react در سال ۲۰۱۳ توسط فیسبوک ساخته شده است. react برای ساخت و اجرای کپسوله شده استفاده می‌شود که می‌تواند خود را مدیریت کند و با ترکیب شدن اجزا UI پیچیده‌ایی را ایجاد کند.
React  کتابخانه‌ایی متن باز است که برای ساخت و تولید وب اپلیکیشن‌ها مورد استفاده‌ی بسیاری از افرادی که به طراحی سایت‌ها می‌پردازند؛ قرار می‌گیرد.
React  ویو سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را مدیریت می‌کند و توسعه‌ دهندگان می‌توانند قدم‌های بزرگی در این مسیر با وجود این امکانات بردارند.
ری اکت می‌تواند بدون نیاز به بارگذاری مجدد صفحه تغییراتی داشته باشند که هدف ری اکت می‌تواند، تولید وب اپلیکیشن‌های ساده و سریع و مقیاس‌پذیر باشد.
در ادامه برای اطلاعات بیشتر درباره مسیر یادگیری  react با ما همراه باشید.

نقشه راه یادگیری React

React کمی گسترده است و نقشه راه react بسیار زیاد است که در این مقاله ۴ مرحله مهم از آن را به بررسی می کنیم.

مسیر یادگیری react

قدم اول اصول اولیه طراحی سایت HTML و CSS

زبان برنامه ‌نویسی در وب به دو دسته تقسیم می‌شود:

1.دسته‌ی اول زبان برنامه‌نویسی سمت کاربر:
این زبان‌های برنامه‌ نویسی بر روی مرورگر اجرا می‌شود و نمایش وب سایت را کنترل می‌کنند.
زبان‌های برنامه‌ نویسی سمت کاربر HTML و CSSو زبان برنامه ‌نویسی جاوا اسکریپ می‌باشند.
هر زبان برنامه ‌نویسی که بر روی مرورگر اجرا می‌شوند؛ زبان برنامه نویسی سمت کاربر هستند.

2.دسته‌ی دوم زبان‌های برنامه‌ نویسی سمت سرور:
این زبان‌های برنامه ‌نویسی بر روی سرور ایجاد می‌شوند و در فرایند‌های لازم CSS و HTML و جاوا اسکریپ به مرورگر ارسال می‌شوند.
زبان‌های برنامه ‌نویسی سمت سرور قابلیت اتصال به دیتابیس را دارد که فعالیت‌های روی وب را مدیریت می‌کنند و اطلاعات مربوط به کاربر را می‌گیرند و به مرورگر ارسال می‌کنند.
HTML و CSS یکی از پایه ‌ترین موضوعاتی است که باید در طراحی سایت به خوبی آموزش‌های لازم آن را فرا گیرید.
یک طراح سایت یا یک بک‌اند کار که می‌خواهد کار‌هایی مربوط به وب را انجام دهد باید بتوانید مهارت‌های لازم در HTML و CSS را کسب کند.

قدم دوم منطق یادگیری وب یا جاوا اسکریپ

جاوا اسکریپ یکی از مهم‌ ترین بخش برنامه ‌نویسی تحت وب است. می‌توان گفت قلب تمام برنامه‌ نویسی‌های تحت وب جاوا اسکریپ است. در واقع اگر جاوا اسکریپ وجود نداشت برنامه‌های تحت وب هم وجود نداشت.
جاوااسکریپ زبان برنامه ‌نویسی است که با کمک آن دستورالعمل‌هایی که از سمت کاربر ارسال می‌شود در مرورگر اجرا می‌شود.
جاوا اسکریپ به زبان‌های برنامه ‌نویسی C، ++C، C# بسیار نزدیک است.
جاوا اسکریپ زبانی شی گرا است و کد‌های جاوا اسکریپ بین کد‌های HTML قرار می‌گیرد و قابلیت‌های بسیاری در صفحات اینترنتی می‌تواند اضافه سازد.
با کد‌های HTML می‌توانید صفحات ‌ایستا داشته باشید.
جاوا اسکریپ می‌تواند نوع و نسخه‌ی مرورگررا که مورد استفاده‌ی کاربر است، تشخیص دهد و همچنین جاوا اسکریپ توانایی خواندن و نوشتن و اطلاعات مورد نیاز مرور بر کامپیوتر را دارد هچنین هزاران قابلیت دیگر را جاوااسکریپت دارد که دانش آن می‌تواند به اندازه‌ی کافی ما را در یادگیری react جلو ببرد.

قدم سوم  یادگیری ES6

ES6  منطقی است که به سادگی برنامه‌های تحت وب قوی‌تر و خوانا‌تر و بهتری را طراحی می‌کند.
می‌توان گفت دومین تغییرات بزرگ برنامه‌ی جاوا اسکریپت و تغییرات عمده، تغییرات بهینه و اصلاحات عالی در تغییر جاوا اسکریپت اعمال شده است.
برای حرفه ایی ‌تر شدن و فرا گیری منطق React  یادگیری را برای برنامه‌های تحت وب شروع کنید، زیرا react برپایه‌ی ES6 نوشته شده است.

قدم چهارم یادگیری react

یادگیری ری اکت بسیار کاربرد دارد زیرا ری اکت یکی از مهم‌ ترین و محبوب‌ ترین کتابخانه‌ی جاوا اسکریپتی است که می‌تواند برای پیشبرد برنامه‌ های کاربردی بسیار مورد توجه قرار گیرد.
یادگیری ری اکت سخت و زمان بر نیست اما باید با صبر و حوصله‌ی فراوان پیش روی کنید و پیوسته تمرین کنید.
اگر مراحلی که گفته شد را به خوبی بیاموزید می‌توانید به راحتی react را بیاموزید.

 

تعریف react native

React native یک فریمورک UI می‌باشد که برای ساخت اپلیکیشن موبایلی کاربرد دارد.
React native بسیار کاربردی است زیرا با کمک آن و جاوااسکرییپ می‌توانیم برای اندروید، ‌ای او اس، وب اپلیکیشن بسازیم.
React native بر خلاف react بر روی ساخت اپلیکیشن موبایل تمرکز دارد اما react بر روی مرورگر تمرکز دارد.
React native توانسته شرایطی را برای برنامه‌نویسان بسازد تا بتوانند اپلیکیشن‌هایی را تولید کنند تا با زبان native عمل کند.
برنامه‌های react native مانند react با جاوا اسکریپ و JSX نوشته می‌شود و سپس این کد‌ها را از اندروید و‌ای او اس خروجی می‌گیرند.

تعریف react jS

react jS یک کتابخانه‌ی متن باز در جاوا اسکریپ است که برای ساخت برنامه با رابط کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کتابخانه react jS می‌تواند کامپونت‌هایی را با قابلیت استفاده‌ی مجدد طراحی کند.
کتابخانه‌ی react jS به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا برنامه‌ایی تحت وب طراحی کنند. react jS بسیار سریع و قابل توسعه و ساده عمل می‌کند.

مقایسه react native و react js

شروع به کار و دسته‌بندی: برای آموختن react native باید اطلاعات خوبی درباره‌ی react کسب کرده باشید.

تفاوت react negetive با react js

ری اکت نیتیو یک فریمورک است اما ری اکت یک کتابخانه‌ی جاوا اسکریپت برای وب است.
ظاهر طراحی شده: ری اکت نیتیو از html برای رندر اپلیکیشن استفاده نمی‌شود اما از کامپوننت‌های جایگزینی استفاده می‌شود که به این روش پیشروی می‌کند. کامپونت‌های react native از ui components از سیستم عامل اندروید و‌ای او اس برای رندر اپلیکیشن استفاده می‌شود.
انیمیشن‌ها:
React native روشی برای به حرکت در آوردن اجرای برنامه به وسیله‌ی جاوا اسکریپت است. که از api‌های محرکت برای به حرکت در آوردن انیمیشن‌ها استفاده می‌شود.
ابزار‌های برنامه‌نویسی: با کمک ابزار‌های ارائه شده توسط ری اکت می‌توانید به خوبی کار برنامه‌نویسی پیش ببرید. ری اکت ابزار توسعه دهنده‌ایی دارد که با react js مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پایان دهندگی: با ری اکت نیتیو می‌توانید UI‌های پیچیده را مانند ری اکت جی اس به همان سرعت بسازید این کار برای اندروید و‌ای او اس بسیار خوب کار می‌کند.

بازار کار در نقشه راه react nativeچگونه است؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی می‌بینیم که انتخاب شغل بسیار آسان‌تر شده است. یادگیری و انتخاب شغل در زمینه‌ی react js و react native می‌تواند بسیار خوب باشد، زیرا پروژه‌هایی را می‌توان به صورت دورکار قبول کرد. این شغل می‌تواند شغلی مدرن برای جوانان باشد در کنار حفظ پرستیژ می‌تواند درآمد خوبی را هم ارائه دهد.
ری اکت توجه بسیاری از کارفرمایان و برنامه‌نویسان را به خود جلب کرده است بنابراین بازار کار خیلی خوبی را می‌تواند به ما ارائه دهد.

معرفی منابع یادگیری

منابع بسیاری برای یادگیری وجود دارد اما باید به منابعی اطمینان کنید تا بتواند اصول جامع درباره‌ی مسیر یادگیری react را به شما آموزش دهد. یکی از منابع‌های یادگیری برای شما جوانان عزیز می‌تواند سایت دانشجو یار باشد.
در سایت دانشجویار بسیاری از اساتید، با به کارگیری جدید‌ترین متد آموزشی توانسته‌اند در بسیاری از زمینه‌ها اطلاعاتی را در اختیار ما قرار دهند.