مشخصات منبع

تعداد برگه: حدود 2۰۰ صفحه
حجم فایل: 2.6MB
ایجاد کننده: علیرضا احمدی
دوره آموزشی مرتبط: مشاهده دوره

فایل های موجود در این پکیج

۱

فایل PDF کتاب آموزش کاتلین پسوند فایل: pdf - حجم فایل: 2.6MB

به همراه ارائه آموزش کاتلین، دانشجویار اقدام به بررسی و معرفی کتاب کاتلین کرده است. با ما همراه باشید.

در حال حاضر نویسندگان بیشتری برای یادگیری زبان برنامه‌نویسی کاتلین اقدام به نوشتن کتاب‌هایی با عنوان کتاب آموزش کاتلین می‌کنند. ما در این منبع یادگیری، یکی از جامع ترین PDF های آموزش کاتلین را به صورت رایگان معرفی خواهیم کرد. این PDF توسط دانشجویان دوره آموزش کاتلین (علیرضا احمدی) نوشته شده است.

نام کتابکتاب آموزش کاتلین
نویسندهعلیرضا احمدی (با کمک کاربران دوره)
سال انتشار2024
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات115
زبانفارسی
قیمت نسخه الکترونیک رایگان

کتاب آموزش کاتلین

در دوره آموزش زبان برنامه نویسی کاتلین به صورت جامع و کامل این زبان را مورد بررسی قرار داده‌ایم. اما وجود یک کتاب یا جزوه در کنار آموزش، همیشه لازم بوده است. مطالعه کتاب سبب عمیق تر شدن یادگیری مفاهیم خواهد شد. در نتیجه تصمیم بر این شد تا جامع ترین کتاب کاتلین را به صورت PDF آماده کرده و با علاقه مندان به اشتراک بگذاریم. پس این کتاب بر اساس سرفصل های دوره آموزش کاتلین استاد علیرضا احمدی نوشته شده است.

نکات مهم پیش از مطالعه کتاب کاتلین

این کتاب توسط دانشجویان دوره نوشته شده و مدرس سعی در ویرایش و رفع مشکلات کرده اند. اما به علت بالا بودن حجم کار، ممکن است مشکلاتی در متن های نوشته شده وجود داشته باشد. (اشتباهات تایپی و حتی اشتباهات فنی). پس در صورت مشاهده هر گونه مشکل، لطفا به آی دی تلگرام alirezaahmadi_info گزارش را ارسال کرده تا ویرایش لازم انجام شود.

زبان برنامه نویسی کاتلین چیست؟

Kotlin یک زبان برنامه‌نویسی رایگان و منبع باز است که در ابتدا برای JVM (ماشین مجازی جاوا) و Android طراحی شده است و ویژگی‌های برنامه‌نویسی شی گرا و کاربردی را ترکیب می‌کند. این زبان بر قابلیت همکاری، ایمنی، وضوح و پشتیبانی ابزار متمرکز شده است. این زبان برنامه‌نویسی برای  مرورگر JVM و Android طراحی شده است و ۱۰۰ درصد قابلیت ادغام با زبان برنامه‌نویسی جاوا را دارد.

چرا زبان برنامه نویسی کاتلین را باید انتخاب کنیم؟

اگر شما یک برنامه‌نویس باشید یا حداقل با دنیای آن آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید تا زمانی‌ که یک زبان، دنیای مدرن و تکنولوژی را نشان ندهد، شما یا دیگران به سمت آن نمی‌روید. به معنای ساده تر، تا زمانی که یک زبان برنامه‌نویسی، برتری به نسبت رقبای خود نداشته باشید، هیچ شخصی آن را گزینه اول خود قرار نمی‌دهد.

اگر بدانید کاتلین چیست، خواندن کتاب کاتلین و یادگیری آن جزو گزینه‌های اول شما قرار می‌گیرد. چرا که مزایای بسیار زیادی دارد و در ادامه به چند مورد آن نیز اشاره می‌کنیم.

  • اپن سورس بودن
  • سینتکس ساده و روان
  • کامپایلر هوشمند و کمک‌کننده

بازار کار زبان برنامه نویسی کاتلین (Kotlin)

هر چقدر هم که زبان برنامه‌نویسی Kotlin فیچرها و ویژگی‌های مدرن و کاربردی داشته باشد، اما بازار کار از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که معتقدیم ۵۰ درصد انتخاب یک زبان برنامه‌نویسی، بستگی به بازار کار آن دارد و طبیعتا اگر بازاری وجود نداشته باشد، کسی به سمت آن نخواهد رفت.

بازار کار کاتلین روز به روز بیشتر از دیروز داغ می‌شود و این یک نشانه خوب است و به همین دلیل خیلی‌ها به دنبال فهمیدن این سوال هستند: «کاتلین چیست؟».

در ادامه چند مثال در رابطه با نیاز بازار کار به کاتلین را با شما عزیزان به اشتراک میگذاریم تا بیش از پیش با کاربرد های کاتلین آشنا شوید و بدانید که چرا کتاب کاتلین مناسب شماست.

توسعه رسمی برنامه‌های اندرویدی با کاتلین

این بخش خیلی نیاز به توضیح ندارد، چون فقط کافیست بدانید که کمپانی بزرگی مثل گوگل (Google) که در خیلی از بخش‌های فناوری انحصار را در دست گرفته است، اسپانسر رسمی زبان برنامه‌نویسی کاتلین به شمار می رود. این نه تنها بازار کار کاتلین را داغ کرده است، بلکه باعث شده است تا خیلی‌ها به آینده کاتلین امیدوارتر باشند.

پشتیبانی از فریمورک‌های بسیار معروف

همانطور که مطلع هستید، اسپرینگ فریمورک مادر تمامی فریمورک‌ها به حساب می آید و دلیل اصلی آن پشتیبانی از فریمورک‌های قدرتمند دیگر است. با این تفاسیر دیگر خیلی از برنامه‌نویسان سمت سروریا سرور ساید پراگرمرها، زبان برنامه‌نویسی کاتلین را جایگزین زبان جاوا کرده اند و اگر شما در بحث سرور و موارد مرتبط با آن فعال هستید، به شما پیشنهاد می‌شود که دوره‌های آموزشی کاتلین را تماشا کنید. چرا که امروزه تنها رقیب جدی زبان جاوا، همین زبان است و این علاوه بر نشان دادن اهمیت استفاده از کاتلین، نشان‌دهنده بازار کار کاتلین است.

سرفصل های کتاب کاتلین

  • نصب و راه اندازی نیازمندی های کاتلین
  • پیاده سازی متغیر ها و بررسی داده ها در کاتلین
  • آموزش کار با ساختار های شرطی در کاتلین
  • آموزش کار با انواع حلقه های تکرار در کاتلین
  • پیاده سازی و استفاده از آرایه ها و لیست ها در کاتلین
  • پیاده سازی و استفاده از توابع در کاتلین
  • آموزش کامل شی گرایی در کاتلین