چرا پایتون برای برنامه نویسان تازه کار مناسب است

اگر تاکنون گشت و گذاری در دنیای وب و اینترنت داشته باشید و به حوزه برنامه نویسی نیز اندکی علاقه داشته باشید مطمئناً نام زبان برنامه نویسی پایتون را شنیده اید و این سوال برای شما نیز پیش آمده که چرا همه افراد اذعان دارند که پایتون برای برنامه نویسان تازه کار مناسب است؟

نکته
مقاله پیشنهادی: ۱۲ دلیل برای یادگیری python

پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است که یکی از پراستفاده ترین و همچنین کاربردی ترین زبان های برنامه نویسی دنیا است. برای انتخاب زبان برنامه نویسی پایتون از بین انبوهی از زبان های برنامه نویسی دلایل محکمی وجود دارد. این دلایل به قدری محکم هستند که بسیاری از افراد که برخی از آنان برنامه نویسان حرفه ای نیز هستند پایتون را به زبان های برنامه نویسی دیگر ترجیح می دهند. درپایین دلایلی را برای این انتخاب به شما توضیح می دهیم:

ساده و به دور از پیچیدگی

اولین دلیلی که برای انتخاب پایتون در میان زبان های برنامه نویسی دیگر وجود دارد و می توان به آن اشاره کرد سادگی و قابل فهم بودن این زبان است. خیلی از افراد هنگام شروع به کار برنامه نویسی، درگیر پیچیدگی ها و سختی در یادگیری کد ها می شوند در صورتی که هنگام کار با زبان برنامه نویسی پایتون با یک زبان قابل فهم طرف هستیم و به سادگی می توانیم از تمام قدرتی که این زبان برنامه نویسی پر قدرت به ما داده استفاده کنیم.

امنیت بسیار قوی

پایتون برای برنامه نویسان تازه کار

امروزه امنیت در تمام دنیا حرف اول را می زند. همه افراد به دنیال امنیت بیشتر اطلاعات خود و داشتن امنیت بیشتر در زندگی و کسب و کار خود هستند پایتون جزو زبان های برنامه نویسی است که امنیت بسیار خوبی را برای افراد فراهم میکند. در صورتی که با این زبان برنامه نویسی و کتابخانه های آن آشنایی داشته باشید خواهید دانست که زبان برنامه نویسی پایتون به خوبی میتواند امنیت برنامه شما را تامین کرده و خیال شما را از این بابت راحت کند.

کاربرد در همه امور

زبان برنامه نویسی پایتون به لطف کتابخانه های بسیاری که هرروز نیز بر تعداد آن ها افزوده میشود در بسیاری از امور استفاده می شود. برای مثال در عرصه هوش مصنوعی و شبکه های عصبی و یادگیری ماشین زبان برنامه نویسی پایتون به خوبی توانسته است با کتابخانه هایی مانند pytorch زبان های برنامه نویسی دیگر مانند زبان برنامه نویسی R و یا C++ را کنار زده و خود را در جایگاه اول در بین زبان های برنامه نویسی مناسب یادگیری ماشین قرار دهد. از طرفی به دلیل استفاده های زیاد از این زبان بسیاری از متون آکادمیک و دانشگاهی نیز از این زبان استفاده می کنند، تا حدی که اگر امروزه به مقالات آکادمیک منتشر شده در سایت های علمی نگاهی بیاندازیم محاسبات سنگین در بسیاری از مقاله ها که تا چند سال پیش به وسیله زبان برنامه نویسی متلب انجام می شده است با زبان برنامه نویسی پایتون و استفاده از کتابخانه های آن انجام می شود.

ازطرفی python در دنیای وب و بازی های کامپیوتری هم فعالیت های عمده ای دارد در دنیای وب با وجود این که هنوز PHP یکی از قدرتمند ترین زبان ها در این حوزه محسوب می شود و فریم ورک های جاوا اسکریپت همچنان محبوبیت خود را دارند اما پایتون توانسته به خوبی جای خود را در میان افراد باز کرده و با فریم ورک Django با قدرت به دنیای برنامه نویسی وب ورود کرده و در حال پیشروی آن است.
دنیای بازی های کامپیوتری نیز آنچنان از ورود این زمان برنامه نویسی پر قدرت مصون نبوده است. این زبان با توانایی های خود به خوبی توانسته جای خود را در میان بازی سازان پیدا کند و بسیاری از افراد شروع به کار با زبان برنامه نویسی پایتون کرده اند.

چند هدف داشتن

از آنجایی که پایتون در حوزه های مختلف کاربرد دارد شما با یادگیری این زبان برنامه نویسی برای وارد شدن به حوزه دیگری از برنامه نویسی کار راحت تری را در پیش دارید. برای مثال هنگامی که شما بخواهید از هوش مصنوعی ( ویکی پدیا ) به سمت علوم داده بروید به سادگی این انتقال انجام خواهد شد زیرا پایتون و کد های آن، این قابلیت را به شما می دهد که بتوانید در حوزه های مختلف ورود کرده و تجربه های جدیدی را بدست آورید.


درآمد پایتون

همانطور که در قسمت های بالا توضیح داده شد پایتون امروزه تقریباً در هر مکانی که نیاز به برنامه نویسی باشد حضور فعالی دارد از همین رو احتیاج به این زبان زیاد بوده و درآمد کسب شده از آن نیز زیاد می باشد. اگر به آمار های منتشر شده دقت کنیم درامد متخصصان این زبان درآمد چشمگیری بوده و میزان درآمد سالیانه آن ها از بسیاری از برنامه نویسان دیگر زبان های برنامه نویسی بیشتر است.
درآمد پایتون

نتیجه گیری

در پایان باید گفت که زبان برنامه نویسی پایتون برای همه افراد به ویژه افرادی که می خواهند زبان تازه ای را برای برنامه نویسی یاد بگیرند بسیار مناسب است.این زبان متن باز با حمایت هایی که از سوی گوگل و دیگر گروه ها و سازمان ها دریافت می کند روز به روز در حال توسعه است و به خوبی و با قدرت در حال پیشروی در دنیا است. این زبان به دلیل استفاده های بسیار زیاد و همچنین ساده و کاربردی بودنش به خوبی می تواند در مباحث هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و محاسبات سنگین جای زبان های بزرگی مانند C# و C++ و همچنین Matlab را بگیرد و افراد بیشتری رفته رفته به سمت این زبان برنامه نویسی جذب شوند.