در هنگام کار با نرم افزار های گرافیکی نظیر افترافکت و ادیوس که برای ادیت ویدیو می باشند، ممکن است نیاز باشد تا دو ویدیو را با هم ترکیب نمایید. برای این مورد شاید نیاز باشد تا خروجی بدون بک گراندی تهیه نمایید تا بتوانید آن را با ویدیویی دیگر ترکیب کنید. در آموزش جامع افتر افکت، تمامی موارد و نکات این نرم افزار برای شما شرح داده شد، در این دوره، برای شما، تهیه خروجی بدون بک گراند در افتر افکت آموزش زیر را بررسی نمایید. 

خروجی گرفتن ویدئو بدون بک گراند

اگر شما تازه کار هستید و جدیدا با نرم افزار افترافکت آشنا شده اید ممکن است راجع به ویدئوی بدون بک گراند یا نحوه خروجی گرفتن آن چیزی ندانید. یکی از قسمت های مهم ساخت تیزر و موشن گرافیک (آموزش موشن گرافیک)، ویدیوهای بدون بک گراند هستند. با کمک این ویدیوها به راحتی میتوانید افکت های جالبی را بسازید و از آن در پروژه های مختلف استفاده کنید.

تصویر خروجی بی بک گراند در افتر افکت

  • کانال alpha

فایل های ویدئویی از سه کانال قرمز، سبز و آبی (RGB) تشکیل شده اند. در واقع ما یک کانال چهارم به نام alpha نیز داریم که البته همه کدک های ویدئویی از آن پشتیبانی نمی کنند. اگر شما در افترافکت به صورت معمول از یک ویدئو رندر بگیرید، ویدیوی شما از کانال Alpha پشتیبانی نمی کند. یعنی ویدئوی شما همچنان دارای بک گراند می باشد. پس چگونه یک خروجی بدون بک گراند در افترافکت بگیریم؟

  • بک گراند شفاف

در ابتدا بیایم مشخص کنیم که چگونه اطلاعات مربوط به بک گراند شفاف را مانند فیلمی که خروجی می گیریم، در داخل برنامه ببینیم. افترافکت در حالت پیش فرض بک گراند شفاف را در comp panel به ما نشان نمی دهد. در واقع شما رنگ بک گراند کامپوزیشن را می بینید. برای این که بک گراند را شفاف ببینید، از پایین comp panel دکمه Toggle Transparency را بزنید.

  • خروجی گرفتن ویدئو بدون بک گراند

وقتی که ما از یک فایلی رندر می گیریم، افترافکت به صورت پیش فرض، جاهایی که ویدیوی ما بک گراند ندارد از رنگ بک گراند کامپوزیشن استفاده می کند. برای اینکه ویدئوی ما بدون بک گراند باشد باید مراحل زیر را انجام دهیم.

گام اول add to render queue

در ابتدا ویدیو را به render queue اضافه کنید. برای اینکار از منوی composition گزینه add to render queue را بزنید.

تصویری از محیط افتر افکت با تصویر خروجی بی بک گراند

 

گام دوم افزودن Alpha Channel

سپس روی lossless کلیک کنید تا پنجره output module settings باز شود. دقیقا در پایین “video output” منوی channel را باز کنید و گزینه RGB + Alpha را انتخاب کنید. سپس روی render کلیک کنید.
اگر گزینه RGB+alpha خاموش است حتما دقت داشته باشید که گزینه format option روی حالت animation باشد.

تنظیمات ذخیره سازی ویدیو بی بک گراند در افتر افکت

 

گام سوم Drag And Drop

حالا شما یک ویدیوی بدون بک گراند دارید که می توانید آن را به هر پروژه ای که دوست دارید اضافه کنید.

اضافه کردن یک تصویر به ویدیو بی بک گراند در افتر افکت