یکی از عواملی که باعث محبوبیت و بهبود موقعیت نرم افزارها می شود، پرسنالیزیشن(شخصی سازی) آنهاست. این پرسنالیزیشن می تواند شامل تغییر تم، تغییر زبان و سایر امکانات باشد. به منظور ارائه امکانات شخصی سازی، یک گروه نرم افزاری امکان تغییر زبان گوگل کروم را فراهم کرده و برای منوی گوگل، زبان فارسی را اضافه کرده است. برای ما که فارسی زبان هستیم، فارسی کردن نرم افزارها اهمیت ویژه ای دارد. به همین دلیل، در این مطلب آموزشی، ما به این سوال پاسخ خواهیم داد که” چگونه زبان گوگل فارسی شود ” و نحوه فارسی کردن گوگل را بیان خواهیم کرد. در بین روش های مختلف فارسی کردن گوگل کروم، دو روش ساده تر در این مطلب توضیح داده شده اند. امیدوارم با استفاده از این دو روش، بتوانید گوگل را به زبان فارسی تنظیم کنید.

چطور زبان گوگل کروم را فارسی کنیم؟

روش اول برای فارسی کردن گوگل کروم:

در روش اول چگونه زبان گوگل را فارسی کنیم؟ ابتدا گوگل را باز می کنید. به گوشه راست صفحه گوگل توجه کنید. علامتی به صورت سه نقط روی هم وجود دارد. وقتی کرسر موس را روی آن ببرید با نوشته ی Customize and control Google Chrome رو به رو خواهید شد. روی علامت سه نقطه روی هم، راست کلیک کنید.

به فلش بنفش دقت کنید.

در گام دوم فارسی کردن زبان کروم، با تصویر زیر مواجه خواهید شد که بر روی کلمه Setting کلیک می کنید.

تصویر بازکردن تنظیمات گوگل کروم برای فارسی کردن گوگل

بعد از کلیک روی دکمه تنظیمات وارد صفحه زیر می شوید. سپس روی علامت سه خط موازی سمت چپ تصویر کلیک می کنید تا تنظیمات گوگل نمایان شود.

رفتن به بخش تنظیمات داخلی گوگل کروم

شما در ادامه با تصویر زیر رو به رو خواهید شد. بر روی کلمه Advanced برای تنظیمات بیشتر و پیشرفته کلیک کنید.

باز کردن قسمت advanced

شما در گزینه دوم بخش تنظیمات پیشرفته با کلمه Language مواجه خواهید شد. برای فارسی کردن گوگل باید وارد این بخش شوید.

رفتن به بخش Language گوگل کروم

سپس در گام بعدی با سه قسمت تنظیمات زبان رو به رو می شوید که برای فارسی کردن زبان کروم باید وارد بخش اول شوید.

انتخاب زبان فارسی برای فارسی کردن گوگل

بعد از ورود به این قسمت می توانید زبان فارسی را به شکل زیر انتخاب بفرمایید.

تعیین زبان فارسی به عنوان پیش فرض گوگل

در صورتی که از قبل زبان فارسی را نصب نکرده بودید، وارد بخش آبی رنگ Add language شوید و زبان فارسی را انتخاب بفرمایید.

برای نمایش زبان فارسی و فعال سازی از کلمه Display Google Chrome in this language استفاده کنید. در پایان برای اعمال و فعال سازی روی مرورگر گوگل، از دکمه آبی رنگ Relaunch استفاده کنید.

نکته
آموزش پیشنهادی: آموزش گوگل آنالایتیک

روش دوم برای فارسی کردن کروم :

در قسمت قبل، یک روش برای اینکه چگونه کروم را فارسی کنیم؟ بررسی کردیم. در این قسمت روشی دیگر را بررسی میکنیم. مراحل ابتدایی این روش مثل روش قبلی است. یعنی شما در ابتدا باید مرورگر کروم خود را باز کنید. روی همان سه نقطه روی هم سمت راست بالای تصویر کلیک کنید. سپس Setting را بزنید. تفاوت این روش نسبت به روش قبلی”چگونه گوگل کروم را فارسی کنیم” از اینجا شروع می شود.

اگر با کیبورد زیاد کار می کنید و از دکمه های میانبر یا شورت کات اطلاع دارید، می دانید که Ctrl+f برای پیدا کردن استفاده می شود.

زمانی که این را بدانید کار شما خیلی راحت تر خواهد شد. دکمه Ctrl و حرف f را بزنید و کلمه Language را سرچ کنید. خیلی سریع به مرحله آخر تغییر زبان می روید. از این مرحله به بعد هم مثل مرحله پایانی روش گذشته خیلی راحت زبان انگلیسی را به فارسی تغییر می دهید.

در پایان با صفحه زیر مواجه می شوید که زبان گوگل فارسي می شود.

استفاده از دکمه میانبر ctrl+f برای فارسی کردن زبان کروم

 

به طور خلاصه، در این مقاله بررسی کردیم نحوه تغییر زبان گوگل کروم به چه صورت است و چگونه زبان کروم را فارسی کنیم؟ و دو روش را برای این منظور بررسی کردیم. با استفاده از این روش ها به راحتی می توانید زبان گوگل را تغییر دهید. یکی دیگر از روش ها برای تغییر زبان گوگل استفاده از افزونه Language Switcher است. اما با استفاده از این افزونه چگونه زبان گوگل را تغییر دهیم؟ برای این کار افزونه را دانلود و نصب کنید. پس از نصب، آیکون افزونه در نوار ابزارهای مرورگر گوگل کروم ظاهر می‌شود. با کلیک بر روی آیکون افزونه، لیستی از زبان‌های موجود نمایش داده می‌شود که می توانید زبان فارسی را انتخاب کنید.