امروزه کاربرد شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره ی مابسیار وسیع و گسترده است. اینستاگرام، به عنوان محبوب‌ترین و پرکاربردترین نرم افزارهایی که تا به امروز در بستر فضای مجازی وجود دارد، شناخته می شود. برای نصب این نرم افزار شما می توانید به‌ راحتی این نرم‌ افزار را از Play Store , App Store و یا store ویندوز دانلود نمایید و با به روز رسانی کردن این نرم افزار از امکانات به روز و پرکاربرد آن استفاده نمایید.

اینستاگرام مانند بسیاری از رسانه‌های اجتماعی این قابلیت را دارد که افراد را به‌صورت مستقیم به هم متصل کند. این قابلیت در اینستاگرام را Direct می‌نامیم. شما از طریق دایرکت به‌صورت مستقیم با مخاطب مدنظرتان ارتباط می‌گیرید. نکته جالب اینجاست که از این طریق می‌توانید پیام‌های مختلفی که در اپلیکیشن های شبکه‌های اجتماعی برای هم ارسال می‌کردید را با  اینستاگرام هم ارسال کنید.

برای پاسخ به سؤال اینکه چگونه در اینستاگرام گروه بسازیم با ما همراه باشید تا از این قابلیت هم بهره‌مند شوید.

مراحل شروع برای ساخت گروه در اینستاگرام :

گام اول:

همان‌طور که در شکل ملاحظه می‌کنید علامت دایرکت به‌صورت همان موشک‌های کاغذی دوران کودکی است. روی آن کلیک کنید تا وارد بخش‌های بعدی شویم. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر پیامی برای شما ارسال شده باشد و شما آن را باز نکرده باشید، تعداد آن ظاهر می‌شود.

گام دوم:

روی علامت + موجود در تصویر کلیک کنید. این کار برای اضافه کردن اعضای گروهی است که قصد تشکیل آن را دارید.

گام سوم:

از طریق Search می‌توانید اعضای گروه را انتخاب کنید. لازم است بدانید هر فردی که انتخاب می‌کنید در کنار نام ایشان، علامت تیک ظاهر می‌شود.

گام چهارم :

هر پیامی که دوست دارید اعضا در بدو ورود به گروه از آن مطلع شوند را می‌توانید بنویسید و روی Send کلیک کنید.

با انجام این موارد شما موفق به تشکیل گروه در اینستاگرام شده‌اید. نکات قابل‌ذکر این هستند که تمامی پیام‌های صوتی، تصویری، استوری، پست و … را می‌توانید در گروه به اشتراک بگذارید. بهتر است بدانید که می‌توانید نام گروه را تغییر دهید و صدای اعلان‌ها را از بخش Mute Notification در قسمت Details قطع کنید. در بخش Details می‌توانید عضو جدید به گروه اضافه کنید و با لمس Leave Conversation از گروه خارج شوید. این قابلیت هم وجود دارد که پیام خود را به‌راحتی حذف کنید.

امیدوارم تا به اینجا متوجه شده باشید که چگونه در اینستاگرام گروه بسازیم.

گروه اینستاگرام کجاست؟

به‌راحتی با دنبال کردن تمامی مواردی که در ابتدای مقاله درباره اینکه چگونه در اینستاگرام گروه بسازیم عنوان شد، می‌توانید از نحوه ایجاد گروه اینستاگرام اطلاع پیدا کنید. مراحل با تصویر برای شما ارائه شده است که به‌راحتی می‌توانید تنها با مشاهده تصاویر به هدف خود برسید.

ساخت گروه در اینستاگرام فارسی:

تمامی روند ایجاد گروه در اینستاگرام فارسی و انگلیسی یکسان است. شما با مطالعه روند گفته شده می‌توانید به‌راحتی در اینستاگرام گروه ایجاد کنید. اصطلاحات انگلیسی گفته‌شده ترجمه‌شده‌اند و کار با آن آسان است چون همه این موارد پرکاربرد هستند.

نکته
در صورت علاقه می توانید آموزش ساخت پیج تجاری اینستاگرام را مطالعه فرمایید.

چگونه از یک گروه در اینستاگرام خارج شویم؟

شما با وارد شدن به صفحه گروهی که در آن قرار دارید و باز کردن قسمت Details و فشردن Leave Conversation می‌توانید به‌راحتی از گروه خارج شوید. اینکه چگونه از یک گروه اینستاگرام خارج شویم یا اصطلاحاً لفت دهیم، به همین سادگی امکان‌پذیر است.

نکته
همچنبن در مقاله زیر می توانید چگونگی حذف اکانت اینستاگرام را بیاموزید.

مزایای ساخت گروه در اینستاگرام:

  • اشتراک گذاری یک پست برای تعداد زیادی از افراد با یک بار شیر کردن پست.
  • قابلیت تماس تصویری با اعضای گروه
  • برقراری تماس صوتی با اعضای گروهی

دانستنی های ادمین گروه اینستاگرام:

  1. در قسمت Details، در قسمت بالایی می توانید نام گروه خود را انتخاب نمایید.
  2. می توانید گروه را mute نمایید. برای این مورد وارد بخش Details شده و Mute Notifications را روشن می کنید.
  3. برای اضافه کردن افراد به گروه می توانید از بخش Details در قسمت Add People اقدام نمایید.
  4. هر زمانی که فرد را وارد گروه نمایید، وی خواهد توانست به تمامی پیام ها دسترسی داشته باشد.
  5. برا حدف کردن یک پیام در گروه کافی است تا رنوی پیام خود کلیک کرده و گزینه ی Unsend را بزنید.
  6. برای گزارش(Report) دادن در مورد یک پیام  می توانید، روی پیام کلیک کرده و گزینه Report را بزنید.

 

حذف فالوور در اینستاگرام:

درگذشته شما برای اینکه افراد گروه یا اصطلاحاً فالوور های تان را حذف کنید، می‌بایست فرد را بلاک Block می‌کردید. در آپدیت‌های اخیر این امکان به وجود آمده تا به پروفایل خود در اکانت اینستاگرام وارد شوید و سپس با ورود ‌به بخش Followers فرد موردنظر را حذف کنید.. با لمس این بخش وارد لیست تمامی فالوور هایتان می‌شوید. با لمس کردن آیکون 3 نقطه در کنار تصویر فالوور و فشردن گزینه Remove فرد موردنظر را حذف کرده‌اید. با این کار بدون نیاز به بلاک کردن می‌توانید فرد را حذف کنید.