امروز در مجموع مقالات دانشجویار به بررسی معرفی و آموزش پرکاربرد ترین و بهترین پلاگین‌های adobe xd  پرداخته شده است که این مورد مربوط به آموزش Adobe Xd می باشد. با دانشجویار همراه باشید.

از زمان عرضه اولین پلاگین Adobe XD، تغییرات زیادی در پلاگین‌های این شرکت انجام شده است. امروزه شماری از پلاگین‌های adobe xd، ابزارهای قدرتمندی برای طراحان به شمار می‌روند. همچنین Adobe افزونه‌هایی را راه اندازی کرده است که در مدیریت دارایی، اتوماسیون، انتشار، خدمات دسترسی و همکاری بیشتر بین طراحان و توسعه دهندگان وب سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما در این مقاله می‌خواهیم به صورت اجمالی به معرفی و آموزش پرکاربردترین و بهترین پلاگین های adob xd بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

نکته
همچنین بخوانید: adobe xd چیست

کار اصلی Adobe XD چیست؟

Adobe XD یک ابزار قدرتمند طراحی مبتنی بر صفحه نمایش است که به طراحان اجازه می‌دهد طرح‌های خود را ایجاد کرده و نمونه اولیه را در یک برنامه به اشتراک بگذارند. به دلیل عملکرد بی‌نظیر در سیستم عامل‌های مک و ویندوز، این ابزار به طور گسترده‌ای مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین این ابزار بخشی از Creative Cloud است، این موضوع به این معنی است که Adobe XD با سایر محصولات Adobe مانند Photoshop، Illustrator و After Effects کاملا هماهنگ است و حتی می‌تواند فایلهای Sketch رقبای نرم افزاری خود را با حفظ عناصر اصلی آن باز کند. در ادامه با پرکاربردترین پلاگین‌های adobe xd آشنا می‌شوید.

UnDraw یکی دیگر از پلاگین‌های adobe xd

این افزونه به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است. UnDraw مجموعه‌ای از تصاویر. svg که به طور مداوم به روز می‌شوند را در خود جای داده است، این تصاویر قابل ویرایش هستند و شما می‌توانید حتی در پروژه‌های تجاری به صورت رایگان و بدون ذکر نام از آن‌ها استفاده کنید. برای استفاده از این ابزار کافی است تصاویر مورد نظر خود را بیابید و رنگ آن‌ها را بر اساس علایق خود تغییر دهید، سپس تصویر را بارگیری کنید.

پلاگین ۲ PhotoSplash

این افزونه توسط طراحان و برای طراحان ساخته شده است. شما می‌توانید با یک حساب رایگان UnSplash از عکس‌های آن را در طرح‌های خود استفاده کنید.

نکته
همچنین بخوانید: نصب adobe xd

پلاگین Mockplus iDoc

یکی دیگر از پلاگین‌های adobe xd که به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است، پلاگین Mockplus iDoc است. Mockplus iDoc یک پلت فرم طراحی محصول همه کاره است که به ایجاد گردش کار متصل‌تر در بین تیم‌ها کمک می‌کند. می‌توانید فایل‌های طراحی خود را مستقیماً از XD به Mockplus iDoc وارد کنید تا بتوانید کل پروژه‌ها، وظایف طراحی و گردش کار خود را در یک استوری بورد مشاهده کنید. این افزونه به شما امکان می‌دهد نمونه‌های اولیه کاربردی را با اجزا، تعاملات و نمادها بسازید. همچنین می‌توانید سیستم‌های طراحی مقیاس‌پذیر بسازید تا به ثبات پروژه کمک کنید.

پلاگین UI Faces یکی دیگر از پلاگین‌های adobe xd

UI Faces به طراحان این امکان را می‌دهد تا ویژگی‌ها مناسب را انتخاب کرده و چهره‌های ایده آل برای ماکت‌های خود بیابند. یافتن عکس‌هایی از افراد برای استفاده از ماکت می‌تواند زمان بر باشد. UI Faces عکسهای ارسال شده توسط کاربران از نماد خود را جمع آوری کرده و آن‌ها را با ویژگی‌های مربوط به سن، جنسیت، احساسات و رنگ موها برچسب‌گذاری می‌کند تا پیدا کردن چهره مناسب تا حد امکان سریع و آسان باشد. این افزونه Adobe XD به طراحان اجازه می‌دهد تا پارامترهای اطراف آن ویژگی‌ها را انتخاب کرده و هر شکل انتخاب شده را با یک کلیک با تصویر یک صورت مناسب پر کنند. لازم به ذکر است که این ابزار نیز به صورت رایگان در دسترس است.

2Color Ranger Pro  یکی دیگر از پلاگین‌های adobe xd

وظیفه اصلی این ابزار برجسته کردن رنگ‌ها در طراحی است. شما می‌توانید با این نوع از پلاگین‌های adobe xd نسخه جدیدی از طرح خود را در حالت تاریک یا حالت روشن ایجاد کنید. شما می‌توانید با استفاده از این پلاگین روشنایی، اشباع، رنگ، عمق رنگ یا کدورت را برای عناصر منفرد یا کل تابلوهای هنری را ویرایش کنید. Color Ranger همچنین به شما امکان می‌دهد ایستگاه‌های از پیش تنظیم شده را ذخیره و مدیریت کنید، به این معنی که ایجاد تم یا ویرایش کیت UI را می‌توان با یک کلیک انجام داد.

Stark یکی دیگر از پلاگین‌های adobe xd

شرکت Adobe در پلاگین‌های adobe xd بخشی برای بررسی کنتراست و شبیه‌سازی اشکال کوررنگی را ایجاد کرده است، این پلاگین پرطرفدار Stark نام دارد و به صورت رایگان در دسترس است. تمرکز طراحان و شرکت‌هایی در حال حاضر، اطمینان از ایجاد طرح‌هایی که برای همه قابل فهم و دسترس است. این پلاگین به عنوان مجموعه‌ای از ابزارهای انطباق‌پذیری یکپارچه برای تیم‌های نرم افزاری توصیف می‌شود، Stark قابلیت بررسی کنتراست و شبیه‌سازی انواع کوررنگی را مستقیماً در Adobe XD قرار داده است. با استفاده از این پلاگین، نیازی به استفاده از یک برنامه جداگانه برای شبیه‌سازی و پیش نمایش کوررنگی و همچنین صرف ساعت‌های زیادی برای کپی و چسباندن کدهای هگز برای بررسی کنتراست و خوانایی وجود ندارد.

Rename It یکی دیگر از پلاگین‌های adobe xd

یکی دیگر از پلاگین‌های adobe xd، پلاگین تغییر نام دادن یا Rename It است. همه ما زمان بیشتری را نسبت به تصورمان برای سازماندهی و تغییر نام لایه‌ها و آثار ایجاد شده، صرف کرده ایم. این ابزار به شما امکان می‌دهد همه لایه‌ها را به ترتیب به صورت صعودی یا نزولی تغییر نام دهید و همچنین نام لایه را در زمان کمتر از تغییر نام چند لایه تغییر دهید. حتی امکان پیدا کردن و جایگزینی کلمات یا کاراکترها با میانبرهای صفحه کلید ساده را نیز فراهم می‌کند.

پلاگینChange Case

یکی دیگر از پلاگین‌های adobe xd، پلاگین تغییر حالت یا Change Case نام دارد. این افزونه به صورت رایگان در دسترس است. Change Case یک افزونه واقعاً ساده اما قدرتمند است که به کاربران اجازه می‌دهد حروف بزرگ نویسی متن را در XD تغییر دهند. این کار بسیار ساده به نظر می‌رسد اما در زمان مورد نیاز شما زمان به طور قابل توجه ایی صرفه جویی می‌کند.

کاربرگ Google

یکی از دلهره آورترین کارهای طراحان تعیین نوع و وارد کردن عناصر مختلف در طراحی است. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا بدون حواس پرتی نسخه واقعی را از سند Google Sheets به سند Adobe XD خود وارد کنید. حتی اگر محتوای سند کاربرگ‌ها تغییر کند، باز هم می‌توانید کپی سند خود را برای انجام کارهای نهایی با با تیم کپی یا بروزرسانی کنید.

Trello

این پلتیفرم جز پلاگین‌های adobe xd به شمار می‌رود که برای افزایش بهره وری کار تیمی طراحی شده است. شما می‌توانید از این پلتفرم برای انجام وظایف، سازماندهی، اولویت‌بندی در همکاری‌های تیم خود استفاده کنید. با استفاده از این ابزار طراحان می‌توانند بدون زحمت اسناد XD خود را به Trello ارسال کنند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به ترک Adobe XD، طرح‌های ایجاد شده خود را نیز با سایر اعضای تیم به اشتراک بگذارند.