✅✅این مطلب بخشی از دوره جامع آموزش ایمیل مارکتینگ حرفه ای که توسط همین مدرس تدریس شده است می‌باشد✅✅

ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های قدیمی بازاریابی دیجیتالی است که بازدهی قابل توجهی دارد. این استراتژی یک راهکار ساده و ارزان قیمت با بازدهی بالا برای فروش محصولات به شمار می‌رود. سایت میلرلایت (Mailerlite) یکی از سایت‌های فعال ارائه دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ به کسب و کارهای مختلف است. در ادامه این مطلب از دانشجویار در راستای سطح دانش و آموزش ایمیل مارکتینگ حرفه ای، قصد آموزش ایمیل مارکتینگ میلرلایت را داریم.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال است. در این روش، با جمع آوری ایمیل‌های کاربران، ایمیل‌های هدفمندی را برای آنها ارسال می‌کنیم. بدین صورت، می‌توان کاربران را به مشتری‌هایی تبدیل کنیم که محصولات سایت را خریداری کنند. این روش یکی از بهترین و پربازده‌ترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است.

طبق آمارهای منتشر شده توسط سایت Hubspot، بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ 36 دلار نسبت به یک دلار هزینه است! این عدد به تنهایی نشان دهنده اهمیت ایمیل مارکیتنگ در افزایش فروش است. آموزش ایمیل مارکتینگ میلرلایت، به شما کمک می‌کند که اولین کمپین ایمیل خود را بسازید و بخش‌های مختلف آن را به‌صورت کامل فرا بگیرید.

میلرلایت چیست؟

میلرلایت یک ابزار ایمیل مارکتینگ است که کاربران زیادی دارد. امکاناتی که در نسخه رایگان میلرلایت وجود دارد، تنها در پلن‌های غیررایگان دیگ ابزارها موجود هستند! طبق مکاتباتی که مدرس دوره آموزش ایمیل مارکتینگ میلرلایت با اپراتورها و مدیر سایت میلرلایت داشته است؛ مشخص شد که این سایت، از قوانین مربوط به تحریم‌ها پیروی نمی‌کند. در نتیجه شما می‌توانید بدون هیچگونه مشکلی از امکانات این سایت استفاده کنید.

در سایت دانشجویار یک دوره آموزش ایمیل مارکتینگ میلرلایت تهیه شده است. این دوره از صفر تا صد نحوه کار با این سایت را به شما آموزش می‌دهد.

امکانات میلرلایت

برای آموزش ایمیل مارکتینگ میلرلایت، باید در ابتدا با امکانات این سایت آشنا شوید. در ادامه هرکدام از این امکانات به صورت مختصر معرفی شده‌اند.

ویرایشگر حرفه‌ای و پیشرفته برای ساخت انواع کمپین

ویرایشگر حرفه‌ای که میلرلایت برای ساخت کمپین ایمیل مارکتینگ دراختیار شما قرارمی‌دهد، امکان قراردادن تصاویر، ویدیو، تیترهای مختلف، نقشه گوگل، پست شبکه‌های اجتماعی، دکمه و تایمر و… را به شما می‌دهد. تمامی این کارها به کمک موس و مکانیزم کشیدن و رها کردن قابل انجام است. البته اگر به HTML مسلط باشید، می‌توانید ساختار اختصاصی ایمیل‌های خود را بسازید.

امکان گروه‌بندی کاربران

شما می‌توانید با توجه به اهداف خود و رفتار کاربران، آنها را گروه‌بندی کنید. برای مثال می‌توانید کاربرانی که تابه‌حال از شما خرید کرده‌اند، کاربران جدید، کاربران غیرفعال و… را جداسازی کنید. اکنون می‌توانید مخاطب هدف هر ایمیل را مشخص کنید.

ساخت اتوماسیون شخصی‌سازی شده

یکی دیگر از امکانات سایت میلرلایت، قابلیت اتوماسیون است. با استفاده از اتوماسیون می‌توانید دستورات و شرایطی را تعریف کنید که در هرحالت، یک یا چند ایمیل به کاربر ارسال شود. برای مثال می‌توانید تعیین کنید زمانی که کاربر محصول A را خریداری کرد، 3 روز بعد محصول B به او پیشنهاد شود.

سیستم آمارگیری پیشرفته

گزارش‌های ایمیل‌های شما توسط میلرلایت جمع‌آوری و در داشبورد این ابزار نمایش داده می‌شود. در این بخش می‌توانید نرخ کلیک، نرخ تبدیل، ورودی سایت از طریق ایمیل‌ها و…را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که درصورت گذراندن آموزش ایمیل مارکتینگ میلرلایت، می‌توانید به تمامی این بخش‌ها مسلط شوید.

ابزار های ایمیل مارکتینگ میلرلایت؛ چگونه از آنها استفاده کنیم؟

مسلما برای گذراندن آموزش ایمیل مارکتینگ میلرلایت، باید به خوبی ابزارهای آن را بشناسید. همچنین باید به آنها تسلط کافی داشته باشید تا بتوانید یک کمپین بازاریابی خوب و هدفمند ایجاد کنید. در ادامه برخی از ابزارهای میلرلایت به صورت مختصر معرفی شده‌اند. برای یادگیری بیشتر، می‌توانید در دوره آموزش ایمیل مارکتینگ حرفه ای با تدریس آقای حسین اصلانی شرکت کنید. در این دوره، تمامی مباحث مربوط به ایمیل مارکتینگ با سایت میلرلایت تدریس شده است.

ابزارهای ایجاد کمپین در میلرلایت

برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، می‌توانید از ابزارهای ایجاد کمپین استفاده کنید. در لیست زیر، این ابزارها را به‌صورت مختصر معرفی کرده‌ایم. استفاده از این ابزارها نیازمند آموزش ایمیل مارکتینگ میلرلایت است.

ابزارهای ایجاد کمپین در millerlite

آموزش ایمیل مارکتینگ میلرلایت؛ نحوه ایجاد لیست مخاطبین و صفحات در پنل ایمیل

ایجاد لیست مخاطبین، به شما در ارسال هدفمند ایمیل به کاربران کمک می‌کند. برای ساخت لیست مخاطبین، طبق راهنمای زیر عمل کنید.

  1. ابتدا در سایت ثبت‌نام کنید و حساب خود را تایید کنید.
  2. در صفحه داشبورد، به بخش Subscribers یا مشترکین بروید.
  3. حالا در این بخش روی گزینه ADD Subscribers کلیک کنید. حالا می‌توانید مخاطبان مدنظرتان را درون این سایت وارد کنید.

برای ایجاد یک فرم یا صفحه جدید در ایمیل، می‌توانید در صفحه مشترکین، وارد بخش Forms شوید. این بخش امکان طراحی انواع فرم نظیر فرم پاپ‌آپ، دکمه اشتراک، فرم ثبت‌‍نام، فرم صفحه فرود و… را به شما می‌دهد. دوره آموزش ایمیل مارکتینگ میلرلایت، تمامی این موارد را پوشش می‌دهد.  

تعرفه پلن‌های مختلف استفاده از میلرلایت

برای استفاده از سایت میلرلایت، می‌توانید از پلن‌های غیررایگان استفاده کنید. هزینه این پلن‌ها به تعداد مشترکین شما بستگی دارد. پلن رایگان امکان ارسال 12000 ایمیل در ماه به حداکثر 1000 نفر را فراهم می‌کند. درصورتی که هنوز آموزش ایمیل مارکتینگ میلرلایت را به اتمام نرسانده‌اید، از پلن رایگان استفاده کنید.

تعرفه پلن‌های مختلف استفاده از millerlite

ثبت نام و عضویت در میلرلایت

ثبت‌نام اولیه در سایت Mailerlite، در ویدئو ابتدای صفحه بطور کامل و مرحله به مرحله آموزش داده شده است. اما اگر بازهم در ثبت نام مشکلی برای شما پیش آمد میتوانید از طریق شماره تماس ها و چت سایت و یا در قسمت کامنت ها سوال خود را مطرح کنید تا در اولین فرصت مشکلات رفع شود.

نحوه اتصال وردپرس به میلرلایت

نحوه اتصال پنل وردپرس به میلرلایت در ویدئو زیر بطور کامل توضیح داده شده است.

جمع‌بندی

آموزش ایمیل مارکتینگ میلرلایت به شما کمک می‌کند کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود را بسازید و از این طریق، فروش خود را افزایش دهید. برای یادگیری ایمیل مارکتینگ، می‌توانید در دوره آموزش ایمیل مارکتینگ میلرلایت شرکت کنید. در این دوره، مباحث پایه تا پیشرفته در این خصوص موجود است.

نظر شما درباره ایمیل مارکتینگ میلرلایت چیست؟ به نظر شما آینده این حوزه روشن است یا ممکن است در سال‌های آینده چه عاقبتی برای حوزه ایجاد شود؟