یکی از مهم‌ترین موارد در فضای مجازی، کم حجم بودن فیلم‌های دانلودی است. خیلی از ما دنبال راه‌هایی هستیم تا با حفظ کیفیت فیلم بتونیم فیلم موردنظر را با حجم کمتری منتشر کنیم. رقابت علاوه بر سرعت، بر سر کیفیت و حجم فیلم هم هست. خیلی از رسانه های اجتماعی به دنبال انتشار فیلم باکیفیت بالا اما با حجم کم هستند.

خیلی از مواقع مؤسسات به دنبال راه‌حلی هستند تا فیلم‌هایی که ضبط می‌کنند را به‌راحتی به دست دانش‌آموز یا دانشجو برسانند. شما به‌راحتی می‌توانید تمامی فیلم‌های آموزشی خود را با هر حجمی که دارند به حجم خیلی کم برسانید. در بعضی مواقع این حجم به میزان 90% کاهش می‌یابد.

افرادی که به دنبال انتشار تبلیغات خود در فضای مجازی هستند، به‌راحتی می‌توانند با استفاده از روش‌هایی که ارائه می‌کنم حجم فیلم‌های خود را کاهش دهند. با کاهش حجم فیلم به‌راحتی مطالب را در تلگرام منتشر کنید. البته یکی از پرکاربردترین موارد در ایران انتقال فیلم در تلگرام می‌باشد. علاوه بر این موارد، انتقال یک فایل با ایمیل هم کاری بسیار چالش‌برانگیز است.کاربردهای دیگر این موضوع را بر اساس تخصص خود می‌توانید عنوان کنید اما بیشتر از همه این موضوع کاربرد دارد.

آموزش کم حجم کردن فیلم بدون افت کیفیت:

نرم افزار VLC یکی از نرم افزارهایی است که برای کاهش حجم فیلم استفاده می‌شود. استفاده از این نرم افزار دانش خاصی نیاز ندارد. با مطالعه این بخش و تکرار آن در چند فیلم، به‌راحتی می‌توانید حجم ویدئو را کاهش دهید. نرم افزار VLC برخلاف اینکه نرم افزاری فوق‌العاده در کاهش حجم هست، استفاده آسانی دارد. درصورتی‌که طبق توضیحاتی که در تصویر ملاحظه می‌کنید پیش بروید به‌راحتی به هدف خود می‌رسید.

آموزش نرم افزار VLC

گام اول: در ابتدا نرم افزار را نصب کنید و آن را اجرا نمایید.

گام دوم: روی عبارت Media کلیک کنید و سپس Convert/Save را بزنید.

گام سوم: همان‌طور که در تصویر ملاحظه می‌کنید باید فایلی که نیاز به کاهش حجم دارد را انتخاب کنید. از چهار گزینه موجود در بالای صفحه، عبارت File را کلیک کنید. می‌توانید با فشردن Add فایل را انتخاب کنید.

 نرم افزار VLC, آموزش کم حجم کردن فیلم بدون افت کیفیت, کیفیت فیلم ,فیلم, کم حجم کردن فیلم,آموزش نرم افزار VLC

گام چهارم: همان‌طور که ملاحظه می‌کنید بخش Convert/Save فعال شده است. با توجه به عبارت کنار این قسمت، کشوی را باز کرده و حتماً بخش Setting روی حالت Convert قرار بگیرد.

 نرم افزار VLC, آموزش کم حجم کردن فیلم بدون افت کیفیت

گام پنجم: در قسمت Profile حالت خروجی فیلم را مشخص کنید. اینکه ویدئو کم حجم شده برای چه خواهد بود.

 نرم افزار VLC, آموزش کم حجم کردن فیلم بدون افت کیفیت

گام ششم: در قسمت Destination محلی که قرار است فایل در آن ذخیره شود را انتخاب کنید. با کلیک روی Browse می‌توانید آدرس دقیق را مشخص کنید.

 نرم افزار VLC, آموزش کم حجم کردن فیلم بدون افت کیفیت, کیفیت فیلم ,

گام هفتم: در گام آخر با کلیک روی Start اقدام به شروع عملیات کاهش حجم می‌کند. این قسمت بر اساس قابلیت‌های سیستم شما، حجم اولیه فیلم و چند عامل دیگر می‌توانید مقداری طول بکشد. پس در این مرحله لطفاً صبور باشید و اقدامی انجام ندهید.