طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی

طراحی فروشگاه اینترنتی یا همان طراحی سایت فروشگاهی در چند سال اخیر و به خصوص این دو سال گذشته اهمیت و جایگاه بسیار مهمی را برای کارفرمایان و کسب و کارهای فیزیکی فعال در سطح جامعه به دست آورده است.

به دلیل اهمیت این موضوع ما در این مقاله قصد داریم به ۱۰ نکته مهم از طراحی سایت فروشگاهی بپردازیم پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

نکته
همچنین بخوانید: طراحی سایت بدون کدنویسی

افزایش سرعت لود به کمک AMP

کاربران امروزی دیگر مثل کاربران سال‌های گذشته نیستند که چندین دقیقه منتظر بالا آمدن یک صفحه از اینترنت باشند؛ بنابراین بهتر است به کمک بهینه کردن کدهای صفحات سایت یا استفاده از حالت AMP در تلفن های همراه مدت زمان انتظار کاربر برای لود یک صفحه را کاهش دهیم.

اغلب ماها وقتی قصد خرید یک محصول را داریم پس از جستجوی محصول در موتورهای جستجو مانند گوگل حداقل ۴ یا ۵ سایت مختلف از ۱۰ نتیجه اول را در مرورگر خود باز می‌کنیم و هرکدام که سریع‌تر از بقیه لود شد به آن مراجعه می‌کنیم.

در این حالت حتی دیگر نتیجه اول یا دوم بودن مطرح نیست هر چقدر سریعتر باشید احتمال جذب مخاطب بیشتر است.

نمایش عکس محصول در حالات مختلف

خریداران سنتی، محصولات مورد نظر خود را در بازارهای سطح شهر پیدا میکنند. این افراد در هنگام خرید محصول آن را به بهترین شکل آنالیز و از تمامی جهت ها بررسی می‌کنند.

حالا فرض کنید این شخص قصد خرید یک محصول از فروشگاه اینترنتی شما را دارد قطعاً با ۲ یا ۳ عکس معمولی و تکراری از محصول برای خرید آن قانع نمی‌شود. در چنین شرایطی بهتر است از محصول مورد نظر در تمامی حالت ها و با کیفیت ایده آل عکاسی کنید، حتی اگر میتوانید بصورت یک ویدئو کوتاه محصول مورد نظر را آن باکس و بررسی کلی کنید.

توجه به همین یک نکته خرید محصول از وب سایت فروشگاهی شما را چندین برابر می‌کند. نقطه ضعفی که همچنان در سایت های ایرانی بسیار به چشم می‌خورد.

استفاده از رنگ های گرم در طراحی سایت فروشگاهی
استفاده از رنگ های گرم در طراحی سایت فروشگاهی

استفاده از رنگ های گرم در طراحی سایت فروشگاهی

یکی از نکته های مهم طراحی سایت فروشگاهی استفاده از رنگ های گرم که القا کننده حس اعتماد به مشتری هست استفاده کنید. رنگ های تند و تیره مناسب یک وبسایت فروشگاهی نمیباشد. همین موضوع را حتی در فروشگاه های فیزیکی هم شاهد هستیم که فضای فروشگاه با رنگ های شاد و در برخی واقع حتی موزیک های ریتمیک و شاد نیز استفاده میشود. طبق آمار میزان فروش در چنین حالتی به طرز عجیبی افزایش یافته است.

https://hamyar.dev/eshopland/

انتخاب فونت مناسب در طراحی فروشگاه اینترنتی

انتخاب یک فونت مناسب و جذاب از نکات کاربردی در طراحی سایت فروشگاهی است که باید ویژگی هایی داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

ویژگی های فونت طراحی سایت فروشگاهی

  1. سایز فونت انتخاب شده باید به گونه ای باشد که برای تمامی افراد به راحتی قابل خواندن باشد نه خیلی کوچک و نه بیش از انداره بزرگ
  2. رعایت فاصله حروف از بغل و بالا باید در بهترین حالت ممکن باشد. توجه به این نکته علاوه بر بهتر شدن ظاهر سایت به تجربه کاربری نیز کمک میکند.
  3. در حال حاضر فونت های یکان، ایران سنس و نازنین بهترین فونت در طراحی سایت فروشگاهی می‌باشد.
  4. بهتر است از ۲ یا ۳ فونت مختلف در قسمت های مختلف وبسایت استفاده کنید.
تبلیغات زیاد بلای جان فروشگاه های اینترنتی
تبلیغات زیاد بلای جان فروشگاه های اینترنتی

تبلیغات زیاد بلای جان فروشگاه های اینترنتی

در هنگام درج تبلیغات باید هوشمندانه عمل کنید. تبلیغات زیاد در سایت های فروشگاهی جز خارج شدن کاربر از سایت تاثیر دیگری ندارد.

کاربران شما به قصد خرید محصول مورد نظرشان وارد وبسایت شما شده اند نه برای تماشای تبلیغات گوناگون. بدترین حالت تبلیغ در چنین مواقعی تبلیغات پاپ آپ میباشد که به شکل ناگهانی در صفحه سایت روبه روی کاربر ظاهر می‌شود.

بهترین حالت برای اینکه تبلیغات شما بهترین بازده را داشته باشد استفاده از بنر ساده، بدون چشمک زن در اندازه های کوچک با بیشترین ارتباط به زمینه فعالیت خود می باشد.

ریسپانسیو (واکنش گرا) بودن سایت در تمام ابزارها

وبسایت شما باید به گونه ای طراحی شود که در تمامی ابزارها مثل موبایل، تب لت، و لپ تاپ که سایزهای متفاوتی دارند به بهترین شکل نمایش داده شود. در طراحی سایت وردپرس به دلیل داشتن قالب های حرفه ای و مناسب این مورد تا حد زیادی رعایت شده است. در طراحی سایت اختصاصی به کمک فریم ورک های مختلف مانند بوت استرپ که قابلیت گرید Grid دارند میتوان این موارد را به بهترین شکل انجام داد.

رعایت اندازه محتوا در سایت های فروشگاهی

کاربران سایت های فروشگاه اغلب به تصاویر و ویدئو های موجود در سایت توجه میکنند و خواندن محتوا را تنها در حد توضیحات محصول ترجیح می‌دهند. پس لازم نیست حتما یک محتوای کامل و طولانی داشته باشید. یک توضیح کوتاه و مفید بهترین تاثیر را دارد. برای محتوای بلند تر میتوانید از بخش بلاگ سایت استفاده کنید.

استفاده از لینک های کوتاه

از مواردی که میتواند در فرایند بازیابی و معرفی محصولات شما در شبکه های اجتماعی و راه های تبلیغی دیگر  کمک کند استفاده از کوتاه کنند های لینک با کیفبت میباشد که علاوه با ظاهر کاربر پسند امکان کسب درآمد نیز در آن وجود دارد. پبشنهاد میشود در رابطه با کوتاه کننده های لینک و نحوه کسب درآمد از آنها مقاله زیر را مطالعه فرمایید.

https://hamyar.dev/link-shortening-sites/

تاثیر شگفت انگیز کامنت در فروشگاه های اینترنتی

جالب است بدانید اکثر سایتهای فروشگاهی بخشی دارند به نام کامنت مارکتینگ که وظیفه کامنت گذاری برای محصولات مختلف را برعهده دارند. کامنت باعث اعتماد هر چه بیشتر کاربران به سایت مورد نظر می‌شود. طبق تجربه اولین کامنت همیشه سختترین کامنت است. بنابراین بهتر است برای اولین کامنت خودتان دست به کار شوید.

دسته بندی صحیح تمامی محصولات

دسته بندی درست محصولات علاوه بر اینکه کاربران سایت را دچار سردرگمی نمیکند بلکه از لحاظ سئو سایت نیز بسیار مهم است. تفکیک درست محصولات با توجه به نتایج سرچ هر کلمه که به عنوان کیورد تارگتینگ (Keyword Targeting) شناخته میشود در حال حاضر یکی از موضوعات مهم در سئو سایت های فروشگاهی میباشد.

کوتاه کردن مراحل خرید

فرایند خرید یک محصول را تا حد امکان کوتاه کنید. یکی از دلایلی که سایتهای فروشگاهی سبد خرید رها شده (Abandoned Cart) دارند، طولانی بودن مراحل خرید به دلیل دریافت اطاعات زیاد از کاربران میباشد. تصور کنید کاربر خریداری را از دست داده اید که از بین تعداد زیادی وب سایت، فقط شما را انتخاب کرده است و حالا فرصت را به سایت های رقیب داده اید. بهتر است فرایند دریافت اطلاعات چند مرحله ای باشد و همگی در یک زمان صورت نگیرد.

نتیجه گیری

به جرئت میتوان گفت نکته هایی که در طراحی یک سایت فروشگاهی لازم است رعایت شود خیلی بیشتر از فروشگاه های فیزیکی میباشد. وجود یک تیم متخصص در این زمینه به موفقیت هر چه بیشتر شما کمک خواهد کرد.

پیشنهاد ما در این زمینه شرکت  طراحی سایت همیار توسعه میباشد که در حال حاضر جز ۵ شرکت برتر طراحی سایت در ایران شناخته می‌شود. این شرکت به کمک افراد متخصص و با تجربه خود تا کنون مجری طراحی بیش از 100 ها سایت در زمینه های مختلف بوده است. موفقیت پروژه های این شرکت در سطح اینترنت دلیل اصلی اعتماد کارفرمایان مختلف به آن بوده است.