جستجوی پیشرفته عکس در گوگل بسیار کاربردی است. این نوع سرچ برای فتوشاپ کارها یا حتی جست‌وجوهای خاص بسیار کاربردی است. اکثر موارد کاربردی به خاطر استفاده زیاد از آن‌ها دارای چندین روش آموزشی راحت برای یادگیری هستند. از بین روش‌هایی که خدمت شما معرفی می‌کنم، همان مورد که برای شما راحت‌تر است را بیشتر به کار بگیرید. با ما همراه باشید تا روش ساده و آسان خود را پیدا کنید و به‌راحتی سرچ تصویری پیشرفته گوگل را بیاموزید.

2 روش آسان جستجوی عکس در گوگل

شما برای سادگی و تیپ بندی در سرچ های گوگل به این صورت عمل کنید. در ابتدا مطلب موردنظر خود را سرچ کنید. بعد از باز شدن صفحه مربوطه، قسمت images را انتخاب کنید. به فلش سمت چپ عکس توجه کنید. با این روش نتایج بهتری از جستجوی تصاویر در گوگل را در دست خواهید داشت.
جستجوی پیشرفته عکس در گوگل

روش دیگری هم وجود دارد که از همان ابتدای کار برای تیپ بندی و جستجوی پیشرفته عکس در گوگل، بخش تصاویر را انتخاب کنید. به گوشته سمت راست تصویر و کلمه Images دقت کنید.
برای خبره شدن از تنظیمات و شروع نحوه جستجوی عکس پیشرفته در گوگل، همچنان با ما باشید.

گوگل

جستجوی عکس در گوگل با کامپیوتر

گوگل ازآنجایی‌ که بهترین موتور جستجو در دنیای وب می‌باشد، به فکر سرچ های خاص هم بوده است. Google بخش Images را برای جستجوی تصاویر موردعلاقه‌تان در اینترنت قرار داده است. همانند سایر دسته‌ها مثل فیلم‌ها، اخبار و اقتصاد و … که به تیپ بندی سرچ شما کمک می‌کند. برای یک جستجوی ساده که به دنبال مشاهده و دانلود عکس هستید می‌توانید همین چند گام ساده را پیش بگیرید. با این کار می‌توانید علاوه بر امکان دانلود عکس، به صفحه اصلی مربوط به‌عکس هم وارد شوید.

نحوه جستجوی عکس در گوگل

زمانی که شما بخش سرچ عکس گوگل را باز می‌کنید با یک نوارابزار مواجه می‌شوید. نوارابزاری که در آن Tools به معنای ابزار مشاهده می‌شود. با باز کردن این نوار با یک سری ابزارهای زیرشاخه آن روبه‌رو می‌شوید.

نحوه جستجوی عکس در گوگل

Size/color/usage rights/type/time این‌ها ازجمله مواردی هستند که با آن می‌توانید جستجوی بهتری داشته باشید.
Size: با باز کردن این تب می‌توانید تصویر را بر اساس اندازه خاصی که در نظر دارید سرچ کنید. مثلاً اگر شما Medium را انتخاب کنید تمامی عکس‌هایی که برای شما نمایش داده‌شده‌اند، اندازه آن‌ها متوسط است.

بررسی بخش size

Color: با وارد شدن به بخش رنگ می‌توانید عکس‌هایی که در آن رنگ خاصی برجسته است را سرچ بفرمایید. مثلاً با انتخاب کردن Black and White در این بخش، تمامی عکس‌های سیاه‌وسفید به شما نشان داده خواهند شد.

بررسی بخش color

Usage Rights: در بعضی از کشورها برخلاف ایران قانون کپی‌رایت رعایت می‌شود. یعنی برای اینکه عکسی را دانلود کنید باید متوجه این باشید تا صاحب عکس اجازه استفاده دوباره را داده است یا خیر. لذا وارد بخش تنظیمات مربوطه آن می‌شوید. بسته به نوع نمایش عکس با و بدون حق کپی‌رایت، غلارت موردنظر را انتخاب می‌کنید.
Type: زمانی که شما در جستجوی پیشرفته گوگل دنبال عکس با حالت خاصی هستید وارد این بخش می‌شوید. در این بخش شما از حالت‌هایی همچون Clip art, Line drawing, GIF برای جستجوی دقیق‌تر می‌توانید استفاده کنید. هرکدام از موارد را انتخاب کنید تا خودتان ملاحظه کنید با اعمال تغییرات، چه نتایجی را در پی خواهید داشت.
Time: این قسمت برای عکس‌های منتشرشده در زمان خاص است. مثلاً عکس‌هایی که طی 24 ساعت گذشته، هفته گذشته، ماه گذشته یا سال گذشته منتشرشده‌اند را می‌توانید را مشاهده کنید.

جستجوی فایل با پسوند خاص در گوگل

عکس‌ها از فرمت یا نوع خاصی برخوردار هستند. برای کلاس‌بندی، کیفیت و حجم مشخص آن‌ها را در انواع PNG, Jpg, BMP و … دسته‌بندی کرده‌اند. برای مثال اگر بخواهید عکس‌ها را با فرمت BMP پیدا کنید می‌بایست به این صورت عمل کنید. عبارت Filetype:BMp را تایپ نموده و سپس دکمه Enter را بفشارید.
طبیعتاً به‌جای فرمت جستجو شده می‌توانید از موارد دیگر هم استفاده کنید.

عکس‌های مشابه خود را در گوگل پیدا کنید

یکی از قابلیت‌های جذاب جستجوی پیشرفته عکس در گوگل استفاده از ابزار دوربین است. خیلی راحت با کلیک کردن روی عکس دوربین در قسمت سرچ گوگل، تصویر موردنظر را سرچ کنید. این کار برای زمانی است که شما می‌خواهید عکسی مشابه عکس مدنظرتان را سرچ کنید. به‌این‌ترتیب عمل می‌کنید که ابتدا روی آیکن دوربین کلیک می‌فرمایید.

مشاهده عکس های مشابه

سپس برای انتخاب عکس موردنظرتان در صفحه بازشده وارد Upload an image شوید. سپس با فشردن Choose file می‌توانید عکس را که در هر جای کامپیوتر شما هست بارگذاری یا آپلود کنید.

بارگذاری عکس

ذخیره کردن عکس از گوگل

خیلی مواقع خواسته‌اید عکسی که دوست دارید را ذخیره کنید. اما فراموش‌شده و دوباره همان کلمه کلیدی را که سرچ کرده بودید را سرچ می‌کنید. اما نتیجه چیزی جز سردرگمی برای شما نیست و به عکسی که می‌خواسته‌اید دست پیدا نمی‌کنید. شما به‌راحتی با دانلود گوگل کروم یا فایرفاکس به‌راحتی می‌توانید مستقیم عکس موردنظر را ذخیره کنید. با کلیک راست روی عکس و فشردن عبارت Save Image as… عکس موردنظر را ذخیره کنید.

جستجوی پیشرفته تصاویر در گوگل

تابه‌حال شده که بخواهید از قسمت سرچ گوگل عکس خاصی که در یک سایت موجود است را بدون ورود به سایت دانلود کنید؟ برای مثال اگر بخواهید عکس لوگوی دانشجویار را دانلود کنید به این صورت عمل می‌کنید. آدرس سایت را به این صورت سرچ می‌کنید. Site:daneshjooyar.com با این روش می‌توانید به‌راحتی و فقط در همان سایت به دنبال مطلب دلخواه باشید.
گاهی اوقات این عبارت‌های خاص را فراموش می‌کنیم. کاملاً عادی است چون شما اگر کارتان با سیستم نباشد، انتظار بی‌جا از خود دارید تا همه این موارد را به خاطر بسپارید.
این روش را بیاموزید و به‌راحتی و بدون استفاده از عبارت‌های خاص سرچ کنید. از قسمت Google Image وارد قسمت جستجوی پیشرفته (Advanced Search) شوید. بعد از باز کردن شما با صفحه‌ای مثل زیر روبه‌رو می‌شوید. این صفحه اطلاعات زیادی درباره عکس به شما می‌دهد. هر تغییراتی که نیاز داشته باشید را می‌توانید از این قسمت تغییر دهید. این هم یکی دیگر از روش‌های جستجوی پیشرفته عکس در گوگل کروم.

جستجوی پیشرفته تصاویر در گوگل

جستجوی عکس در گوگل با گوشی اندروید / سرچ عکس در گوگل گوشی

بعد از ورود به گوگل با گوشی همراه به‌راحتی با چند ترفند ساده سرچ قوی‌تری داشته باشید. درصورتی‌که به دنبال طرز پخت یک محصول هستید از عبارت Recipe بعد از کلمه موردنظر استفاده کنید. اگر به دنبال صفحه خرید محصول خاصی هستید از کلمه Product بعد از کلمه موردنظر کمک بگیرید. به همین صورت از GIF برای نمایش تصاویر متحرک استفاده کنید.

امیدواریم در این مقاله کمک شایانی در جستجوی پیشرفته عکس در گوگل به شما کرده باشیم.