارد و تنها با یادگیری چند نکته و فن مهم قابل انجام است. استفاده از فونت نستعلیق در اینستاگرام درگوشی‌های آیفون و اندروید باهم تفاوت دارد. هرکدام از این گوشی‌ها به روش خاص خود فونت نستعلیق را در اینستاگرام به کار می‌برند. همچنین فونت اینستاگرام محدودیت‌های زیادی در پشتیبانی از زبان فارسی دارد که کمی کار را پیچیده می‌کند. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را در استفاده از این فونت زیبا راهنمایی کنیم. پس با ما همراه شوید تا به‌راحتی این تکنیک را یاد بگیرید.

فونت نستعلیق در اینستاگرام

آموزش استفاده از فونت نستعلیق در اینستاگرام برای گوشی‌های آیفون

روش اول ذخیره فونت نستعلیق

گوشی‌های آیفون با سیستم عامل آی‌اواس(ios)، در مرحله اول ابتدا باید جهت افزودن فونت نستعلیق به اینستاگرام کد &#64444 را در جست‌وجوگر گوگل سرچ کنیم و پس از نمایان شدن علامت ﮼، آن را کپی کنیم. بعد از این مرحله باید به بخش تنظیمات گوشی رفته و مطابق مراحل زیر جلو برویم:

Setting > General > Keyboard > Text Replacement

پس از مراجعه به بخش تنظیمات و انجام مراحل قید شده، در بخش Text Replacement روی علامت + کلیک کرده و علامتی که در گوگل آن را کپی کرده بودیم در بخش Phrase جای‌گذاری می‌نماییم. پس از این باید در بخش Shortcut برای فونت موردنظر خود یک نام مناسب وارد کنید تا هنگام استفاده به‌راحتی آن را پیدا کنید. در نهایت با زدن گزینه ذخیره یا Save فونت شما ذخیره خواهد شد.

اکنون به‌راحتی می‌توانید با ورود به برنامه اینستاگرام و بخش استوری، پس از اضافه نمودن فیلم و عکس‌های خود با فارسی نمودن فونت خود و گذاشتن علامت ﮼ از نوشتن متون خود با فونت نستعلیق لذت ببرید. توجه داشته باشید که فقط از نیم‌فاصله در بین متن خود استفاده کنید، زیرا فاصله‌ها باعث بازگشت فونت به حالت عادی خواهند شد.

روش دوم ذخیره فونت نستعلیق

یکی دیگر از روش‌های استفاده از فونت نستعلیق در اینستاگرام، استفاده از اپلیکیشن instagram rocket duplicate است. با نصب و اجرای این اپلیکیشن می‌توانید از طریق استوری اینستاگرام بعد از تایپ کردن متون خود با کلیک بر روی گزینه F فونت موردنظر خود را روی متن اعمال نمایید. این اپلیکیشن برای دیگر برنامه‌های آیفون هم کاربرد دارد، مثلاً اگر شما با iMessage به مخاطب خود پیام دهید، اگر او نیز دارای گوشی آیفون باشد پیام ارسالی را با فونت انتخابی شما خواهد دید.

اگر در گوشی همراه خود فونت فارسی نداشتیم باید چه کنیم؟!

اصلاً جای نگرانی نیست، زیرا هر مشکلی یک راهکار دارد. حتی اگر گوشی شما از فونت فارسی برخوردار نبود، شما می‌توانید تنها با چند مرحله زیر به گوشی خود فونت فارسی اضافه نمایید و ادامه مراحل را جهت افزودن فونت نستعلیق انجام دهید.

Setting > General > Keyboard> Keyboards > Add new keyboard > Persian

چنانچه به روش بالا نتوانستید فونت فارسی را به گوشی خود اضافه کنید می‌توانید از مشاوران خبره سایت نیز کمک بگیرید.

آموزش استفاده از فونت نستعلیق در اینستاگرام برای سیستم ‌عامل اندروید

استفاده از روش‌های ذکر شده برای گوشی‌های اندروید کاربردی ندارد؛ بنابراین اگر گوشی تلفن همراه شما دارای سیستم عامل اندروید بود و از آی‌اواس پشتیبانی نمی‌کرد، لازم است تا برای استفاده از فونت نستعلیق برای اینستاگرام خود از طریق نرم‌افزارهایی که در فروشگاه گوگل‌پلی یا مایکت موجود است، کمک بگیرید. با کمک این نرم‌افزارها به‌راحتی می‌توانید فونت نستعلیق را بر روی متون خود اعمال نمایید.

استفاده از اپلیکیشن Canva

کانوا (Canva) نوعی اپلیکیشن جذاب جهت تولید محتوا در اینستاگرام است که دارای تعداد بسیار زیادی فونت و آپشن جهت زیباسازی عکس‌ها است. این اپلیکیشن با برنامه اینستاگرام کاملاً سازگار بوده و به‌منظور استفاده از فونت نستعلیق در اینستاگرام به کمک این نرم‌افزار کافی است فونت را انتخاب کرده و روی عکس‌ها و فیلم‌های خود قرار دهیم. استفاده از این اپلیکیشن بسیار راحت است.

استفاده از اپلیکیشن Ana Muhtarif Al Khat

این نرم‌افزار نه‌تنها برای سیستم عامل اندروید بلکه برای گوشی‌های آیفون نیز مناسب است. با استفاده از این نرم‌افزار انواع فونت‌ها در دسترس شما خواهد بود.

استفاده از اپلیکیشن InShot

اپلیکیشن اینشات از نرم‌افزارهای ویرایشگر بسیار جامع است که به کمک این نرم‌افزار می‌توانید فونت نستعلیق را دانلود نمایید و روی تصاویر و فیلم‌های خود قرار دهید. برای استفاده از این برنامه ابتدا آن را اجرا کنیم و سپس عکس موردنظر خود از گالری یا دوربین انتخاب کرده و اندازه آن را مطابق اندازه استوری اینستاگرام انتخاب نماییم. بعدازاین که اندازه عکس را انتخاب نمودید، متن خود را تایپ کرده و با کلیک بر گزینه Aa فونت را انتخاب می‌کنیم. در این قسمت فونت‌های متنوعی وجود دارند که شما باید جهت استفاده از فونت نستعلیق آن را دانلود نمایید. درنهایت تصویر خود را ذخیره کرده و برای استوری آماده می‌کنیم.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تا به بهترین شکل و راحت‌ترین روش بر اساس نوع گوشی تلفن همراه و سیستم عامل، به شما استفاده از فونت نستعلیق در اینستاگرام را بیاموزیم. شما کاربران عزیز می‌توانید نظرات و سؤالات خود را دررابطه‌با آموزش استفاده و ذخیره فونت نستعلیق در تلفن همراه را با ما در میان بگذارید، کارشناسان ما همواره به سؤالات شما عزیزان پاسخ خواهند داد.