اخبار تکنولوژی,اخبار ibm , تازه های برنامه نویسی

کمپانی IBM امروز رسماً اعلام کرد: 

کدهای کوچک مندیکس را برای اضافه کردن برخی از سرویس‌ها مانند Watson IoT، AI IBM به IBM Cloud اضافه خواهد کرد. معامله‌ای که انجام داده شده است درواقع تکامل یک سرویس به نام IBM Bluemix نامیده می‌شود. (این سرویس در حال حاضر IBM Cloud نامیده می‌شود)

با استفاده از این همکاری، Mendix بیشتر به IBM نزدیک می‌شود و به‌نوعی کدهای این شرکت با ابزارهای IBM ادغام می‌شود. آن‌طور که دان بولیان مدیر شرکت IBM Cloud گفته است، استفاده از پلتفرم‌هایی مانند مندیکس که پلتفرم‌هایی بدون نیاز به کدنویسی یا کدنویسی کم است، می‌تواند برای توسعه‌دهندگان جذاب باشد و آن‌ها را تشویق به استفاده از خدمات ابری IBM نماید. وی افزود که استفاده از این پلتفرم جدید برای ایجاد پروتوتایپ محصولات جدید توسعه‌دهندگان حرفه‌ای نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

با اضافه شدن مندیکس به فضای ابری، IBM امیدوار است تا بتواند طیف وسیعی از مخاطبان را به استفاده از خدماتی تشویق کند که در حال حاضر در حال ارائه آن‌ها می‌باشد. ازجمله خدماتی که به‌واسطه این ادغام به کاربران ارائه می‌شود ادغام Watson AI است که برای ساختن Chatbots، خدمات ترجمه، متن به گفتار، همچنین Watson Tone Analyzer برای درک احساسات در متن مورداستفاده است. توسعه‌دهندگان همچنین قادر خواهند بود با استفاده از کیت اتصال مندیکس، از خدمات IoT و Blockchain IBM استفاده کنند.

اخبار تکنولوژی,اخبار ibm , تازه های برنامه نویسی

با تمامی چیزهایی که گفته شد، احتمال دارد پس از ورود به سیستم API های IoT و blockchain احتمال دارد تا برای درک پیشرفت‌های بصری ایجادشده کمی نیاز به کاوش این ابزارها را داشته باشید.

Mendix وعده داده است تا با این تغییراتی که امروزه ایجادشده است، سرعت توسعه برنامه تا 10 برابر افزایش داده می‌شود. این وعده که به‌نوعی مشترک برای تمامی پلتفرم‌های کوتاه کد می‌باشد. IBM همچنین به توسعه‌دهندگان این امکان را داده است تا از این فضای ابری برای نگهداری برنامه‌ها و یا بارگذاری آن‌ها بر روی سیستم‌های عامل مختلف از طریق Cloud Foundry داشته باشد.

با توجه به امکاناتی که مندیکس قرار است به فضای ابری IBM اضافه کند، به نظر می‌رسد که برنامه‌نویسی و کدنویسی بسیار بسیار راحت‌تر خواهد شد.

در کل به سمت دنیایی در حال حرکت هستیم که برنامه‌نویسی بیشتر به زبان ما انسان‌ها نزدیک می‌شود و همین امر می‌تواند سبب شود تا افراد بیشتری به این رشته علاقه‌مند شود.

بازار کار برنامه‌نویسی تا چند سال آینده بسیار متحول خواهد شد و تلاش شرکت‌های بزرگ بر این است که بتوانند این بازار را به سمت خود جلب نمایند.

 

منبع: Techchurch