آموزش نصب لینکدین برای اضافه شدن به جمع حرفه ای ها خیلی ساده است ولی یک سری نکات رو باید حتما بهشون توجه بکنی تا بتونی از همون اول یک پروفایل حرفه ای برای خودت بسازی. در واقع اول باید از خودت بپرسی چرا تصمیم گرفتی پروفایل لینکدین داشته باشی و در این شبکه اجتماعی ثبت نام کنی؟! linkedin یک شبکه اجتماعی حرفه ای هست که شما رو چندین قدم به حرفه ای تر شدن و پیداکردن موقعیت شغلی های بهتر نزدیک می کنه. پس برای رسیدن به این سطح لازمه که قدم به قدم با همدیگه آموزش نصب لینکدین در سیستم عامل‌های اندروید (Android)، آی.او.اس (iOS) و حتی ویندوز (Windows) رو یاد بگیریم. همراه من باش در ادامه این مقاله از سری مقالات آموزش لینکدین حرفه ای آموزش لینکدین حرفه ای بهت کمک میکنم تا با فقط 10 کلیک ساده پروفایل لینکدینت رو بسازی.

آموزش نصب لینکدین

برای نصب لینکدین اول از همه با دانلود نسخه بروزرسانی شده لینکدین از سایت ها و یا مارکت های معتبر خیال خودت رو بابت امنیت نرم افزار راحت کن بعد برای شروع اولین قدم نصب داخل مرورگر دسکتاپ وارد سایت لینکدین بشو و حتما نصب لینکدین رو با نسخه دسکتاپ انجام بده چون داخل نسخه موبایل یک سری محدودیت ها وجود داره که ممکنه بعدا به اون ها دسترسی نداشته باشی.

نکته
مقاله پیشنهادی: 8 روش کاریابی در لینکدین 

ثبت نام و ورود به پروفایل لینکدین

اگر که از قبل نصب لینکدین رو انجام دادی و برای خودت پروفایل داری که فقط کافیه روی گزینه sign in  کلیک کنی و وارد پروفایل لینکدینت بشی ولی از اونجای که تا الان با من همراه بودی پس حتما نصب لینکدین رو انجام ندادی! پس ایمیل خودت رو وارد بکن (نکته بی نهایت مهم : حتما ایمیلی رو وارد کن که مخاطبین زیادی رو درونش داشته باشی یا با همون ایمیل داخل تلفن همراهت وارد شده باشی) و حتما ایمیلی رو وارد کن که بهش دسترسی داری چون در دم های بعدی قراره کد تاییدیه رو که برات ارسال میشه رو وارد کنی؛ بعد یک رمز عبور که از یادت نره ولی ساده هم نباشه انتخاب کن ( فقط یادت باشه که حداقل 6 کارکتر باید باشه)

نام و نام خانوادگیت رو وارد کن

برای قدم بعدی فقط کافیه که نام و نام خانودگیت رو وارد کنی اما همین قسمت ساده میتونه بی نهایت روی حرفه ای بودن و دیده شدن پروفایل در گوگل و سرچ خود لینکدین تاثیر داشته باشه. نکته اول این که قراره در دنیای حرفه ای ها با چه اسمی شناخته بشی؟ پس باید حتما مشخصات واقعی خودت رو وارد بکنی و از نوشتن اسم های مستعار دوری کن. نکته دوم این که ممکنه دوتا ایم داشته باشی مثلا داخل شناسنامه محمد باشی ولی داخل محل کار و جاهای دیگه کیارش صدات میکنن پس اینجا باید تصمیم بگیری که میخوای با کیارش شناخته بشی یا محمد (اگر به دنبال اپلای هستی حتما حتما اسمی که داخل شناسنامه داری رو وارد کن که بعدا به مشکل نخوری) و اما نکنه فوق العاده مهم این که حتما حتما نام و نا خوانوادگی روبه انگلیسی بنویس و مهم تر این که با حروف بزرگ انگلیسی شروع کن (مثل تصویر زیر)

هویت واقعی خودت رو تایید کن

در این مرحله ساده که خیل ها رو گیج میکنه فقط کافیه از بین حیوان هایی عزیزی که میبینی اونی که داره در حالت طبیعی حرکت میکنه یعنی با زاویه خاصی چرخونده نشده رو انتخاب کنی و در نصب لینکدین به این شبکه اجتماعی پیشرفته ثابت کنی که ربات نیستی.

مرحله اول:

مرحله دوم:

محل زندگیت رو وارد کن

رو باید خیلی جدی بگیری؟! چون همون طور که اول گفتم هر قدم از نصب لینکدین مهم و برای حرفه ای بودن پروفایلت حیاتی هست برای مثال همین قدم که باید لوکیشن یا محل زندگیت رو وارد کنی. در واقع با این کار به ربات های لینکدین اعلام میکنی که پروفایل تو رو در معرض پیشنهاد افرادی که در محل زندگی که وارد کردی بیشتر قرار بده پس برای این قسمت خیلی دقت کن.

مشغول چه کاری هستی؟

در این قدم از نصب پروفایل لینکدین فعالیت یا موقعیت ضغلی که در اون مشغول به کار هستی  رو وارد کن. البته با تایپ کردن چند حرف اول لینکدین سریعتر تو رو به گزینه مدنظرت میرسونه. اما اگه در حال حاضر مشغول به کاری نیستی و قصد داری با نصب لینکدین دنبال یک موقعیت شغلی عالی بگردی فقط کافیه گزینه I’m a student رو انتخاب کنی.

فقط یادت باشه اگر گزینه I’m a student رو انتخاب کردی باید یک سری موارد رو که داخل تصویر زیر هست هم وارد کنی.


و وقتي كه موقعيت شغلي خاصي رو هم انتخاب ميكني لازمه كه نوع فعاليت و شركتي كه در اون فعاليت ميكني رو وارد كني( با وصل كردن ژروفايل خودت به عنوان كارمند به يك شركت ديگه در واقع ربات هاي لينكدين كارمندان ديگه اون شركت رو كه در لينكدين فعاليت ميكنند به عنوان اولين نفرات بهت معرفي ميكنه)

 

 

حالا باید ايميلت رو تایید کنی

خب برای این قدم فقط کافیه به ایمیلی که اول وارد کردی سر بزنی و کد چند رقمی که برات ارسال شده رو کپی کنی و در قسمت مشخص شده وارد کنی.

ورود به حساب

خب بهت تبریک میگم چون تونستی با چند قدم ساده اما پر از نکته کلیدی نصب لینکدین رو به پایان برسونی. در این قسمت فقط کافیه رمز عبوری که انتخاب کرده بودی رو وارد کنی و وارد پروفایلت بشی اما قبل از وارد شدن برات چند قدم اضافی برای تکمیل پروفایلت میاره که میتونی اون هارو skip کنی و مستقیم به پروفایلت بری (پیشنهاد من این که همشون رو رد کن و داخل خود پروفایل به مرور زمان پروفایلت رو تکمیل کن)

 

 

شمارت رو وارد کن

این اولین قدم اختیاری که با وارد کردن شمارت هم امنیت پروفایل لینکدینت بالا میره چون بازم ازت کد تاییده میخواد هم اینکه با دسترسی به مخاطبین شماره ای که وارد میکنی هم تورو در معرض پیشنهاد اونها قرار میده و هم اونهارو درمعرض پیشنهاد تو برای کانکت شدن.

 

اینجاهم ازت میخواد که بگی آیا هدفت از ورود به لینکدین در حال حاضر پیدا کردن شغل هست یا الان تمایلی نداری. در واقع لینکدین میخواد با جواب دادن به این سوال بهت کمک بکنه برای پیدا کردن موقعیت شغلی ها

 

برای کانکشن گیری ایمیلت رو وارد کن

قدم اختیاری بعدی برای زمان هایی خوله که شما مثلا چند تا ایمیل داری و اون ایمیلی که اول برای ثبت نام وارد کردی شامل مخاطبین زیادی نیست و اکثر مخاطبین یا به اصطلاح کانکت هات در ایمیل دیگه ای قرار دارن، پس اون ایمیلی که کانتکت بیشتری داره رو اینجا وارد میکنی که کانکشن های بیشتری جذب کنی.

به اولین ها درخواست کانکشن بده

این افرادی که در این قدم اختیاری توسط ربات های لینکدین بهت پیشنهاد شده دقت کن. برات آشنا نیستن؟! اگه دیدی آشنان تعجب نکن چون همه اطلاعاتی که تا الان در قدم های اجباری نصب لینکدین ثبت کردی مثل محل زندگی، محل تحصیل، محل کار، شغل و… رو ربات های لینکدین در نظر گرفته تا مربوط ترین افراد رو بهت پیشنهاد بده؛ در واقع این هدف اصلی لینکدین هست که تو رو به مربوط ترین افراد برسونه و برای خودت یک کامیونیتی مرتبط به خودت ایجاد کنی.

 

یک تصویر حرفه ای از خودت بزار

اینجاهم میتونی ردکنی ولی اگر همین الان یه عکس خوب از خودت داری که هم واضح و هم به پرستیژ کاریت میخوره، همین الان اون رو آپلود کن.


اینجاهم که مشخصه میتونه با اسکن کردن QR code نرم افزار موبایل لینکدین رو دریافت کنی

 

 

افراد معروف و مرتبط رو دنبال کن

اینجاهم بهت یک تعداد از افرادی که فعالیت بیشتری در لینکدین دارند و پروفایل شخصی خودشون رو در واقع باز گذاشتند تا به جای در خواست کانکت هرکسی بتونه اون ها رو فالو یا دنبال بکن پیشنهاد میده. علاوه بر اون براساس اطلاعات اولیه ای که در مراحل نصب لینکدین ثبت کردی بهت یک سری دوره های آموزشی مربوط به خود سایت linkedin.learning پیشنهاد میده.

 

به پروفایل خود خوش آمدید

بالاخره تموم شد و این یک پروفایل خام و معمولی برای یک آدم مبتدی هستش. پس حتما برای تکمیل کردن این پروفایل معمولی و معروف شدن در لینکدین و گوگل برای پروفایلت وقت بزار.

راستی اگر خواستی همه این کار ها رو صفر تا صد یاد بگیری و عملی اجرا کنی دوره جامع آموزش لینکدین رو بهت پیشنهاد میدم که با مشاهده این آموزش دیگه نیاز به هیچ آموزش دیگه برای لینکدین نداری.


آموزش نصب لینکدین در این قسمت به پایان میرسه، در ادامه من بهتون یه دوره آموزشی معرفی کردم که توی این مسیر بیشتر کمکتون میکنه. اگر سوالی در این رابطه در ذهنتان باقیست میتوانید از قسمت دیدگاه های این صفحه با ما درمیان بگذارید تا در اولین فرصت پاسخ مناسبی دریافت کنید.