چنانچه قصد طراحی سایت دارید احتمالا به فکر طراحی سایت با وردپرس نیز بوده‌اید. طراحی سایت با وردپرس طرفداران زیادی را پیدا کرده است اما چرا؟ مزایای وردپرس چیست؟ چرا نباید آموزش وردپرس را فراموش کنیم؟ در این مقاله می‌خواهیم دلایلی را که باعث می‌شود بسیاری از طراحان سایت، طراحی سایت با وردپرس را ترجیح بدهند مطرح کنیم.

مزایای وردپرس چیست؟

در زیر به بررسی کامل مزایا و دلایل استفاده از وردپرس خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از وردپرس

فراوانی و سهولت آموزش وردپرس

در توضیح اولین مزتی از مزایای وردپرس به توضیح این نکته میپردازیم. که اگر قصد یادگیری وردپرس و آموزش طراحی سایت با وردپرس را دارید، حتما می‌دانید که منابع بی‌شماری چه به زبان انگلیسی و چه به زبان فارسی وجود دارد که می‌توانید برای آموزش وردپرس از آنها استفاده کنید.

علاوه بر تعدد دوره‌های آموزش وردپرس، نصب و راه اندازی آن نیز ساده است؛ به طوری که افراد نه چندان حرفه‌ای نیز به راحتی و تنها در چند دقیقه می‌توانند وردپرس را نصب و شروع به استفاده از آن کنند.

اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی دارید و نمی‌خواهید برای استخدام یک ادمین سایت، هزینه‌ای را پرداخت کنید، می‌توانید با استفاده از آموزش‌های رایگان وردپرس، خودتان آن را به صورت کامل یاد بگیرید و سایتتان را به بهترین شکل مدیریت کنید. هر شخصی با هر میزان دانش فنی و با هر تخصصی، می‌تواند با استفاده از وردپرس سایت خود را ایجاد و آن را مدیریت کند.

بهترین CMS حال حاضر در جهان

در حال حاضر، وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است. همان طور که بالاتر گفتم، بیشتر از 40 درصد سایت‌های جهان، با استفاده از وردپرس ساخته شده‌اند.

بسیاری از سایت‌های بزرگ جهان از وردپرس استفاده می‌کنند. برای مثال می‌توانید به سایت‌های فیسبوک (Facebook) و همچنین سایت خبری سی‌ان‌ان (CNN) اشاره کنیم. این استفاده جهانی خود دلیلی بر ازدیاد مزایای وردپرس می‌باشد.

متن باز و رایگان بودن وردپرس

متن باز بودن این نرم افزار، یک مزایای وردپرس است. اگر شما دانش کدنویسی داشته باشید، می‌توانیم نرم افزارهای متن باز را به صورت دلخواه شخصی سازی کنید. مثلا اگر زبان برنامه نویسی PHP را فرا بگیرید، می‌توانید بخش‌های مختلفی را به وردپرس خود اضافه کنید. حتی ممکن است به استخدام تیم توسعه دهنده آن در بیایید.

یکی دیگر از دلایل محبوبین بالای وردپرس، همین متن باز بودن آن است. شما می‌توانید به سادگی کدهای آن را مشاهده کنید و در صورتی که باگ یا اشکالی در آن پیدا کردید، نسبت به رفع و دیباگ (Debug) آن اقدام کنید. ساخت نسخه‌های جانبی و امکان اسفاده از کدها، یکی دیگر از مزیت‌های متن باز بودن برننامه‌ها است.

انعطاف پذیری بالای وردپرس

پس از گذراندن آموزش وردپرس، شما می‌توانید به سادگی هر گونه سایت را با وردپرس ایجاد کنید. فرقی نمی‌کند سایت شما شخصی است یا فروشگاهی یا خبری! در هر صورت، امکان طراحی سایت با وردپرس را در کمترین زمان ممکن و بهترین کیفیت خواهید داشت.

به لطف توسعه دهندگان پرشمار و قالب‌های مختلف رایگان و پولی موجود در اینترنت، شما می‌توانید هر گونه سایت یا وبلاگ را ایجاد کرده و به کسب درآمد از آن بپردازید. شاخه‌های مختلفی برای کسب درآمد از وردپرس وجود دارد. در ادامه تعدادی از آنها را برای شما آورده‌ایم!

قابلیت طراحی قالب‌های اختصاصی

قالب‌های موجود در مخزن وردپرس به دو صورت رایگان و غیر رایگان وجود دارند. حد الامکان از قاب‌های موجود در این مخزن استفاده کنید؛ حتی اگر غیر رایگان باشد.

در صورتی که قالب مدنظرتان را در آنجا پیدا نکردید، می‌توانید یک متخصص طراحی قالب وردپرس( آموزش طراحی قالب وردپرس ) را استخدام کرده تا یک قالب اختصاصی برای شما طراحی کند. البته اگر نمی‌خواهید زیاد در این زمینه هزینه کنیدف می‌توانید یکی از قالب‌های آماده را انتخاب کرده و المان‌ها، اطلاعات و بخش‌های مختلف آن را ویرایش کنید. به این صورت، یک قالب نیمه اختصاصی خواهید داشت!

نکته
مقاله پیشنهادی: نصب وردپرس روی هاست Cpanel

بازار کار مناسب وردپرس در جهان

آنچه مزایای وردپرس را دوچندان میکند وجود بازارکار جهانی آن است. پس از گذراندن آموزش وردپرس و فراگرفتن طراحی سایت با وردپرس وقت آن می‌رسد که مهارت خود را پیاده سازی کرده و به کسب درآمد بپردازید. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از وردپرس وجود دارد که در لیست زیر، 5 مورد از آنها را به همراه توضیحات اندکی برای شما آورده‌ایم:

  1. آموزش وردپرس به دیگران: در صورتی که در طراحی سایت وردپرس مهارت و تجربه کافی را کسب کرده باشید، می‌توانید به آموزش وردپرس بپردازید. برای این کار، می‌توانید یک سایت ایجاد کرده و یا اینکه در سایت‌هایی که امکان تدریس دوره در آنها وجود دارد استفاده کنید.
  2. افزونه نویسی: برای اینکه بتوانید به یک توسعه دهنده افزونه وردپرس تبدیل شوید، باید ابتدا آموزش وردپرس را پشت سر گذاشته و سپس به یادگیری زبان برنامه نویسی PHP بپردازید. درآمد این کار بسته به نوع افزونه و کاربرد آن و همچنین تعداد افزونه‌های مشابه، متغیر است. برای شروع این کار باید در ابتدا با افزونه های ضروری وردپرس آشنایی داشته باشید.
  3. طراحی قالب وردپرس: برای فراگیری این مهارت، باید علاوه بر دو مورد بالا، با ساختار یک سایت و زبان‌های برنامه نویسی HTML و CSS آشنایی کامل داشته باشید.
  4. مدیریت سایت: اگر به فرآیند‌های مدیریتی سایت و همچنین مدیریت آن مسلط هستید، می‌توانید از این روش نیز درآمد کسب کنید.
نکته
مقاله پیشنهادی: html چیست؟

امنیت بالای وردپرس نسبت به سایر CMS ها

عده‌ای از افراد بدون اینکه اطلاعات و دانش کافی در زمینه امنیت سایت داشته باشند، وردپرس را غیرامن می‌دانند. دلیل آنها هم این است که آنها سایتی داشته‌اند که هک شده؛ پس حتما وردپرس غیر امن است.

اما امنیت هیچوقت صد درصدی نیست؛ تا زمانی که اقدامات امنیتی درست را بر روی سایت خود انجام دهید، سایت شما امن خواهد بود. اما اگر بدون داشتن تخصص و دانش درباره امنیت سایت وردپرس، اقدام به دستکاری تنظیمات امنیتی سایت خود کنید، نه تنها امنیت آن افزایش پیدا نمی‌کند، بلکه امنیت آن را به شدت پایین می‌آورد.

بروزرسانی منظم

تیم توسعه دهنده وردپرس، به صورت منظم این سیستم را بروز می‌کند و نسخه‌های جدید را به صورت 100 درصد رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مزیت‌های این آپدیت‌های منظم بسیار زیادی است؛ برای مثال، شما دائما امکانات جدیدی را در وردپرس مشاهده می‌کنید و می‌توانید از آنها در طراحی سایت وردپرس خود استفاده کنید. علاوه بر امکانات جدید، آپدیت‌های امنیتی منظمی که تیم وردپرس منتشر می‌کند، می‌تواند امنیت وبسایت شما را بالا نگه دارد.

چنانچه در توضیح مزایای وردپرس مورد دیگری را میشناسید و یا هرگونه سوالی در اینباره دارید در بخش مربوط به نظرات این بخش با ما در میان بگذارید.