Unity یک موتور بازی سازی چند سکویی است که در دنیای برنامه نویسی بازی سازی بسیار پرکاربرد است؛ یعنی با یونیتی برای وب، ویندوز، IOS، اندروید و … میتونیم بازی های بسیار با کیفیتی بسازیم. اگر میخواهید ببیشتر بدانید یونیتی چیست و چه کاربردهایی دارد میتوانید مقاله مرتبط با یونیتی چیست را مطالعه کنید. یونیتی در ابتدا یک استارت آپ کوچک و اصطلاحاً گاراژی بود ، اما الان در بین قدرتمند ترین موتور های بازی سازی جای خودش را ثابت کرده است. در این پست قصد داریم تا 5  مورد از بازی های ساخته شده با یونیتی را خدمت شما معرفی کنیم.

شاید سال 2005 که از Unity رو نمایی شد، هیچکس فکرش را هم نمی کرد که آنقدر پیشرفت کند که الان خیلی از بازی های پرطرفداری که همه ما ممکن است  آن را بازی کرده باشیم با یونیتی ساخته شده باشد.

بازی های ساخته شده با یونیتی

Ori and The Blind Forest

بازی های ساخته شده با یونیتی:Ori and The Blind Forest

اولین مورد از بازی های unity جنگل Nibel در حال مرگ است . بعد از یک طوفان سهمگین ، یک سری حوادث ویرانگر در حال رخ دادن است . قهرمان قصه ما که اصلا شبیه قهرمان ها نیست یک سفر طولانی را آغاز میکند تا خانه خودش را نجات دهد . Ori and The Blind Forest داستان یک یتیم جوان را برای ما روایت می کند .

گرافیک بسیار عالی ، داستان فوق العاده ، موزیک زیبا و شخصیت پردازی دقیق  از ویژگی های این بازیه که توسط Moon Studio  برای کامپیوتر ساخته شده است . این بازی سرگرم کننده با داستان عاشقانه و احساسی خودش میتواند شما را مجذوب خودش کند و امیدی که در همه وجود دارد و شاید کمرنگ شده را احیا کند .

Escap Plane

بازی های ساخته شده با یونیتی:Escap Plane

Escap Plane که یکی از بازی های ساخته شده با یونیتی است، روند بازی معمایی و فکری با گرافیک سیاه و سفید را دنبال میکند که در ابتدا برای پلی استیشن همراه تولید شد و با کسب نمرات خوب از سمت کاربران برای Play Station 4 هم تولید شد .

در این بازی ، بازیکن باید دو شخصیت با مزه را کنترل کند ، چاق و لاغر . این دو شخصیت در زندان گرفتار شدند و باید فرار کنند . اما فرار از این زندان به همین راحتی نیست . این دو نفر برای فرار باید پازل ها و معماهای پیچیده ای را حل کنند . این بازی برخلاف سیاه و سفید بودن محیط ، اما داری طراحی و گرافیک بسیار خوبی ست و به جزئیاتی که کاربر باید در بازی از آنها  برای حل معماهای مختلف استفاده کند خیلی خوب پرداخته شده است. شخصیت های بازی برای حل معماها و عبور از مراحل میتوانند به شکل های مختلفی عمل کنند و در بعضی مراحل هم میتوانند به جای حل معما ، از روش های دیگری برای عبور از مرحله استفاده کنند.

Satellite Reign

بازی های ساخته شده با یونیتی:Satellite Reign

Satellite Reign در سبک بازی های اکشن – استراتژیک است که گروه CODEX  این بازی را برای کامپیوتر های خانگی ساختند . بازی در یک شهر فضایی به نام سایبپانک جریان دارد و شما فرماندهی یک گروه 4 نفره را بر عهده دارید که باید آنها را به محل های مشخص هدایت کنید . از ویژگی های بازی می توانیم به open-world بودن ، سیستم شخصی سازی نسبتا خوب، دارا بودن قابلیت استراتژی های متعدد و… اشاره کنیم.

Prey For The Gods

بازی های ساخته شده با یونیتی:Prey For The Gods

سومین مورد از بازی های یونیتی بازی Prey For The Gods توسط کمپانی No Matter برای کامپیوترهای خانگی ساخته شده است. توی این بازی شما به عنوان قهرمان داستان به مکانی سرد که همیشه پوشیده از برف است فرستاده می شوید . اینجا شما باید در مقابل خطرهای زیادی مقاومت کنید و بتوانید زنده بمانید و تلاش کنید تا تعادل را به این منطقه برگردانید . تنها شانس زنده ماندن شما در این محل از بین بردن خدایان است ، حتی خدایانی که به آنها اعتقاد دارید !!! در این بازی شما باید به سوالات زیادی پاسخ دهید که هیچکس جواب آنها را نمی داند .

Ghost Of A Tale

بازی های ساخته شده با یونیتی: Ghost Of A Tale

داستان بازی Ghost Of A Tale که فقط توسط یک نفر در سبک ماجراجویی و مخفی کاری نوشته شده است در دنیای قرون وسطایی که تمام جمعیت آن را حیوانات تشکیل میدهند اتفاق میافتد . در این بازی شما در نقش Tilo که یک موش هست باید به سفری ماجراجویانه و خطرناک برید . Tilo اصلا جنگ جوی خوبی نیست و شما به همین خاطر باید با روش هایی مانند مخفی کاری ، حیله گری ، تغییر چهره و … مأموریت های خودتان را انجام دهید . شما باید از تمام مراحل برای آزاد کردن عشق خودتان Merra که اسیر حاکم هست ، عبور کنید .

در این مقاله فقط 5 مورد از بهترین بازی های ساخته شده با یونیتی را معرفی و بررسی کردیم. چنانچه مورد دیگری از بازی هایی که با یونیتی ساخته شده اند را میشناسید ممنون میشیم در قسمت دیدگاه ها به ما و دیگر کاربران دانشجویار معرفی کنید.