پرطرفدار ترین زبان های برنامه نویسی بر اساس مشاغل، موتور جستجو و …

هیچ قانونی وجود ندارد که شما را مجبور به یادگیری پر طرفدار ترین زبان های برنامه نویسی کند؛ اما اگر میخواهید برای امرار معاش کد نویسی کنید، قطعا برایتان مفید خواهد بود که با انواع زبان های برنامه نویسی در ایران و جهان آشنا شوید.

در وبسایت مشهور ZDNet که یک وبسایت خبری مربوط به اخبار تکنولوژی است، آقای دیوید گویرتز که یک دانشمند کامپیوتر، سخندان، روزنامه نگار و نویسنده است، کوشیده که بتواند ماهیت پر طرفدار ترین زبان های برنامه نویسی را مشخص کند و بتواند بازگو کند که دقیقا چه معنایی میدهند.

با استفاده از اطلاعاتی که از PYPL بدست می آید، یک نگاه دقیق به مقدار پر طرفدارترین زبان های برنامه نویسی به ویژه در گوگل،tiobe  که مقدار پرطرفدار بودن زبان های برنامه نویسی را در اختیار شما قرار می دهد و همچنین وبسایت IEEE که یک وبسایت مورد اعتماد است برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد مهندسی های مختلف که شامل مهندسی کامپیوتر و زبان های برنامه نویسی نیز می باشد، لیستی به دست می آید که این لیست در ادامه بازگو شده است و مقدار پر طرافدار بودن زبان های برنامه نویسی مختلف را نشان می دهد:

Java -1.

C -2.

Python -3.

C++ -4.

Javascript -5.

C# -6.

Php -7.

Swift -8.

Objective –c -9.

R -10.

 

معرفی پنج زبان برتر برنامه نویسی :

Java (1

پرطرفدارترین زبان برنامه نویسی ,زبان های برنامه نویسی پرطرفدار , برنامه نویسی c , بهترین زبان برنامه نویسی

 

یک زبان برنامه نویسی شئ گرا می باشد.زبان جاوا به زبان C++ بیشتر از زبان های برنامه نویسی دیگر نزدیک است از نظر مدل شئ گرایی بسیار آسان تر از زبان C++ است. این زبان بر روی سیستم عامل های گوناگون از جمله ویندوز ، مکینتاش و نسخه های متفاوت یونیکس قابل اجرا می باشد. برنامه های جاوا به صورت کامپایل (بایت کد) نوشته می شود و به وسیله JVM (Java Visual Mashin) به کد های ماشین تبدیل و خوانده می شود. شعار جاوا این است که <<یک بار بنویس و همه جا اجرا کن>>.

مشاهده دوره صفر تا صد آموزش جاوا

C (2

یک زبان برنامه نویسی است. به این معنا که شما میتوانید با استفاده از این زبان برنامه نویسی لیستی از دستورات را در اختیار کامپوتر قرار دهید که برای شما اجرا کند. C یکی از هزاران زبان برنامه نویسی در دسترس جهانیان می باشد. این زبان دهه هاست که استفاده میشود و بسیاری از استفاده کنندگان از این برنامه را راضی نگه داشته است زیرا به برنامه نویس بیشترین حد کنترل و کارایی را می دهد و یاد گیری آن بسیار آسان تر از زبان های دیگر است. این زبان را میتوان یکی از کامل ترین زبان های برنامه نویسی در جهان دانست.

 

Python (3

 

پرطرفدارترین زبان برنامه نویسی ,زبان های برنامه نویسی پرطرفدار , برنامه نویسی c , بهترین زبان برنامه نویسی

 

پایتون یک ترجمه گر قوی برای تبدیل زبان ماشین به زبان بالاتر و همچنین یک زبان برنامه نویسی بسیار قوی وشئ گرایی می باشد برای بهبود بخشیدن به یک برنامه یا یک وبسایت. برنامه های توسعه دهنده میتوانند کد های پایتون را بخوانند یا ترجمه کنند بهتر و آسانتر از هر زبان دیگری. زبان پایتون یک زبان ساده برای یاد گیری می باشد کافی است کمی زمان به خود بدهید.

مشاهده دوره جامع آموزش پایتون

 

C++ (4

 

پرطرفدارترین زبان برنامه نویسی ,زبان های برنامه نویسی پرطرفدار , برنامه نویسی c , بهترین زبان برنامه نویسی

 

یک زبان برنامه نویسی قوی می باشد. زبان C++ یک زبان فرمان دهنده و شئ گرایی می باشد و همچنین امکان ارائه امکانات برای حافظه های در سطح پایین را نیز دارا است. این زبان طراحی شده بر اساس برنامه نویسی سیستم می باشد. یکی از برجسته ترین کارایی این زبان برنامه نویسی انعطاف پذیری آن می باشد.

مشاهده دوره آموزش C++

 

Javascript (5

 

پرطرفدارترین زبان برنامه نویسی ,زبان های برنامه نویسی پرطرفدار , برنامه نویسی c , بهترین زبان برنامه نویسی

این زبان اغلب با حروف اختصار JS نمایش داده می شود. این زبان در کنار زبان های HTML و CSS یکی از بهترین مجموعه ها را برای تولید محتوا در وب جهانی(world wide web)  تشکیل می دهند. از این زبان برای ایجاد صفحات وبی که باهم در تعامل باشند و همچنین برای ارائه برنامه های آنلاین مانند بازی های کامپیوتری استفاده میشود. زبان Javascript در تمام مرورگر های وب مدرن از طریق موتور Javascript بدون نیاز به پلاگین پشتیبانی می شود.

مشاهده دوره آموزش جاوا اسکریپت

 

گروه بندی زبان های برنامه نویسی :

زبان های برنامه نویسی به خودی خود به سه گروه اصلی تقسیم می شوند : گروه اصلی و آغازین، گروه دوم و گروه سوم.

گروه اول پر طرفدار ترین زبان های برنامه نویسی شامل زبان های Java, C, Python, C++ می شود؛ گروه دوم شامل Javascript, C#, Php, Swift می باشد و گروه سوم این مجموعه شامل زبان های Objective-c, R می باشد.

فردی مبتدی که می خواهد شروع به کد نویسی برای کسب درآمد کند، بهترین زبان ها برای شروع برنامه نویسی Java و C++ می باشند که بهتر است از همین زبان ها شروع به کد نویسی کند. در مرحله بعد می تواند از زبان Javascript استفاده کرد و در مراحل بعد می تواند به همان روشی که دوست دارد و لازمه کارش است با برنامه های Php, swift, python کد نویسی کند.

 

نتیجه گیری :

آشنایی با زبان های برنامه نویسی فقط مقدمه ای برای حضور در این دنیای رنگارنگ و البته مهیج می باشد. دنیایی متفاوت از دنیا های دیگر!

دنیایی که به وسیله دستان خودتان نوشته و اجرا می گردد. تجربه ای متفاوت و با در آمد های کلان که امروزه بازارکار بسیار زیاد و البته پر طرفداری بدست آورده است.

شما هم می توانید دنیای خودتان را بسازید.