PHP یا پیش پردازنده ابرمتن ، یک زبان برنامه نویسی سمت سرور متن باز است. بسیار محبوب است – تقریباً 80٪ از کل وب سایتها از PHP استفاده می کردند.اما کدام فریمورک PHP برای شما مناسب است؟ چرا از یک فریمورک PHP استفاده می کنیم؟ در این پست 6 فریمورک برتر PHP وجود دارد که به شما در انتخاب کمک می کند.یک فریمورک PHP یک ساختار اساسی برای ساده سازی توسعه برنامه های وب را فراهم می کند. ما از آنها استفاده می کنیم تا روند توسعه را سرعت بخشند.

مهمتر از همه،پاسخگو بودن وب سایت ها و برنامه های کاربردی ساخته شده با استفاده از فریمورک های PHP به مشاغل کمک می کند تا نیازهای عملکردی خود را برآورده سازند. بنابراین شکی نیست که فریمورکهای PHP در سال 2020 به جلب توجه و محبوبیت خود ادامه خواهند داد.

6  فریمورک برتر PHP

در اینجا لیستی از بهترین فریمورک های PHP ، مبتنی بر محبوبیت و توانایی تسهیل توسعه برنامه ها وجود دارد.

Laravel

در سال 2011 معرفی شد ، Laravel  به محبوب ترین فریمورک PHP با منبع آزاد در جهان تبدیل شده است. چرا؟ از آنجا که می تواند برنامه های پیچیده وب را ایمن و با سرعتی قابل ملاحظه ای نسبت به سایر فریمورک ها اداره کند. لاراول فرآیند توسعه را با آسان کردن کارهای مشترک مانند مسیریابی ، جلسات ، ذخیره و تأیید اعتبار ساده می کند.

دلایل استفاده از لاراول

 Laravel هنگام تهیه برنامه های کاربردی با نیاز به پس زمینه پیچیده ، کوچک یا بزرگ مناسب است.این یک فریمورک PHP مملو از ویژگی هایی است که به شما در تنظیم سفارشی سازی برنامه های پیچیده کمک می کند. از جمله این موارد: مهاجرت داده های یکپارچه ، پشتیبانی از معماری MVC ، امنیت ، مسیریابی ، مشاهده موتور قالب و تأیید اعتبار ، در میان سایر موارد  است.

  Laravel بسیار رسا است و سرعت و امنیت آن مطابق انتظارات برای یک برنامه وب مدرن مناسب است. برای توسعه دهندگانی که می خواهند وب سایت های B2B یا شرکتهایی بسازند که با تغییر روند وب تحول پیدا کنند، Laravel راهی است که باید رفت.

CodeIgniter

CodeIgniter یک فریمورک PHP است که برای توسعه وب سایت های پویا مناسب است. ماژول های از پیش ساخته متعددی را ارائه می دهد که به ساخت قطعات قوی و قابل استفاده مجدد کمک می کند.

دلایل استفاده از CodeIgniter

CodeIgniter یک فریمورک PHP سبک و سر راست است که برخلاف سایر فریمورک ها،نصب آن بدون دردسر است. به دلیل یک فرآیند تنظیم ساده و مستندات بسیار مصور ، برای مبتدیان ایده آل است.از ویژگی های اصلی می توان به یک معماری MVC ، ابزارهای امنیتی داخلی و اسناد ساده و عالی اشاره کرد. علاوه بر این ، برنامه های مقیاس پذیر ایجاد می کند.

در مقایسه با فریمورک های دیگر، CodeIgniter به طور قابل توجهی سریعتر است. از آنجا که همچنین عملکرد کاملی را ارائه می دهد ، هنگامی که می خواهید برنامه های سبک برای اجرا روی سرورهای متوسط ​​ایجاد کنید ، انتخاب مناسبی است.

یک احتیاط: نسخه های CodeIgniter کمی نامنظم هستند ، بنابراین این فریمورک گزینه خوبی برای برنامه هایی که نیاز به امنیت سطح بالایی دارند نیست.

Symfony

فریمورک Symfony در سال 2005 راه اندازی شد و اگرچه مدت زمان طولانی بیش از سایر فریمورک های موجود در این لیست وجود دارد ، اما یک سکوی قابل اعتماد و بالغ است. Symfony یک فریمورک گسترده PHP MVC است و تنها فریمورکی که به دنبال رعایت استانداردهای PHP و وب شناخته می شود ، می باشد.

دلایل استفاده از Symfony

Symfony یک انتخاب مناسب برای توسعه پروژه های بزرگ شرکت است. نصب و پیکربندی در اکثر سیستم عامل ها آسان است.اجزای PHP قابل استفاده مجدد است. همچنین از استقلال موتورخانه پایگاه داده برخوردار است و با ثبات است، با بهترین شیوه ها و الگوهای طراحی وب مطابقت دارد و امکان ادغام با سایر کتابخانه های فروشنده را فراهم می آورد.

Symfony همچنین بسیار انعطاف پذیر است و می تواند با پروژه های بزرگتری مانند دروپال ادغام شود. سیمفونی و لاراول از ویژگی های مشترک و منحصر به فرد زیادی برخوردار هستند که باعث دشواری انتخاب هر کدام از این فریمورک ها به عنوان بهترین می شود.با این حال ، در حالی که Laravel بیشتر روی سادگی و ارائه متمرکز است ، علاوه بر این ، مکانیسم امنیتی Symfony برای استفاده کمی دشوار است. و به دلیل اینکه به توسعه دهندگان اجازه می دهد “همه کارها را انجام دهند” ، کندتر از سایر فریمورکها می باشد.

CakePHP

اگر به دنبال ابزاری ساده و ظریف هستید ، دیگر جستجو نکنید. CakePHP به شما در توسعه وب سایت های دارای قابلیت دید برجسته و بصری کمک می کند. علاوه بر این ، CakePHP یکی از ساده ترین فریمورک های یادگیری است. CakePHP در اوایل دهه 2000 به بازار راه یافت و از آن زمان عملکرد بهتری و بسیاری از مؤلفه های جدید به دست آورد.

دلایل استفاده از CakePHP

نصب CakePHP ساده و آسان است ، زیرا شما فقط به یک وب سرور و یک نسخه از فریمورک نیاز دارید.این امر به دلیل ویژگیهای امنیتی که شامل جلوگیری از تزریق SQL ، اعتبار ورودی ، محافظت از درخواست جعلی در سایت CSRF  و محافظت در برابر اسکریپت های XSS می باشد،انتخاب خوبی برای برنامه های تجاری است.برخی از ویژگی های کلیدی شامل یک فریمورک مدرن ، ساخت سریع اعتبار سنجی و امنیت است. علاوه بر این ، CakePHP مستندات عالی ، از بسیاری از درگاه پشتیبانی،  و پشتیبانی برتر را از طریق شرکت توسعه Cake فراهم می کند.

Yii

فریمورک Yii – در واقع ساده و تکاملی است. یک فریمورک PHP با عملکرد بالا و مبتنی بر مؤلفه برای توسعه برنامه های وب مدرن است. Yii برای انواع برنامه های وب مناسب است. به همین دلیل ، این یک فریمورک جهانی برنامه نویسی وب است.

دلایل استفاده از Yii

 Yii یک فرایند نصب آسان دارد. علاوه بر این ، ویژگی های امنیتی آن ، فریمورک را برای اقدامات بسیار ایمن مانند پروژه های تجارت الکترونیکی ، پورتال ها ، سیستم مدیریت محتوا ، انجمن ها و بسیاری موارد دیگر مناسب می کند.از سرعت و کارایی بسیار خوبی برخوردار است ، بسیار گسترده است و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا از پیچیدگی نوشتن عبارت های تکراری SQL جلوگیری کنند ، زیرا می توانند داده های پایگاه داده را از نظر اشیاء الگوبرداری کنند.

Yii یک تیم توسعه دهنده اصلی و کارشناسانی دارد که در توسعه آن نقش دارند. با جامعه گسترده ای که از آن استفاده می کنید ، می توانید موضوعات را در انجمن های Yii ارسال کرده و از آنها کمک بگیرید.Yii بسیار گسترده است و تقریباً هر قطعه کد هسته را می توانید سفارشی کنید. با این حال ، اگر اولین بار است که از آن استفاده می کنید ، برای یک منحنی یادگیری شیب دار آماده شوید.

فریمورک Zend

فریم ورک Zend یک فریمورک کاملاً شی گرا است و این واقعیت که از ویژگی هایی مانند واسط و وراثت استفاده می کند ، باعث گسترش آن می شود. این روش با استفاده از روش چابک ساخته شده است که به شما کمک می کند تا برنامه های با کیفیت بالا را به مشتری های سازمان ارائه دهید. Zend بسیار قابل تنظیم است و از بهترین روشهای PHP پیروی می کند – و این نکته مهمی است برای توسعه دهندگان که می خواهند ویژگی های خاص پروژه را اضافه کنند.

دلایل استفاده از Zend

فریمورک Zend مناسب و گزینه خوبی برای پروژه های پیچیده و در سطح سازمانی است. فریمورک مورد نظر برای ادارات و بانک های بزرگ فناوری اطلاعات است.برخی از ویژگی های کلیدی شامل اجزای MVC ، API ابری ساده ، رمزگذاری داده ها و مدیریت جلسه است.

می تواند با کتابخانه های خارجی ادغام شود و می توانید فقط از مؤلفه های مورد نظر خود استفاده کنید. فریمورک Zend از اسناد بسیار خوبی برخوردار است و از پایگاه اجتماعی زیادی برخوردار است. اما اگر سازنده برنامه تلفن همراه هستید ، برای یک منحنی یادگیری شیب دار آماده شوید.