با پیشرفت مداوم اینترنت، روش‌های جدیدی برای کسب درآمد به وجود آمده است. می‌توان گفت که اینترنت به طراحان و توسعه دهندگان UI/UX فرصت‌های فراوانی را برای کار از راه دور و یا به عنوان فریلنسر ارائه کرده است. البته باید توجه داشت که امروزه باتوجه به اینکه شغل ها مهارت محور شده اند و نیاز به افراد متخصص برای کسب و کارهای آنلاین وجود دارد کارفرمایان بیشتر به فکر استخدام افراد بصورت دورکار هستند. در سلسله مقالات آموزش ui ux، به بررسی میزان حقوق یک طراح UI/UX بپردازیم و راه‌هایی که می‌تواند تبدیل به یک طراح حرفه‌ای با تجربه و خلاق شود.

مشاغل آنلاین و فریلنسرینگ قابلیت ارائه فرصت‌های فعالیت در حوزه‌های مختلفی از جمله تولید محتوا، فروش اینترنتی و حتی کسب درآمد به عنوان یک طراح UI/UX را به شما می‌دهد. از همین رو، تصمیم گرفتیم در ادامه به بررسی حقوق یک طراح UI/UX و نحوه کسب درآمد به عنوان یک طراح و دیزاینر UI/UX بیشتر بپردازیم.

ویدئو معرفی شده در ویدئو

چگونه به عنوان یک طراح UI UX کسب درآمد کنم؟

در ادامه شما را با چندین روش کاربردی که به عنوان یک طراح UX UI می‎توانید از آنها ایده گرفته و به عنوان یک دیزاینر کسب درآمد کنید، آشنا می‎کنیم.

نکته
چناچه شما در ابتدای مسیر یادگیری طراحی رابط کاربری هستید به شما پیشنهاد مطالعه مقاله چگونه ui ux کار با تجربه و خلاقی شویم؟ را می دهیم

اولین روش کسب درآمد به عنوان یک طراحی UX UI، آموزش دادن این حرفه است.

به احتمال زیاد هنگامی که شما به عنوان یک طراح UX UI چندین سال متوالی فعالیت می‎کنید، تجربه و مهارت لازم برای دسترسی به تکنیک‎ ها و نکات مورد نیاز برای فعالیت در این حوزه را به دست آورده ‎اید. به همین علت، شما به سادگی می‎توانید از طریق آموزش این حرفه به دیگران کسب درآمد کنید. علاوه بر این، شما می‎توانید با تهیه دوره‎ های یادگیری، فروش دوره ‎ها و کتاب‎ های خود در وب سایت شخصی‎تان یا وب سایت‎ های فعال در این حوزه هم به صورت منفعلانه درآمد کسب کنید.

یک کانال  YouTube برای خود به عنوان یک طراح UX UI راه ‎اندازی کنید.

شما از طریق راه ‎اندازی کانال YouTube و آموزش نکات مهم و کاربردی در رابطه با طراحی UX UI می‎توانید کسب درآمد کنید. شما به این ترتیب، می‎توانید علاوه بر فروش دوره‎ های جامع و اصولی حتی از YouTube به عنوان بستر بازاریابی برای خود استفاده کنید. اگر بینندگان کانال یوتوب شما زیاد باشند، شما می‎توانید درآمد بالقوه داشته باشید. فقط حتما از سیاست‎ ها و خط مشی‎ های کانال YouTube آگاهی داشته باشید تا بتوانید به راحتی درآمدزایی کنید.

طرح‎ های خود را به فروش برسانید.

راه سوم، برای داشتن حقوق طراح UI UX فروش طرح ‎هایتان است. شما به آسانی می‎توانید از طریق همکاری با بیزینس ‎های مختلف و ساخت طرح‎ های UI UXمورد نیاز آنها درآمد داشته باشید. حتی می‎توانید با دوستان و همکارانی که به عنوان طراح UI UX فعالیت دارند همکاری کرده و به این طریق درآمد خود را افزایش دهید.

 وبلاگ یا وب سایت خود را به عنوان یک طراح UI UX راه ‎اندازی کنید.

شما از طریق راه ‎اندازی وبلاگ یا وب سایت خود بستری برای فروش طرح‎ های خود، فروش دوره‎های آموزشی  UI UX و یا پلتفرمی برای همکاری با بیزینس‎ های آنلاین ایجاد می‎کنید. در واقع، شما وب سایت و یا وبلاگتان را به عنوان منبع اصلی برای کسب درآمد به عنوان یک طراح UI UX معرفی می‎کنید. فراموش نکنید، شما می‎توانید از پلتفرم‎ های دیگری همچون اینستاگرام و یوتوب به منظور برندسازی و شناسایی خود به مخاطبان هدفتان بهره ببرید. به این ترتیب، کاربران هدف شما از طریق پلتفرم‎ های دیگری همچون اینستاگرام و یا یوتوب به وب سایت یا وبلاگ تان مراجعه کرده و متناسب با نیازشان از خدمات آن استفاده می‎کنند.

استخدام طراح ui ux دورکاری

آژانس طراحی UI UX خود را راه‎ اندازی کنید.

روش آخری که می‎توان از آن برای کسب درآمد به عنوان یک طراح UI UXبهره برد، راه ‎اندازی آژانس طراحی خودتان است. معمولا بسیاری از افراد انجام این کار را غیرممکن می‎دانند. اما باید گفت شما از طریق برنامه ‎ریزی اصولی و همکاری با افراد کاربلد می‎توانید این پروژه بزرگ را اجرا کنید. شما پس از راه ‎اندازی آژانس طراحی خود می‎توانید طراحان کاربلد و حرفه ‎ای UI UX و افراد دیگری را برای تیم سازی خود استخدام کنید.

نکته
چناچه می خواهید یک طراح رابط کاربری شوید می توانید مقاله پنج مهارت مهم برای ui ux که هر طراحی باید بداند را مطالعه فرمایید

چرا طراحان UX و UI با تقاضای بالایی به عنوان فعالیت به عنوان یک طراح مواجه هستند؟

یک طراح UX UI وظیفه درک مشکلات مشتری و اهداف تجاری کسب و کارها، تهیه فرضیه‎های قابل آزمایش، طراحی راه حل و سپس بررسی آن راه حل‎ها با مشتریان را برعهده دارد. UX و UI دو حوزه در طراحی وب و اپلیکیشن هستند که بر چگونگی اجزای بصری برند و دسترسی به محتوای متمرکز بر کاربر اثر می‎گذارند. به همین خاطر، حقوق طراح باتوجه به بازار کار ui ux بسیار خوب و در حال رشد است.

نکته
برای آشنایی با اصول طراحی رابط کاربری می توانید مقاله مهمترین اصول و مبانی طراحی ui با فتوشاپ که هر طراحی باید بداند را مطالعه فرمایید.

از آنجایی که طراحی و برنامه ریزی نقش‎ های پررنگی در زندگی ما ایفا کرده ‎اند، بازار تقاضای آنها در سال‎ های اخیر با افزایش زیادی همراه بوده است. البته، کسب درآمد شرکت‎ های بزرگ و شناخته شده‎ای همچون گوگل، مایکروسافت و اپل از حوزه دیزاین و طراحی نیز جز عوامل دیگری است که باعث افزایش تقاضا برای همکاری با طراحان UX UI شده است. در واقع، می‎توان گفت این شرایط برای فردی که به تازگی کار خود را به عنوان یک طراح UI UX شروع کرده و یا تمایل به فعالیت در این حوزه شغلی دارد یک خبر عالی و انگیزه دهنده است. امروزه، شرکت‎ها و کمپانی ‎های موفق زیادی نیازمند دیزاینرهای حرفه‎ ای و خبره برای همکاری هستند.

جلسه تیمی ui ux دیزاینرها

چشم اندازهای شغلی و حقوق طراح UI UX

طبق آمار اداره کار فرصت‎ های شغلی در حوزه توسعه وب (همچون برنامه نویسان وب، طراحی وب و مدیریت وب) همچنان با پیشرفت مواجه است. به عنوان مثال، حوزه‎ های شغلی ذکر شده حدود ۱۳ درصد تا انتهای سال ۲۰۲۰ افزایش یافته ‎اند. براساس گزارش SimplyHired، نیویورک حدود ۱۷۹۶۷ طراحUI  UX در خود دارد که این مسئله باعث شده ردیف نخست در جهان را به عنوان شهری که بیشترین دیزاینرها و طراحانUI  UX را دارد از آن خود کند. پس از آن، سانفرانسیسکو با ۱۴۰۵۷  طراح فعال رتبه دوم و سیاتل با ۵۵۴۰ طراح جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

طبق گفته Dashburst’s Salary Guide، سه شهر نیویورک، سانفرانسیسکو و سیاتل جز شهرهای برتر برای UX UI Designers هستند. همانطور که در ادامه می‎بینید، حقوق طراحان UI UX در نیویورک و سانفرانسیسکو در حال افزایش شش رقمی است. اما اگر یک طراح UX UI که توانایی کدنویسی دارد، هستید  می‎توانید این مبلغ درآمد را تا حدود ۵ درصد هم افزایش دهید. طبق آنالیزهای انجام گرفته توسط Dashburst، میانگین  حقوق طراح UI UX از حدود ۶۲۰۰۰ دلار در ماه تا حدود ۱۱۷۰۰۰ دلار متغیر است.

درآمد ui ux در ایران چگونه است؟

حقوق طراحان UI/UX در ایران معمولاً بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله سابقه کار، تخصص فنی، سطح تجربه و مکان کار. با این حال، می‌توان به طور کلی اطلاعاتی درباره حقوق متوسط ​​طراحان UI/UX در ایران ارائه کرد.

در صنعت فناوری اطلاعات و رایانه، طراحان UI/UX به عنوان اعضای کلیدی تیم‌های توسعه نرم‌افزار و وب در شرکت‌ها و استارتاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها مسئولیت طراحی رابط کاربری مناسب و تجربه کاربری بهینه را برعهده دارند.

به طور معمول، حقوق طراحان UI/UX بسته به سطح تجربه و مهارت‌های فنیشان تغییر می‌کند. طراحان مبتدی با سابقه کمتر معمولاً حقوق کمتری دریافت می‌کنند، در حالی که طراحان با تجربه بیشتر و مهارت‌های فنی بالاتر حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.

با توجه به اطلاعات موجود، حقوق متوسط ​​طراحان UI/UX در ایران در حال حاضر در بازه حدودی 5 تا 15 میلیون تومان ماهیانه قرار دارد. البته، این رقم تنها برآوردی است و ممکن است در شرکت‌ها و صنایع مختلف تغییر کند. همچنین، با توجه به رشد صنعت فناوری و توجه بیشتر به تجربه کاربری، افزایش حقوق برای طراح و  متخصص ui ux نیز امکان پذیر است.

میزان درآمد ui ux و بازار کار متخصصان IU, UX  و عوامل وابسته به آن

در انتها امیدواریم از نکات فوق نهایت استفاده را به عنوان دستیابی به ایده ‎های کسب درآمد به عنوان یک طراح UI UX ببرید. فراموش نکنید، شما می‎توانید از موارد ذکر شده برای کسب درآمد ایده گرفته و حتی روش ‎های نوین و جدیدی را به منظور کسب درآمد یا افزایش درآمدتان به عنوان یک طراح و دیزاینر UI UX اتخاذ کنید. همانطور که بالاتر ذکر شد امروزه بازار کار طراحان UI UX بسیار پر تقاضا است که این خود برای افرادی که در پی تصمیم‎گیری برای انتخاب شغل آینده خود هستند، خبری مسرت بخش و انگیزه دهنده است.