کاریابی در لینکدین یا در واقع تلاش برای ارتقاء موقعیت شغلی در شرکت ها یکی از بزرگترین دلیل هایی هستش که من و شما تصمیم میگیریم که وارد شبکه اجتماعی لینکدین بشیم. اما سوال اصلی اینجاست ما با چه هدفی دنبال شغل ایده آل میگردیم؟ یا اصن چجوری یا با چه روشی میشه در linkedin کاریابی کرد؟! تا آخر این مقاله با من همراه باش تا با 8 روش کاریابی در لینکدین آشنا بشی. همراه من باش در ادامه این مقاله از سری مقالات آموزش لینکدین حرفه ای، بهت کمک میکنم تا با فقط 10 کلیک ساده پروفایل لینکدینت رو بسازی.

پروفایل خودت رو تکمیل کن

مهمترین و اصلی ترین راه برای این که بتونی به هدفت یعنی کار و موقعیت شغلی جدید برسی این هست که بعد از نصب لینکدین، پروفایل خودت رو تکمیل کنی. به این دلیل تکمیل بودن پروفایلت خیلی مهمه چون افراد با مشاهده پروفایلت به حرفه ای بودنت پی می برند پس هر چقدر پروفایل کامل تر و موارد بیشتری برای ارائه کردن خودت داشته باشی میتونی به موقعیت های شغلی بهتر با شرایط مد نظر خودت برسی.

تکمیل پروفایل لینکدین برای کاریابی

نکته
مقاله پیشنهادی: آموزش نصب لینکدین

فعال کردن نوار Open to Work

کار بعدی که باید انجام بدی این هست که وارد پروفایلت بشی و از بخش ویرایش عکس پروفایل به بخش frame بری؛ اونجا دوتا نوار بنفش و سبز رنگ میبینی، با انتخاب نوار سبز رنگ Open to Work این نوار برای همه افرادی که پروفایلت رو مشاهده میکنند و تو از بخشvisibility  تنظیمات پروفایلت به اون ها اجازه مشاهده دادی، نمایش داده میشه. معنی این نوار هم این هست که من در حال حاضر مشغول به کاری نیستم (ممکنه باشم) و به دنبال موقعیت شغلی جدید یا حتی کارآموزی هستم. حالا افرادی که استخدام کننده هستند با دیدن این نوار روی عکس پروفایل میان پروفایل شماره بررسی میکنن که اگر مورد اول که گفتم یعنی تکمیل پروفایل رو رعایت کرده باشی برای دعوت به مصاحبه و یا ارسال رزومه بهت پیام میدن.

فعال کردن نوار Open to Work

صفحات شرکت ها را دنبال کنید

حالا باید از بخش جستجو لینکدین کمپانی پیج هایی که میشناسی یا از طریق روش های دیگه سرچ کمپانی پیچ های مربوط به حوزه کاریت رو پیدا کنی و اون ها رو follow کنی. این کار به چه دردی میخوره؟! این شرکت های که دنبالشون می کنی هر بار که موقعیت شغلی رو باز کنند حتما پست ویژه اون موقعیت شغلی خواهند گذاشت حالا شما میتونید هم از طریق لینکی که داخل توضیحات پست نوشته شده رزومه ارسال کنید و یا هم به راحتی به مدیر منابع انسانی اون شرکت پیام بدی یا رزومه خودت رو براش ایمیل کنی. میدونی چطوری؟!

کانکت شدن با مدیران منایع انسانی

یکی از کارهای مفیدی که برای کاریابی در لینکدین لازمه انجام بدید این هست که با مدیران منایع انسانی شرکت های مربوط به حوزه کاریت کانکت بشی. پیدا کردن افراد در لینکدین کار سختی نیست؛ فقط کافیه که از بخش سرچ human resource رو سرچ کنی و فیلتر های مورد نظرت رو اعمال کنی. در واقع با این کار داری برای رزومه خودت بازاریابی می کنی و خودت رو در معرض دید این استخدام کننده ها قرار میدی.

پست درخواست کارآموزی یا موقعیت شغلی جدید

روش بعدی برای کاریابی در لینکدین این هست که برای درخواست پست و یا موقعیت شغلی مدنظرت پست بزاری. حالا این پست چه ویژگی هایی میتونه داشته باشه؟ اول اینکه کامل در مورد حوزه کاری و وظایف حدودی که میخوای توضیح بده. دوم اینکه لازم نیس از خودت چیز زیادی بگی چون کسی که بخواد میاد پروفایلت رو میبینه دیگه. سوم اینکه داخل پست از هشتگ های #استخدام و #کارآموزی و #جویای_کار و… استفاده کنو چهارم این که آخر کپشن پستت از کانکشن هات درخواست کن با کامنت گذاشتن باعث بیشتر دیده شدن پستت بشن پنجم هم اینکه …

دنبال کردن هشتگ مرتبط

یکی دیگه از کارهایی که برای کاریابی شغلی باید انجام بدی این هست که از بخش سرچ لینکدین هشتگ های مربوط استخدام رو دنبال کنی این هشتگ ها خیلی زیاد هستن و اونها رو میتونی از روی پست های بقیه افرادی که دنبال موقعیت شغلی هستند و یا با مشاهده پروفایل اون ها و یا حتی از روی پست های استخدام کننده ها و شرکت ها پیدا بکنی. مثل هشتگ های #استخدام و #کارآموزی و #جویای_کار و…

با تولید محتوا بیشتر دیده شوید

اما تیر نهایی و پر زحمت برای کاریابی در لینکدین این هست که برای بیشتر دیده شدن خودت بالاخره از یک روزی شروع کنی به تولید محتوا. قبول دارم که کار سختیه اما وقتی شروع کنی دیگه کار راحت میشه. در واقع تو با این کار هم به رشد خودت کمک می کنی هم به رشد رزومه کاریت و مههههم تر از همه چیز این هست که به نظرت استخدام فردی که دنبال کننده خیلی زیادی داره برای شرکت ها سود آور تر نیست؟؟ پس با این کار، استخدام کننده ها برای جذب به سمت شما خواهند اومد.

با تولید محتوا بیشتر دیده شوید

با افراد بیشتری کانکت شو

در دنیای واقعی حتما این رو تجربه کردی که افراد با استفاده از ارتباطاتی که با دیگران دارند میتونن به موارد ویژه تری دست پیدا کنند؛ حالا برای پیدا کردن موقعیت های شغلی در لینکدین هم وقتی شما با افراد زیادی در حوزه ماری خودتون آشنا بشی و پیش اون افراد اعتمادسازی بکنی حتما در شرایطی که شما به کار و یا پروژه ای نیاز داشته باشید از مهارت شما استفاده می کنند یا شما رو به افرادی که به مهارت شما نیاز دارند معرفی م یکنند

 

با افراد بیشتری کانکت شو

سخن آخر

خب 8 روش فوق العاده رو باهم بررسی کردیم و اگر دقت کرده باشی وجه اشتراک همه روش های کاریابی در لینکدین این هست که تو باید دنبال دیده شدن و پرسونال برندینگ باشی. در واقع در دنیای امروز به قول یک عزیزی مردم نون پرسونال برندینگ خودشون رو میخورن. امیدوارم که با این روش ها بتونی به موقعیت شغلی ایده ال برسی. راستی در ادامه برات یه دوره پیشنهاد دادیم تا بتونیم تورو در رسیدن به موفقیت همراهی کنیم.

راستی اگه روش دیگه ای هست که برای کاریابی در لینکدین تجربه کردی داخل دیدگاه های این مقاله برامون بنویس.