بهترین شبکه های اجتماعی، یکی از عوامل مهمی هستند که تأثیر قابل توجهی بر روابط انسانی دارند. روابط انسانی، یکی از اصول حیاتی بین افراد است. آیا فکر می‌کنید یک فرد به تنهایی در یک جزیره می‌تواند زندگی کند؟ اگر او با هیچ کس آشنا نباشد، این امر تا حدودی قابل قبول است. اما اگر تجربه‌ای از روابط مثبت بین انسان‌ها داشته باشد، نمی‌تواند برای مدت طولانی در آنجا زندگی کند.

با توجه به اهمیت این اصل، شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند توجه فعالان این فضا را به خود جلب کنند. به عنوان یک فرد در قرن بیست و یکم، شما نیز اهمیت این موضوعا درک می‌کنید. یکی از بهترین فناوری‌هایی که در اختیار مردم قرار گرفته است، رسانه‌های اجتماعی هستند. با آسانی می‌توانید با دوستان و همکاران خود در هر نقطه‌ای از جهان ارتباط برقرار کنید. همچنین، با صحبت کردن با یکدیگر، می‌توانید از آخرین اخبارحیط اطراف آگاه شده و زمان خود را به طور قابلوجهی صرفه جویی کنید.

بهترین شبکه‌های اجتماعی فعال در این برهه از زمان شامل تقریباً 30 شبکه اجتماعی هستند. از فعال‌ترین شبکه‌های اجتماعی در وسعت کشوری و جهانی در این بخش رونمایی می‌کنیم. توضیحات داده‌شده در سطح آشنایی مختصر با هر یک از رسانه‌ها هست. برای اطلاع از کاربرد آن‌ها می‌توانید به‌تفصیل توضیح هر بخش را مطالعه کنید.

توضیحات تقریباً بر اساس اولویت در استقبال مردم و محبوبیت این رسانه‌ها است. با ما همراه باشید تا از این نرم افزارها اطلاع پیدا کنید. قطعاً در پایان این مقاله تصمیم به استفاده از چند نرم افزار خواهید گرفت.

معرفی بهترین شبکه‌ های اجتماعی در دنیا:

  • facebook: یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی فیس بوک است. این شبکه اجتماعی پرمخاطب ماهانه با بیش از 2.000.000.000 کاربر، از مهم‌ترین و اساسی‌ترین شبکه‌ های اجتماعی در سطح دنیا است. به دلیل جامع بودن این شبکه اجتماعی اکثر ارتباطات خانوادگی، تجاری، تبلیغاتی و … به‌راحتی و به‌سرعت در این فضا انجام می‌گیرد. انتشار مطالب در پیج تجاری فیس بوک سبب ارتقا در سئو می‌شود.
  • واتس آپ: واتس آپ که هم‌اکنون زیرمجموعه فیس بوک هم هست، با بیش از 1.000.000.000 کاربر فعال در ماه، در سکوی دوم از بهترین شبکه‌ های اجتماعی قرار دارد. البته این نرم افزار جزو پیام‌رسان‌ها هست. اما خب این مقوله هم جزئی از شبکه‌ های اجتماعی است.

واتس آپ,انواع شبکه های اجتماعی مجازی,انواع شبکه های اجتماعی پیام رسان,رتبه بندی شبکه های اجتماعی در ایران,شبکه اجتماعی چت,شبکه های اجتماعی گوگل,بهترین شبکه های اجتماعی

  • مسنجر فیس بوک: زیرشاخه فیس بوک است که تا حالا نزدیک به یک میلیارد و دویست میلیون نفر کاربر را به خود جذب کرده است. این افراد در فضایی به اسم چت روم به گفت‌وگو و چت می‌پردازند.
  • لینکدین (لینکد این): در این بستر افرادی که صاحب کسب و کار هستند و به دنبال معرفی مشاغل و تخصص خود به دیگران می‌باشند، فعالیت می‌کنند. این شبکه اجتماعی زیرمجموعه مایکروسافت است و بیش از 500.000.000 کاربر دارد. به خاطر اینکه این فضا جنبه کسب‌وکاری دارد، انتشار محتوا در این بستر در بهبود سئو مؤثر خواهد بود. (در خصوص یادگیری و کار کردن با لینکدین تیم دانشجویار آموزشی دراین راستا با عنوان “آموزش لینکدین از تکمیل پروفایل تا پیداکردن شغل دلخواه”  قرار داده است، با کلیک روی لینک به صفحه مربوطه دسترسی پیدا خواهید کرد)
  • گوگل پلاس: یکی از شبکه‌ های اجتماعی که به‌راحتی با ثبت اکانت جیمیل قابل‌استفاده است، گوگل پلاس هست. همان‌طور که از اسم آن پیداست این رسانه زیرمجموعه گوگل هست. تعداد کاربران آن به بیش از 100.000.000 نفر می رسد.

شبکه‌ های اجتماعی پرمخاطب:

  • توییتر: این رسانه پرطرفدار در کشور آمریکا بیش از 140.000.000 کاربر فعال دارد. به‌اصطلاح افراد زمانی که بخواهند برای یکدیگر مطلبی را ارسال کنند، مطلب را توییت می‌کنند. فضایی مناسب برای پیدا کردن هم‌عقیده‌ها در اقصی نقاط دنیا هست.
  • اینستاگرام: این رسانه اجتماعی با محوریت عکس و فیلم که در کشور ما هم مخاطبان زیادی دارد، بیش از 375.000.000 کاربر فعال دارد. بسترهایی ازجمله ارسال فیلم و عکس و استوری در قالبی جذاب باعث محبوبیت این شبکه اجتماعی شده است.
  • پینترست: یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین شبکه‌ های اجتماعی که در سئو کمک بسیاری می‌کند، پینترست هست. یک سرویس اشتراک‌گذاری تصویر و ویدئو از سایت‌های موجود که در آلبوم‌هایی که فرد به اختیار خود آن را تعیین می‌کند، انتشار می‌یابد. همین اقدام را پین کردن می‌گویند و نام‌گذاری این رسانه اجتماعی به همین دلیل بوده است.
  • اسنپ چت: این بستر همانند واتس آپ جزو پیام‌رسان‌های اجتماعی است که در طول روز بیش از 150.000.000 کاربر فعال دارد.

اسنپ چت

  • کوئرا: یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌ های اجتماعی که افراد در آن به پرسش و پاسخ می‌پردازند کوئرا است. در این بستر افراد با مطرح کردن هر سؤالی که دارند، نظر سایر همفکران را دریافت می‌کنند. تعداد کاربران فعال کوئرا به بیش از 200.000.000 نفر می‌رسد.
  • نکس دور: یکی از جذاب‌ترین شبکه‌ های اجتماعی که همسایه‌ها یکدیگر را از رویدادی محله‌شان مطلع می‌کنند. مثلاً در آمریکا بیش از 150.000 محله در این فضا پروفایل مخصوص به خود را دارد.

بخش اول شبکه‌ های اجتماعی تولید محور، استارت آپی و جذب سرمایه‌گذار:

  • تولیدکننده (پروداکت هانت): یکی از فضاهایی که به‌راحتی در آن می‌توان نظر و تجربه استفاده افراد را دید، تولیدکننده است. این فضا محصول محورhat است و افراد بسته به کیفیت محصولی که از آن استفاده کرده‌اند به آن رأی می‌دهند. تمامی شرکت‌هایی که در این بخش فعال هستند، محصولات را منتشر می‌کنند و نظر کاربران در آن قابل‌مشاهده است.

تولیدکننده ,پروداکت هانت

  • آنجل لیست: فضایی مملو از سرمایه‌گذاران که هر فرد در حوزه خود هم نوعان خود را پیدا می‌کند. بستری که توسط سرمایه‌گذاران پایه‌ریزی شده است. فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌گذار و شروع یک کسب و کار عالی در این حوزه را فراهم کرده است.
  • کیک استارتر: دومین بستری که می‌توان در آن سرمایه‌گذار جذب کرد، کیک استارتر هست. افراد بر اساس ایده و حوزه کاری که قصد عملی کردن ایده را دارند، اقدام به معرفی آن می‌کنند. به‌راحتی می‌توانند سرمایه‌گذار جذب کنند و به کار خود سرعت ببخشند.
  • تامبلر: شبکه اجتماعی که از تلفن و وب پشتیبانی می‌کند. یک شبکه وبلاگ نویسی که بیش از 350.000.000 وبلاگ و 500.000.000 کاربر را در خود جای‌داده است.
  • گب: بستری برای تبلیغات صاحبان کسب و کار. البته با محدودیت 300 کاراکتری باید این تبلیغ صورت بگیرد. این شبکه اجتماعی به کاربران اجازه تبلیغ می‌دهد که مطلب را هم بخوانند و هم منتشر کنند.

بخش دوم شبکه‌ های اجتماعی تولید محور، استارت آپی و جذب سرمایه‌گذار:

  • وی کی: این بستر بستری همچون فیس بوک است اما با مخاطبانی در کشور روسیه و کشورهای همسایه آن. تعداد کاربران این فضا به بیش از 400.000.000 می‌رسد.
  • ردیت: این شبکه اجتماعی با بازدید 500.000.000 در ماه ازجمله شبکه‌ های اجتماعی است که پست‌های متنی یا حتی لینک مستقیم در آن انتشار می‌یابد. محبوبیت پست‌های منتشرشده توسط اعضا مشخص می‌شود.
  • مای اسپیش: بالاخره نوبت به یک شبکه اجتماعی جذاب و متنوع می‌رسد که افراد اهل موسیقی در آن حضور دارند. این شبکه اجتماعی جزو شبکه‌ های پرمخاطب در عرصه موسیقی است.
  • استامبلوپون: شبکه اجتماعی محتوا محور برای کاربرانی که اهل این حوزه هستند. به‌عنوان هدیه، شما با عضویت در این بخش می‌توانید نوار ابزار آن را در مرورگر خود نصب کنید و از مزایای آن برخوردار شوید.
  • فوراسکوار: یک شبکه اجتماعی با محوریت معرفی مشاغل و به اشتراک‌گذاری تجربه خرید محصول یکی از شرکت های حاضر در آن و بهره‌مندی کاربران از خدمات هر شغل. شبکه اجتماعی که در کشورهای دیگر با سرعت زیادی در حال رشد است و کمک شایانی در ارتقا سطح خدماتی آن کرده است.

فوراسکوار,انواع شبکه های اجتماعی مجازی,انواع شبکه های اجتماعی پیام رسان,رتبه بندی شبکه های اجتماعی در ایران,شبکه اجتماعی چت,شبکه های اجتماعی گوگل,بهترین شبکه های اجتماعی

امیدوارم از معرفی که خدمت شما داشتم بهره کافی را برده باشید. مطمئن هستم که با این معرفی، تصمیم به استفاده از چند شبکه اجتماعی جدید گرفته‌اید. امیدوارم با ورود به این فضاها کمال استفاده را ببرید.