یاردانش به عنوان مرجعی معتبر برای پرسش و پاسخ سوالات دانشگاهی و تحصیلی عزیزان دانش آموز و دانشجو، با توجه به اهمیت تخصص و تجربه در انجام امور مختلف، با تلاش فراوان، مشاوران مجرب و با حوصله خود توانسته به هدفی والا که همان مشاوره تخصصی آموزشی و علمی است دست یابد. در همین راستا توانسته با مشاوره‌هایی در زمینه‌های معرفی رشته‌های مختلف و گرایش‌های گوناگون و بازار کار آن‌ها مانند رشته کامپیوتر و … و مدرک آن‌ها و راهنمایی برای گرفتن مدرک معادل دانشگاهی برای رشته‌ های تحصیلی مختلف به تعدادد قابل توجهی از افراد در سراسر ایران خدمات مشاوره ارائه دهد و از این طریق، افراد زیادی توانسته‌اند مسائل و مشکلات تحصیلی و مدارک دانشگاهی خود را برطرف کنند. در همین راستا در این گزارش سعی شده تا شما را با خدمات مشاوره‌ای مختلف یاردانش آشنا نماییم. پس تا پایان گزارش ما را همراهی نمایید.

یاردانش به عنوان مرجعی معتبر برای پرسش و پاسخ سوالات دانشگاهی
یاردانش به عنوان مرجعی معتبر برای پرسش و پاسخ سوالات دانشگاهی

تعریف مدرک معادل       

یکی از انواع مدرک، مدرک معادل یا هم سطح می‌باشد. البته در این مدرک باید مشخص شود که چند واحد گذرانده‌ شده و نام این واحدها یا دروس با ذکر نمره آورده شود که با داشتن این مدرک می‌توان ثابت کرد که صاحب مدرک در واحدهای نام برده شده و ثبت شده در آن به مهارت‌های لازم رسیده و در صورت نیاز به این واحدها، می‌توان از مهارت صاحب مدرک استفاده نمود. زیرا همانطور که می‌دانید در بیشتر موارد برای استخدام، مدرک تحصیلی بر تجربه کاری ارجعیت دارد و وقتی تمام مهارت‌های یک فرد در قالب یک مدرک ارائه می‌شود بعضی از سازمان‌ها که این مدرک برایشان قابل استفاده است و یا با استانداردهایشان همخوانی دارد، آن را می‌پذیرند.

از دیگر کاربرد‌های این مدرک استفاده از آن و واحدهای نام برده شده در آن برای ادامه تحصیل در دانشگاهی دیگر در داخل و خارج از کشور می‌باشد که نیاز به گذراندن واحدهای نام برده شده در مدرک معادل در دانشگاه جدید نخواهد بود و شخص باید واحدهای باقی مانده را پاس کند. البته دانشجویان عزیز باید این نکته را در نظر داشته باشند در صورتی می‌توانند از این مدرک استفاده کنند که دانشگاه مورد نظرشان در داخل و خارج کشور مورد تأیید وزارت علوم و یا وزارت بهداشت باشد. بالعکس این ماجرا نیز وجود دارد یعنی اگر دانشجویی در خارج از کشور تحصیل کرده و برای ادامه تحصیل به ایران آمده است اگر دانشگاه او مورد تائید این دو وزارت نبوده آن شخص باید در آزمون جامع شرکت کند و مدرک معادل مقطع تحصیلی‌شان را دریافت کند.

نوعی مدرک معادل دیگر نیز وجود دارد که سایت یاردانش در ارائه آن خدمات و مشاوره ارائه می دهد و آن این است که در آن، ساعت‌هایی که افراد آموزش دیده‌‌اند ثبت می‌شود و این موضوع به این معنی است که مهارت‌هایشان به همراه ساعت‌های آموزششان در یک قالب و چهارچوب سازماندهی می‌شود و از این مدرک در برخی سازمان‌ها و نهادها برای ارتقاء شغلی فرد و یا به عنوان طی کردن دوره‌های عرضی استفاده می‌شود مثل کارمندان شهرداری تهران که هم اکنون در این شهرداری مشغول به فعالیت هستند و از این نوع مدرک معادل استفاده کرده و حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند.

تعریف مدرک معادل
تعریف مدرک معادل

شرایط تبدیل سوابق کاری به مدرک معادل با راهنمایی یاردانش:

همانطور که گفته شد، یکی دیگر از مزایای مدرک معادل، تبدیل سوابق کاری به مدرک معتبر است که برای دریافت آن از یک موسسه معتبر، در ابتدا متقاضی باید یک گواهی امضاء شده از طرف محل کار دریافت نموده و ارائه دهد که در آن گواهی نوشته شده که متقاضی چند ساعت و چند سال در آن محل مشغول به کار بوده است. به عنوان مثال برای گرفتن مدرک معادل کارشناسی ارشد باید حدود 5 هزار ساعت یعنی سه سال سابقه کاری وجود داشته باشد، این امر یعنی متقاضی یک سابقه کاری معتبر دارد که به واسطه آن حقوق او افزایش پیدا خواهد نمود. برای دریافت این مدارک معتبر بنا به مقطع، مبالغی نیز باید به حساب موسسه مورد نظر پرداخت شود که مقدار و مبلغ آن به صورت زیر می‌باشد:

نرخ دریافت مدرک معادل در 3 ماهه اول سال 1400 به شرح ذیل می باشند:
1. درسطح کاردانی : مبلغ 2.500.000 تومان
2. درسطح کارشناسی: مبلغ 3.500.000 تومان
3. درسطح کارشناسی ارشد: 4.500.000 تومان
4. درسطح دکتری : مبلغ 6.000.000 تومان

البته یاردانش از متقاضیان تبدیل سوابق کاری به مدرک معتبر می‌خواهد که حتما به نکات زیر توجه نمایند:

  1. عدم داشتن ارزش تحصیلی یا دانشگاهی این مدرک معادل
  2. عدم امکان ادامه تحصیل با این مدرک معادل
  3. تعیین سطح مدرک معادل فقط از روی سوابق علمی و شغلی و عدم برگزاری هرگونه دوره و آزمونی
  4. عدم تایید مدرک معادل در تحت هیچ شرایطی از سوی وزارتخانه‌های (علوم، بهداشت، ارشاد، آموزش و پرورش) و دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، سازمان فنی و حرفه‌ای
  5. عدم محسوب شدن مدرک معادل به عنوان مدرک تحصیلی و دانشگاهی و پروانه یا مجوز فعالیت و عدم استفاده در مواردی همچون استخدام و ارتقاءشغلی و افزایش حقوق در مراکز دولتی و نیمه دولتی

 موسسات ارائه دهنده این مدرک و هزینه‌های آن:

در حال حاضر معتبرترین موسسه‌ای که با تعیین سطح سوابق علمی و شغلی افراد فاقد مدارک، مدرک معادل، هم سطح و درسطح دیپلم/کاردانی/کارشناسی/کارشناسی ارشد/دکتری در رشته های فنی مهندسی و علوم انسانی ارائه می‌دهد؛ موسسه پردیس دانشگاهی علم و فن دانشوران به شماره ثبت: 43992 دارای اساسنامه جامع و کامل و مجوز با موضوع فعالیت تعیین و ارتقاء سطح دانش تخصصی در زمینه سوابق علمی و شغلی می‌باشد که یکی از به روزترین مراکز مشاوره تلفنی می‌باشد.

تبدیل سوابق کاری به مدرک معادل

همچنین سایت یاردانش در کنار ارائه اطلاعات در مورد مدرک معادل، مشاوره‌های تحصیلی جامع و کاملی را در مورد رشته‌های مختلف دانشگاهی از جمله رشته کامپیوتر و چگونگی دریافت مدرک آن برای متقاضیان، ارائه می‌دهد. این مشاوره می‌تواند دریافت پرسش و ارائه پاسخ از سایت در زمینه‌های مختلف و اطلاعات مختلف تحصیلی باشد. به طور مثال در مورد رشته و مدرک کامپیوتر به سوالاتی در مورد ” کدام شاخه‌های رشته کامپیوتر پول‌ سازتر است؟” و معرفی گرایش‌های مختلف رشته کامپیوتر از جمله سخت افزار، نرم افزار، فیلم‌سازی با علم کامپیوتر، برنامه‌نویسی، هوش مصنوعی، سیستم عامل و … و سوالاتی در مورد بهترین دانشگاه‌های ارائه دهنده این رشته و محدوده رتبه قبولی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه‌های معتبر همچون دانشگاه تهران و … می‌باشد.

سایت یاردانش، یار شما برای انتخاب بهتر مسیر زندگیتان در مورد تحصیل و مدارک تحصیلی می‌باشد که با مراجعه به آن می‌توانید پاسخ تمام سوالات خود را در زمینه‌های مختلف تحصیلی و اطلاعات  رشته‌‌های مختلف دریافت نمایید.

راه ارتباط: https://yardanesh.com