اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی پرکاربرد و محبوب در بین افراد، جایگاه ویژه ای در تجارت دارد. عده ی زیادی از افراد به واسطه ی راحتی و بی هزینه بودن اینستاگرام نسبت به سایر روش های بازاریابی و فروش، اقدام به فعالیت در اینستاگرام می نمایند. instagram در سال 2016 در یکی از آبدیت های خود قابلیت ساخت پیج تجاری را ایجاد نموده است. پیج تجاری اینستا، مخصوص کسانی است که کسب و کاری را می خواهند در اینستاگرام سامان دهی کنند. با پیج تجاری اینستاگرام، شما به امکانات و قابلیت های ویژه ای دست پیدا خواهید نمود که این امکانات می تواند به شما در راستای بررسی و تحلیل داده های مشتری ها و دنبال کننده های پیج خودتان کمک نماید. نکته مهم دیگر آن است که تمام این امکانات و یا حتی ساخت خود پیج بدون هیچ گونه هزینه ای انجام خواهد شد. در ادامه نحوه ساخت پیج تجاری در اینستاگرام را خواهید آموخت.

قطعا همگی شما دوست دارید بدانید کاربران پیج تان بیشتر به چه محتوایی علاقه دارند یا بخواهید کاربران خودتان را به خوبی بشناسید یا بهترین ساعت بارگذاری محتوا را بدانید. هم چنین آمار دقیق و کاملی را از پست ها و استوری هایی که بارگذاری میکنید داشته باشید. میتوانید تعداد دقیق فالو و انفالو را در یک هفته یا یک ماه اخیر داشته باشید. تمامی این امکانات و اطلاعات با بیزنسی یا کریتور کردن پیج instagram شما به دست خواهد آمد. در این مقاله از دانشجویار با آموزش تصویری ساخت پیج کاری در اینستاگرام میتوانید صفر تا صد ساخت پیج اینستاگرام را فرا بگیرید. 

بیزنس اکانت چیه و چرا از بیزینس اکانت اینستاگرام استفاده کنیم؟

قبل از پرداختن به آموزش ساخت پیج تجاری در اینستاگرام باید بگم که در حال حاضر اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین پلفترم ها میباشد و علاوه بر این محل مناسبی برای راه اندازی یک بیزنس است.

بیزنسی کردن پیج اینستاگرام یا ساختن پیج کاری در اینستاگرام یکی از قابلیت هایی است که در سال 2016 به این پلتفرم اضافه شد که به سبب آن افراد به راحتی میتوانند فروش کسب و کار خودشان را رونق دهند. زیرا هرچقدر که شناخت بهتری نسبت به مشتری داشته باشند قدرت مانور دادن بیشتری دارند.

این در حالتی است که پیجهای عادی نمی توانند بازخورد مناسبی را از پیج خود بگیرند و توانایی آنالیز کردن پیج خود را نخواهند داشت. همچنین این نوع اکانت اطلاعات جامع‌تری از بازدیدها، نرخ تعامل، میزان علاقه مندی کاربران به هر محتوا را به صاحبان پیج نشان می‌دهند. علاوه برهمه این ها ، اکانت بیزنسی کاملا حرفه‌ای‌تری خواهید داشت.

چگونه پیج تجاری بسازیم 

زمانی که شما در اینستاگرام لاگین میشوید و صفحه ای ایجاد میکنید به صورت پیش فرض این پیج شخصی است و اگر تمایل دارید از امکانات پیج های بیزنسی استفاده کنید باید در وهله اول آن را از حالت شخصی به بیزنسی تبدیل کنید.

در ادامه مراحل ساخت پیج کاری در اینستاگرام را با من پیش برید تا پیج بیزنسی داشته باشید.

۱. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و گزینه پروفایل را بزنید.

۲‌. روی منوی همبرگری بزنید.

مرحله دوم ساختن پیح اینستاگرام تجاری

۳. وارد قسمت تنظیمات شوید.

سومین مرحله از مراحل ساخت پیج در اینستاگرام بصورت کاری

۴ . Account type and tools را بزنید.

مرحله چهارم ساختن پیج کاری در  اینستاگرام

۵. Switch to professional account را بزنید

مرحله پنحم ساخت پیج اینستاگرام کاری

در این قسمت تعدادی از امکانات بیزنسی کردن پیج را به شما نمایش میدهد

۶. گزینه next را بزنید.

ششمین مرحله ساخت اکانت کاری در اینستاگرام

۷. حوزه کاری مدنظر خودتان را انتخاب کنید و درصورتی که تمایل دارید در قسمت پروفایل نمایش داده شود گزینه display on profile را فعال کنید.

من پيشنهاد میکنم حتما این گزینه را فعال کنید چون حوزه کاری شما به طور مشخص به تمامی کاربران نمایش داده میشود.

مرحله هفتم ساخت اکانت بیزنسی اینستاگرام

۸. در اینجا گزینه بیزنسی کردن پیج را انتخاب کنید. اگر‌ پیج شما کاری نیست و بیزنس ندارید و بلاگر و اینفلوئنسر یا سلبریتی هستید از گزینه کریتور استفاده کنید.

مرحله هشتم ساخت پیج بیزنسی اینستاگرام

9. در صورت تمایل مشخصات خود را وارد کنید و گزینه next را بزنید.

در غیر اینصورت گزینه don’t use any contact info را بزنید.

مرحله نهم ساختن پیج اینستاگرام بیزنسی

۱۰ . اگر تمایل دارید پیج خودتان را به فیس بوک هم میتونید متصل کنید.

مرحله دهم ساخت پیج اینستاگرام بیزنسی
مرحله یازدهم ساختن پیج اینستاگرام بیزنسی

تمام ! پیج شما با موفقیت بیزنسی شد.
در صورت تمایل میتونید گزینه های زیر را تکمیل کنید که به رشد پیج شما کمک خواهد کرد.

کاربردهای بیزینس اکانت

همانطور که قبل هم گفته شد پس از ساخت پیج کاری در اینستاگرام فارسی از امکانات متعدد و کاربردی بهره مند خواهید شد که پیج های شخصی این امکانات را ندارند.
این امکانات شامل موارد زیر می‌شود:

  • تبلیغ رسمی در اینستاگرام از طریق گزینه promotions
  • ایجاد کردن دکمه‌ی تماس
  • فعال سازی گزینه سیو ریپلای ( پاسخ های اماده) در دایرکت
  • آنالیز پیج با استفاده از ابزار دسترسی به ابزار  INSIGHTS
  • دسترسی به قابلیت فروشگاهی اینستاگرام
  • امکان متصل کردن پیج به فیسبوک

پیج ها در اینستاگرام به چند دسته تقسیم میشوند؟

پیج های شخصی و عادی :

برای استفاده شخصی مورد استفاده قرار میگیرد . در صورتی که شما بخواید محتوایی رو با دوستان و آشنایان خودتان به اشتراک بگذارید و قصد ندارید که از طریق اینستاگرام درامد داشته باشید این گزینه مناسب شماست.

پیج بیزنسی :

این حساب برای کسب و کارها و بیزنس ها و برندهاست که شما میتوانید اطلاعات دقیق تر و حرفه ای تری نسبت به پیج های شخصی داشته باشید

پیج کریتور  :

این نوع حساب برای بلاگر ها ، اینفلوئنسرها، سلبریتی ها و افراد مشهور است که قصد کسب درآمد از اینستاگرام را ندارند و میخواهند بیزنس شخصی خود را معرفی کنند. این نوع پیج بین پیج بیزنسی و شخصی قرار دارد.

میشه پیج کاری اینستاگرام رو پرایوت کرد؟

خیر فقط درصورتی که پیج را به حالت شخصی برگردانید این امکان را خواهید داشت.

آیا می توان بیزنس اکانت را به حالت قبلی بازگرداند؟

بله میتوان این کار را انجام داد (فقط حواستون باشه خیلی این کارو انجام ندید) در ادامه بصورت تصویری کامل برای شما مراحل این کار را قرار داده ایم.

مرحله اول:

مرحله دوم:

تفاوت اکانت پابلیک و بیزنس پروفایل چیست؟

این دو تفاوتی در امکاناتی که به کاربر می‌دهند ندارد ولی بیزنس پروفایل برای افرادی است که قصد دارند از اینستاگرام کسب درآمد کنند.

اکانت business و creator چه فرقی با هم دارن؟

اکانت بیزنسی برای راه اندازی کسب و کار شخصی یا شرکت های خدماتی یا تولید کننده ها و کسب و کار های کوچک هستند اما پیج کریتور مناسب اینفلوئنسرها، بلاگر ها، واینر و تولید کنندگان محتواست که میخواهند برند شخصی خود را راه اندازی کنند.

چگونه در اینستاگرام ادمین اضافه کنیم؟

تنها راهی که وجود دارد شما در اینستاگرام ادمین اضافه کنید این است که رمز و مشخصات پیج را در اختیار فرد مقابل قرار دهید. این موضوع نشان می‌دهد که تنها در صورتی می‌توانید با خیالی آسوده این کار را انجام دهید که به فرد مقابل اعتماد داشته باشید.

پس قبل از در اختیار گذاشتن مشخصات پیج حتماً از فرد مقابل مطمئن باشید. امکان تغییر رمز به‌راحتی برای فرد مقابل وجود دارد و مثل تلگرام نیست که ادمین اصلی فقط این قابلیت را داشته باشد.